[creative fps1000] box stopt met werken tot herstart. Aarde?

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Gisteravond is tijdens het filmkijken mijn geluid weggevallen. Omdat het geluid (zoals meestal met films) erg zacht was, heb ik zoals ik altijd doe bij dit soort films het geluid vanuit de computer op zijn hardst gezet. Er waren niet opeens hele harde geluiden oid, maar opeens viel met een 'blaf' op de linksachter speaker het geluid weg. Ik heb toen een beetje aan de stekkertjes zitten vrotten en toen ik die van de linksachter box uit de subwoofer haalde, was het geluid (alle boxen) opeens weer terug. Rustig de rest van de film uitgekeken.

Vandaag gebeurde iets soortgelijks weer na het luisteren van muziek (op normaal volume). Wat ik ook met de stekkertjes deed, er gebeurde niets. Pas na een herstart werkte alles weer. Tot 5 minuten later, waarna weer hetzelfde gebeurd. En weer..

Ik heb even lopen zoeken, maar vond niemand die hetzelfde was overkomen. In gelijksoortige topics echter, lijkt dit te kunnen komen door het niet hebben van een geaarde stroomaansluiting. Ik heb echter in mijn hele kamer (huurgeval) geen enkel geaard stopcontact. Kan iemand mij bevestigen dat de aarde het probleem kan zijn / of dat het iets anders is? Zou een verwarming ook helpen als aarde?

edit: na hem +/- 2 uur aan te laten staan, nadat het geluid wegviel, kwam het geluid vanzelf weer terug. Voor een seconde of 30 that is :/

edit2: als ik een (coax - dat kon volgens ander topic perfect) lijntje van mn pc naar verwarming leg zie ik bij beide uiteinden allemaal vonken overvliegen. Er gebeurd ondertussen niets met pc maar het ziet er niet zo gezond uit.. ervaring iemand?

edit3: tot nu toe nog geen nieuwe reactie van de boxen. Ik heb nu geen verbinding met de verwarming.

edit4: ook na herstart geen geluid :(

edit5: Na aansluiten kast op verwarming via coax kabel (had zo geen stroomkabel) geen verandering.

edit6: onboard sound van moederbord werkt nu wel gewoon. Kaart defect?
zag nog ander topic waarin zoiets gebeurde. Bij volgende herstart ff kijken wat er gebeurd als ik de kaart eruit haal en weer herstart, dan kaart er weer in.

edit7 (ach het houd je van de straat): dit topic dus: SBLive kapot na inpluggen??? HELP!!!

[ Voor 36% gewijzigd door SilentStorm op 11-01-2003 05:05 ]

Localhost is where the heart is