Een northbridge van NEC

Die kende ik nog niet. Lijkt me om heel eerlijk te zijn eerder L2 ofzo. Ook vanwege het formaat van de chip.
FireWurX schreef op 13 January 2003 @ 23:10:
* Mentalist is scheel
klopt helemaal.
Weird nerd had et al over dat procje bij Nowthatsit.
kost daar 59 ballen, maar volgens mij heeft hij over de rode aanduiding heen gekeken (denk ik), wat betekent dat het refurbished/2de hands is.
al mag je natuurlijk aannnemen dat et werkt.
je moet er ook snel bij zijn, ze hebben er namelijk maar 1tje
Heb ik niet overheen gekeken. Heb je iets tegen 2dehands spul? Ik heb hier ontiegelijk veel 2dehands spul. Zeker als je het bij een winkel koopt, wat is het probleem? DOA garantie zul je wel krijgen, en als een cpu eenmaal werkt blijft ie (tenzij overgeclockt/te hoog voltage/slechte koeling) ook wel werken.
Grrrrrene schreef op 13 januari 2003 @ 23:21:
Mjah, 'k had gehoopt dat ik iets meer snelheidsverbetering zou krijgen dan van 166 naar 266, misschien is het ook wel teveel gevraagd, maar als een P2 erop kan, dan moet een snellere ook kunnen. 300, 333, misschien wel 400MHz.
Op dit moment kun je weinig met deze laptop behalve wat internetten en emailen, mp3 kan hij makkelijk aan, maar films zijn onmogelijk. Niet dat ik nu eis dat hij na de upgrade divX kan afspelen, maar hij moet gewoon wat sneller worden en geld voor een snellere laptop heb ik niet

Edit: Ik zit even in V&A te kijken naar deze advertentie:
http://www.tweakers.net/aanbod/76918/all
Daar wordt een mobile Celeron 500 aangeboden, volgens de bijbehorende Toms Hardware linkjes zou die passen op een MMC1 en MMC2 aansluiting en ik heb ergens gelezen dat dat is wat er op mijn mobo zit. Dat zou dus opzich kunnen werken, maar snapt mijn bios dat?
Wat betreft die P2 400 en die celly, je vraagt wel veel van het upgraden van die laptop. Gaat dat ding met 100Mhz fsb werken? De northbridge schijnt wel bij die cpu module te zitten (al heeft NEC volgens mij nooit northbridges gemaakt, wel een paar cpu's op een paar Mhz in het verleden) maar als ik die advertentie lees is dat echt een losse cpu, en ik denk ook dat je northbridge gewoon ergens op je systeemboard zit (ga maar eens op dat moederboard zoeken naar grote chips van Intel, Via, Opti, SiS of andere grote chips

). En die celly gaat nooit zonder andere northbridge werken : de structuur van een P1 of een P2 (celeron) chipset is TOTAAL anders en die P1 chipset ondersteund echt geen 100Mhz FSB
Ik tik dit trouwens op een HP Omnibook 2000CS (Intel P133) - ik mis niet echt iets aan snelheid onder Win98 om wat te browsen en muziek te draaien, en ik heb dan maar 32MB intern. Enige wat ik minder vind aan deze laptop is het DSTN scherm - vervelende ghosting
DivX zul je naar alle waarschijnlijkheid toch niet aan de praat krijgen, daar moet je ook nog een beetje vidkaart voor hebben (iig 4MB met hardware MPEG ondersteuning en een hoop directdraw zut). Ik denk om eerlijk te zijn dat met die upgrade niet zoveel extra apps binnen handbereik zullen komen, ik zou me echt afvragen of die upgrade z'n geld wel waard is. Sja, de snelheid (voor zover door de cpu beperkt) gaat er wel op vooruit, maar ik zou eerder denken dat je HD beperkend is ofzo - TENZIJ je WinXP oid draait. Maar ja, op zo'n laptop draai je natuurlijk Win95/98 (al heb ik ergens eerder gelezen dat je er WinXP op hebt gezet

).
Als je toch ECHT denkt dat die celly werkt, diezelfde
www.nowthatsit.nl heeft ook een mobile Celly 650 voor 67,50 tegenover die celly 550 voor 50,- in die advertentie.. Sja, als je dan per se wil upgraden zou ik niet op die paar Euro's besparen, een upgrade zul je tenslotte maar 1x kunnen doen... (die 650 is ook nieuw btw)
En nog, als ik naar dat plaatje op nowthatsit kijk zijn zowel die celly daar als die celly in die advertentie volgens mij socket procs (wel voor een aparte laptop socket).
Wat ik denk : meer dan een P1 233MMX gaat er nooit in werken, en een cpu upgrade in welke vorm dan ook zal heel lastig tot onmogelijk voor die laptop te vinden zijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mentalist op 14-01-2003 01:04
]