Toon posts:

ftp server werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dus dat ik geen eigen ftpserver kan opzteten. Althans deze is niet vanaf buiten te benaderen. Als ik vanaf mijn pc inlog op mijn eigen ipadres dus 10.0.0.11(ik zit achter een router) werkt het wel. ZOdra ik het vaste ip dat ik van mijn isp heb gehad invoer werkt het niet. Leechftp geeft dan aan: no dns entry.

Ik heb de seacrh bekeken en toen heb ik winroute gedownload. Geinstalleerd en ik heb poort 21 toegevoegd in port mapping.
Nu ga ik naar leech ftp probeer weer via het vaste ip van de isp in te loggen en nu geeft hij de volgende foutmelding: no cennection.

Ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen, jullie wel?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

W at je moet doen is in de config van je router een 'gat' maken zodat port 21 en 20 door gesluisd worden naar je pc met het ip 10.0.0.11.

Vraag is dus, heb je een hardware router (Draytek, E-tech, whatever) of heb je een *nix machine als doorgeefluik ??

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
poort gemapped in je router naar intern IP? Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hardware matige router etech. ik heb de port gemapped mbv van winroute

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 00:00:
Dan moet je dus in de router zelf de poorten open zetten, zodat je bij de ftp kan komen!.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Meer iets voor NT :)

OH => NT..

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 13:51

Tubbietje

Illegaal!

Als je via NAT werkt kan je niet jezelf weer gaan pingen met je Internet IP... probeer het met een andere computer met een andere internetverbinding eens.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je in de router dan geen poorten mappen? (Ik heb alleen kaas gegeten van FreeSCO en SmoothWall...) Als dat niet kan lijkt het mij dat het hele FTP-server-verhaal niet doorgaat... Poorten mappen op een pc achter de router heeft dan toch helemaal geen nut?

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders heeft het ook al op een externe pc geprobeerd en daar werkte het ook niet. Ook heb ik op via www.e-tech.nu een gebruikershandleiding gedownload en heb ik naar mijn weten onder de kop "virtual server" poort 21 open gezet. Maar het lijkt net als hij dat nit door geeft. Ook heb ik mijn firewall zone alarm uitgezet en heb ik de interne firewall van windows xp uitgezet. Ik heb zelf meer het idee dat het komt doordat de router misschien een interne fireall heeft? Ik heb dit nergens gezien maar ik zou anders niet weten waaraan het zou kunnen liggen

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Poort 20 & 21 moeten doorgegeven worden maar je provider laat dat (meestal) niet toe deze te gebruiken. Verzet ze eens boven poort 1024 (5021 of zo)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
mijn provider(xs4all) heb ik ook opgebeld en die zeiden zelf dat ik poort 21 moest openzetten. helaas tot nu toe geen resultaat. maar ik zal straks idd ff proberen ze een ander poortnr te geven

Verwijderd

xs4all heb geen problemen met de poorten,
welk probleem ik wel es gehad heb is dat de router 21 niet goed doorstuurd
omdat ie zelf ook locale server draaide ^^,
probeer het idd dus es uit op een andere poort... maakt nie uit welke

• Jorn
  • Laatst online: 18-08 08:27
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 13:32:
mijn provider(xs4all) heb ik ook opgebeld en die zeiden zelf dat ik poort 21 moest openzetten. helaas tot nu toe geen resultaat. maar ik zal straks idd ff proberen ze een ander poortnr te geven
Zet de nieuwste firmware er in en forward dan ook eens bij pasv ftp server onder virtual server naar je ftpserverip.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

check dit topic eens: bullit ftp welke data poort?/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Alfa_33 schreef op 14 januari 2003 @ 00:27:
[...]

Dan moet je dus in de router zelf de poorten open zetten, zodat je bij de ftp kan komen!.
hallo, je hebt 2 routers !!! etech & winroute

je zal beide routers moeten mappen......... ik zou OF winroute OF je etech gebruiken dit is een beetje teveel. (kan wel, maar dan krijg je dit soort dingen)

moraal .. flikker eerst winroute een uit en kij of het dan wel werkt!

deel2:

je hebt aan beide kanten hetzelde subnet vermoed ik

xs4all naar etech router is dus 10.0.0.138 naar 10.0.0.150 standaard

en je gebruikt 10.0.0.11. op je netwerk je gebruikt dus aan beide kanten hetzelde subnet .. das niet goed

gebruik even 10.0.1.11 sn 255.255.255.0 achter de router
en het zelfde subnet 255.255.255.0 op je wan kant van router

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 14-01-2003 20:38 ]

Iperf

Verwijderd

etech??! waar staat dat?

• Jorn
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 00:00:
Lijkt me dus duidelijk :)

Verwijderd

ff port 21 redirecten via de router naar jouw lokale ip adres dan moet het gewoon werken:)

• Jorn
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:05:
ff port 21 redirecten via de router naar jouw lokale ip adres dan moet het gewoon werken:)
En 20 ook, +dat die router met de nieuwste of 1 na nieuwste firmware passife ftp servers ondersteund, dus dat ook doen!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ip adres 10.0.0.11 automatisch gekregen van dhcp. Ik heb winroute alleen geinstalleerd omdat het dus niet werkte. Die is er inmiddels weer vanaf. Verder is poort 21 al via mijn router geforward. ik heb het naar mijn idee goed gedaan. Je moet toch tcp hebben en niet udp?ik zal poort 20 zo ff forwarden. en bij dat virtual server zal ik ook eens een kijkje nemen. hopenlijk levert dat meer op.

• Pantagruel

Pantagruel

Bij virtual server onder 'configuration' 'virtual server' moet je een poort toevoegen die je vroj wilt geven van buiten naar binnen.

id pub port priv port port type host IP
1 21 21 TCP 10.0.0.11

btw als je weet dat je LAN IP range in de 10.0.0.0 range ligt kun je de ftp server het eerder gegeven IP hard toekennen (ipv DHCP toegekend), MAAR dan moet wel de DNS en gateway opgeven (in dit geval 10.0.0.254 [het interne IP adres vd router] ). Dit kun je evt controleren door in Win9x winipcfg te gebruiken of onder W2K/XP ipconfig /all vanaf de command-line. Gateway en DNS ip worden dan gegeven.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 19:02:
ik heb het ip adres 10.0.0.11 automatisch gekregen van dhcp. Ik heb winroute alleen geinstalleerd omdat het dus niet werkte. Die is er inmiddels weer vanaf. Verder is poort 21 al via mijn router geforward. ik heb het naar mijn idee goed gedaan. Je moet toch tcp hebben en niet udp?ik zal poort 20 zo ff forwarden. en bij dat virtual server zal ik ook eens een kijkje nemen. hopenlijk levert dat meer op.
Ehm, dus automatich is per difinitie goed ?

stel je eens voor je staat midden in de woestijn en je staat midden op de weg en je kan 2 kanten op ....... welke kant ga ja op .. ze zijn immers hetzelfde

je router staat nu voor hetzelfde dilemma .......

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 16-01-2003 00:47 ]

Iperf

• Pantagruel

Pantagruel

fish schreef op 16 januari 2003 @ 00:47:
[...]

Ehm, dus automatich is per difinitie goed ?

stel je eens voor je staat midden in de woestijn en je staat midden op de weg en je kan 2 kanten op ....... welke kant ga ja op .. ze zijn immers hetzelfde

je router staat nu voor hetzelfde dilemma .......
Tenminste heeft je PC wel een geldig IP verkregen vanuit de DHCP server. Als je jouw 'Andere kant' op gaat kun je wel es nergens komen.

Maar met dit soort zandbak antwoorden komen we nergens.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zucht@pantagruel

braintje probeer het maar even ... serieus

Iperf

Verwijderd

meestal om je provide te omzeilen (lol@chello) verander je je poort in je router,
dus je geeft poort 21 op naar je pc en naar buiten (public poort) bijvoorbeeld 25 en dan hebben ze al wat minder in de gaten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij xs4all mag je wel een ftptje draaien hoor

Iperf

Verwijderd

kheb dat zelfde gezeik met die etech router van Speedlinq. Alles geprobeerd. Zet er zo de fik in })

hightrex

PS. Heb jij oplossing? Mail ff :))

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

you've got mail :+

Maar we gaan wel verder mee in dit forum ... (daar is ie voor)

[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 26-01-2003 10:38 ]

Iperf

Verwijderd

:)) Ik heb menige uurtjes met die router doorgebracht :)

Ok. Ik heb alle mogelijk combinaties geprobeerd met virtual server. Meerdere poorten geprobeerd bijvoorbeeld een hoge poort naar poort 21 (lokaal) en ip adres 10.0.0.15. 21 21 10.0.0.15 werkte ook niet. Dat geld ook voor poort 20.

Ik had al eerder die ´probe port scan´ gedaan, daar staat altijd bij FTP, poort 21 dus, OPEN!. Klinkt goed?? Mijn Norton firewall heb ik uiteraard disabled.

Op de router zit dit mogelijk je firmware te updaten via FTP. Als ik deze Bijvoorbeeld aanzet en vervolgens een GRC.com scan doe, dan zegt deze OPEN. Maar dat is logisch natuurlijk omdat deze direct is aangesloten op het ip adres.

Voor wat betreft mijn router instellingen de volgende instellingen staat : NB XX heb ik gedaan ter verberging van mijn laatste cijfers IP adres.

LAN > Lan Configuration:
IP Adres: 10.0.0.254
Subnetmask: 255.255.255.0 (zelfde als Speedlinq Subnetmask) ==> Probleem? Gateway 10.0.0.254 DHCP Enabled, user defined. Vast ip adres voor mijn pc 10.0.0.15

DNS > DNS Configuration
Use Auto Discovered DNS Servers Only

User Configuration:
Preferred DNS Server 0.0.0.0
Alternate DNS Server 0.0.0.0

Route Table > Route Table
Destination Netmask Gateway Interface
0.0.0.0 0.0.0.0 62.100.58.1 ss0
10.0.0.0 255.255.255.0 10.0.0.254 br0
62.100.58.0 255.255.255.0 62.100.58.XX ss0
127.0.0.1 255.0.0.0 127.0.0.1 lo0

Miscellaneous Configuration >
DMZ Disabled
DMZ Host IP 0.0.0.0

Nu de volgende aanvullende vragen.

Zou het kunnen liggen aan mijn IP Range? 10.0.0.x?
Kan het aan het zelfde SUBNETmask liggen voor zowel WAN als LAN? Moet er iets gebeuren met DMZ host? (NB ik heb die discussie gelezen)

Hopelijk kan je hier iets mee.

Groet,
Niels Stroeve

Verwijderd

ok ik ben dom geweest 8)7 vanuit een extern adres werkt het wel. zoals op andere forums stond, maar die andere gast die dat getest had, had zijn knake firewall aan. LOL.

iig. bedankt voor reacties >:)

groet,
Hightrex

Verwijderd

Topicstarter
Even mijn topic wat omhoog kicken. Ik heb het nog een paar keer geprobeerd en kom er dus echt niet uit. is er misschien iemand die mijn instellingen na zou willen kijken? Dus in mijn router zelf om te kijken of ik het goed heb gedaan.
Pagina: 1