Iets doms in boot.local gezet??

Pagina: 1
Acties:

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 22:11
Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met linux en heb nu iets doms gedaan. 8)7

De client van distributed.net wilde ik automatisch laten opstarten, dus heb ik het pad ernaar in boot.local gezet.

Nu start linux keurig op, totdat de distributed.net client wordt opgestart. KDE start daana niet meer op en het systeem wordt (denk ik,) volledig in gebruik genomen door de client.

Is er een manier om boot.local aan te passen? Of een manier om de client te killen?

Er zijn al een hoop topics aan de orde geweest om de cleint te starten, maar nog niet om m weer af te sluiten.

Strix (Skullflame)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mcB schreef op 13 januari 2003 @ 18:40:
De client van distributed.net wilde ik automatisch laten opstarten, dus heb ik het pad ernaar in boot.local gezet.
Nu start linux keurig op, totdat de distributed.net client wordt opgestart. KDE start daana niet meer op en het systeem wordt (denk ik,) volledig in gebruik genomen door de client.
Waarschijnlijk draait de client niet als daemon, en staat je computer dus te wachten totdat het programma klaar is. Dit kun je voorkomen door een & achter de programma-naam te zetten in boot.local.
Is er een manier om boot.local aan te passen? Of een manier om de client te killen?
killall distributed.net , als de client zo heet, maar dat staat ook in de DOS-WIN-2-LINUX-HOWTO ;)
Er zijn al een hoop topics aan de orde geweest om de cleint te starten, maar nog niet om m weer af te sluiten.
Da's niet waar, is vandaag nog een topic geweest over vim afschieten. Dat is precies hetzelfde.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mcB
Het probleem is nu juist dat ik dus geen commando's in kan voeren omdat de client met de cruncher draait

Strix (Skullflame)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

beany

Meeheheheheh

CTRL-C ?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• mcB
nope.....geen ctrl_c

Strix (Skullflame)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:41

_nethack

We're all MAD here

Je hebt waarschijnlijk de client op de voorgrond laten draaien. Zet er in je script om te beginnen eens een '&' achter.
Je kunt waarschijnlijk gewoon het systeem verder opstarten door de client met ctrl-c af te breken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• mcB
ik zou het wel willen, maar de client sluit echt niet af.
Ik kan dus nu op geen manier de boot.local aanpassen.

Het klopt dat de client nu op de voorgrond draait.

Strix (Skullflame)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Blijkbaar werkt op Ctrl-C drukken dus niet, dat kan gebeuren....in dat geval opstarten in maintenance mode (bij lilo als extra optie '1' opgeven). Dan ben je meteen als root ingelogd en kun je dat &-teken er achter zetten. En als je dat dan toch doet, zet er dan meteen >/var/log/dnetc.log 2>&1 bij, anders krijg je de hele tijd de output door je console heen (zwaar irritant). Oh ja: de '&' komt altijd helemaal achteraan, dus het complete commando is zoiets:

/pad/naar/dnetc >/var/log/dnetc.log 2>&1 &

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zijn je andere shells al gestart (als in: kun je met alt+F2 naar een login-shell)? Je kunt ook proberen of je bij LILO (helemaal aan het begin van het opstarten) iets als 'linux 1' kunt draaien, dan kom je in een modus waarin je boot.local misschien niet wordt uitgevoerd - dat hangt van de instellingen van je distributie af. Een laatste optie die altijd werkt is het gebruik van een rescue-disk zoals je die overal op internet kunt vinden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• mcB
heel erg bedankt Wilke.... het is nu opgelost.

Strix (Skullflame)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

De client killen vanuit zichzelf onder linux.
Om het hier ook helemaal netjes af te sluiten :+

Nu ook zonder stropdas

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
het & teken wil niet altijd goed werken in combinatie met de dnet client. Als het goed is kun je achter de client -detach zetten. Werk je met het & den wil hij (bij mij) maar heel weinig resources (cpu-tijd) gebruiken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Oh, bij mij werkte dat altijd wel gewoon, maar goed, inderdaad, -detach kan ook.

Mooi dat het nu werkt :)

Enne: Niet weer cross-posten a.u.b., dat wordt niet gewaardeerd!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
haha dit topic is lachen

ik heb gewoon precies zo'n topic een tijd terug gehad :D

Verwijderd

als je linux opstart met lilo, dan gewoon de optie single erachter geven, dan start hij in maintenance mode, en skipped hij die dingen. Dan kan je met je favoriete editor dat filetje aanpassen.

Met grub werkt dit nagenoeg hetzelfde, weet het alleen niet precies omdat ik daar te oldskool voor ben :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:08 ]

Pagina: 1