Toon posts:

Zoek contact met KPN ivm ADSL uitrol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reeds enkele maanden ben ik met enkele medevrijwilligers uit mijn woonplaats bezig met een eigen onderzoekje naar de haalbaarheid van ADSL in mijn woonplaats (Montfoort - Utrecht). Op een of andere manier valt dit stadje (ca. 25.000 inwoners) telkens buiten de boot bij verdere uitrol van het DSL netwerk van de aanbieders...

Bij toeval is de media aan de weet gekomen dat wij een actie gestart zijn middels een Poll op internet met als gevolg dat vele dagbladen (zowel regionaal als landelijk) inmiddels meerdere uitgebreide artikelen geplaatst hebben. Het gevolg is dat we inmiddels zo enorm veel response gekregen hebben dat het eeuwig jammer is om de resultaten te laten liggen.

Daarom zou ik, zoals de titel al zegt, graag contactpersonen binnen de KPN organisatie te weten komen die invloed kunnen hebben op de uitrol van ADSL (ook van andere aanbieders als BBNED etc. zijn welkom).

Ik wéét dat de bedrijven gevoelig zijn voor dit soort informatie, het heeft elders al geleid tot versnelde uitrol namelijk. Zo is bijvoorbeeld het plaatsje Oudewater (met de helft van het aantal inwoners)op deze wijze versneld aangesloten, ( ligt nauwelijks 10 kilometer verderop).

Wie o wie kan mij helpen of heeft nuttige tips....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb een artikel gelezen (of een topic) over BBNED, dat die bij een minimaal aantal gebruiker zoiezo adsl aan gaan sluiten, mits er subsidie van de gemeente komt.
Ik dacht dat het hier ging om bedragen van rond de 75.000 euro, maar ik kan me vergissen.
Ik zal eens even zoeken of ik wat voor je kan vinden waar ik het over heb.

brief gemeente - BBned
bbned wil ism gemeenten DSL realiseren

Bekijk deze 2 topic even, ik denk dat je dan veel wijzer wordt. Je bent dus niet de enige die hetzelfde plan had.
Hoe het zit met Kpn heb ik geen idee van helaas.

[ Voor 31% gewijzigd door Attilla op 10-01-2003 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, echter, dit had ik al gevonden.

Ik heb uitgebreid gecorrespondeerd met de lokale overheid inzake dit onderwerp, echter, zonder resultaat. Enerzijds ontbreekt de wil om sit soort steun te bieden omdat men verwacht dat er toch wel een of andere vorm van breedband komt, anderzijds is inderdaad de ca. 75 k€ voor een gemiddelde gemeente een investering die niet over een nacht ijs gaat.

Vooralsnog geen alternatief dus helaas.

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik heb hier op tweakers een tijdje geleden gelezen dat de investering bij kpn in adsl anders werkt dan bij bbned.

Zo zou je bij kpn de investering in de centrale na een aantal jaar kunnen terugvorderen, indien er nog genoeg clienten van adsl gebruik maken. En het schijnt zelfs dat je nog een groter bedrag terug kon krijgen dan je investering als je genoeg klanten lid maakt...hier zat dan wel een maximum aan...

ik weet niet meer in welk topic dit stond, kan het niet meer vinden 8)7

misschien mailen/bellen met kpn ofzo?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
heb je geen rabobank daar zitten? die waren volgensmij verantwoordelijk voor de vorige uitrol. zou anders daar eens contact mee openemen.
en 25k inwoners is ffe wat meer dan in ons kleine stadje schoonhoven en daar kan het sinds kort wel (heb t al aangevraagt).
dus kpn zou er dus genoeg aan kunnen verdienen?

heb je trouwens ook een website gemaakt waar mensen zich kunnen aanmelden? een klasgenoot van me heeft het zo voorelkaar gekregen dat bbned het nu wil gaan regelen (harmelen)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 17:01:
Reeds enkele maanden ben ik met enkele medevrijwilligers uit mijn woonplaats bezig met een eigen onderzoekje naar de haalbaarheid van ADSL in mijn woonplaats (Montfoort - Utrecht). Op een of andere manier valt dit stadje (ca. 25.000 inwoners) telkens buiten de boot bij verdere uitrol van het DSL netwerk van de aanbieders....
Het kan er mischien aan liggen dat Montfoort geen 25.000 inwoners heeft, maar op 23 mei 2002 slechts 13.285 inwoners telde.

De GEMEENTE Montfoort telt wellicht 25.000 inwoners, maar dat is dus ook inclusief Linschoten, Achthoven, en de rest van het "buitengebied". Dit buitengebied valt zowiezo buiten het bereik van de centrale (5 km maximaal - kabellengte niet hemelsbreed) Linschoten heeft waarschijnlijk een eigen centrale.

Zoals je weet sluit de KPN ong. 10% van Nederland niet aan, en meestal gaat het om plaatsen die kleiner zijn dan 15.000 inwoners. Er zijn ook een aantal plaatsen waar ADSL niet eens mogelijk is omdat in begin jaren 90 er glasvezel is gelegd van de centrale naar de wijkverdeelkasten. In Amersfoort speelt dit probleem in een nieuwe wijk die daar in de jaren 90 is aangelegd.

Verder raad ik aan eens contact te zoeken met andere "flatfee-vechters" om zo samen een sterker front te vormen. Maak een website waarop je aanmeldingen kunt ontvangen zodat je met wat argumenten zoals "er zijn 100 mensen die het willen" kunt komen richting de KPN, BBNed en Casema (dacht ik).

Edit:

Bron: http://www.sdu.nl/staatscourant/

Schoonhoven heeft 12.113 inwoners.
Oudewater heeft 9.701 inwoners

In bovenstaande 2 plaatsen is dus ADSL mogelijk.... je zou dus denken dat er welicht wat andere problemen spelen in Montfoort, wellicht op technisch gebied.

Er wordt tevens melding gemaakt dat de gehele GEMEENTE Montfoort 13.285 inwoners heeft. Dus inclusief Achthoven (wonen 80 inwoners ofzo) en Linschoten.

[ Voor 14% gewijzigd door maartena op 10-01-2003 20:21 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de replies mensen,

Het inwonersgetal heb ik van de gemeente ontvangen, is inderdaad de hele gemeente Montfoort en dus niet alleen de stad, dat getal komt dan beduidend lager uit inderdaad. Evengoed is het relevante aantal inwoners beduidend hoger dan in Oudewater en ongeveer gelijk aan Schoonhoven. Of er een technische belemmering is weet ik niet.

De actie die ik (wij) voer bestaat inderdaad uit een internet Poll die bekend is geworden door brede aandacht in zowel de lokale alsook regionale media (veel kranten, radio, regio TV).

Deze aandacht heeft geleid tot een kleine 500 aanmeldingen van inwoners van onze gemeente, waaronder veelvuldig de lokale industrie. Montfoort heeft een relatief grote industrie in verhouding, dus niet geheel oninteressant.

De volgende stap is dus nader in contact komen met de aanbieders, zoals KPN, BabyXL, BBned, etc. Casema is geen partij want de kabel infrastructuur is dermate oud en belabberd dat geen internet geboden kan worden. Vooralsnog zijn op dit gebied de komende jaren geen investeringen gepland.

Om nog even op mijn oorspronkelijke vraag terug te komen: Wie kent de juiste contactadressen/personen, anders dan algemene gegevens of e-mail adressen. Een algemene adressering leidt onherroepelijk tot het verloren gaan van de voor ons zo belangrijke informatie....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet dit echt via de gemeente spelen. KPN heeft inderdaad bepaalde voorwaarden waarmee het voor een gemeente 'gratis' kan zijn om die investering te doen. De gemeente investeert geld voor de ombouw van de centrale, de kpn krijgt klanten en betaalt de gemeente per klant een deel van het geld terug. Als er genoeg klanten komen (geen idee hoeveel, maar ik denk dat je toch richting de 250-500 moet denken) kost het de gemeente per saldo niets.

Als de gemeente er niets aan wil doen, dan moet je met de volgende gemeenteraadverkiezing een goeie gemeenteraad kiezen :7. Maar het lijkt me sterk dat de hele gemeente er niet over wil praten, als zoveel mensen het willen. Schrijf desnoods de krant dat nu de onwil van de gemeente de aanleg in de weg zit...

Contactpersonen gaat de kpn niet zomaar weggeven. De enige die jij kan bereiken is de klantenservice op 0900-0244, de 1e lijn van adsl levering (0800-mxstream) of de adsl klantenservice (info@mxstream.nl). Die eerste twee kunnen je er zowiezo niet mee helpen, die laatste wellicht wel. Als je daarin duidelijk omschrijft wat je wil, kunnen ze je misschien terugbellen. Maar openbaar zijn zulke 'ingangen' niet, zulke mensen worden anders platgebeld door mensen die vinden dat zij die man/vrouw ook mogen bellen voor hun gezeur dat er in hun plaats geen adsl is (zonder werkelijk goed lopende actie enzo ook).

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 12-01-2003 15:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maartena
Je zou trouwens ook nog eens contact kunnen zoeken met een van de wireless providers zoals hier: http://www.ixs.nl/wireless/wdsl.php en hier: http://www.hsdi.nl/

Met name de laatste zal aansluiten als er meer dan 25 gegadigden zijn die geintresseerd zijn in een breedband aansluiting.

En ja.... ik denk dat KPN medewerkers die dit forum lezen geen interne nummers openbaar zullen maken - ook niet prive trouwens. Anders is binnen de kortste keren dit nummer bekend en staat de telefoon roodgloeiend van al die andere dorpjes die bij de "ongelukkige" laatste 15% van Nederland horen.....

[ Voor 35% gewijzigd door maartena op 13-01-2003 22:37 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Kijk even in de postcodecheck op kpnadsl.nl :>

• maartena
ADSL in Montfoort beschikbaar in het tweede kwartaal 2003 :)

De postcode check laat nu ook het derde kwartaal 2003 zien trouwens dus als je postcode er NOG niet bij zit word het wachten tot eind 2003 of 2004.....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Nee, niet perse. Er loopt steeds onderzoek naar mogelijkheden voor nieuwe centrales en op het moment dat wordt beslist om ergens ADSL te bouwen kan het in het gunstigste geval binnen drie a vier maanden leverbaar zijn. Dus de kans is groot dat er zelfs in het tweede en derde kwartaal nog centrales bijkomen, die nu nog niet bekend zijn! :*)
Pagina: 1