Toon posts:

Adsl aansluiten met oude isdn aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag het instal pakket gekregen, (met multi pc modem)
maar ik weet niet waar ik de splitter moet zetten. We hebben de telefoonlijn, die gaat naar de isdn nt1, vandaaruit gaat een kabel naar de duovox(voor isdn) en van daaruit gaat nog een indirect naar de homevox. Maar nu weet ik dus niet waar, en overal staat dat de modem in de splitter moet, maar dat kan toch ook via de isdn lijn die er nu al in huis ligt(en dat ik de multi pc modem dus boven, waar de pc staat, aansluit op die telefoon ingang in de muur??)

btw ik heb search gebruikt

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
modem kan niet direct in nt1, je moet namelijk signaal "splitten", maar er zit toch een ontzettend handige handleiding bij, ook voor de oudere types nt1 ?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je moet de splitter altijd op een lijn aansluiten die nog niet gesplitst is, dus je splitter moet het eerste apparaat zijn, nadat de lijn je huis binnenkomt. Je mag de splitter eventueel op een andere plaats zetten door gebruik te maken van een al aanwezige kabel, maar er mag nooit een apparaat voor de splitter zitten. Zo is het, en niet anders.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
volgens mij zit er toch een heel duidelijke handleiding bij het doe-het-zelf pakket.

Je krijgt lijn binnen, die gaat de splitter in. Vanuit de splitter gaat er 1 kabel naar de nt1 en gaat er 1 kabel naar het modem toe.
Het enige wat je dus moet doen is de kabel van KPN die nu naar je nt1 loopt onderbreken en splitten met behulp van de splitter.

suc6

hier heb je nog enige nuttige links:
ISDN ADSL Splitter
Hoe ADSL (MXstream) aan sluiten op ISDN
ISDN / ADSL installatie problemen...

[ Voor 24% gewijzigd door schwarzenegger op 10-01-2003 20:03 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

je moet die kabel dus splitten VOOR de NT1 en een aparte kabel leggen voor de modem, dat staat ook letterlijk (met erg newbie vriendelijke tekeningetjes) in de handleiding.

deze dus:
http://www.mxstream.nl/su...oads/ADSL_QGuide_PSTN.pdf

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Dit staat in je manual, maar ook in de search en FaQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.