Brakke Point of View ????

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Ik heb en point of view ti 4200 met 3,3ns geheugen.

Ik denk heerlijk over te klokken dat geheugen maar nee hoor hooguit 50 mhz boven de std stetings :S

ik heb goede koeling (zalman hp-80 en mem sinks) en een lekker flow over m'n kaart (chieftech kast dus de fan in het deurtje blaast lekker koude lucjt oven m'n kaartje) maar toch haal ik maar 325/600 zonder artifacts.

Met die 325 ben ik opzich wel tevreden (zou iets meer mogen) maar dat geheugen komt max tot 600 !!! en op 615 is het na 15 min 3d mark al lichte artifacts.

ik heb ff snel gerekend 3,3 zou gemaakt zijn voor 606 mhz klopt wel redelijk dus maar tich verwacht je dan wat meer (zeker van een point of view met een redelijke reputatie op overclock gebied). en zelfs een volt mod help nix meer voltage geeft aleen meer artifacts :S

is dit gewoon echt het maximale wat ik eruit kan halen of zie ik iets over het hoofd ??????

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met point of view, die hield er na een half jaar mee op, overgeclocked dat wel natuurlijk....

no comment

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
"Maar 325/600Mhz" :? Ik haal niet meer dan 295/560Mhz met extra koeling :/.

tvw

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ik heb een viend met bijna de zelfde kaart (128 MB 3,3ns) en die draait mem. speeds van over de 700 (tijdens het benchen) en 675 normaal (hij heeft dan wel een volt mod maarja dat heb ik ook).

Verwijderd

Punt 1: het hangt van kaart tot kaart af hoever je komt
Punt 2: Het is eigenlijk van de gekke dat men ontevreden is als hun (nota bene) overgeklokte kaart niet die absurde snelheden wilt halen waarvoor het ding eigenlijk niet in de winkel lag, als je begrijpt wat ik bedoel.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:57:
Punt 1: het hangt van kaart tot kaart af hoever je komt
Punt 2: Het is eigenlijk van de gekke dat men ontevreden is als hun (nota bene) overgeklokte kaart niet die absurde snelheden wilt halen waarvoor het ding eigenlijk niet in de winkel lag, als je begrijpt wat ik bedoel.
tuurlijk snap ik wat je bedoelt maar waar zijn we hier nou :?

.......... Juist

Verwijderd

The Doctor schreef op 14 January 2003 @ 15:07:
[...]

tuurlijk snap ik wat je bedoelt maar waar zijn we hier nou :?

.......... Juist
We zitten hier in V&B, er is ook een apart forum voor overclocking eigenlijk.

Maarre, als je kaart niet verder wilt, dan niet. Je zit zo lijkt het toch echt aan je max. Met overclocken zijn er namelijk geen garanties.

Verwijderd

zo slecht is dat niet eens, mijn pov xp wil niet verder dan 275mhz core (best kut maarja).. en das met goede airflow etc.

ach je doet er niks aan he :)

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37

aapelite

Do the kirby!

heb 315 core 700 mem kan hoger, alleen geen zin om nu iets te proberen, werkt allang goed deze instelling, nog geen probs gehad tot nu toe

Verwijderd

Soms kan je kaart gewoon simpel weg niet hoger, ook niet met de beste koeling. En als jij toevallig een mindere kaart hebt kun je gewoon niet heel veer overklokken, dan houdt het gewoon op.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Het is altijd een beetje geluk hebben met hoe hoog je kaart wel komt, ze klokken ze niet voor niets op die lagere snelheden...

Blog (Linux-related)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 18:26:
Soms kan je kaart gewoon simpel weg niet hoger, ook niet met de beste koeling. En als jij toevallig een mindere kaart hebt kun je gewoon niet heel veer overklokken, dan houdt het gewoon op.
+ http://gathering.tweakers...st_messages/610591#hoever :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.