Ik wil toch ook even reageren.
Ikzelf ben ooit bij exile gaan bestellen op advies van een colega (die had er een hele computer besteld, en heeft het bedrijf ook anderen aan geraden).
Ik heb zelf voor anderen computers in elkaar gezet die allemaal bij exile waren besteld.
Dit over een periode van ongeveer een jaar (van ruim VOOR dat ze niet meer telefonisch bereikbaar waren) tot een paar maanden terug.
Ik wil niet zeggen dat het allemaal probleem loos ging (wat niet aan hun lag maar aan de NPD (nederlandse pakketdienst)) maar voor alle problemen was er een gepaste oplossing (in bijna alle gevallen met als resultaat een korting of kosteloos versturen).
De eerste keer betrof het het bestellen van een compleet systeem (voor ruim 1000 euro) dit had ik met vooruit betaling gedaan omdat ik van die collega hoorde dat het een ok bedrijf was. Toevalligerwijs was de dag na mijn bestelling de site offline. Ik schrok en stuurde een mailtje! Nog geen 5 minuten later ( het was rond 12 uur snachts) kreeg ik een mailtje met de melding dat de site inderdaad offline was wegens onderhoud. Hij zou even kijken of mijn bestelling goe door was gekomen en zou me dat laten weten (heeft hij ook gedaan).
De monitor bleek niet op voorraad en die zou als nalevering een paar dagen na de hoofdbestelling verstuurd worden zonder verzendkosten natuurlijk!
(hier kwamen problemen vanwege de NPD die niet goed leverde en het pakket terugstuurde met de melding "niet thuis en geen afspraak gemaakt", waarna exile het mij weer opnieuw toestuurde zonder verzendkosten!!!)
De tweede keer weer een compleet systeem besteld, maar dit keer onder rembours. Weer geen problemen met betrekking tot de bestelling, en ik heb weer meermalen gemailed met ze en altijd snel (1 a 2 dagen MAX) een respons gekregen.
Dit keer helaas weer wat mis met de bestelling. Het toetsenbord miste!
Weer geen ramp! Werd nabezorgt zonder kosten en met korting!
De 3e keer bestelde ik toen op Tweakers al de perikelen rond Exile ontstonden, en dat ze alleen nog maar via email en via msn bereikbaar waren.
De bestelde processor bleek neit meer leverbaar te zijn en werd kosteloos vervangen door een betere processor, alweer kostenloos. Het duurde wel even voordat de bevestiging van mijn bestelling binnenkwam, dus ik besloot msn te openen en te gaan babbelen. Aan de andere kant een aardig persoon waar ik nog even mee heb zitten babbelen over de site-vernieuwingen e.d. Maar weer geen probleem, er werd keurig gevraagt of mijn bestelling door was gekomen en wat er precies ging gebeuren.
Ook hiermee dus weer geen problemen mbt de service van Exile. Wel wat gemaakte foutjes, maar geen problemen die niet op te lossen waren.
Ik ga geen oordeel vellen over de integriteit van de beschuldigingen die hier gedaan worden, maar _ik_ vind het dus alleszins dubieus dat een bedrijf wat bij mij een _ZEER_ goede indruk achter heeft gelaten opeens _extreem_ negatieve reactie opleverd.
Ik hoop dan ook dat wat de topicstarter is overkomen iets is wat niet vaker voorkomt en dat het door samenloop van omstandigheden komt.
zelf sluit ik me aan bij het advies:
Stuur een aangetekende brief met daarin duidelijk en _VOORAL_ netjes en BELEEFD wat er aan de hand is en dat je reactie verwacht in de vorm van in ieder geval een brief en eventueel telefonisch contact.
Wat betreft het terugboeken van de betaling, zover ik weet is dat niet mogelijk. Als een overschrijving is gedaan op een rekining, en het rekening nummer en de naam van de ontvanger kloppen zal de bank dit zover ik weet niet terug draaien. Alleen in het geval van automatische incasso's en mogelijk foutive overschrijvingen is dit volgens mij mogelijk.
Ik word steeds kwader, omdat er van die wiseguys zijn, die beweren dat ik lieg.
Ik zeg sowiso niet dat je liegt, maar met zo'n (naar mijn mening) aggressieve instelling bereik je veel minder dan met een normale degelijke en vooral professionele houding!