The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Het lijkt te simpel maar als het goed is moet het werken...
Is er nog iemand bekend met de theorie achter dit verschijnsel? Waar komt 't door?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Dus eigenlijk zoiets als:
TV <------ VCR <--------- PC + DVD DXR2 kit
waar zou ik zo'n kastje kunnen kopen?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Als jij zeker weet dat al jouw op de CAI aangesloten apparaten al op de een of andere manier geaard zijn, zou je dan kunnen doen ja. Ik zou de gok echter niet wagen - als er dan eens iets mis gaat heb je een probleem, denk ik

Ik heb zelf om mijn ground-loop op te lossen gewoon een simpel filtertje van 70 piek tussen mijn receiver en de CAI aansluiting voor radio gezet (gewoon bij de electronicaboer - v. Essen, in Apeldoorn - gekocht). Ding werkt perfect en van signaalverlies is niets te merken
Hehe, verkeerde smiley aan het einde - stond zo dom
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
het is een Ground-loop, dus er zijn gewoon meerder "aardes" in jou stroomcirkel. In jou geval de de aarde van de antennekabel en waarschijnlijk de aarde van je PC (die meestal geaard aangesloten is). Een aarde zou altijd Nul Volt moeten zijn, maar volgens mij bestaat dat niet (er is altijd sprake van Volt-verschil/spanning, toch?). Tussen de "nullen" kan daardoor een voltageverschil (spanning) van tot wel 50V ontstaan. Aangezien stroom in nederland de typische neiging heeft om op 50Hz te werken zal dat dus resulteren in een zware brom, omdat dat spannings verschil door dat audiodraadje gaat en door je versterker naar je speakers gestuurd wordt, als zijnde geluid
Zo, ik hoop da'k goed heb en dat het te bergijpen is
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Of krijg ik dan vuurwerk?
Het verhaal daarboven is inderdaad niet gehinderd door elektrotechnische kennis, maar het klopt wel aardig. Het gaat er dus om dat er geen lus in je bekabeling zit. Dus misschien kan je ook je PC ongeaard laten. (Mijn PC is niet geaard, shame on me.. maar ik heb geen aardlussen. Ik geef toe, er zijn betere manieren. Ik heb gewoon geen aarde op mijn kamer en geen zin om moeilijk te doen met verwarmingsbuizen enzo.)
Anoniem: 1781
Anoniem: 11169
Wil je deze tussen je CAI kabel doen dan moet je een hoogfrequent trafo hebben.
Het is overigens niet aan te raden om randaardpunten van apparaten los te koppelen,
dit zou gevaar voor jou en anderen op kunnen leveren
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
En aangezien in NL de huizen zo gebouwd zijn dat als er een stop uitspingt, je ALTIJD nog stroom in een kamer hebt, is de kans groot dat je dus 2 stopkontacten gebruikt die op verschillende groepen zitten.[/quote]Is dat zo? Dat ben ik nog nooit ergens tegen gekomen, zeker niet bij mij thuis en ook niet bij anderen die ik ken. Als een groep doorslaat dan ligt bij ons zeker wel de hele kamer eruit
Zou ook wat moois zijn, als twee stopcontacten in eenzelfde kamer op een andere groep zaten zeg
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Doe groep uit, loop naar lichtpunt (gebruik evt. een stoel of keukentrap), druk spanningzoeker tegen bruine draad, observeer het lampje in het apparaat.
imp.
PS. Het werkt ook als schroevendraaier!
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Als je twee condensatoren in de antenneleiding opneemt.[/quote]Dus je moet de CAI kabel van je TV en Radio voorzien van die condensators
And The Only One
And The Only One