Simpel prog om muziek te componeren gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023
Een kennis vroeg aan mij of ik misschien een programma kende waarmee hij muzek kan bewerken, ik ben daar echter nooit echt mee bezig geweest, mischien heeft iemand suggesties?

gebruiksvriendelijkheid staat op 1 }:O

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
muziek of samples?

-Sound Forge
-Reason
-Acid
-Cakewalk

zoiets?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Waterlelie
Misschien iets Nederlandstaligs?

Ik denk dat ie gewoon hele muziekstukken z wil maken, hij heeft vroeger in een bandje gespeelt als percusionist :)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mmmkay dan zal er vast wel een of ander davilex pakketje voor te krijgen zijn ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Magic Music Maker. Heel simpel! :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als percussionist zal hij wellicht fruityloops wel goed vinden (draait erg om ritme), dit is een vrij makkelijk pakket waarbij hij loops kan maken en ook hele songs en is erg goedkoop en uitbreidbaar (leven lang gratis updates) en ook redelijk professioneel.

Ik weet niet of Magix Musicmaker tegenwoordig eigen samples kan importeren, ik dacht van wel. Met dit pakket (dat vaak belachelijk gemaakt wordt, behalve in de muziek-pers, waar ze erg van onder de indruk zijn van de mogelijkheden voor de goedkope prijs) kan je erg gemakktlijk orchestreren/organiseren van geluiden en loops (die je dan in fruityloops kan maken). Bij elkaar is dit dan een erg krachtige combinatie.

Als je geluiden gaat bewerken (bijna onontkoombaar) zal een eenvoudige of minder eenvoudige geluidsbewerkingsprogramma zoals CoolEdit 2000 (of simpeler en goedkoper, wel te krijgen) erg van pas komen.

Het ligt er wel heel erg aan wat voor muziek die kennis wil gaan maken. Fruityloops en MMM zijn namelijk vrij gericht op loopsgebaseerde electronische muziek. (je kan er natuurlijk wel meer mee, maar toch vooral loops). Dit is trouwens een complete omputer oplossing. Heeft hij zelf instrumenten (electronische piano's of synths) die hij aan wil sluiten en mee wil componeren dan kom je al snel op een programma als Cakewalk Home Studio 2002, Cakewalk Music Pack 2003, of concurrerende programma's van Cubase of Logic uit. (deze interfaces lijken dan op duurdere broers). Deze hebben alle wel een steilere leercurve.

Daarnaast zou ik die kennis adviseren veel vakbladen te lezen. Vraag je lokale boekhandel voor meer info ;) Hopelijk helpt dit je enigzins opweg met zoeken en uitproberen.

Human Bobby

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
en deze mag naar SA ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

cakewalk

of ECHT simpel:

RecordingSession :+

(quote uit je andere topic waar Cakewalk nog niet genoemd was)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als het simpel moet en je wilt alles vanaf de grond af opbouwen dan kun je kiezen uit de volgende trackers:

FT2 (FastTracker2) deze draait onder DOS en Win9x (Win2k of XP gaat niet werken).
MPT (ModPlugTracker) deze draait op alle Microsoft OSsen.
MT2 (MadTracker2) Draait net als MPT op alle OSsen van MS.

FT2 is al vrij oud en er wordt door de makers niets meer aan gedaan, ik heb er een lange tijd meegewerkt en het is vrij simpel in de omgang.

MPT, dit is al wat interessanter omdat je ook filters kunt toepassen zodat het uiteindelijke resultaat niet zo oppervlakkig klinkt als FT2.

MT, dat is wat ik tegenwoordig gebruik, het is qua gebruik het zelfde als de meeste andere trackers en toch kun je er veel meer mee. Denk bijvoorbeeld aan effecten zoals cutoff, reverb per channel en dat soort dingen, ook kun je per kanaal flange gebruiken waardoor een bepaald kanaal een andere klank krijgt. MT is wat betreft de trackers een aanrader. Helaas is dit software wat je moet kopen maar MT is zijn geld wel waard. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Waterlelie
wfvn schreef op 12 januari 2003 @ 23:40:
cakewalk

of ECHT simpel:

RecordingSession :+

(quote uit je andere topic waar Cakewalk nog niet genoemd was)
Ik weet niks van een adner topic :?

Maar dit zijn dus (zoals cakewalk) programma's waarmee je dus met verschillende instrumenten je een nummer op kunt bouwen? want ik geloof dat dat een beetje de bedoeling is
Ook is het belangrijk dat het makkelijjk begrijpbaar is (het is niet zo'n computerfreak zoals wij hier)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

bazs2000 schreef op 12 januari 2003 @ 23:49:
FT2 (FastTracker2) deze draait onder DOS en Win9x (Win2k of XP gaat niet werken).
MPT (ModPlugTracker) deze draait op alle Microsoft OSsen.
MT2 (MadTracker2) Draait net als MPT op alle OSsen van MS.
Uhm.. als het eenvoudig moet zijn, dan zou ik deze legacy-spullen niet aanraden. Ik ben er zelf wel verslingerd aan geweest, die dingen, maar ik denk dat je met FruityLoops toch wat beter meekan. Tenzij je legaal wat wilt spelen zonder geld uit te geven mss...

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Justice
Waterlelie schreef op 13 January 2003 @ 00:16:
[...]

Maar dit zijn dus (zoals cakewalk) programma's waarmee je dus met verschillende instrumenten je een nummer op kunt bouwen? want ik geloof dat dat een beetje de bedoeling is
Ook is het belangrijk dat het makkelijjk begrijpbaar is (het is niet zo'n computerfreak zoals wij hier)
Bij cakewalk heb je weinig tot geen instrumenten, het is zeg maar het boekje waar je de bladmuziek in zet. dit kan op verschillende manieren en enkele instrumenten (een bass plugin en een drumcomputer en wellicht andere) zijn meegeleverd, maar het gaat bij cakewalk om het componeren :)

Human Bobby

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

GrimaceODespair schreef op 13 januari 2003 @ 00:26:
[...]
Uhm.. als het eenvoudig moet zijn, dan zou ik deze legacy-spullen niet aanraden. Ik ben er zelf wel verslingerd aan geweest, die dingen, maar ik denk dat je met FruityLoops toch wat beter meekan. Tenzij je legaal wat wilt spelen zonder geld uit te geven mss...
Zou de topicstarter toch kiezen voor één van deze dan zou ik Skale nog bij het lijstje zetten. Dit is gewoon faststracker en werkt ook onder XP.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Justice schreef op 13 January 2003 @ 01:24:
[...]

Bij cakewalk heb je weinig tot geen instrumenten, het is zeg maar het boekje waar je de bladmuziek in zet. dit kan op verschillende manieren en enkele instrumenten (een bass plugin en een drumcomputer en wellicht andere) zijn meegeleverd, maar het gaat bij cakewalk om het componeren :)
Cakewalk is vooral nuttig in combinatie met een zeer goede geluidskaart of liefst een synthesizer of module, want Cakewalk kan die bijna volledig aansturen. Voor echt puur bladmuziekwerk moet je zijn bij een programma als Finale, de bladmuziek die Cakewalk kan produceren is echt bagger. Beide programma's kunnen overigens gewoon midi produceren en je kunt je resultaat dus op iedere simpele geluidskaart beluisteren. Voor zover midi ergens naar klinkt op een simpele geluidskaart.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55
Ener-G schreef op 12 January 2003 @ 22:47:
muziek of samples?

-Sound Forge
-Reason
-Acid
-Cakewalk

zoiets?
meeeens!!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• fvandenreek
  • Laatst online: 11-08 08:58
finale 2003 mid files componeren

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Quinie
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Keuze in overvloed dus

Vraag is alleen hoe wil je componeren en wat wil je componeren.
Midi ? Samples ? Loops ?, kun je noten lezen en schrijven ?

mijn favos: Soundforge, Acid, Fruityloops, Rebirth, Reason, Rubberduck, Buzz, FT2, Logic, Cubase, Cakewalk

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

wat quinie zegt, het is maar wat je wil

loop = fruityloops ene goed proggie vind ik

voor midi vind ik : Worship Studio 2002XP fijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 13:46 ]

• Justice
Dit is geen noem hier je muzieksoftwaretopic dus het lijkt me voor de topicstarter handig als je erbij zegt waarom het simpel is :P En die andere software dan niet noemt :P

Human Bobby

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:02
of cooledit pro

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Waterlelie schreef op 13 januari 2003 @ 00:16:
[...]

Simpel prog om muziek te componeren gezocht

Die; die's toch echt van jou

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

"Ik ontken alles en wat ik niet ontken is nooit gebeurd."

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Quinie
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

o ja - Fase 1 - De Ontkenning

pas als je het erkent kunnen we je verder helpen met je GoT verslaving. :P

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 12:10
nog een tovoeging wat ook al in de dubbelpost stond:

Cubase of finale is ook een optie moet je gewoon ff wat tijd aan besteden

Verwijderd

misschien is anvilstudio een optie

-gratis (een minuut limiet op een audio track)
-makkelijk om tracks te maken
-soort ingebouwde hulp (met 5 minuten ben je op weg ongeveer dan he :) )
-MIDI ondersteuning

www.anvilstudio.com
Pagina: 1