Toon posts:

Norton Disc Doctor geen toegang XP

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer net onder XP een partitie te controleren op fouten dmv Norton Disc Doctor..

Deze geeft echter na het controleren van de partitietabel aan dat het OS of een andere toepassing exclusieve toegang heeft tot de partitie..
NDD mag wel controleren op fouten, maar heeft geen toestemming om ook te repareren.... :?

Ik heb geen idee waar deze weigering door wordt veroorzaakt, maar vermoed dat dit iets met beveiliging te maken heeft...

Wie biedt?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb je wel rechten?

Juist

Verwijderd

Welke NDD ??

Nieuwe Norton Utilities 2002 NDD kan het wel namelijk.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd 2002 geinstalleerd, die volledig compatible zou moeten zijn..

Maar van rechten heb ik eigenlijk niet zoveel kaas gegeten (overgestapt v.a. Win ME )
Waar kan ik dit achterhalen? Welke rechten heb ik nodig?

Oh ja, voor de volledigheid: NDD stelt voor om een scan te schedulen bij de volgende reboot. Dit heb ik net gedaan en werkt inderdaad, maar is geen volledige surface scan volgens mij... duurt nl maar 20 sec per partitie ofzo.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Klik op start en dan bovenaan op je plaatje, je komt dan in User Accounts, daar kan je kijken welke rechten je hebt.
Je kan Computer Administrator hebben (volledige rechten) of Limitid Account.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben enige gebruiker, dus heb maar een user aangemaakt, dus zie dat plaatje niet in startmenu...

Heb natuurlijk ook zelf admin rechten, maar moet nog uitvinden hoe ik die kan uitbuiten..

bedankt voor supersnelle replies trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even gecheckt via User Accounts in Control Panel..

Zoals gezegd is er 1 gebruiker, die tevens administrator is. Dan zou ik toch over alle rechten moeten beschikken.. of niet?

Kom op nou, iedereen gebruikt toch XP en NDD?

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ik heb momenteel precies hetzelfde "probleem".
Hij kan dus inderdaad zo'n test plannen, maar die helpt geen zak (dan doet ie chkdsk tijdens booten).
Als ik diagnose doe zonder reparatie dan geeft ie telkens aan bij "Controle Security Descriptors" dat er iets mis is.

Metal up your ass

Verwijderd

ik heb hier ook last van met XP pro NL en NSW 2003 dat ik wel rechten heb maar de C:\ niet kan repareren met disk doctor

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:48 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dit heeft niets te maken met rechten. Zolang windows gebruik maakt van de computer (er dus data naar toe schrijft en er vanaf haalt, gaat norton niet controleren. En dat is geheel terecht. Onder win9x ken je misschien nog dat principe dat je een scan deed en dat vervolgens 10x herstart werd voor ie op 5% zat - dat willen ze hier voorkomen. Dit gaat veel sneller. Ik heb nog nooit behoefte gehad voor een surface scan onder de NT lijn, maar mocht je verotte sectors verwachten kun je deze vast wel inplannen onder opties oid.

Localhost is where the heart is

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Allergoeiste heeft al een topic lopen: computerbeheer, deze melding

Eentje is wel weer genoeg :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.