Toon posts:

svideo/tvout naar scart

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vanaf een svideo of tv out uitgang (van je videokaart natuurlijk) naar een scartaansluiting te gaan op je tv?
Ik heb hier namelijk een vrij oud 37 cm tvtje staan met Scart aansluiting. Gaat dit lukken, en wat is de kwaliteit t.o.v. gewoon 3 tulpjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 19:55:
Is het mogelijk om vanaf een svideo of tv out uitgang (van je videokaart natuurlijk) naar een scartaansluiting te gaan op je tv?
Ik heb hier namelijk een vrij oud 37 cm tvtje staan met Scart aansluiting. Gaat dit lukken, en wat is de kwaliteit t.o.v. gewoon 3 tulpjes.
Kan wel... maar je tv moet het svideo signaal wel ondersteunen. Als deze dat doet, dan kan je een kabeltje kopen die svideo > scart gaat. Ondersteunt je tv dit niet, dan krijg je ZwartWit beeld.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 21:05
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 19:57:
[...]

Kan wel... maar je tv moet het svideo signaal wel ondersteunen. Als deze dat doet, dan kan je een kabeltje kopen die svideo > scart gaat. Ondersteunt je tv dit niet, dan krijg je ZwartWit beeld.
of je koopt dan ook nog een verloopstukje van s-vhs naar composite (zit meestal standaard bij je videokaart) en dan heb je wel kleur

[ Voor 4% gewijzigd door robbert op 11-01-2003 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow zo ja, dus je hebt zoiezo altijd beeld, maar als je tv het niet ondersteunt krijg je zwart wit beeld. Maar hoe kom ik erachter of deze dat ondersteunt? (hij is ong 3/4 jaar oud en 37 cm van merk "reflex" , is philips kloon volgens mij) En nog iets: scart kan dus tegelijk IN en OUT zijn dan? want als ik hem op mijn versterker aansluit dan fungeert hij als een UITgang, maar als ik hem aan me videokaart hang dan fungeert hij als INGang ?!?!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 20:02 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
of je leest even: De grote tv-out FAQ

Daar staat precies in hoe je alles kunt aansluiten. Als je tv geen s-video ondersteunt (staat in de handleiding, op de doos, site, winkel enz enz), en ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat het geval is, kun je nog altijd de composite ingang gebruiken. Scart is inderdaad vaak een ingang en tevens een uitgang. Kijk even of je op je tv het scart kanaal kunt selecteren (av ofzo), en mogelijk kun je ook nog kiezen voor bijv av-svideo (dan werkt svideo wel).
De nodige kabels moeten zijn bijgeleverd met de videokaart. Echter niet iedere fabrikant gebruikt dezelfde kabels is mij ervaring, dus als je er eentje mist moet je even contact opnemen met de winkel of fabrikant.
Maargoed, lees die tv-out faq ff ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.