EXILE = OPLICHTER

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En nou niet dit topic sluiten. Ik ga een juridische procedure starten tegen exile computer solutions en wil gewoon ervaringen van mensen horen.

Ik heb zelf iets besteld en betaald, maar geen response.

Uit de shopsurvey (ik mag daar niets schrijven dus doe ik het maar hier, dus topic laten bestaan aub, tenzij er relaties zijn met Exile, wat eerder ook al genoemd is)

Ik heb een order van 185,-, maar een ding is zeker. Hij gaat voor de bijl (letterlijk of figuurlijk). De keus is aan Exile.

Dit is een belangrijk Topic.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Leg dan meteen ff uit wat er mis is gegaan :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

ff afkoelen lijkt me slim

ff tot 10 tellen

Verder heb ik een goede ervaring met Exile, geld gestort en mijn bestelling 2 weken later gekregen

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Beetje onduidelijk, leg ff uit wat er precies is gebeurt.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12 22:41

ThaHandy

Discovery Channel

ow :?

ik heb daar 2x besteld en alle 2 ging et goed
ik heb zelfs korting gekregen omdat et wat iest laater duurde met de 2 HD's (pakje was zoek)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01
Je hebt altijd een maand de tijd bij de bank om je geld terug te laten storten. Dus even rustig morgen even naar de bank en anders gewoon even langs de winkel gaan met je betalingsbewijs. Mocht dat echt niet werken, dan kan je alsnog het hoger op gaan zoeken. Maar 1 ding, die 185 euro zie je dan niet meer terug omdat je procedure kosten hoger uitvallen dan die 185 euro!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb 4 tot 5 keer iets besteld bij Exile en ik ben altijd heel vlot en correct geholpen... alle producten die ik kreeg werken perfect en zijn goed ingepakt.

En nee ik ben geen medewerker daar :z

Edit: en je hoeft trouwens niet zo te schreeuwen in de topictitel.

[ Voor 17% gewijzigd door Marv op 13-01-2003 22:32 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Obeja
  • Niet online
ik heb een hd en een cd writer gekocht. Keurig betaald. Vervolgens hoor ik er helemaal niets meer van. Volgens de shop survey.(die had ik eerder moeten lezen, maar ja da's achteraf) zijn er heel veel mensen die opgelicht zijn. Ik kan helaas daar niet posten dus doe ik het maar hier.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Al contact opgenomen met de zaak? Lijkt me het beste voordat je begint te spuien dat Exile een oplichter is.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
heb je ze al gemaild erover?

[ Voor 10% gewijzigd door jazz op 13-01-2003 22:40 ]

• Obeja
  • Niet online
pSycho_Y2K schreef op 13 januari 2003 @ 22:36:
Al contact opgenomen met de zaak? Lijkt me het beste voordat je begint te spuien dat Exile een oplichter is.
Telefoon hebben ze niet en mail wordt niet beantwoord.

Maar lees dit eens: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1358

Nee, deze zaak begint mij meer en meer te stinken.

Verwijderd

vriend van mij had er 4 hdds besteld en maar voor 2 betaald :)

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
Vertraging orderverwerking.

02-01-2003 Door de drukte tijdens de feestdagen en ziekte hebben wij een achterstand in de orderverwerking. Deze kan oplopen tot 3 a 4 dagen en zal vanaf 07-01-2003 weer ingelopen zijn. Onze excuses voor het ongemak.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
Miki schreef op 13 januari 2003 @ 22:30:
Je hebt altijd een maand de tijd bij de bank om je geld terug te laten storten.
Helaas; dat geldt alleen voor (lang niet alle) automatische incasso's; niet voor overboekingen..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Obeja
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:41:
vriend van mij had er 4 hdds besteld en maar voor 2 betaald :)
Oh dat zal de reden zijn..hij verhaalt z'n schade nu op mij..

Nee ff zonder dollen. Ik begin 'm wel behoorlijk te knijpen en Exile ook als hij mij wat beter zou kennen })

• Marv
Zo te zien aan de shopsurvey is het de laatste week achteruit gegaan. Waarschijnlijk hebben ze het nu razend druk en krijg je nu wat vertraagde reacties.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Ik heb de gedachten hierover dat exile geen erkend bedrijf is en gewoon een groep jongeren deze website hebben opgericht.

Wat je kan na trekken is de bank of giro nummer en dat bi jde bank na trekken wat de gegevens zijn van het bedrijf en kijken of ze een telefoonnummer hebben.

Meeste banken hebben hier een datasysteem speciaal voor van alle bedrijven van nederland!

Verwijderd

Hmm... net een WB 80 GB besteld en de vooruitbetaling op de post gedaan... Laten we hopen dat het goed gaat :) Hun respons op MSN was snel en goed, maar klonk niet erg professioneel (vooral taalgebruik).

• Obeja
  • Niet online
Ja die vertraging in de orderverwerking heb ik ook gelezen, maar als je dit leest http://www.tweakers.net/shopsurvey/1358 dan blijkt het dat er al begin December niet meer wordt gereageerd. Ook msn messenger is constant offline.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:44:
Ik heb de gedachten hierover dat exile geen erkend bedrijf is en gewoon een groep jongeren deze website hebben opgericht.

Wat je kan na trekken is de bank of giro nummer en dat bi jde bank na trekken wat de gegevens zijn van het bedrijf en kijken of ze een telefoonnummer hebben.

Meeste banken hebben hier een datasysteem speciaal voor van alle bedrijven van nederland!
http://www.telefoongids.n...gion=0&zipcode=&cbarea=on

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

ze hebben ook msn hoor :X :+

msn@exile.nl

[ Voor 23% gewijzigd door ThaHandy op 13-01-2003 22:49 ]

Verwijderd

Woonplaats Heerenveen

Zo zie je dat het niet eens i nde telefoongids staat.

Exile is een oplichters bedrijf waarom denk je als het een erkend bedrijf zo uzijn dan zou het toch echt ergens een telefoon nummer te vinden zijn.

Heb de telefoongids opgezocht de goudengids helemaal niks.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik heb zelf ook zaken gedaan met ze, en ze waren erg vriendelijk en retesnel. :) Niet de goedkoopste, maar wel goede service, en dat kan ik waarderen. En toen ik wat kocht daar (jaar geleden ofzo? :?) waren bijna alle reacties uitermate positief, anders had ik er ook niet besteld.

Of ze zijn crimineel geworden, of iemand is ze zwaar aant kloten (en ik neig naar het laatste).

.... Ik weet het ook niet

• Obeja
  • Niet online
Marv schreef op 13 januari 2003 @ 22:44:
Zo te zien aan de shopsurvey is het de laatste week achteruit gegaan. Waarschijnlijk hebben ze het nu razend druk en krijg je nu wat vertraagde reacties.
Ja alle begrip voor, maar laat dan ff een bericht achter op je site en reageer op email. Deze grap gaat 'm z'n kop kosten.

• Marv
mbvisiontt schreef op 13 January 2003 @ 22:50:
Ik heb zelf ook zaken gedaan met ze, en ze waren erg vriendelijk en retesnel. :) Niet de goedkoopste, maar wel goede service, en dat kan ik waarderen. En toen ik wat kocht daar (jaar geleden ofzo? :?) waren bijna alle reacties uitermate positief, anders had ik er ook niet besteld.

Of ze zijn crimineel geworden, of iemand is ze zwaar aant kloten (en ik neig naar het laatste).
Dat idee heb ik ook, check de data en tijden van de laatste pagina met beoordelingen.

Misschien kan een admin even wat ip'tjes checken.

Verwijderd

Obeja schreef op 13 januari 2003 @ 22:51:
[...]

Ja alle begrip voor, maar laat dan ff een bericht achter op je site en reageer op email. Deze grap gaat 'm z'n kop kosten.
Waarom heeft deze grappen makers een msn :?

Ik ken geen enkel bedrijf dat zelf MSN heeft is dit soms de FUNFACTORY ofzo :?
msn@exile.nl beetje raar hoor.

I kzou er inderdaad werk achter zetten en kijken of je misschien via de bank ergens achter kan komen en misschien het bedrag terug kan laten storten daar heeft jou bank het recht op toe met natuurlijk jouw toestemming.

• Marv
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:54:
[...]
Waarom heeft deze grappen makers een msn :?
Lijkt mij een compensatie van het feit dat ze geen telefoon hebben/gebruiken.

• Obeja
  • Niet online
Als iemand 'm zwaar aan het kloten is, dan zijn het wel een boel mensen.

Lees dit dan ff voordat je mij beschuldigd

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1358

Verwijderd

Obeja schreef op 13 January 2003 @ 22:55:

We beschuldigen je niet ik heb hetzelf gezien en je hebt gewoon groot gelijk de mensen van Exile zijn zwaar aan het kloten.

OF 1. Het zijn een stelletje grappenmakers daar.

Of 2. Ze hebben problemen ergens mee (wat mag joost weten) :?

In iedergeval waarom msn en geen telefoon wat is dat voor iets dat is toch totaal onzin. Ik bedoel nee we hebben geen telefoon meneer u kunt ons bereiken op msn. ppffff sorry hoor maar dat vind ik absoluut belachelijk elk bedrijf heeft wel een telefoon nummer zeg mij niet dat dit niet zo is.

• mbvisiontt
Idd Marv, en ik heb nog effe gekeken... enne, mijn conclusie is vrij simpel eigenlijk.

De topicstarter alsmede LATINSPIRIT zijn nog 'groentjes' op GoT, en zeker de helft van alle negatieve reacties in de Shopsurvey over Exile zijn gepost door gasten die in totaal 1/2/3 etc. postings hebben gedaan, of net zijn geregistreerd op Tweakers, of hun profile maar half ingevuld hebben (geen naam bv), etc.

Ik ruik onraad, en het zal me verder niet interesseren hoor, ben geen Exile geiler, maar ik vind het wel zwak gedrag in het algemeen. Dit lijkt veel op georganiseerd verpesten vd goede naam van een (in de ogen van veel mensen) goede winkel, waar men met plezier naar toe ging, en weer terug ging, en dat zegt een hoop.

Ik hoop dat ik het fout heb, zo ja, mijn excuses aan de personen in kwestie, maar ik geloof er niks van

• Marv
Obeja schreef op 13 januari 2003 @ 22:55:

Ik zeg niet dat jij aan het kloten bent... ik vind het alleen toevallig dat al die mensen (bijna) tegelijk op het idee komen om een shopsurvey in te vullen.

• Obeja
  • Niet online
Nou mensen, bedankt voor het medeleven, ik laat het, wel weten hoe het gaat aflopen. Ik zal nog even bedenken of ik morgen langs zal gaan om even met meneer Exile te gaan "praten" of dat ik het nog een paar dagen zal laten rusten en hem nog een kans te geven. Of de juridische weg, maar daar heb ik eigenlijk geen vertrouwen in. Ik werk niet bij AH, maar als Prins Bernhard mij financieel wil steunen, dan twijfel ik heel erg. Maar ja we zullen wel zien. In ieder geval bedankt, tot zover.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 21:14
Resultaat voor exile.nl

Domain name exile.nl (first domain)

27-09-1999

Organisation Exile Computer Solutions

Ekke De Haanstraat 14

8441 AN HEERENVEEN

Last update 29-10-2002

Status active

Maintainer NL Domain Registry

Administrative contact G. Teunissen

+31 513 627756

postmaster@exile.nl

Registrar www.eatserver.nl

Gaasterland 2 2

1948 RG BEVERWIJK

Technical contact domain admin

+31 251274669

hostmaster@eatserver.nl

Nameserver ns.eatserver.nl

212.203.14.66

Nameserver ns2.eatserver.nl

212.203.18.33

Specs

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Obeja schreef op 13 januari 2003 @ 22:55:

ej een tel. nr is added :P

Exile
E de Haanstr 14
8441AN Heerenveen

Tel : 0513 627756

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 13-01-2003 23:08 ]

Verwijderd

mbvisiontt schreef op 13 januari 2003 @ 22:59:
Idd Marv, en ik heb nog effe gekeken... enne, mijn conclusie is vrij simpel eigenlijk.

De topicstarter alsmede LATINSPIRIT zijn nog 'groentjes' op GoT, en zeker de helft van alle negatieve reacties in de Shopsurvey over Exile zijn gepost door gasten die in totaal 1/2/3 etc. postings hebben gedaan, of net zijn geregistreerd op Tweakers, of hun profile maar half ingevuld hebben (geen naam bv), etc.

Ik ruik onraad, en het zal me verder niet interesseren hoor, ben geen Exile geiler, maar ik vind het wel zwak gedrag in het algemeen. Dit lijkt veel op georganiseerd verpesten vd goede naam van een (in de ogen van veel mensen) goede winkel, waar men met plezier naar toe ging, en weer terug ging, en dat zegt een hoop.

Ik hoop dat ik het fout heb, zo ja, mijn excuses aan de personen in kwestie, maar ik geloof er niks van
Ik mag wel een groentje zijn maar in principe ben ik al hier sinds het jaar 2000 al onder 4 of 5 verschillende namen.
Het gaat er om dat mensen hun betalingen doen en niks krijgen daarvoor niet eens een reactie per mail.

De ervaringen van de mensen is de waarheid wat eigenlijk achter exile ligt jullie kijken alleen de voordelen maar zien niet de nadelen wat zo'n bedrijf kan opleveren.
En zo zie je dat er bij aardig wat mensen het verkeerd is gegaan tot zelfs gewoon hun geld kwijt ik bedoel 200 euro zomaar verliezen omdat je iets online wilde kopen en dan belazerd worden door een bedrijf waarvan niet eens een telefoonnummer beschikbaar van is :?

Oke de mensen hadden zelf ook beter moeten weten dat ze eerst moesten kijken wat voor contact manieren er waren met het bedrijf.
Maar geld stelen van mensen waarvan het bedrijf dingen aanbied op hun wesite en het niet leveren aan de mensen vind ik een rare kwestie 8)7

Verwijderd

Hootie schreef op 13 January 2003 @ 23:04:
Resultaat voor exile.nl

Domain name exile.nl (first domain)

27-09-1999

Ekke De Haanstraat 14

8441 AN HEERENVEEN

Last update 29-10-2002

Status active

Maintainer NL Domain Registry

Administrative contact G. Teunissen

+31 513 627756

postmaster@exile.nl

Registrar www.eatserver.nl

Gaasterland 2 2

1948 RG BEVERWIJK

Technical contact domain admin

+31 251274669

hostmaster@eatserver.nl

Nameserver ns.eatserver.nl

212.203.14.66

Nameserver ns2.eatserver.nl

212.203.18.33

Ekke De Haanstraat 14

8441 AN HEERENVEEN

en deze :?

Telefoonnummer Onbekend

Adres Van Kleffenslaan 10

Postcode 8442 cw

Plaats Heerenveen

komen niet erg overeen met elkaar 8)7

in iedergeval goed werk Hootie :D

Verwijderd

Heb ik al eerder gepost in eerdere discussie
KvK Friesland: 058 295 4321 (staan ze ingeschreven onder nummer 01086034)
Inzage handelsregister: 0900 1234567
Verder heb ik een aantal nummers van Exile overal losgepeuterd gekregen toen ter tijd. Ik weet alleen niet welke nog in gebruik zijn, ze wisselen nogal regelmatig wat ik merkte.
0513 - 648563
0513 - 627756
06 - 28338977

Ik heb maar 1 tip !!!! Slopen dat bedrijf en er NOOIT MEER BESTELLEN !!!!! Ik heb zelf heeeeel veel gezeik ermee gehad. Lees mijn berichten in het hierboven genoemde Topic (van nog niet eens zo lang geleden).

• Obeja
  • Niet online
mbvisiontt schreef op 13 January 2003 @ 22:59:

Hmm, ja hoor, droom lekker verder..

maar voor degene die mij wantrouwen, stuur exile ff een mailtje met de vraag of je bestelling nog verstuurd wordt . Je zult zien dat ze niet beantwoord.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

oops, onzin :)
Sorry, ik haalde Exile en DigiWorld door elkaar :z

[ Voor 180% gewijzigd door T.T. op 13-01-2003 23:11 ]

• mbvisiontt
Ik was, zoals ik al zei, overtuigd dat hier iets geks aan de hand is. Ik had nog niet eens gezien, want Marv wel opviel, dat de postings data van de surveys voor Exile zowat allemaal op 1 dag zijn gedaan... :/ Dus georganiseerde crime, en nog slechte ook nog. |:(

Lees de reacties maar eens die er voor die tijd zijn gepost, dan zul je zien dat het een top zaak is(/was :?). Dit laatste geldt alleen als jij, LATINSPIRIT, dan ook geen deelnemer bent in deze waardeloze anti-Exile actie.

Verwijderd

Obeja schreef op 13 januari 2003 @ 23:08:
[...]

Hmm, ja hoor, droom lekker verder..

maar voor degene die mij wantrouwen, stuur exile ff een mailtje met de vraag of je bestelling nog verstuurd wordt . Je zult zien dat ze niet beantwoord.
Ik heb 1 x antwoord van die hufters gehad. Pas toen ik dreigde met juridische stappen. (en ik ben geen groentje hier gezien mijn posts, maar heb pas een nieuw profiel)

Verwijderd

mbvisiontt schreef op 13 January 2003 @ 23:09:
[...]

Ik was, zoals ik al zei, overtuigd dat hier iets geks aan de hand is. Ik had nog niet eens gezien, want Marv wel opviel, dat de postings data van de surveys voor Exile zowat allemaal op 1 dag zijn gedaan... :/ Dus georganiseerde crime, en nog slechte ook nog. |:(

Lees de reacties maar eens die er voor die tijd zijn gepost, dan zul je zien dat het een top zaak is(/was :?). Dit laatste geldt alleen als jij, LATINSPIRIT, dan ook geen deelnemer bent in deze waardeloze anti-Exile actie.
ik wil geen deelnemer zijn maar leef wel mee met de mensen die een bedrag neertellen voor iets wat ze niet krijgen.

Het was een top zaak (was) je hoort ook al van SKKL welke problemen hij heeft gehad hiermee.

Ik bedoel je hoeft er verder niet op mij te discussieren hier gaat het om de mensen die voor iets hebben betaald en niks hebben gekregen.

Jij reageert nu alleen op mij af.
Omdat ik niks bi jexile heb gekocht mag ik wel mijn mening hierover hebben en ik ben het gewoon eens op de boze reactie van de mensen.

• Obeja
  • Niet online
[...]

Als jij contact met hem kan maken vind ik je een knappe kerel.

Of ben je zelf Exile?

Verwijderd

k haal me spul altijd af. tis soms wat krapjes daaro omdat het gewoon druk is, maar goed, prima service gehad tot nu toe me gloed nieuwe WD800BB kapte er mee ik er heen kreeg zonder pardon een andere mee :)

maare toch rot voor je

• mbvisiontt
Obeja schreef op 13 January 2003 @ 23:17:
[...]

Als jij contact met hem kan maken vind ik je een knappe kerel.

Of ben je zelf Exile?
Tja, als je mijn reacties hebt gelezen was duidelijk geworden dat ik dat niet ben, en dat me Exile gestolen kan worden, er zijn zat andere goede zaken. Neemt niet weg dat ik het sneu zou vinden als een goede zaak voor niks ten onder zou gaan.

En LATINSPIRIT, ik heb niks tegen jou, begrijp me niet verkeerd, ik heb iets tegen dit geheel, het lijkt gewoonweg niet te kloppen.

Maar goed, ik heb het laatste jaar niks met Exile gedaan, dus misschien zijn het nu wel boeven die aan het roer staan, weet ik veel.

Tja, ik heb wel genoeg van dit verhaal nu. Ik hoop dat alles goed komt, hoe de vork ook in de steel mag zitten. :)

• hootie
Hier staat nog een forumpje

http://www.nieuw.nl/winkel/exile/

Specs

Verwijderd

Bel ze, of probeer dat, misschien lukt het op een vand e bovenstaande nummers die ik net heb opgegeven.
Dit soort discussies komen niet uit de lucht vallen, misschien een goede om deze bedrijven uit de Shop Servey te bannen, of als er dit soort discussies hier plaatsvinen er bij de shop servey een flinke aantekening met waarschuwing bij te zetten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
[...]

Het is/was zeker geen topzaak, althans niet naar mijn woorden.

-Email beantwoorden ging nooit binnen de beloofde tijd.
-Spullen werden altijd vrij traag geleverd.
-Er werd weinig info gegeven via email betreffende een bestelling etc.
-Een topzaak heeft meer nodig dan alleen bereikbaarheid via internet (email/msn) dus..

Verwijderd

SandeR schreef op 13 januari 2003 @ 23:22:
[...]

-Een topzaak heeft meer nodig dan alleen bereikbaarheid via internet (email/msn) dus..
Precies een bedrijf heeft ook telefonisch bereik nodig.

• mbvisiontt
SandeR schreef op 13 January 2003 @ 23:22:
[...]

Ik heb destijds een XP 1800+ besteld, deze proc was toen net uit, was erg hot in de verkoop, en exile was een vd enigen die ze op voorraad zou hebben. Ik heb het geld overgemaakt, en ik kreeg het geheel zonder enige verdere communicatie van mijn kant binnen een paar dagen nadat het bij me was afgeschreven binnen, keurig verpakt en met correcte rekening etc. Dat is wat ik top noem, sorry. :)

• Obeja
  • Niet online
Ik ben dit topic gestart, omdat ik opgelicht ben en niet om te horen dat ik zelf een oplichter ben. Ik vraag naar ervaringen van mensen die ik eventueel kan gebruiken bij het starten van een juridische procedure oid, hoewel ik daar weinig vertrouwen in heb, maar ja je moet wat.

Verwijderd

Ja vaak zat top gegaan, was bij mij in eerste instantie ook, tot me HD defect bleek te zijn. Als jouw Proc defect was geweest had je ook wel anders gepraat.

• Obeja
  • Niet online
Shit, nu weet ik het zeker..ik ben genaaid....Exile krijgt (juridiche)klop..

• mbvisiontt
Tja daar kan ik niks over zeggen hè? Ik laat het fijn aan jullie over, ik wens het jullie. :)

• Obeja
  • Niet online
mbvisiontt schreef op 13 January 2003 @ 23:32:
Tja daar kan ik niks over zeggen hè? Ik laat het fijn aan jullie over, ik wens het jullie. :)
Dank je wel. Ik hoop dat je me wel geloofd. Maar ik denk dat je over een week of 2 wel overtuigd zal zijn als er meer aan het licht is gekomen.

• CPZ
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Misschien kan iemand morgen even kijken of er nog leven in is het pand is.
De kans bestaat dat ze failliet zijn en onder een curator staan, dat houd in dat ze niets meer mogen doen en alles via de curator verloopt.

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

• hootie
via www.kvk.nl kan je uittreksels opvragen van bedrijven. Heb je iig 100% correct/compleet adres van de hoofdvestiging. Ook staan hier persoonlijke gegevens (gestort kapitaal, enz.)in van de aanvragers/aandeelhouders/oprichters. Navraag bij BKR te Tiel leert je of dit bedrijf nog kredietwaardig is. Mocht dit niet zo zijn dan kan jij alvast hun faillissement aanvragen. Als je dit aan ze voorlegt zullen ze hoop ik/denk ik wel meewerken.....

Specs

Verwijderd

CPZ schreef op 13 January 2003 @ 23:37:
De kans bestaat dat ze failliet zijn en onder een curator staan, dat houd in dat ze niets meer mogen doen en alles via de curator verloopt.
Ach die gedachte had ik een jaar gelee ook al.

• hootie
Ik krijg van mijn incassobureau ook altijd een rode lijst voor mijn branche met slechte betalers. Deze lijst is zeer waarschijnlijk ook beschikbaar in de regio Heerenveen voor hardware-bedrijven.

Specs

• Obeja
  • Niet online
CPZ schreef op 13 January 2003 @ 23:37:
Ik heb ze net per mail een laatste kans gegeven, maar als daar niet wordt op gereageerd dan ga ik langs om te praten.

• Obeja
  • Niet online
Hootie schreef op 13 January 2003 @ 23:37:
via www.kvk.nl kan je uittreksels opvragen van bedrijven. Heb je iig 100% correct/compleet adres van de hoofdvestiging. Ook staan hier persoonlijke gegevens (gestort kapitaal, enz.)in van de aanvragers/aandeelhouders/oprichters. Navraag bij BKR te Tiel leert je of dit bedrijf nog kredietwaardig is. Mocht dit niet zo zijn dan kan jij alvast hun faillissement aanvragen. Als je dit aan ze voorlegt zullen ze hoop ik/denk ik wel meewerken.....
Ga ik achteraan

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 12:53

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zojuist nog even KvK opgevraagd. Exile is nog niet failliet

Telnrs:
0513-648453 (De Telefoongids.com)
0513-648563 (KvK)

Faxnrs:
0513-646563 (De Telefoongids.com)
0513-648747 (KvK)

Vorige week zondag voor een kennis XP2000+, 256 MB PC2700 en een cooler besteld. Volgens de site alles ruim op voorraad... Nog steeds nix verzonden door Exile :?

Die gaan het merken in de SS. Ik bestel niet voor niets bij een shop die zegt dat ze het op voorraad hebben.....

Hier bestel ik nooit meer.... Ik :r van deze zaak!

edit:

Telnr: 0513-627756
Naam: b bron
Adres: ekke de haanstraat 14
Postcode: 8441an
Plaats: heerenveen

[ Voor 11% gewijzigd door Hermanvh op 13-01-2003 23:54 ]

webOS all the way!

Verwijderd

hm nou jullie het er over hebben, een maat van me heeft dus een probleem met zun pc (alles bij exile gekocht) en mooi niet dat ze reageren

**noteerd telnrs**

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Obeja schreef op 13 januari 2003 @ 23:32:
[...]

Shit, nu weet ik het zeker..ik ben genaaid....Exile krijgt (juridiche)klop..
Wil eerst ff zeggen dat ik persoonlijk geen problemen heb met Exile. Een krappe 2 maandjes terug nog een IBM 120GPX 80GB hdd gekocht (waren goedkoopste) en was een beetje laat met betalen, shit happens met die banken van tegenwoordig (dikke twee weken te laat), maar toen het bedrag donderdag van mijn rekening was afgeschreven had ik het product maandag in huis. En werkt perfect.

Er zijn wel meer winkels, die niet telefonisch bereikbaar zijn en ontzettend goed draaien, ik noem een Eynstein (vind ik persoonlijk een van de betere computerwinkels). Dus ga nu niet zeggen dat het een dubieus zaakje is omdat ze geen telefoon hebben.

En stop asjeblief met die groot spraak van: "Exile krijgt (juridische)klop.." enz. Ik kan best begrijpen dat je een beetje onzeker/bang bent dat je naar je geld kan fluiten, maar wacht gewoon ff rustig af en probeer de raad van een aantal mensen in dit draadje op te volgen.

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Marv
Je hebt er waarschijnlijk niets aan maar ik heb even gekeken wanneer ik voor de laatste keer iets besteld heb en dat was eind oktober 2002. Toen heb ik een 5-tal producten binnen 5 dagen binnen gekregen.
Vooruitbetalen doe ik nooit aan, ik doe alles via rembours. <- heb het idee dat het dan altijd sneller gaat... zal wel niet maar tis een gevoel. En als er niets aankomt dan ben je ook je geld niet kwijt.

Ik zag op dat andere forum dat ook andere mensen problemen hebben met Exile, ik twijfelde niet aan jou maar aan Exile omdat ze mij altijd vlot en vriendelijk behandeld hebben. Ik heb 1 keer wat langer moeten wachten toen 1 ddr module kapot was en die teruggestuurd moest worden, maar zelfs toen reageerden ze wel op e-mails. Misschien zijn er wat medewerkers weggegaan en zijn er geen of incompetente medewerkers voor in de plaats gekomen.

Ik hoop voor je dat je wel je geld nog terugkrijgt... of beter nog: je product(en).

• Obeja
  • Niet online
Hermanvh schreef op 13 januari 2003 @ 23:52:
Zojuist nog even KvK opgevraagd. Exile is nog niet failliet

Telnrs:
0513-648453 (De Telefoongids.com)
0513-648563 (KvK)

Faxnrs:
0513-646563 (De Telefoongids.com)
0513-648747 (KvK)

Vorige week zondag voor een kennis XP2000+, 256 MB PC2700 en een cooler besteld. Volgens de site alles ruim op voorraad... Nog steeds nix verzonden door Exile :?

Die gaan het merken in de SS. Ik bestel niet voor niets bij een shop die zegt dat ze het op voorraad hebben.....

Hier bestel ik nooit meer.... Ik :r van deze zaak!

edit:

Telnr: 0513-627756
Naam: b bron
Adres: ekke de haanstraat 14
Postcode: 8441an
Plaats: heerenveen
Dat nummer van de kvk heb ik gebeld, maar daar krijg ik een vrouwtje aan de lijn die zegt dat zij en exile al een jaar uit elkaar zijn en dat exile niet op dit nummer bereikbaar zijn. Ik geloof er echter geen reet van, maar ja je kunt moeilijk zo'n vrouwtje bedreigen.

• mbvisiontt
Obeja schreef op 13 januari 2003 @ 23:58:
[...]

Dat nummer van de kvk heb ik gebeld, maar daar krijg ik een vrouwtje aan de lijn die zegt dat zij en exile al een jaar uit elkaar zijn en dat exile niet op dit nummer bereikbaar zijn. Ik geloof er echter geen reet van, maar ja je kunt moeilijk zo'n vrouwtje bedreigen.
Laat een ander morgen effe bellen, iemand die ook problemen met ze heeft. Niet vanavond nog, want dan neemt zij weer op en geeft ze je hetzelfde verhaal.

Just a hint... ;)

• Obeja
  • Niet online
mbvisiontt schreef op 14 januari 2003 @ 00:00:
[...]

Laat een ander morgen effe bellen, iemand die ook problemen met ze heeft. Niet vanavond nog, want dan neemt zij weer op en geeft ze je hetzelfde verhaal.

Just a hint... ;)
zal ik doen

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 22:59

marshal

Reality beats fiction by far

Obeja schreef op 13 January 2003 @ 23:50:
[...]

Ik heb ze net per mail een laatste kans gegeven, maar als daar niet wordt op gereageerd dan ga ik langs om te praten.
Wat meestal goed werkt is een aangetekende brief sturen. E-mail heb je niks aan, kun je niks mee bewijzen. En zorg dan dat je een nette brief schrijft die professioneel overkomt.
Je zou een leesbevestiging kunnen vragen op je email, als je dat nog niet hebt gedaan, dan weet je iig dat het mailtje is aangekomen en dat het gelezen is.

Het is inderdaad misschien wel vreemd dat het bedrijf geen tel.nr op zijn homepage heeft staan, maar er zijn meer bedrijven (lees eynstein) die het zo doen. Ikzelf zou misschien ook de voorkeur geven aan zo'n benadering, maar daar moet dan wel tegenover staan dat de email gecontroleerd wordt en dat er ook op geantwoord wordt.
Ik heb zelf bij verschillende computerboeren gewerkt als td en je merkt wel dat de telefoon altijd ongelegen komt, zeker als je onderbezet bent. Email is dan een uitkomst, als je 's ochtends een (half) uurtje email verwerkt dan is dat makkelijker dan de hele dag door af en toe telefoon.
Misschien geeft Exile nu wel meer prioriteit aan orders versturen dan aan jouw klachten email, ik zeg niet dat het goed is, maar ik kan het mezelf wel voorstellen.

En zoals BigBart al zei: En stop asjeblief met die groot spraak van: "Exile krijgt (juridische)klop.." enz.
Als je bij ieder wissewasje een juridische procedure aan gaat spannen verlies je op den duur ook je geloofwaardigheid. En we leven hier nog steeds niet in amerika waar je iemand aan kan klagen omdat je koffie te warm is.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik moet gewoon :r van al die overtrokken reacties hier! Vooral Obeja met dat ontieglijke geflame de hele tijd :(

Ik heb gedurende vorig jaar bijna 2 complete pc's bij Exile besteld, altijd met vooruitbetaling. Mijn ervaring: snel, redelijk goedkoop, altijd binnen 24u antwoord op emails. Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is, lijkt wel of er iets fout gegaan is toen ze eind vorig jaar een 2e vestiging geopend hebben.

Ik weet niet of er problemen zijn(lijkt me wel), maar Exile is dus _geen_ oplichter of wat dan ook. Mensen, blijf rustig en kappen met dat geflame!

Als jullie ergens problemen mee hebben kun je dat ook wel op een beetje normale manier uiten.

🖥️ | 🚗

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 13:47
Het spijt me zeer maar ik zou dan ook nooit en te nimmer vooruitbetalen.
Elke zichzelf respecterende winkel die via het internet zn spulletjes verkoopt heeft wel de mogelijkheid om onder rembours te betalen.
Zo niet dan kunnen ze van mij de herpes krijgen.

Systeem Specs

• Obeja
  • Niet online
MadMarky: Waar bemoei jij je mee. Overtrokken reacties, geflame????

Jij hebt een goede ervaring, da's fijn voor je. Maar deze ervaringen komen niet uit de lucht vallen. Voor € 185,- opgelicht en jij adviseert mij om rustig te blijven kopen bijExile . Doe ff gezond man. Jij hebt goede ervaringen, ik niet.

Rustig blijven?? Ik heb vroeger iemand totall loss geslagen die m'n knip wilde rollen en daar zat slechts een geeltje in, dus je begrijpt wel hoe ik me nu voel. Geweld lost niets op, maar kan soms handig zijn.

Ik word steeds kwader, omdat er van die wiseguys zijn, die beweren dat ik lieg.

• Obeja
  • Niet online
Occy74 schreef op 14 januari 2003 @ 00:30:
Het spijt me zeer maar ik zou dan ook nooit en te nimmer vooruitbetalen.
Elke zichzelf respecterende winkel die via het internet zn spulletjes verkoopt heeft wel de mogelijkheid om onder rembours te betalen.
Zo niet dan kunnen ze van mij de herpes krijgen.
Ja ik voel me dom. Wrijf het er maar in. Ik kon de verleiding niet weerstaan om €12,50 uit te sparen.

Verwijderd

Dit is dus de reden dat ik nooit en te nimmer onder vooruitbetaling bestel bij een inet shop, bij MyCom zou ik het nog wel doen omdat die ook winkels hebben, maar er zijn zooooooveel van die inet shops zonder tel nummer enzo, betaal ik wel iets meer aan verzendkosten.

Ik heb BTW zaterdag daar een Radeon 9500 Pro besteld, voorradig volgens de website, maar bij navraag bleek dit niet zo te zijn :|

Gelukkig onder rembours besteld, dus gewoon geannuleerd die hap.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Obeja, er is niemand die denkt dat je liegt.. Als ik het goed lees, zijn er alleen mensen die zeggen dat je je niet zo druk hoeft te maken.. (nog niet)

Had je al geprobeerd om ze over MSN te spreken?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Twarp
  • Nu online

Twarp

just grin...

MadMarky schreef op 14 January 2003 @ 00:22:
Ik moet gewoon :r van al die overtrokken reacties hier! Vooral Obeja met dat ontieglijke geflame de hele tijd :(

Ik heb gedurende vorig jaar bijna 2 complete pc's bij Exile besteld, altijd met vooruitbetaling. Mijn ervaring: snel, redelijk goedkoop, altijd binnen 24u antwoord op emails. Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is, lijkt wel of er iets fout gegaan is toen ze eind vorig jaar een 2e vestiging geopend hebben.

Ik weet niet of er problemen zijn(lijkt me wel), maar Exile is dus _geen_ oplichter of wat dan ook. Mensen, blijf rustig en kappen met dat geflame!

Als jullie ergens problemen mee hebben kun je dat ook wel op een beetje normale manier uiten.
Tja eeh jij had ook geen problemen.

Misschien is het bedrijf op het punt om falliet te gaan en kunnen we er beter eerst niet bestellen. Voor diegenen die niets besteld hebben wacht een tijd tot er meer bekend is en voor diegenen die wel besteld hebben en nog niets hebben, doe aangifte en vraag juridisch advies wellicht dat je de schade nog kan beperken.

Meh ...

• Marv
Obeja schreef op 14 January 2003 @ 00:35:
Wat MadMarky wil duidelijk maken is dat als Exile oplichters zijn ze nog behoorlijk lang gewacht hebben met het oplichten van mensen want ze zijn toch al een tijdje actief. Wat niet wil zeggen dat ik je woede niet begrijp... ik zou ook kwaad zijn als ik geld kwijt zou zijn.

• Obeja
  • Niet online
Bush: Hoe heb je dat nagevraagd? Email/telefoon/msn mess.?

• whackerjack
  • Laatst online: 27-09 14:29
Hetzelfde probleem heb ik met www.etelcom.nl.
Maanden geleden iets besteld, betaald, maar geen geld en geen bestelling. Geen reactie op emails, en als ik bel is de administratie net op vakantie.
Ze hebben nu nog een week om het geld terug te storten, anders gaat de zaak naar de politie en incassodienst. Het blijft wanpestatie, nalatigheid of in het ergste geval zelfs fraude.
De incassokosten zijn te verhalen op de tegenpartij.
Mocht dat niet lukken dan huur ik voor hetzelfde bedrag (154) iemand in om de toko daar te verbouwen en meteen zijn loon op te halen.

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Even voor iedereen die meteen een rechtszaak aan wil spannen tegen bedrijven die iets niet doen, en zeker weten dat ze een bedrijf failliet kunnen krijgen voor een order van 185 smeuro: denk alsjeblieft even na voordat je gaat lopen schreeuwen!

Als je al een zaak wil maken tegen iemand, dan moet je zowiezo een minimum bedrag aan schade hebben. Dat lag rond de 500 gulden, dus dat zal wel niet minder zijn geworden. En als je echt iets wil bereiken, dan stuur je een aangetekende brief, daar komt altijd reactie op! E-mail is niet rechtsgeldig, dus je hebt geen poot om op te staan.

Los daarvan, als consument heb je behoorlijk veel rechten, maar echt niet genoeg om een bedrijf in 1 keer om zeep te helpen. Zou wat worden dan, als iedereen die niet tevreden is een rechtszaak aanspant en het bedrijf naar de fillistijnen helpt.

Ik zal het er even voor je inwrijven Obeja, je bent idd dom! Niet alleen omdat je vooruit betaald hebt, vooral omdat je er trots op bent geweld niet te schuwen bij de oplossing van een conflict. Ga in een hoekje zitten, en ga je schamen!! Diep!

• Obeja
  • Niet online
Marv schreef op 14 January 2003 @ 00:42:
[...]

Wat MadMarky wil duidelijk maken is dat als Exile oplichters zijn ze nog behoorlijk lang gewacht hebben met het oplichten van mensen want ze zijn toch al een tijdje actief. Wat niet wil zeggen dat ik je woede niet begrijp... ik zou ook kwaad zijn als ik geld kwijt zou zijn.
Ja ik snap het...ik reageer vaak een beetje agri...maar dat probleem heb ik dat ik bij onrecht agressief word.

Ik zal me hier beheersen..in ieder geval allen hartelijk dank voor de bijdragen tot zo ver..

wordt vervolgd..

• Obeja
  • Niet online
whackerjack schreef op 14 January 2003 @ 00:44:
Hetzelfde probleem heb ik met www.etelcom.nl.
Maanden geleden iets besteld, betaald, maar geen geld en geen bestelling. Geen reactie op emails, en als ik bel is de administratie net op vakantie.
Ze hebben nu nog een week om het geld terug te storten, anders gaat de zaak naar de politie en incassodienst. Het blijft wanpestatie, nalatigheid of in het ergste geval zelfs fraude.
De incassokosten zijn te verhalen op de tegenpartij.
Mocht dat niet lukken dan huur ik voor hetzelfde bedrag (154) iemand in om de toko daar te verbouwen en meteen zijn loon op te halen.
Als het op de route ligt naar Heerenveen wil ik wel wat centjes bijverdienen. ;)

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-12 08:58

Tys

Nou, ik snap niet wat jullie moeilijk doen, ik bestel vandaag een ATI Radeon 9700 Pro daar, we zullen zien..

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Obeja schreef op 14 January 2003 @ 00:42:
Bush: Hoe heb je dat nagevraagd? Email/telefoon/msn mess.?
Via MSN, toen ik vervolgens vroeg waneer ze hem weer op voorraad verwachte ging ie inene op offline :?

Reden voor mij om meteen maar af te zeggen, daar heb ik geen zin an :Y)

• Obeja
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 00:46:
Even voor iedereen die meteen een rechtszaak aan wil spannen tegen bedrijven die iets niet doen, en zeker weten dat ze een bedrijf failliet kunnen krijgen voor een order van 185 smeuro: denk alsjeblieft even na voordat je gaat lopen schreeuwen!

Als je al een zaak wil maken tegen iemand, dan moet je zowiezo een minimum bedrag aan schade hebben. Dat lag rond de 500 gulden, dus dat zal wel niet minder zijn geworden. En als je echt iets wil bereiken, dan stuur je een aangetekende brief, daar komt altijd reactie op! E-mail is niet rechtsgeldig, dus je hebt geen poot om op te staan.

Los daarvan, als consument heb je behoorlijk veel rechten, maar echt niet genoeg om een bedrijf in 1 keer om zeep te helpen. Zou wat worden dan, als iedereen die niet tevreden is een rechtszaak aanspant en het bedrijf naar de fillistijnen helpt.

Ik zal het er even voor je inwrijven Obeja, je bent idd dom! Niet alleen omdat je vooruit betaald hebt, vooral omdat je er trots op bent geweld niet te schuwen bij de oplossing van een conflict. Ga in een hoekje zitten, en ga je schamen!! Diep!
Ja Handsome, ik wil dat bedrijf niet kapot hebben, slechts mijn geld.

Ik ben tegen zinloos geweld, laat dat duidelijk zijn, maar iemand die steelt......boontje komt om z'n loontje. Verder help ik alle mensen waar ik kan, maar crimineel gedrag tolereer ik niet.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan iemand uit de TOP van Tweakers eens een kijk geven op wat hier allemaal gebeurt?

- Dat bedrijf wil telefonisch onbereikbaar zijn en reageert ook niet op mail. Geen wonder dus dat mensen zich onzeker gaan voelen lijkt me.*
- Toch mag daar kennelijk niet over gesproken worden want de topics gaan telkens op slot en zelfs in de shop survey wordt de objectiviteit doorbroken door pro-exile edits.

Hoe kan dat? Wie doet dat?

Lijkt me dat dit forum toch bij uitstek de plek is om erover te praten, anders vervuilt de shop survey in no time to een discussieforum!

*Persoonlijk vind ik dat telefonisch totaal onbereikbaar willen zijn vrij dom. Ik ken verschillende bedrijven die hun telefoonnummer gewoon op hun site zetten met daarbij 'wij zijn bewust een web-shop, alle communicatie verloopt in principe via e-mail en telefonisch bestellen is dan ook niet mogelijk'. Zo zijn die bedrijven wél bereikbaar om exploderende paniek zoals deze te voorkomen wanneer die helemaal niet nodig is - nu moeten we de komende weken maar zien of hij nodig was of niet. Is veel correcter naar je klanten en veel beter voor je eigen reputatie! En als het om het 'niet storen, bezig' gaat, waarom dan wel MSN? Op zich een leuk medium, maar niet minder verstorend dan een telefoon - als je er tenminste serieus bereikbaar wilt zijn. (Zelf heb ik ook een kleine webshop en ik ben in een jaar welgeteld 1x gebeld. Klanten vinden mail ook gewoon makkelijker, zolang het werkt.)

Edit: nog effe voor de duidelijkheid: ik wil Exile NIET voor oplichter uitmaken. Met die topictitel ben ik het niet eens.

Wel denk ik dat Tweakers.net niet mag zwichten voor verzoeken van een winkel om de survey te editen zonder dat de poster zelf het daar uitdrukkelijk mee eens is (er bijv. zelf om vraagt). De survey compenseert vanzelf al voor 'incidentele rampen' door niet van 1 tot 10 maar van 4 tot 10 te cijferen. Het blijven meningen van mensen; daar kan iedereen wel doorheen kijken. Weghalen van publiek beschikbare info op verzoek van een bedrijf (ik heb het hier over het Exile telefoonnummer) vind ik al helemaal geen pas hebben.

Verder is het zo dat een pc-zaak, van wat voor formaat dan ook, zo in ene failliet kan zijn, voorbeelden te over (Escom, Memo, etc.). Niet verwonderlijk dus lijkt me dat eenieder die geld bij Exile heeft staan, of zich gewoon moreel gebonden voelt aan een bestelling en dus niet gelijk naar een ander wil lopen, zich afvraagt wat er aan de hand is.

[ Voor 70% gewijzigd door Gwaihir op 14-01-2003 01:19 ]

• Obeja
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 00:55:
[...]

Via MSN, toen ik vervolgens vroeg waneer ze hem weer op voorraad verwachte ging ie inene op offline :?

Reden voor mij om meteen maar af te zeggen, daar heb ik geen zin an :Y)
en wat dacht je toen: "At your service".

• Obeja
  • Niet online
Thiaz schreef op 14 januari 2003 @ 00:52:
Nou, ik snap niet wat jullie moeilijk doen, ik bestel vandaag een ATI Radeon 9700 Pro daar, we zullen zien..
Ik wil het nog wel een keer uitleggen, maar misschien is het beter dat je het zelf ervaart. Niet vooruit betalen hoor.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

MaxxMark

HT is Tof!

Ik wil toch ook even reageren.
Ikzelf ben ooit bij exile gaan bestellen op advies van een colega (die had er een hele computer besteld, en heeft het bedrijf ook anderen aan geraden).

Ik heb zelf voor anderen computers in elkaar gezet die allemaal bij exile waren besteld.
Dit over een periode van ongeveer een jaar (van ruim VOOR dat ze niet meer telefonisch bereikbaar waren) tot een paar maanden terug.

Ik wil niet zeggen dat het allemaal probleem loos ging (wat niet aan hun lag maar aan de NPD (nederlandse pakketdienst)) maar voor alle problemen was er een gepaste oplossing (in bijna alle gevallen met als resultaat een korting of kosteloos versturen).

De eerste keer betrof het het bestellen van een compleet systeem (voor ruim 1000 euro) dit had ik met vooruit betaling gedaan omdat ik van die collega hoorde dat het een ok bedrijf was. Toevalligerwijs was de dag na mijn bestelling de site offline. Ik schrok en stuurde een mailtje! Nog geen 5 minuten later ( het was rond 12 uur snachts) kreeg ik een mailtje met de melding dat de site inderdaad offline was wegens onderhoud. Hij zou even kijken of mijn bestelling goe door was gekomen en zou me dat laten weten (heeft hij ook gedaan).

De monitor bleek niet op voorraad en die zou als nalevering een paar dagen na de hoofdbestelling verstuurd worden zonder verzendkosten natuurlijk!
(hier kwamen problemen vanwege de NPD die niet goed leverde en het pakket terugstuurde met de melding "niet thuis en geen afspraak gemaakt", waarna exile het mij weer opnieuw toestuurde zonder verzendkosten!!!)

De tweede keer weer een compleet systeem besteld, maar dit keer onder rembours. Weer geen problemen met betrekking tot de bestelling, en ik heb weer meermalen gemailed met ze en altijd snel (1 a 2 dagen MAX) een respons gekregen.
Dit keer helaas weer wat mis met de bestelling. Het toetsenbord miste!
Weer geen ramp! Werd nabezorgt zonder kosten en met korting!

De 3e keer bestelde ik toen op Tweakers al de perikelen rond Exile ontstonden, en dat ze alleen nog maar via email en via msn bereikbaar waren.

De bestelde processor bleek neit meer leverbaar te zijn en werd kosteloos vervangen door een betere processor, alweer kostenloos. Het duurde wel even voordat de bevestiging van mijn bestelling binnenkwam, dus ik besloot msn te openen en te gaan babbelen. Aan de andere kant een aardig persoon waar ik nog even mee heb zitten babbelen over de site-vernieuwingen e.d. Maar weer geen probleem, er werd keurig gevraagt of mijn bestelling door was gekomen en wat er precies ging gebeuren.

Ook hiermee dus weer geen problemen mbt de service van Exile. Wel wat gemaakte foutjes, maar geen problemen die niet op te lossen waren.

Ik ga geen oordeel vellen over de integriteit van de beschuldigingen die hier gedaan worden, maar _ik_ vind het dus alleszins dubieus dat een bedrijf wat bij mij een _ZEER_ goede indruk achter heeft gelaten opeens _extreem_ negatieve reactie opleverd.

Ik hoop dan ook dat wat de topicstarter is overkomen iets is wat niet vaker voorkomt en dat het door samenloop van omstandigheden komt.

zelf sluit ik me aan bij het advies:
Stuur een aangetekende brief met daarin duidelijk en _VOORAL_ netjes en BELEEFD wat er aan de hand is en dat je reactie verwacht in de vorm van in ieder geval een brief en eventueel telefonisch contact.

Wat betreft het terugboeken van de betaling, zover ik weet is dat niet mogelijk. Als een overschrijving is gedaan op een rekining, en het rekening nummer en de naam van de ontvanger kloppen zal de bank dit zover ik weet niet terug draaien. Alleen in het geval van automatische incasso's en mogelijk foutive overschrijvingen is dit volgens mij mogelijk.
Ik zeg sowiso niet dat je liegt, maar met zo'n (naar mijn mening) aggressieve instelling bereik je veel minder dan met een normale degelijke en vooral professionele houding!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 12:39

WhiteDog

met zwarte hond

Heb ook al genoeg last gehad met goedkope winkels... geef liever 10 of 20 euro meer en ga je spul om de hoek halen. Grote bedragen zou ik zelfs NOOIT vooruit betalen.

Ik vind het erg voor iedereen die z'n spul niet heeft gekregen en vind dit gewoon fraude. Misschien kunnen jullie met zijn allen eens naar de winkel trekken en is boos op de toonbank kloppen en je geld terugeisen...

Verwijderd

Obeja schreef op 14 January 2003 @ 00:35:

Jij hebt een goede ervaring, da's fijn voor je. Maar deze ervaringen komen niet uit de lucht vallen. Voor € 185,- opgelicht en jij adviseert mij om rustig te blijven kopen bijExile . Doe ff gezond man. Jij hebt goede ervaringen, ik niet.

Rustig blijven?? Ik heb vroeger iemand totall loss geslagen die m'n knip wilde rollen en daar zat slechts een geeltje in, dus je begrijpt wel hoe ik me nu voel. Geweld lost niets op, maar kan soms handig zijn.

oke ik vindt dit zo'n topic waar mensen elkaar over de zeik gaan zitten te helpen :X ik ben neutraal in deze zaak en geloof bijde kanten maar iedereen heeft recht op eigen menigen en die moet niet door drift buien en andere agresie aanvallen worden onderdrukt (8> en ikw il wel zeggen voor de mensen die dus zich genaait voelen omdat ze denk geld verloren te zijn succes :) en mensen die een goede ervaring met de zaak hebben goed voor jullie :+

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 01:05:
[...]

oke ik vindt dit zo'n topic waar mensen elkaar over de zeik gaan zitten te helpen :X ik ben neutraal in deze zaak en geloof bijde kanten maar iedereen heeft recht op eigen menigen en die moet niet door drift buien en andere agresie aanvallen worden onderdrukt (8> en ikw il wel zeggen voor de mensen die dus zich genaait voelen omdat ze denk geld verloren te zijn succes :) en mensen die een goede ervaring met de zaak hebben goed voor jullie :+
A-men _/-\o_

Dividend for Starters

• whackerjack
  • Laatst online: 27-09 14:29
Ja het is bidden of betalen

It takes 2 2 make 1

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vage topicstart :?,
maar ik heb zelf iig ook geen goede ervaringen met exile. (heb het al een keer in een ander topic globaal gepost)
In augustus 2002 hds besteld, pakket kwam pas na 3 weken aan. (waar ik natuurlijk niet op had gerekend) Ik kon het niet in ontvangst nemen omdat ik op vakantie was, dus het was inmiddels al retour naar Exile. Krijg ik een vage reactie via email dat ik het pakket expres heb geweigerd. Een nette email terug met uitleg + vraag om het pakket opnieuw op te sturen is onbeantwoord gebleven. Voor mij was het exit exile op dat moment en ik bestel sindsdien bij Eynstein. (perfecte zaak)

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 14-01-2003 04:26 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Tja, dit topic gaat toch dicht..

Allereerst is OH niet het meest geschikte forum om over dit soort dingen te kletsen.. En verder heb je er toch niet veel aan..

Oh, Exile levert trouwens nog wel: Exile Computers, wat is er mee?(3)

Verder is dit toch gewoon iets wat je zelf moet regelen..

En als je problemen met de shopsurvey hebt moet je gewoon even een topic in Tweakers.net Frontpage Feedback openen..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.