Probleempje met space tower

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb aan m'n PC een Sony space tower hangen met daarin minidisc recorder, cd en wat andere flauwekul (type DHC-MDX10). Ik weet het, hij is oerlelijk maar voor z'n geld vind ik dat hij veel te bieden heeft. De discussie zal ook niet gaan over of dit een goede toren is of niet :)

Het heeft het altijd prima gedaan, maar sinds ik wat verandering heb aangebracht in de opstelling (en dus aan de kabels heb gezeten) heb ik een vaag probleem.

Ik hoor namelijk een bromtoon (gokje: 50 Hz?) en de muziek komt héél zachtjes door, overstemt door die bromtoon. Als ik m'n losse minidisc speler erop aansluit krijg ik hetzelfde. Ik heb al 2 kabels geprobeerd (welke het goed doen), dit had geen effect. Speel ik echter een CD af (dus in de toren zelf), is er niets aan de hand. En als ik de twee tulpjes aandruk, is de bromtoon ook weg, maar zodra ik m'n vingers weer weg haal veert het iets terug en keert de bromtoon ook terug :(

Ik weet dus niet wat ik hiermee aanmoet, hulp zou ik zeer kunnen waarderen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Als je die twee tulpjes aandrukt, dan aard je ze waarschijnlijk met je lichaam. Dan gaat die bromtoon door jou heen ipv door je stereo.

Zitten alle netsnoeren nog in hetzelfde stopcontact? Of heb je je comp/md speler in een ander stopcontact zitten, dan kan dit namenlijk wel eens het probleem zijn. Kijk ook eens of het helpt om de antenne eruit te trekken oid.

Als je ff in de search bladert, kan je wel een topic vinden over groundloops, daar zal wel het een en ander instaan. Meestal komt het erop neer dat je de meest wazige dingen moet uitspoken (gloeilamp losser draaien ofzow :P), om dit soort problemen op te lossen.

• Knakker
Hey bedankt voor je info...Het probleem bij mij is dat de search niet werkt. Ik kan namelijk alleen op onderwerp of username (nou ik weet niet wie over wat geschreven heeft) en als ik op subject zoek moet ik weten waarop ik moet zoeken (%ground% levert niets) op...Zou je ff wat linkjes op kunnen zoeken voor me? Bedankt.

• Knakker
Oh ja; Die CD/MD speler zitten ín die toren (één vaste zooi) en de losse MD-speler had ik gewoon via zo'n 3.5mm->2tulp kabeltje aangesloten, hetgeen hetzelfde effect gaf.

Verwijderd

De enige topic die ik op dit moment kan vinden is:

gathering.tweakers.net/showtopic/37102

Maar die slaat niet speciaal op jouw probleem....

Probeer je eens voor te stellen hoe alles was aangesloten voordat je je kamer ombouwde, en hoe het nu zit. Probeer dan zo dicht mogelijk bij het oudsysteem in de buurt te komen, mischien dat het helpt.
Bij mij hefet het geholpen om een verlengsnoer van een andere groep te laten komen, maar ik vond dit toch iets te extreem, want zo erg bromde het ook weer niet...

Verwijderd

Misschien dat je stereotje te dicht bij de computer staat?
Dit probleem had ik ook een keer met de tv en de versterker...
Hij haalde opeens alle surround kanalen door elkaar, eenmaal tv uit, geen problemen meer.

• Knakker
Het rare is, dat dit probleem zich nog NOOIT eerder heeft voorgedaan. Ik heb het zootje eens verplaatst naar een lege kamer waar verder NIETS stond (zelfs geen lamp aan), en het bleef hetzelfde. Verschillende kabels geprobeerd, zelfde effect. Ligt niet aan de PC als bron, want bij een walkman en een portable MD speler idem.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de analoge ingang heb opgeblazen toen ik de kabel uit m'n PC trok. Naja 'k heb nog zat garantie dus hij gaat morgen gewoon terug...moet ik wel 2 weken met Compaq boxjes zonder ingebouwde versterker spelen :(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik sluit me aan bij het verhaal over dat aarden (hoewel dan niet die bromtoon door je lichaam gaat, maar het storende elektrische signaal ;))
Maar wat ook nog een mogelijkheid is (als het niet aan de aarding ligt): zoiets doet me dan denken aan een slecht contact. Het apparaat met die befriemelbare stekker (die stekker waar je aan moet zitten om de storing kwijt te raken) opendraaien (rop wel ff de powerkabel eruit!!). Wellicht dat de aansluiting niet goed meer op de print zit; één van de soldeer-'eilandjes' kan wel eens een breuk hebben (wil je dit kunnen zien, moet je zeer waarschijnlijk enorm goed kijken, ZELFS met gebruik van een goed vergrootglas). Is 1 (of meerdere) eilandjes beschadigd? gewoon ff het tin weer laten smelten en stollen.... en klaar is klara.. mja.. dan moet het uiteraard wel de oorzaak zijn

• Knakker
Tja..heb ik ook aan gedacht, maar kast open = garantie weg...En als het afgesloten is met een seal aan de binnenkant kunnen ze het direct zien of de kast opengeweest is of niet...

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Mischien denk ik nu wel heeeeeeel simpel...
Maar zit de boel op een geaard stopkontakt?
Zo niet aard je PC dan via een draad die je aan een kant met het koper op het metaal van je kast bevestigd (m.b.v. Plakband b.v.) en zet het andere eind vast aan een verwarmings buis (ook weer blank metaal)..
Mischien dat deze tip wat helpt en beschouw hem anders maar als niet verstuurd ;)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Pagina: 1