[DualScreen] beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:50
Ik weet dat hier op het forum wel het een en ander te vinden is over dit onderwerp (heb het al bekeken), maar het wordt me een beetje een overvloed aan info...

Ik zal misschien eerst eens uitleggen wat ik al heb, en wat ik wil bereiken:
server:
19" scherm Vibrant 1280x1024 @ 75 Hz

workstation:
19" scherm IIyama 1600x1200 @ 75 Hz
Asus V7100 AGP Geforce2 MX

ik wil het 19" scherm van m'n server (dat toch vlak naast mijn workstation staat) gebruiken voor dualscreen opstelling. En ik wil er ook niet echt heel veel geld tegen gooien...
De mogelijkheden die ik dus vond:
- 2de PCI kaartje aanschaffen
- recente Matrox aanschaffen
- Geforce 4 aanschaffen

Met het eerste heb ik wat problemen om nog aan deftige PCI kaartjes te geraken... Blijkbaar zijn er niet zoveel nieuwe nVidia kaartjes met PCI architectuur meer in omloop. Ik hou het liever bij nVidia om niet te veel fabrikanten te moeten mixen op mijn systeem.

Matrox zou ook nog een optie zijn, maar G400/450 heb ik nog niet gevonden. Een G550 is dan al weer aan de dure kant (heb ik toch al een GF4 MX voor) en een Parphelia kan mijn portefeuille al helemaal niet meer betalen...
Die G550 is dan weer op 3D vlak stukken zwakker dan mijn GF2MX en dat wil ik nu ook niet kwijt. Dus een G550 zou als 2de kaart moeten. En, zoals ik al zei, zou ik dan misschien beter af zijn met een GF4.

Mijne Geforce 2 MX vervangen door een Geforce 4 is dus ook een optie heb ik gelezen, maar nergens vind ik veel info over die nView. Enkel zeer algemene zaken... Ik zou iets over beeldkwaliteit op hogere resoluties met 2 CRT's willen lezen, maar heb toch nog niets gevonden.
Behalve hier: http://www.nvidia.com/content/nview_tutorial/index.html onder Flexibility => independent resolutions
Misschien kom ik hier nog aan de beste info van iemand die 2 CRT's draait op een GF4?

Volgens mij zijn dit zo ongeveer mijn mogelijkheden. Kan iemand me wat wijze raad geven?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Waarom staat Ati niet in je rijtje?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

gewoon een gf 4 kopen dan via een dvi-crt converter op je dvi uitgang en met nview dual monitor draaien, werkt perfect!! en als je server toch naast je eigen pc staat ook ff een switch boxje op die monitor is helemaal makkelijk!! :D

//Ow btw ik draai het zelf op een radeon 7500 zoals je kan lezen in mn sig, dat werkt trouwens ook perfect..//

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 21:07 ]

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:50
Scatman_II schreef op 12 januari 2003 @ 20:58:
Waarom staat Ati niet in je rijtje?
Hmm, ben niet zo voor de oudere Ati chipsets... De 9700 is voor me nog altijd onbetaalbaar, dus Ati is niet echt een oplossing voor me. Tenzij iemand me heel overtuigende redenen kan geven?
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:58:
gewoon een gf 4 kopen dan via een dvi-crt converter op je dvi uitgang en met nview dual monitor draaien, werkt perfect!! en als je server toch naast je eigen pc staat ook ff een switch boxje op die monitor is helemaal makkelijk!! :D
ik dacht ook aan zoiets... Geforce 4 MX presteert toch wel beter dan een Geforce 2 MX op 3D vlak, en ik dacht dat elke GF4 chipset nView ondersteunt. Een MX is lekker cheap :) Maar wat is de beeldkwaliteit/resolutie van die oplossing?

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Je kan ook een Ati Radeon halen (9000 t/m 9700) afhankelijk van hoeveel 3d prestaties je wilt en je budget.
Dualscreen (Hydraview bij ATi) werkt hetzelfde als bij Nvidia maar de beeldkwaliteit bij hogere resoluties is IMO een stuk beter. Dan heb je zowel goede 3d prestaties als goeie beeldkwaliteit. De absolute topper op dit gebied blijft zo'n G550 maar 3d kan je dan wel vergeten. Een Radeon 9500 Pro heb je vanaf een pleuro of 200.

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

Club3D ATI Radeon 9000LE 64DDR DVI/TVOu € 93,00

als je die kaart koopt binnen 2 minuten heb je dual monitor draaiend...

en het werkt echt perfect!!

• Scatman_II

Scatman_II

freeco schreef op 12 januari 2003 @ 21:09:
[...]

Hmm, ben niet zo voor de oudere Ati chipsets... De 9700 is voor me nog altijd onbetaalbaar, dus Ati is niet echt een oplossing voor me. Tenzij iemand me heel overtuigende redenen kan geven?
Tuurlijk is de 9700 onbetaalbaar, maar das dan ook wel de allerduurste die ze op dit moment hebben :)

Voor heel wat minder heb je een 8500 of een 9000 [pro] ....
En die hebben wél ondersteuning voor bv DX 8 en 9.x in tegenstelling tot de GF 4 MX serie...

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:13:
Club3D ATI Radeon 9000LE 64DDR DVI/TVOu € 93,00

als je die kaart koopt binnen 2 minuten heb je dual monitor draaiend...

en het werkt echt perfect!!
Als je het installeren van de drivers niet meerekent in 2 seconden :)

[edit]
Oops, had moeten edit-knoppen |:( ]

[ Voor 7% gewijzigd door Scatman_II op 12-01-2003 21:16 ]

Verwijderd

Gheghe >:)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Matrox: Doet wat het moet doen: beeld geven. Daarnaast is de driver en softwaremogelijkheden veel beter dan die van ATI of Nvidia.
Nvidia: geef goed en snel beeld in games maar heeft een slechte dualhead support. Simpel een schermpje slepen naar je 2e monitor en daar maximaliseren gaat niet zonder software van derden.
ATI: Zit een beetje tussen de vorige 2 in, al doet het wel een grote aanval op de game-markt van nvidia.,

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is in feite toch een standaard 'wat moet ik kopen' topic, en die gaan dicht. Het werken met 2 monitoren op ATI kaarten is (bijna) net zo eenvoudig als bij nVidia kaarten, dus dat is geen argument tegen ATI. Bijvoorbeeld een Radeon 8500(LE) zou je kunnen overwegen.

Toch is het een kwestie van een aantal reviews lezen, en opletten dat je idd een kaart hebt waar 2 monitoren op kunnen. Aangezien wij de keuze niet voor je kunnen maken heeft het topic niet echt nut :)

Zeg dan niets...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.