De client killen vanuit zichzelf onder linux.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 22:11
Ik heb niet zo lang gelden linux geinstalleerd op mn pc.

De client van distributed.net wilde ik automatisch laten opstarten, dus heb ik het pad ernaar in boot.local gezet.

Nu start linux keurig op, totdat de distributed.net client wordt opgestart. KDE start daana niet meer op en het systeem wordt (denk ik,) volledig in gebruik genomen door de client.

Is er een manier om de client te killen vanuit de client zelf?

Strix (Skullflame)

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 22:11
ik heb het probleem ook bij NOS gepost en vanuit die categorie heb ik het antwoord al;

Antwoord;
Blijkbaar werkt op Ctrl-C drukken dus niet, dat kan gebeuren....in dat geval opstarten in maintenance mode (bij lilo als extra optie '1' opgeven). Dan ben je meteen als root ingelogd en kun je dat &-teken er achter zetten. En als je dat dan toch doet, zet er dan meteen >/var/log/dnetc.log 2>&1 bij, anders krijg je de hele tijd de output door je console heen (zwaar irritant). Oh ja: de '&' komt altijd helemaal achteraan, dus het complete commando is zoiets:

/pad/naar/dnetc >/var/log/dnetc.log 2>&1 &

Strix (Skullflame)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

/pad/naar/dnetc -quiet
Had je zelf ook kunnen vinden als je de docs die erbij zitten had gelezen.

Nu ook zonder stropdas

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Haal die verwijzing in boot.local eens weg, en doe gewoon /pad/naar/dnetc -install
Nu is ie geïnstalleerd, en start automatisch op de achtergrond op.

Juist

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 06:13

Scraper

ErikJ

Heb je de client wel geconfigureerd? Als je dat nog niet hebt gedaan dan blijft ie gewoon wachten totdat je dat doet. En aangezien je niks kan invoeren en niks ziet, wordt dat lastig.