regel 1: Vraag altijd naar namen en noteer deze ook.....
"Kan niemand vinden"??? Is die verbinding er dan spontaan uitgevallen?
Vraag anders naar zijn / haar baas.....
En van IEDEREEN de namen opschrijven met de tijdstippen dat je ze hebt gesproken... (6 keer doorverbonden betekend dus ook 6 namen!!)
Blijf vooral altijd wel netjes....
Of zo'n standaard opmerking als "degene die ik daarvoor moet hebben zit niet op zijn plaats / zit in vergadering / is vrij vandaag / ......"
Vraag naar diegene zijn / haar naam en wanneer ie er dan wel is....
Als ze zeggen "we bellen u terug".... oke: jou vraag: "Wanneer, hoe laat en door wie?"
(en alles noteren!!)
Maar buiten dat....
Je schrijft zelf:
Mijn vriendin is afgelopen week afgesloten van internet door chello, "omdat zij internet deelde"
Waar komt deze informatie dan vandaan???
Dit is mij nog niet helemaal duidelijk....
Is je dat per mail verteld?? per brief?? of hebben ze je dat aan de telefoon verteld??
En die vertragings-tactieken om iemand maar voorlopig eens ff te blijven doorverbinden is ook bij hun bekend als ze niet zoveel zin hebben om jou antwoord te geven......
Ik schat dat 85% het na een paar keer al opgeeft.
Dus volhouden is de beste methode!!!!
Verder:
Geef
NOOIT TOE dat dat inderdaad gebeurd is (lijn delen met meerdere PC's)
Ontkennen die handel!
Laat hun maar eens met bewijs komen!
Het feit dat je toevallig winroute oid op je PC hebt staan wat zij hebben gezien, wil nog steeds NIETS zeggen.....
Misschien stond dat er nog op van een andere situatie en heb je het er nooit meer afgehaald...
De aanwezigheid van WinRoute wil dus nog helemaal niets zeggen!
Ga ook niet in discussie over "parkeerproblemen" of jij die nu wel of geen nut vindt hebben.... (en als ze het toch doen, dan moet je zeggen dat je geen auto hebt....

zijn ze ook snel klaar met die discussie.....)
En vraag ook "Hoe kunnen we hier nu uitkomen?"
Want je wilt tenslotte toch wel weer internet hebben.....
En blijf altijd netjes en beleefd!
Ga niet zitten vloeken of schelden ofzo.... JIJ heb HUN nodig.... en niet andersom!
Tenzij je ADSL als alternatief kunt kiezen.....
Dan ben je bij een hoop providers ook van het 'gezeur'af of je nu wel of niet meerdere PC's mag aansluiten....