Ik ben dus van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen, maar wat is jullie advies?? Tog nog maar even wachten op de GeForce FX, een GeForce 4 Ti 4600 nemen of toch een ATi Radeon 9700?? Ik hoorde nml. van iemand dat die laatste soms nogal problemen geeft met games... wat is jullie ervaring hiermee?
Verwijderd
ligt eraan wat je budget is...Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 18:08:
Ik ben dus van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen, maar wat is jullie advies?? Tog nog maar even wachten op de GeForce FX, een GeForce 4 Ti 4600 nemen of toch een ATi Radeon 9700?? Ik hoorde nml. van iemand dat die laatste soms nogal problemen geeft met games... wat is jullie ervaring hiermee?
En waarvoor je hem wilt gebruiken (zo te lezen spelletjes ?)
Verwijderd
Lees anders eerst even de FAQ:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
En dan vooral het kopje genaamd: Welke videokaart...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 18:15 ]
maar ondertussen ben ik ook benieuwd naar de vraag....
die radeon is tocgh vlotter?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
de radeon 9700 pro is sneller als de GF4 ti4600 jabonzz.netninja schreef op 13 January 2003 @ 18:15:
maar ondertussen ben ik ook benieuwd naar de vraag....
Verwijderd
Maar waarschijnlijk niet vlotter dan de FX, als hij dat bedoelt...
En @ topicstarter, wij kunnen niet weten wat je doet enzo..
En @ topicstarter, wij kunnen niet weten wat je doet enzo..
Vooral games... en nou had ik gehoord dat de radeon die niet zo goed ondersteund (GeForce is natuurlijk gewoon OpenGL compatible, maar hoe zit dat met de radeon) en met het budget zit het wel goed... ik wil alleen een goeie kaart waar ik weer een tijd mee vooruit kan (en waar ik de komende games ook vlot op kan draaien
)
ja, heel leuk dat stukje... alleen voor USER OPINIONS moet ik tog echt op GoT zijn...Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 18:14:
Lees anders eerst even de FAQ:
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 20:30 ]
Verwijderd
Maar hier is V&B toch echt niet voor bedoeld, het staat niet voor niets in de faq. Je kunt het ook hier vragen ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4
er is meer dan genoeg te lezen over diverse kaarten en ervaringen in al bestaande topicsVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:28:
Vooral games... en nou had ik gehoord dat de radeon die niet zo goed ondersteund (GeForce is natuurlijk gewoon OpenGL compatible, maar hoe zit dat met de radeon) en met het budget zit het wel goed... ik wil alleen een goeie kaart waar ik weer een tijd mee vooruit kan (en waar ik de komende games ook vlot op kan draaien)
[...]
ja, heel leuk dat stukje... alleen voor USER OPINIONS moet ik tog echt op GoT zijn...
-= Radeon Topic - Deel 63 =-
Het grote GeForce FX topic
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Echt zo jammer 
de Radeon zn drivers zijn slecht, is niet compatible.. wtf!? dat is allemaal allang voorbij..maar nogsteeds zit het er bij de meesten in
jammer, maar als ik jouw was zou ik denk ik voor de Radeon 9700 (pro) gaan, zit je voor de komende tijd gewoon helemaal gebakken, ondersteunt alles tot nu toe , DX 9.0 en OpenGL 2.0
De GeForceFx is een beetje verweg nog...voordat i goed te verkrijgen is en voor een beetje een redelijke prijs, de GF4ti4600 daarin tegen is ook super snel..maar krijgt dikke performance hit bij FSAA enabled.. dus een Radeon 9700 lijkt mij het best
de Radeon zn drivers zijn slecht, is niet compatible.. wtf!? dat is allemaal allang voorbij..maar nogsteeds zit het er bij de meesten in
jammer, maar als ik jouw was zou ik denk ik voor de Radeon 9700 (pro) gaan, zit je voor de komende tijd gewoon helemaal gebakken, ondersteunt alles tot nu toe , DX 9.0 en OpenGL 2.0
De GeForceFx is een beetje verweg nog...voordat i goed te verkrijgen is en voor een beetje een redelijke prijs, de GF4ti4600 daarin tegen is ook super snel..maar krijgt dikke performance hit bij FSAA enabled.. dus een Radeon 9700 lijkt mij het best
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
ik zou het je dit kunnen zeggen:Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:28:
Vooral games... en nou had ik gehoord dat de radeon die niet zo goed ondersteund (GeForce is natuurlijk gewoon OpenGL compatible, maar hoe zit dat met de radeon) en met het budget zit het wel goed... ik wil alleen een goeie kaart waar ik weer een tijd mee vooruit kan (en waar ik de komende games ook vlot op kan draaien)
[...]
ja, heel leuk dat stukje... alleen voor USER OPINIONS moet ik tog echt op GoT zijn...
Als je NU een kaart wil kopen een 9700pro aangezien je budget geen probleem is
En wat de Geforce kan kan de Radeon ook en ondersteund misschien nog veel meer dingetjes.
ALs de FX echter kont gaat schoppen dan kan je beter die nemen.
maar geld zat? koop nieuwste van het nieuwste dan maar.
en ze ondersteunen allemaal opengl
Verwijderd
Hangt er ook een beetje vanaf wat voor systeem je hebt staan he...
Als je een Ghz hebt staan zul je niet veel hebben aan een FX, kan je beter een 9700(pro) kopen, je zou dan ook kunnen kiezen voor een 9500(pro) en een sys upgrade.
Die FX gaat naar ik heb horen zeggen zo'n €750 kosten, dat vind ik echt een waste of money... Ik heb zelf BTW net een 9500 Pro besteld.
Als je een Ghz hebt staan zul je niet veel hebben aan een FX, kan je beter een 9700(pro) kopen, je zou dan ook kunnen kiezen voor een 9500(pro) en een sys upgrade.
Die FX gaat naar ik heb horen zeggen zo'n €750 kosten, dat vind ik echt een waste of money... Ik heb zelf BTW net een 9500 Pro besteld.
Verwijderd
De ATI radeon 9700pro geeft geen problemen hoor. Ik heb em hier ook van Hercules. Ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden hoor. geen vastlopers oid.Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 18:08:
ik speel UT, UT2003, No one lives forever 2, Medal of honor e.d.
No probs
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk
Gewoon wat reviews lezen en op GoT rondkijken dus
Gewoon wat reviews lezen en op GoT rondkijken dus
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()