Toon posts:

computerbeheer, deze melding

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vandaag toevalig ff bij computerbeheer te kijken voor de fouten en zo.
Dit gaf ie aan bij een fout met norton nadat ik disc doctor deed. Hij gaf in computerbeheer een fout met dit als "eigenschap"

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1000) in bron (Norton Disk Doctor) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Norton Disk Doctor - Testen van station D:
Volumenaam is NAAM2.
Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.

Ik heb een amd athlonXP 2200
512DDR Geheugen.
WindowsXP pro NL met sp1

Internet wordt gedeeld via router en printer en bestanden via andere newerkkaart met een hub. ( weet het kon ook alleen met router, maar ja )

Dit is niet erg denk ik en gebeurt alleen als ik norton disc doctor gebruikt heb.
Heb norton systmeworks 2003 NL
Heb op C:\ Fat32 en D:\ntfs

Allergoeiste

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand het.
Als ik norton disk doctor draai dan geeft ie aan.
Kan fouten niet reparen. Wilt een schijfcontrole plannen voor de volgende keer dat uw het systeem opstart. Dit gedaan en nog steeds dit probleem.
Heb Norton Systemworks 2003

Allergoeiste

Verwijderd

me donnow

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Probeer een reinstall. Hij mist een DLL-etje

Verwijderd

Topicstarter
ligt aan fat32
c:\ = fat32 en die geeft die fout
d:\ scant wel gewoon zonder fout en dat is nfts

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Kun je de C-drive dan niet converteren naar NTFS, als het aan FAT32 ligt?

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan zonder data te verliezen?
windows draait daar namelijk op

• JJapie
ff searchen:
het converteren van fat naar NTFS is heel makkelijk...

start --> uitvoeren --> command [enter]

in de dosprompt intikken:

convert f: /fs:ntfs

waarbij f: je driveletter is.
.edit: en ja, dit is ZONDER dataverlies

[ Voor 14% gewijzigd door JJapie op 10-01-2003 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kijg dan de melding:
Kan niet kan converteren omdat het door een ander proces in gebruik is. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DIT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren: j/n

WindowsXP draait hierop dus ik weet niet of het dan kan?

Verwijderd

Topicstarter
iemand een tip voor me

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02

Jimbolino

troep.com

convert c: /fs:ntfs

en gewoon doorgaat als winxp iets vraagt

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JJapie
Ja, niet al na een half uur kicken :(

Verder: start je pc op met een win98 opstartdiskette en voer de opdracht uit, dan werkt het wel...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Allergoeiste: het is niet de bedoeling dat je je topic binnen 24 uur omhoog schopt. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry

Maar de D:\schijf kan ik wel controleren en repareren zonodig maar de C:\ schijf niet. Ik heb hem geconvert naar ntfs en heb systemworks opnieuw geinstalleerd en de C:\werkt nog steeds niet.
Kan dit komen doordat ik bestanden deel via een HUB en/of dat ik internet via een router. Beide Edimax

Allergoeiste

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:12 ]

• JJapie
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 21:11:
oh sorry

Maar de D:\schijf kan ik wel controleren en repareren zonodig maar de C:\ schijf niet. Ik heb hem geconvert naar ntfs en heb systemworks opnieuw geinstalleerd en de C:\werkt nog steeds niet.
Kan dit komen doordat ik bestanden deel via een HUB en/of dat ik internet via een router. Beide Edimax

Allergoeiste
offtopic:
Als je toch bezig bent om de FAQ's door te lezen, lees dan ook even dit deel van de huisregel-faq..., weet je ook meteen dat een naam onder je post niet hoeft (en als erg vervelend wordt ervaren) ;)

Nu ga ik het even niet meer vatten geloof ik... Eerst heb je alleen een foutmelding in Norton Disk Doctor, en nu is je hele C:\ weg??
Het heeft iig niets te maken met het feit dat je deelt via een netwerk..

Maar kan je even duidelijk maken wat nu het precieze probleem is?? Zie je de hele schijf niet meer?? Of wat is nu het probleem??

[ Voor 7% gewijzigd door JJapie op 10-01-2003 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik disk doctor doe op mijn C:\ schijf en "automatisch repareren" aanzet dan geeft ie aan dat ie niet gerepareerd kan worden en of ik een scandisk wil doen nadat ik de pc opnieuw start. Nou dat doe ik dan krijg je die checkdisk van Windows zelf en die laat ik afgaan, maar die geeft geen enkel probleem. Mijn D:\ schijf controleren en dan "automatisch repareren" aanzetten in disk doctor en die doet ie wel gewoon alles.

Beide stations zijn nu NTFS eerst alleen de D:\ maar de C:\ heb ik geconventeerd naar ntfs van fat32. Dus beide zijn nu NTFS. Norton opnieuw geinstalleerd en nog eht probleem met de C:\ schijf

Allergoeiste

Verwijderd

Je bent wel een volhouder he allergoeiste! je naam staat er nu alweer..

• JJapie
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 21:24:
als ik disk doctor doe op mijn C:\ schijf en "automatisch repareren" aanzet dan geeft ie aan dat ie niet gerepareerd kan worden en of ik een scandisk wil doen nadat ik de pc opnieuw start. Nou dat doe ik dan krijg je die checkdisk van Windows zelf en die laat ik afgaan, maar die geeft geen enkel probleem. Mijn D:\ schijf controleren en dan "automatisch repareren" aanzetten in disk doctor en die doet ie wel gewoon alles.

Beide stations zijn nu NTFS eerst alleen de D:\ maar de C:\ heb ik geconventeerd naar ntfs van fat32. Dus beide zijn nu NTFS. Norton opnieuw geinstalleerd en nog eht probleem met de C:\ schijf

Allergoeiste
Hmm dat is een vreemd probleem... Ik ken het programma ook niet dusdanig goed dat ik nou meteen kan zeggen wat hier het probleem is...
Je zou even de search kunnen doorspitten, grote kans dat je je antwoord daar vindt...

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan maar niets

• JJapie
Jij bent ook niet consequent bezig zeg... Hiero zeg je dat je geen RECHTEN hebt om de schijf te controleren met disk doctor.. In dit topci zeg je dat disk doctor de c:\ schijf niet wil scannen..

Verwijderd

GFM schreef op 10 januari 2003 @ 21:47:
[...]

Jij bent ook niet consequent bezig zeg... Hiero zeg je dat je geen RECHTEN hebt om de schijf te controleren met disk doctor.. In dit topci zeg je dat disk doctor de c:\ schijf niet wil scannen..
Er kunnen ook meerdere problemen mogelijk zijn, en ik kan het weten want ik was net bij SuperGoeiste. Aangezien ik alleen mijn meisje even op kwam halen en hij ook even weg moest heb ik weinig met hem samen kunnen doen...... Maar opnieuw installen ging hij zeker proberen. Zou kunnen dat hij namelijk ooit eens bij een de-install van een prog een shared DLL weggegooid zou kunnen hebben :)

Tevens weet je niet helemaal de betekenis van het woord "consequent" heb ik zo het idee; zou kunnen dat je woordenschat niet zo groot is natuurlijk ;) MIsschien dat opzoeken in het woordenboek een optie is, je moet woorden namelijk niet zo maar gebruiken als je ze voor het eerst gehoord hebt zonder de betekenis ervan te weten :+ :9 :P ;)

• RMYuma

RMYuma

Een optie is, dat Norton Diskdoctor zelf een beetje ziek is. Ik heb het niet altijd zo op Norton-pakketten. Ze werken niet altijd even lekker is mijn ervaring. Ik heb al meerdere versies van Norton Systemworks op mijn PC gehad, maar ben slechts over de helft van de pakketten tevreden. Veel onderdelen werken niet altijd even lekker, en dat is jammer...

Kun je niet kijken of je andere diskreparatie-tools kunt installeren i.p.v. Norton. Dan kun je iig kijken of je C-schijf wel in orde is, en weet je zeker of het aan Doctor Norton ligt of aan iets anders. :)

Verwijderd

Topicstarter
er is niets met mijn c:\ wilde alleen ff testen. De chkdsk van Windows zelf geeft ook geen fouten dus ik heb geen probleem, ging alleen ff testen of ie het goed deed maar nog niet dus.

Allergoeiste

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het is niet nodig en wordt als storend ervaren als je telkens je naam onder je posting zet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• JJapie
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 22:29:
[...]

Er kunnen ook meerdere problemen mogelijk zijn, en ik kan het weten want ik was net bij SuperGoeiste. Aangezien ik alleen mijn meisje even op kwam halen en hij ook even weg moest heb ik weinig met hem samen kunnen doen...... Maar opnieuw installen ging hij zeker proberen. Zou kunnen dat hij namelijk ooit eens bij een de-install van een prog een shared DLL weggegooid zou kunnen hebben :)

Tevens weet je niet helemaal de betekenis van het woord "consequent" heb ik zo het idee; zou kunnen dat je woordenschat niet zo groot is natuurlijk ;) MIsschien dat opzoeken in het woordenboek een optie is, je moet woorden namelijk niet zo maar gebruiken als je ze voor het eerst gehoord hebt zonder de betekenis ervan te weten :+ :9 :P ;)
offtopic:
Ik wil niet heel erg vervelend zijn, maar mijn taalgebruik is zeker veel beter dan dat van de gemiddelde Nederlander (zeker van mijn leeftijd: 17). Ik stel dit soort commentaar dan ook allerminst op prijs! Misschien moet jij zelf het woordenboek nog maar eens een keer goed doornemen. Je zal er dan spoedig achter komen dat consequent op verschillende manieren gebruikt kan worden.
Ik zal even uitleggen waarom ik gebruik heb gemaakt van het woord consequent:
Allergoeiste schrijft eerst dat hij bij het controleren van zijn harde schijf een foutmelding krijgt (een bepaalde DLL is niet aanwezig), en verder niets. Als ik dan even later voor hem de search aan het doorspitten ben, kom ik een reactie van hem tegen in een ander topic over hetzelfde programma. De topicstarter van het laatst genoemde topic kon zijn schijf niet laten controleren omdat hij niet de juiste rechten had. Allergoeiste schrijft dan als reactie dat hij hetzelfde probleem heeft. Hij is dus niet consequent (het trouw blijven aan beginselen) in wat zijn probleem is.

Om verder ontopic te blijven:
Het lijkt mij een goed idee om het advies van The_Prince_of_Mu op te volgen. Er zijn verschillende andere programa's (ook freeware) die exact hetzelfde kunnen. Probeer zo'n programma eens...

[ Voor 2% gewijzigd door JJapie op 11-01-2003 10:39 . Reden: [offtopic] tag toegevoegd ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 22:29:

Laat zulke (licht-)flamende opmerkingen in een topic maar achterwege ajb... En zelf typefouten maken terwijl je aan het mierenn*ken bent is niet handig :+

Dat andere topic is dicht trouwens. Eerst een opmerking krijgen over schoppen binnen 24uur en meteen daarna een ander topic omhoogschoppen is niet handig |:(

(en weer genoeg offtopic reacties gehad)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Het feit dat NDD zegt geen toegang te krijgen klopt als een bus. WinNT (dus ook XP) geeft zowiezo haast nooit direct toegang tot hardware (Wat NDD dus wil doen) De enige manier om je hdd te scannen is dus via een geplande scan die hij uitvoert bij het opstarten van Windows. Verder is dit niet op te lossen. Win9x kon dit wel, maar NT niet.

Canon Digital Ixus V3

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Damn zeg wat leest die tekst van jou irritant met telkens dat "allergoeiste" eronder :X

Start anders een op met een win98 bootflop en doe dan die convert :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb XP opnieuw geinstalleerd en daarna de updates + SP1. Daarna NSW 2003. Bijna een kale opstart dus en nog het probleem. Ik hoorde dat dit aan de NT-laag ligt en dat XP moeilijk toegang geeft en dat veel mensen dat probleem hebben in XP. Dus het kan niet anders, dus ik houd het lekker zo. Zolang mijn C:\ schijf niet raar gaat doen maak ik geen zorgen. De D:\ schijf kan ik op fouten controleren en herstellen, daar staat het meeste data op dus als ik die maar kan controleren. Ik gebruik voor de C:\ als ik wil testen wel gewoon "chkdsk" van Windows zelf.

• RMYuma

RMYuma

Tip: mocht je S.M.A.R.T. aan kunnen zetten op je mobo, en je harddisk ondersteunt het ook, dan heb je meteen een ingebouwde diskdoktor, die je HDD in de gaten houden en tijdens het booten met een melding komt, mocht er iets mis gaan.

Pagina: 1