Hoe ADSL (MXstream) aan sluiten op ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik zou graag ADSL aan willen sluiten bij mij thuis zodra het beschikbaar is. Want mijn ouders willen absoluut geen Kabel door al die kastjes idie in de huiskamer zouden moeten komen daarvoor en omdat ze vorig jaar zomer ene paar honderd piek hebben uitgegeven aan een ISDN pakket :( .

dus zal ik aan de adsl moeten als dat er is. Maar nu is mijn vraag, waar komt dat adsl naar UTP kastje te zitten? in de meterkast bij de NT1 of kan die ook gewoon op mijn kamer bij de ISDN aansluiting aan de muur? ik kon het nergens vinden op de MXstream site, dus ik hoop dat hier wat handige kids zitten...

We've got that ring of confidence

• Foxke
  • Niet online
Bij isdn weet ik het niet zeker, maar bij een gewone telefoonlijn komt er een splitter te zitten waar je telefoonlijn binnenkomt, vandaar gaat er een platte telefoonkabel naar je pc waar de modem staat, en vandaar met een utp naar je pc
Maar ik weet dus niet hoe dat met isdn zit

op de mxstream site kan je wel de gebruiksaanwijzing downloaden, dan kan je dat al wel zien denk ik :)

Verwijderd

-VnCnT- knutselde een leuk schema in elkaar:Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks/adslschema.jpg
Kortom, bij mxstream ook aan kastjes geen gebrek, dus dat is een beetje stom argument.
fox666mulder: dat zit bij ISDN net zo, maar je kan het modem ook gewoon dichtbij de splitter zetten en dan UTP trekken naar je PC, tis maar net wat je wilt :)

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 11:59

asusk7m550

Athlon 550@500

De splitter zit tussen het NT1 kastje, en het israpunt (het punt waar de telefoonkabel het huis binnenkomt). De modem (dat kastje dat van adsl UTP maakt ;)) komt het liefst zo snel mogelijk na de splitter (en het liefst niet met de platte kabel die soms is meegeleverd, foutje).

Maar denk ik nu wel om dat als je de ISDN kabel die er nu loopt, in de UTP aansluiting van de modem stop, en de andere kant in je pc, het niet gaat werken. UTP kabel is geen ISDN kabel, maar wel als er 8 draadjes in lopen, maar bij 4 niet.

Suc6

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Foxke
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 23:18 schreef johnny appleseed het volgende:
-VnCnT- knutselde een leuk schema in elkaar:[afbeelding]
fox666mulder: dat zit bij ISDN net zo, maar je kan het modem ook gewoon dichtbij de splitter zetten en dan UTP trekken naar je PC, tis maar net wat je wilt :)
Dat wist ik, was et weer ff vergeten :)

• Yukkie
  • Laatst online: 06-08 15:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 23:18 schreef asusk7m550 het volgende:
De splitter zit tussen het NT1 kastje, en het israpunt (het punt waar de telefoonkabel het huis binnenkomt). De modem (dat kastje dat van adsl UTP maakt ;)) komt het liefst zo snel mogelijk na de splitter (en het liefst niet met de platte kabel die soms is meegeleverd, foutje).

Maar denk ik nu wel om dat als je de ISDN kabel die er nu loopt, in de UTP aansluiting van de modem stop, en de andere kant in je pc, het niet gaat werken. UTP kabel is geen ISDN kabel, maar wel als er 8 draadjes in lopen, maar bij 4 niet.

Suc6
ja, dat gaat niet echt lukken want die isdn kabel wordt ook gebruikt voor gewoone telefonie :P jaja, dat hebben we uit gedoktert! hehe. 4 kabels van die UTP kabel is is dn en die andere 4 voor 2 telefoon aan sluitingen... dus ik zalt toch nog een kabel naar de zolder moeten trekken... damn...

nou ja, tvalt nog mee, maar 2 kastjes die ook nog eens in de meterkast komen, das wel relext... ook wle stoer al die kastjes in de metekast met allemaal lampjes! hehe >:)

We've got that ring of confidence

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31

qless

...vraag maar...

Die kabel waar je nu ISDN over heen jaagt naar je kamer kun je makkelijk gebruiken voor adsl

Dus tussen splitter en ADSL modem bedoel ik dan. 2 adertjes zouden al genoeg zijn, en met de afgeknepen snelheid van mxstream maakt dat geen fluit uit...bij mij zit er 20 meter isdn kabel tussen modem en splitter, werkt perfect

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 07:58
Ik heb even een plaatje gemaakt van de installatie hier. let niet op alle losse kabeltjes, dat moet nog een keer getweakt worden :)

1 Splitter
2 NT-1
3 Qvox
4 ADSL modem (staat normaal ergens anders)
Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/adsl.jpg
Je ouders krijgen alleen een netwerkkabel erbij de van PC naar PC loopt, en waarmee je verbinding maakt met het ADSL modem.

Imho is het niet verstandig om UTP en ISDN in 1 kabel met 8 aders te combineren. Op een ISDN kabel staat 40volt dus je kan er behoorlijk wat schade mee veroorzaken in je PC.

Splitter tussen ISRA en NT1, is heel simple, kabel uit nt1 in splitter. Dan van splitter naar NT1 kabeltje zelf maken en de rj11 van het ADSL modem inpluggen en je bent klaar. Er komt een kabeltje van de splitter naar modem en een UTP van modem naar PC of hub/switch. Het schema van Johnny Appleseed is imho duidelijk genoeg :)

In dit topic [topic=192381] kun je lezen hoe je van je ADSL modem een modem+router maakt.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

maar dat is dus geen ISDN/ADSL modem maar een ADSL analoog modem???

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Pagina: 1