Toon posts:

[winXP] blijft hangen in bootscherm*

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij de installatie van een nieuw systeem loop ik tegen de volgende foutmelding aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.vundelaar.nl/private/jw/kernel.jpg

De specs van dit systeem zijn:

asus p4s8x
p4 2,4 GHz
512 Mb pc 2700
leadtek winfast a280 td geforce 4 Ti4200 128 mb vivo
maxtor diamondmax plus 9 80 Gb liquid 8mb
lite-on 52x24x52
lite-on DVD 16x
soundblaster augity

Hierop staat windows xp professional en bij de installatie van de grafische kaart geeft hij deze foutmelding.

Het gevolg hiervan is dat het systeem af en toe niet meer wil booten. hij blijft dan hangen in het windows xp scherm met dat balkje eronder die beweegt onder het booten.

Wanneer ik een image terugzet waarbij geen grafische kaart is geinstalleerd bijf ik die problemen houden. Na een paar keer te booten houd het dan een keer op. Maar het komt zo opeens weer terug.

Ik heb memtest er al op los gelaten, maar die geeft geen problemen aan. Wat kan dit probleem veroorzaken?

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 11:30

Lost-Viking

Log off, Live Life

al ander geheugen probeerd ???

Verwijderd

Topicstarter
Lost-Viking schreef op 23 december 2002 @ 10:25:
al ander geheugen probeerd ???
nee dat niet, maar ik heb wel memtest erop los gelaten en deze geeft aan dat er geen geheugenproblemen zijn.

Of kan het zijn dat het geheugen toch brak is ondanks memtest?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, geen kernel problemen :)

Alleen heb ik nog wel af en toe bootproblemen :( Ik heb het idee dat dit een hardware probleem is, maar wat? Weet iemand een goed testprogramma, ik heb memtest 86 al laten draaien, die gaf geen problemen.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

cpu kan het ook zijn
was het een boxed of een oem versie

Verwijderd

Topicstarter
boxed versie

• star-saber

star-saber

Ryzen

hmm vreemd
ik heb zelf wel eens een rotte intel cpu gehad op de zaak maar dat waren meestal oem cpu.
boxed misschien 1 a 2 keer.

al een andere geprobeerd ?
al op lagere snelheid geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nee allebei niet een andere is vrij lastig dan zou ik een nieuwe moeten kopen

• star-saber

star-saber

Ryzen

andere is moeilijk idd.
ik heb wel eens gehad dat geheugen brak was ondanks dat een mem proggie zei dat het goed was.
maar een hardware tester melde dat ie wel degelijk stuk was.
en niet iedereen heeft zo'n apparaat.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een proc testten zonder er een nieuwe/andere op te zetten?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou gewoon langs een pcwinkeltje gaan en vragen of ze de proc en het ram ff gratiz willen testen, meeste kleine winkeltjes doen dat wel.

• noltha
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

trek die audigy er eens uit!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
ga ik nu proberen, zonder audigy

Verwijderd

Topicstarter
Zonder sb audigy nog steeds dezelfde problemen.

conclusie, het ligt daat dus niet aan.

ik heb ook de maxtor getest met een tool van maxtor, en die zegt dat hij in orde is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 10:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierbij presenteer ik U ludiek het edit-knopje: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
Daarmee voorkom je dat je hele monologen gaat posten, wat irritant kan overkomen :)

Ontopic: lees eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ, daarin staan alle denkbare tips en suggesties om je probleem te troubleshooten B)

Rest mij nog een klein en simpel vraagje: welke voeding heb je :?

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
een aopen van 300 watt, die is wel zwaar genoeg denk ik. (een andere pc met ongeveer de zelfde config draait wel goed met deze voeding) Als hij draait (als :() dan kan ik de pc gewoon belasten zonder dat hij moeilijk gaat doen.

Vcore 1,52V
+3,3 3,28V
+5 4,99V
+12 11,71V

Op de 1 of andere manier vind hij het gewoon niet fijn om op te starten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 10:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 10:13:
een aopen van 300 watt, die is wel zwaar genoeg denk ik. (een andere pc met ongeveer de zelfde config draait wel goed met deze voeding) Als hij draait (als :() dan kan ik de pc gewoon belasten zonder dat hij moeilijk gaat doen.

Vcore 1,52V
+3,3 3,28V
+5 4,99V
+12 11,71V

Op de 1 of andere manier vind hij het gewoon niet fijn om op te starten
Nou volgens mij heeft een P4 iig een 350 watt voeding nodig en gezien de apparaten die je erin hebt hangen mag dat wel wat meer zijn. Maar de voeding kan ook brak zijn uiteraard.

• The Third Man
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 14:35:
[...]

Nou volgens mij heeft een P4 iig een 350 watt voeding nodig en gezien de apparaten die je erin hebt hangen mag dat wel wat meer zijn. Maar de voeding kan ook brak zijn uiteraard.
Nou het hangt erg van de rest van het systeem af hoor, sommige P4 configuraties (vooral met Willamettes) hebben aan 250 Watt al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Die spanningen zijn toch goed of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben dus met het systeem terug gegaan naar de i-net shop waar ik hem heb aangeschaft (ik noem nu nog geen naam), ben hem inmiddels 2 weken "kwijt". Bellen ze net op dat er niks met het systeem aan de hand is en dat ik hem weer kan ophalen, 40 Km rijden. En oh ja of ik ook ff de onderzoekkosten wil betalen. Ik heb ze gezegd dat ze dan eerst het probleem moeten oplossen.

Hij blijft daar nu tot maandag en dan doen ze er niks meer aan zeiden ze, moet ik dit zo pikken?
Pagina: 1