Ik heb hier een huisnetwerk achter een IPTABLES firewall. Nu wil bij een huisgenootje, met XP, Internet wel maar haar browser (IE6) niet. Er blijft eeuwig "Website found. Waiting for Reply" staan. Het absurde is dat de site windowsupdate.microsoft.com wel werkt, evenals apps zoals KaZaa, MSN, Telnet. Maar Opera kan niet browsen. Andere huisgenootjes met win9x-machines hebben nergens last van.
Nu heb ik net op mijn eigen pc een kale, schone win2k-installatie.... zelfde probleem, terwijl ik dit eerst niet had! En als ik mijn pc direct aan de modem hang, is het probleem er nog steeds. Wel Telnet, geen HTTP-gebrowse. FTP-browsen met IE lukt dan weer wel.
Wat weten we nu:
-probleem ligt niet bij de server (win9x huisgenootjes kunnen wel browsen)
-probleem ligt niet bij de network settings van mij & XP-huisgenootje (telnet lukt wel)
Iemand een idee waarom windowsupdate het wel doet, en de rest niet? En hoe ik het kan verhelpen? Het HTTP-verkeer loopt niet via een proxy, btw.
Nu heb ik net op mijn eigen pc een kale, schone win2k-installatie.... zelfde probleem, terwijl ik dit eerst niet had! En als ik mijn pc direct aan de modem hang, is het probleem er nog steeds. Wel Telnet, geen HTTP-gebrowse. FTP-browsen met IE lukt dan weer wel.
Wat weten we nu:
-probleem ligt niet bij de server (win9x huisgenootjes kunnen wel browsen)
-probleem ligt niet bij de network settings van mij & XP-huisgenootje (telnet lukt wel)
Iemand een idee waarom windowsupdate het wel doet, en de rest niet? En hoe ik het kan verhelpen? Het HTTP-verkeer loopt niet via een proxy, btw.
Quoten is geweldig... - boer Krelis