Toon posts:

PC wil soms niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd wil mijn pc niet opstarten. Als ik em aanzet begint alles te draaien, schijf ratelt wel, de cdrom en harde schijf ledjes gaan ook branden, maar daar blijft het bij, er is geen beep en geen beeld. Na een paar keer aan en uit zetten start ie wel normaal.

Ik heb ook al geprobeert het geheugen en agp GeForce4 eruit te halen, maar er gebeurt precies hetzelfde, en pas na een aantal keer aan en uitzetten geeft ie beepjes (van geen vga en ram).

Het is een Athlon XP 1600+ (@ fsb100, 1,05ghz), low-range systeem met GF4, 300W, alles nieuw.

En ja, ik heb al een search gedaan, maar gezien de onregelmatigheid, en omdat de pc altijd stabiel draait weet ik niet waar het aan ligt. Iemand een idee?

Thanks.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Probeer eens (als het lukt) in je bios te komen en die te resetten.

Verwijderd

Of probeer je bios te flashen naar een nieuwere. Werkte hier wel. Had eerst hetzelfde probleem. Na het flashen niet meer.

Oh en kijk gelijk even naar de aarding. Is je pc geaard. Heb wel meer gehoord dat pc's daardoor, dat soort kuren kunnen vertonen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:16 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:15:
Of probeer je bios te flashen naar een nieuwere. Werkte hier wel. Had eerst hetzelfde probleem. Na het flashen niet meer.

Oh en kijk gelijk even naar de aarding. Is je pc geaard. Heb wel meer gehoord dat pc's daardoor, dat soort kuren kunnen vertonen.
je kan niet flashen als ie uberhaupt niet post :)

ik zou inderdaad even cmos clearen

Verwijderd

Wat voor OS heb je, deze problemen hebben wel iets weg van de mijne:

[rml][ winXP] blijft hangen in bootscherm*[/rml]

alleen die van mij doet het niet altijd en als hij het doet is hij bijna niet meer aan de gang te krijgen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik mis de overige specs :?
Check ook eens Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

Gokje: voeding of mobo. Laat het boeltje anders gewoon testen bij de winkelier.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Bij mij werkte me CMOS jumper er af halen, ff wachten, hem er weer opzetten al. Wat hiervoor de reden is, is mij een duistere zaak. Maar het probleem was gelijk verholpen en hij doet het alweer 2 dagen zonder probleem.

[edit]
Mmm... Ik zal mijn PC ook maar eens aarden dan. Dit kan er idd mee te maken hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door The_Woesh op 14-01-2003 16:24 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

The_Woesh schreef op 14 januari 2003 @ 16:19:
Bij mij werkte me CMOS jumper er af halen, ff wachten, hem er weer opzetten al. Wat hiervoor de reden is, is mij een duistere zaak. Maar het probleem was gelijk verholpen en hij doet het alweer 2 dagen zonder probleem.

[edit]

[...]

Mmm... Ik zal mijn PC ook maar eens aarden dan. Dit kan er idd mee te maken hebben.
Aarding dacht ik ook of een te zwakke voeding (maar aangezien de comp verder stabiel werkt...)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Ik had etzelfde brobleem Voeding was euhm Goed Verneukt , MOBo geheugen was allemaal doorgefikt kzou maar es naar de zaak gaan waar je em weg hebt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:56:
Ik had etzelfde brobleem Voeding was euhm Goed Verneukt , MOBo geheugen was allemaal doorgefikt kzou maar es naar de zaak gaan waar je em weg hebt
Ik kreeg em dus op laatst helemaal niet meer aan !!!!

Verwijderd

Jensd schreef op 14 January 2003 @ 18:52:
[...]

Aarding dacht ik ook of een te zwakke voeding (maar aangezien de comp verder stabiel werkt...)
Hey hier heb ik ook last van.. jumper der af en der weer op en alles loopt weer lekker en dit probleem heb ik sinds ik een nieuwe hdd heb.. echt heel raar

Verwijderd

toch geen warme probleem???

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:19:
[...]

Hey hier heb ik ook last van.. jumper der af en der weer op en alles loopt weer lekker en dit probleem heb ik sinds ik een nieuwe hdd heb.. echt heel raar
Een vriend van mij kreeg het probleem toen ik nieuw geheugen er voor hem bij had geplaatst, na een tijdje wou zijn PC soms niet opstarten, toen ik er naar ging kijken heb ik eens ff die jumper er af gehaald, daarna starte hij gelijk op. (het probleem heeft zich later nog een paar keer herhaald)
Bij mij precies hetzelfde een paar maanden later met mijn nieuwe PC, jumper er af en hij doet het weer.
Ben helaas niet thuis maar ik vermoed sterk dat aarding daar mee te maken heeft. Maar welk effect de jumper er af halen heeft is mij een raadsel :?.
Pagina: 1