Toon posts:

[XP] Browsen GoT zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel irritant probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen:

sinds enige tijd werkt GoT niet meer goed bij mij. Wat er gebeurt is dit:

Als ik naar GoT wil en een favoriet aanklik, krijg ik meteen een lege browser die lang moet laden. Wacht ik heel ff en selecteer ik de URL in de address-balk en klik 1 of 2 keer op Enter, dan verschijnt de pagina opeens.

Ook deed/doet www.ns.nl enzo het niet.
Teneinde raad heb ik een format + clean install van mijn systeem gedaan. Java van Microsoft erop (die Sun shit vind ik niks, dan maar minder "mooie" Java). Voor de rest weinig nog geinstalled.

Maar het probleem is niet weg?! Op mijn server en de laptop is er geen probleem (server heeft XP, laptop heeft 98se), waarom op dit "vers" systeem dan wel?

Weet iemand de oplossing _/-\o_ , dit is namelijk geen doen. :(

Verwijderd

Dit ligt dus niet aan je client, maar aan je server. Kijk eens of je packet loss ofzo hebt.
Controleer ook de instellingen van de NIC.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gaat het nu traag of heb je last van lege nieuwe schermen?

Nieuw scherm: kijk in de SA FAQ of die oplossing het doet, en kijk evt. de vele andere topics erover eens door. Traag: probeer de tip in Windows XP Zeer Traag Internetten eens.

In ieder geval gaat het over IE dus verplaats ik je topic WOS --> SA

edit:
En inderdaad: heb je er ook last van als je rechtstreeks met die PC op het net zit? Hoe heb je je internetverbinding precies gedeeld?

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 13-01-2003 12:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik had in WOS een post gemaakt, maar die zit nu dicht... Toch maar een linkje aangezien ik denk dat je er wel wat mee kan :)

[rml]vwk in "[ XP] Browsen GoT zeer traag"[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 January 2003 @ 12:11:
Gaat het nu traag of heb je last van lege nieuwe schermen?

Nieuw scherm: kijk in de SA FAQ of die oplossing het doet, en kijk evt. de vele andere topics erover eens door. Traag: probeer de tip in Windows XP Zeer Traag Internetten eens.

In ieder geval gaat het over IE dus verplaats ik je topic WOS --> SA

edit:
En inderdaad: heb je er ook last van als je rechtstreeks met die PC op het net zit? Hoe heb je je internetverbinding precies gedeeld?
Ah, daar was mijn topic heen: ik dacht dat, door mijn problemen met mijn browser, het topic niet geplaatst was.

/me heeft dus, niet expres, een crosspost gedaan: de eerste :)

Heb de registry-tip geprobeerd: no change :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 12:11:
Dit ligt dus niet aan je client, maar aan je server. Kijk eens of je packet loss ofzo hebt.
Controleer ook de instellingen van de NIC.
Dat denk ik niet. Mijn NIC werkt perfect: haal hoge doorvoer, andere sites gaan als een speer: alles is top, echt alles: alleen een _paar_ sites willen niet, waaronder GoT :'(

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het lijkt toch een java probleem te zijn of javascript (niet hetzelfde). Kan je in je prefs javascript uitzetten en kijken of GoT het dan wel snel doet?

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Justice schreef op 13 January 2003 @ 13:49:
Het lijkt toch een java probleem te zijn of javascript (niet hetzelfde). Kan je in je prefs javascript uitzetten en kijken of GoT het dan wel snel doet?
Hmm, had ik al geprobeerd inderdaad: no change :(

Wat maakt GoT zo anders dan andere sites? Weet iemand dat?
Wat doet GoT en www.ns.nl anders?

Als we dat weten, kom ik ook iets verder denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 13:20:
Ik had in WOS een post gemaakt, maar die zit nu dicht... Toch maar een linkje aangezien ik denk dat je er wel wat mee kan :)

[rml]vwk in "[ XP] Browsen GoT zeer traag"[/rml]
Ja tnx voor de reply: heb alles gedaan behalve SP1 --> Voor al die ellende deed een " standaard" XP het per-fect! Ik zou bijna denken dat GoT iets nieuws ge-implementeerd heeft een paar weken terug. :?

En de rest van internet gaat goed (op ns.nl na dan :?)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 14:01:
[...]
Ik zou bijna denken dat GoT iets nieuws ge-implementeerd heeft een paar weken terug. :?
Dan had de rest van GoT ook wel geklaagd. ;)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dit lijkt op mijn probleem:
[rml][ XP]Nieuw thuisnetwerk,clients niet alle websites,server wel[/rml]
Sinds de installatie van een XPnetwerk op de clients bepaalde sites niet benaderbaar (Got, omroep.nl etc), vanaf de server wel. Heb ook nog geen oplossing.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op 13 januari 2003 @ 14:31:
Dit lijkt op mijn probleem:
[rml][ XP]Nieuw thuisnetwerk,clients niet alle websites,server wel[/rml]
Sinds de installatie van een XPnetwerk op de clients bepaalde sites niet benaderbaar (Got, omroep.nl etc), vanaf de server wel. Heb ook nog geen oplossing.
Wuuuh!!! Dat klinkt niet positief :'( :(

Hoe kan dit probleem " onopgelost" blijven? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik merk dat het variabel is: sommige GoT pagina's klikken toch goed door.

Daarom denk ik dat het aan de banners kan liggen: de search bijvoorbeeld gaat superrap.
Ook omdat ik ns.nl en omroep.nl (idd, ook die :() niet op kan omdat ze met rare content werken? :?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

• Justice
Je moet even op zoek gaan naar browser test pages, bijvoorbeeld in het safari topic staan er veel. Dan heb je bijvoorbeeld pagina's met veel javascript. En je hebt pagina's met veel tabellen etc. Of je moet zelf test pagina's gaan maken maar dat lijkt me een beetje veel werk. :)
Wellicht dat je zo en dmv de source vergelijken je eruit kan komen waar het aan ligt.

Ik zie dat omroep.nl doublelclick.net gebruikt voor ads. Kijk eens in je host file? En haal daar eens alles uit bijhalve de regel
127.0.0.1 localhost

Wellicht dat sommige ads naar een vage pagina gestuurd worden of je een bepaalde bannerblocker of popupprogramma hebt die erg vertraagd.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit versterkt mijn vermoeden nog meer dat mijn PC dus LETTERLIJK over zijn nek gaat van een bepaalde banner (die een paar weken terug is verschenen).

Toch raar dat een verse windows daar last van kan hebben.

Hoe los ik zoiets op?

Verwijderd

Topicstarter
Justice schreef op 13 January 2003 @ 17:55:
Je moet even op zoek gaan naar browser test pages, bijvoorbeeld in het safari topic staan er veel. Dan heb je bijvoorbeeld pagina's met veel javascript. En je hebt pagina's met veel tabellen etc. Of je moet zelf test pagina's gaan maken maar dat lijkt me een beetje veel werk. :)
Wellicht dat je zo en dmv de source vergelijken je eruit kan komen waar het aan ligt.

Ik zie dat omroep.nl doublelclick.net gebruikt voor ads. Kijk eens in je host file? En haal daar eens alles uit bijhalve de regel
127.0.0.1 localhost

Wellicht dat sommige ads naar een vage pagina gestuurd worden of je een bepaalde bannerblocker of popupprogramma hebt die erg vertraagd.
Hmmm, tnx voor je reply: ik ga ff aan de slag hiermee

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Justice schreef op 13 January 2003 @ 17:55:
Zowel mijn server als een van de 2 clients heeft helemaal niets geinstalleerd staan buiten de hardware drivers en de windows updates. Geen aanpassingen aan host file of bannerblockers. Javascript voor lijsten ook uitgezet. Mozilla gebruiken helpt ook niet bij mij.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op 14 januari 2003 @ 17:05:
[...]

Zowel mijn server als een van de 2 clients heeft helemaal niets geinstalleerd staan buiten de hardware drivers en de windows updates. Geen aanpassingen aan host file of bannerblockers. Javascript voor lijsten ook uitgezet. Mozilla gebruiken helpt ook niet bij mij.
Ik ben erachter dat het 99% zeker wel aan die @$@@%-banners moet liggen.

Maar waardoor?

we hebben allebei een TOTAAL clean systeem: verse XP, that's it.
(dus het is niet stiekem onze eigen schuld)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand (een mod?) mij een lijst mailen (of hier typen) met ALLE banners die op dit moment op GoT gedraaid worden?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Justice
het is allemaal
adserver.webads.nl/.......... of adserver.tweakers.net/.. als ik het goed heb.
Misschien ligt het aan het soort banners :? dat ze flash gebruiken? Zoek eens uit welke banners het zijn anders..

[ Voor 44% gewijzigd door Justice op 16-01-2003 09:25 ]

Human Bobby

Pagina: 1