Vaag balansverschil L<>R

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik ben in het bezit van een Behringer VMX100 mengpaneel en daarmee neem ik dan dingen op enzo.. Tot zover nog nix verrassends :D

Het rare is, als ik opneem, is het linker kanaal veeel harder opgenomen dan rechts..

Illustratie 1:
Afbeeldingslocatie: http://217.122.25.76/Image1.png
Zoals gezien in CoolEdit..

Mixer kan ik geen balans op regelen, in windows echter wel. Alles staat op Center..
Ook op het recording device [andere geluidskaart]...

Hoe kan dat nou?

Verwijderd

ik kan je probleem helaas niet oplossen

maar waar heb je dat programma vandaan, en is t gratis?

• insan1ty
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:38:
ik kan je probleem helaas niet oplossen

maar waar heb je dat programma vandaan, en is t gratis?
www.syntrillium.com, niet gratis.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Ik ken een zooi nummers waarbij de bas wat meer aan de linkerkant is ingemixt en wat andere instrumenten rechts. Daar de bas vaak wat harder wordt ingemixt (ter compensatie omdat je het minder goed hoort) kan dat zulke resultaten veroorzaken. Ik zou zeggen, probeer het ook eens met wat andere nummers, of als je echt zekerheid wilt een mono bron stereo afgespeeld.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• insan1ty
ShittyOldMan schreef op 13 January 2003 @ 20:43:
Ik ken een zooi nummers waarbij de bas wat meer aan de linkerkant is ingemixt en wat andere instrumenten rechts. Daar de bas vaak wat harder wordt ingemixt (ter compensatie omdat je het minder goed hoort) kan dat zulke resultaten veroorzaken. Ik zou zeggen, probeer het ook eens met wat andere nummers, of als je echt zekerheid wilt een mono bron stereo afgespeeld.
Ja ik heb dus een aantal nummers, laten we zeggen, 16 ofzo aan elkaar gehangen.. En het is over alle nummers hetzelfde..
Kan zoiets aan een kabeltje liggen? Er zit gewoon een standaard RCA naar 3.5mm stereo vanaf mn REC uitgang op mn mixer naar mn line in op mn pc.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is de setup precies? Soundcard Line out -> VMX100 -> Andere Soundcard Line in?

Zie je dit _altijd_ (diverse soorten muziek/CD's/etc) of exemplarisch?

Een mengpaneel zonder balance?

Corrosie/contacten stekkertjes?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

probeer ook eens een ander opneem programma

zoals soundforge

• insan1ty
GaMeOvEr schreef op 13 januari 2003 @ 20:48:
Wat is de setup precies? Soundcard Line out -> VMX100 -> Andere Soundcard Line in?
yup
Zie je dit _altijd_ (diverse soorten muziek/CD's/etc) of exemplarisch?
yup
Een mengpaneel zonder balance?
yup
Corrosie/contacten stekkertjes?
nope
ik zal het zo es ff proberen met sndrec32 :D

Verwijderd

Het verschil is te groot om door normaal stereo verschil veroorzaakt te zijn.

Ik werk zelf ook weleens met dergelijke programmatjes en zo te zien is het ene signaal gewoon echt (meer dan) 200% van de sterkte van het andere signaal. Tis trouwens ook overstuurd, wat de geluidskwaliteit bepaalt niet tengeode komt, maar dat ter zijde.

Het ligt dus of aan het programma, of er is sprake van een defect in het ingangscircuit ergens.

• insan1ty
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 21:16:
Het verschil is te groot om door normaal stereo verschil veroorzaakt te zijn.

Ik werk zelf ook weleens met dergelijke programmatjes en zo te zien is het ene signaal gewoon echt (meer dan) 200% van de sterkte van het andere signaal. Tis trouwens ook overstuurd, wat de geluidskwaliteit bepaalt niet tengeode komt, maar dat ter zijde.

Het ligt dus of aan het programma, of er is sprake van een defect in het ingangscircuit ergens.
Idd, het clipt nogal... krrrrrr..
Maar op mijn VU meter op mn mixer klopt het wel... gewoon gelijk links en rechts.

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Draai het kabeltje eens om.
Pagina: 1