Toon posts:

brief gemeente - BBned

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik dus probeer mijn gemeente aan te sporen om met BBned aan tafel te gaan aangaande hun initiatief om breedband uit te rollen heb ik een briefje geschreven. als iemand hier nog een beetje commentaar op heeft zou ik et op prijs stellen als hij/zij dat even

zegt.http://www.tweakers.net/nieuws/21479

voor het bericht. hier volgt mijn brief
Geachte heer/mevrouw,

Deze brief schrijf ik U omdat ik de gemeente Alkemade erop attent wil maken dat er tot op heden nog steeds geen breedband internet beschikbaar is in de gemeente Alkemade. Ik krijg uit mijn omgeving echter zoveel geluiden te horen dat ik tot de conclusie gekomen ben dat er wel degelijk een grote vraag naar dit product is. Als individuen kunnen wij echter niets uitrichten en daarom heb ik dus besloten U hierbij te verzoeken als gemeente met de betreffende partijen om tafel te gaan om ervoor te zorgen dat ook wij in Roelofarendsveen en Oude-Wetering over breedband internet kunnen beschikken.

Er is kort geleden namelijk een initiatief gestart door het bedrijf BBned (Dit is een gerenommeerd bedrijf dat zich bezighoud met het gereedmaken van telefooncentrales voor Adsl, wat op zich weer een vorm van breedband internet is tegen een betaalbare prijs). Dit initiatief houdt in dat in samenwerking met de gemeente, dus in de vorm van financiële inbreng en promotie, er een overeenkomst gesloten kan worden waarna de telefooncentrale gereedgemaakt wordt voor het gebruik van Adsl.

De voorwaarden die dit bedrijf stelt zijn alles behalve onredelijk en ik denk dan ook dat dit bedrijf voor veel gemeentes een uitkomst zal zijn wat betreft de uitrol van breedband in hun regio. Op deze manier worden de aanwezige risicos gespreid en is het dus relatief veilig om de inwoners van Alkemade een dienst te bewijzen door eindelijk een goede betaalbare breedband internet verbinding aan te bieden.

Ik zou U er als laatste graag op willen wijzen dat U zich voor verdere informatie of vragen tot mij kunt richten door middel van een brief of via de telefoon. U kunt natuurlijk ook alvast zelf wat informatie opdoen op de site van BBned. Dit is www.bbned.nl. Ikzelf ben geen werknemer bij dit bedrijf, enkel iemand die graag zou zien dat de gemeente Alkemade net als de gemeente Leiden de beschikking krijgt over Breedband.

Als U dus besluit actie te ondernemen zou ik het erg attent vinden als ik hiervan op de hoogte gehouden zou worden

Bij voorbaat dank,

Hoogachtend,

Verwijderd

lijkt me nette brief, ik zou alleen ipv "hoogachtend" gewoon "met vriendelijke groet" doen, dat staat wat netter bij zo'n soort brief

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05

Sebje

Makelaartje

"alles behalve onredelijk" daar zou ik "meer dan redelijk" van maken... Dan zeg je hetzelfde, maar het klinkt positiever..

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47
Een paar overbodige "dus"sen eruit en "zich bezighoudt" met dt en het wordt wel wat :)

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat ik ipv "geachte meneer/mevrouw" neer moet zetten?

Wethouders/Burgemeester?
of "geacht college," of zoiets?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
aanhef: LS
bbned: kleine letters
wees consistent: breedband of breedband internet, niet door elkaar
Waarom zou je als individu niets kunnen? Anderen kunnen dat wel.
Wijs de gemeente er ook even op dat ze minstens 2 telefooncentrales hebben, en dus 2 maal moeten betalen. En volgens mij voldoen ze ook niet aan de eis van 7500 aansluitlijnen.

Volgens mij sta je sterker als je eerst 300 handtekeningen regelt...

Verwijderd

Alkemade :) . Ah in nabijgelegen dorpen willen ze er ook mee beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, 300 handtekeningen is niet iets dat je zomaar even doet. Iets dergelijks hebben we hier al eens geprobeerd maar aangezien dit niet echt een succes bleek te zijn probeer ik het nu op deze manier.

Leuk dus dat je op die manier sterker staat, maar sommige acties zitten tegen het onhaalbare aan. Dus wat dat betreft denk ik dat deze actie betere resultaten op kan leveren.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Dat lukt idd niet zo snel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*Toevallig ook hiermee bezig*

Waar je wel rekening mee moet houden is dat er een investering wordt gevraagd van 75.000 €, een gemeente moet dit geld dus uit een eigen potje halen omdat de rijks-overheid hier geen subsidie voor geeft/wil geven.
Het is volgens de rijksoverheid namelijk geen technologische investering (als in investeren in nieuwe techniek, want het is inmiddels bewezen dat het werkt).

Dat betekent dat dit door de lokale overheden (gemeenten) zelf moet worden ondergebracht onder een ander 'kopje' dan een technologie-investering...oftewel, die moeten dus ergens een pot hebben waar ze verantwoordbaar dat geld uit kunnen halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
mjah, heb ik ook al even bij stilgestaan. Heb jij daar zelf al iets op bedacht? of laat je dat door de gemeente doen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mogelijke constructie:

Eigen bijdrage/inleg van bijv. een ondernemersvereniging, om de kosten voor de gemeente aantrekkelijker te maken..
Zitten natuurlijk ook weer haken en ogen aan, aangezien die ondernemers die eraan meedoen uiteindelijk ook een ADSL aansluiting zouden willen nemen, maar die wordt dan wel een beetje prijzig (init. investering + aansluitkosten + abbo)..

Oftewel, je zult ook een redelijke financiele planning moeten kunnen tonen wil je je gemeente overtuigen dat ze hieraan mee moeten doen.
Ik betwijfel of er veel gemeenten zijn die die 75.000 € wel even op tafel leggen.

Ik weet wel dat Appingedam iets dergelijks heeft lopen (ook ADSL investering) maar hoe ze dat geregeld hebben weet ik niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ben idd bang dat het spaak gaat lopen wat het geld betreft. Ik stuur de brief + voorwaarden van BBned wel gewoon op. en ik wacht wel gewoon op hun feedback.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Voor die 75.000 € wordt die gemeente in 1 keer wel een stuk aantrekkelijker. Ik denk dat de gemeente dat alleen zelf eerst nog ff moet inzien.

Ik zou persoonlijk nooit gaan verhuizen naar een woning waarvan ik van te voren al zeker weet dat ik met 56K6 te werk moet gaan om te kunnen internetten... maar dat is denk ik toch iets van de "nieuwe generatie" ;)

Wees consequent, maar niet altijd

• jochemd
Op zaterdag 20 april 2002 13:18 schreef Ook het volgende:
Voor die 75.000 € wordt die gemeente in 1 keer wel een stuk aantrekkelijker. Ik denk dat de gemeente dat alleen zelf eerst nog ff moet inzien.
Daarnaast moet die gemeente de kans hebben om er iets aan te doen. Als een gemeente bijvoorbeeld zelf geen eigenaar is van een kabelnetwerk omdat dat verkocht is aan $kabelboer dan heeft zij een probleem. Dan zal zij namelijk aan $kabelboer ook 75000 euro moeten geven, omdat er anders sprake zal zijn van onbehoorlijk bestuur. Prijskaartje voor een gemeente in deze situatie is dus zo rond de 150000 euro per centrale.

Dat alles nog afgezien van het feit dat Alkemade echt de door bbned vereiste 7500 aansluitingen per centrale niet haalt, en dus kan rekenen op aanvullende voorwaarden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 20 april 2002 15:44 schreef jochemd het volgende:
Daarnaast moet die gemeente de kans hebben om er iets aan te doen. Als een gemeente bijvoorbeeld zelf geen eigenaar is van een kabelnetwerk omdat dat verkocht is aan $kabelboer dan heeft zij een probleem.
ereg.replace{$kabelboer > $telefoonnetwerk}

kennie proggen, maar je begrijpt wat ik bedoel

ADSL != kabel!

• jochemd
Op zaterdag 20 april 2002 17:55 schreef BackSlash32 het volgende:

ereg.replace{$kabelboer > $telefoonnetwerk}

kennie proggen, maar je begrijpt wat ik bedoel

ADSL != kabel!
Ik begrijp het wel, maar jij begrijpt er dus werkelijk helemaal geen $%#%@ van hè?

Als een gemeente een kabelnetwerk heeft verkocht aan $kabelboer dan heeft $kabelboer dat gekocht met de verwachting om daar geld uit te kunnen trekken, bijvoorbeeld door de levering van internetdiensten. Als nu die zelfde gemeente $kabelboer daarin belemmert door een aanbieder van een concurrerend product (bbned) te gaan subsidieren dan is dat onbehoorlijk bestuur.
Dus zal de gemeente $kabelboer met een zelfde bedrag moeten gaan subsidieren. En ook $DSLtelco die ook alsnog die centrale in wil, want als gemeente mag je geen onderscheid maken tussen de verschillende aanbieders (hoewel het onwaarschijnlijk is dat er een tweede DSLtelco die centrale in wil in dit soort kleine dorpen).

Afgezien van deze inhoud, die kennelijk te hoog gegrepen is: hoe kan je eigenlijk een exploitant van een netwerk vervangen door een netwerk zelf? Moet het dan niet op z'n minst $kabelboer vervangen door $DSLtelco of $kabelnetwerk door $telefoonnetwerk?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 17:52 schreef Irons het volgende:

voor het bericht. hier volgt mijn brief
[..]
Heb mailtje gestuurd naar gemeente waterland.
Ze hadden nog een stukje hier staan op hun site over breedband internet ==> http://www.waterland.nl/Waterland.asp?A1PID=284PSPATRICK.KO&A1SID=2019445200215 is wel een :o stukje >:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 20 april 2002 18:31 schreef jochemd het volgende:
Ik begrijp het wel, maar jij begrijpt er dus werkelijk helemaal geen $%#%@ van hè?
Sooooooo.....
Denk om je bloeddruk joh..

Is het al bij je opgekomen dat er mogelijk in dat type gemeenten ook geen kabel-internet wordt aangeboden door jouw $kabelboer?

En die laatste flame laat ik voor wat-ie is mmmkay? 8-)

• jochemd
Op zaterdag 20 april 2002 22:52 schreef BackSlash32 het volgende:

Is het al bij je opgekomen dat er mogelijk in dat type gemeenten ook geen kabel-internet wordt aangeboden door jouw $kabelboer?
Niet relevant. Het is nog steeds een actie waarmeede potentiele opbrengst, en daarmee de waarde, van het netwerk van $kabelboer verminderd wordt. Vooral omdat met een subsidie voor een DSL-netwerk een technologie ondersteund wordt die niet alleen met internet via de kabel concurreerd, maar ook met TV via de kabel (wie de weg weet kan op dit moment op MPEG-1 (VHS) kwaliteit Nederland 1 t/m 3 kijken via internet).
Dat is het zelfde als een gemeente die jou een stuk bouwland verkoopt voor EUR 400 per vierkante meter en vervolgens het bestemmingsplan wijzigt zodat de grond alleen agrarisch gebruikt mag worden (waarde EUR 50 per vierkante meter).
Daarnaast kan vervolgens elke $DSLtelco om een dergelijke subsidie gaan zeuren.

Als je als gemeente echt zo graag DSL wil hebben, schrijf je dan in voor de afname van een zakelijk abo op elke relevante lokatie (gemeentehuis, bejaardenhuis, scholen, bibliotheken en elk ander openbaar gebouw). Dan ben je gewoon een afnemer van een product, in plaats van een flappentap voor $DSLtelco.

• jochemd
Op zaterdag 20 april 2002 22:52 schreef BackSlash32 het volgende:

En die laatste flame laat ik voor wat-ie is mmmkay? 8-)
Sorry.

* jochemd was enigszins boos op een leverancier die een lek product niet wil patchen en moest afreageren

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 07:58
Ik denk dat het aanbieden van ADSL geen taak is van de gemeente. Bovendien vraag je je af waarom het gebied rond Alkemade (lees elk ander plaatsje zonder breedband) nog niet ontgonnen is ?

Het antwoord lijkt me duidelijk : De kosten wegen niet op tegen de baten van het aanbieden van breedband intenret. Bovendien zijn er voor ADSL nog wat extra voorwaarden zoals binnen 5 km van de centrale wonen e.d.

Kortom, ik ben bang dat je weinig kans gaat maken.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik weet nu niet of je meteen met een bedrijf moet aankomen. Ga eerst gewoon met ze (de gemeente) praten, beetje polshoogte nemen, kijken of er al initiatieven zijn. En dan daarna pas met voorstellen komen ten aanzien van bedrijven. Dit is bijna een soort van direct marketing naar gemeente's toe en ik weet niet of ze daarnu echt op zitten te wachten.

:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 21 april 2002 00:44 schreef jochemd het volgende:

[..]

Niet relevant. Het is nog steeds een actie waarmeede potentiele opbrengst, en daarmee de waarde, van het netwerk van $kabelboer verminderd wordt.
De potentiele waarde dan.
In de gemeente waar we dit proberen te regelen is er niet eens de mogelijkheid om via Essent kabel-internet te krijgen omdat het netwerk daar niet voor is aangepast.
Daar is al 5 jaar over gezeurd, maar het gebeurt niet.
Een argument van $kabelboer dat de potentiele opbrengst verminderd zou worden snijdt in dat geval geen hout, omdat het bedrijf in kwestie zelf geen moeite heeft gedaan om een dergelijke inkomstenbron te ontwikkelen voor die gemeente.
Vooral omdat met een subsidie voor een DSL-netwerk een technologie ondersteund wordt die niet alleen met internet via de kabel concurreerd, maar ook met TV via de kabel
Daarom moet het (en dit zijn de woorden van een vertegenwoordiger van EZ voor de provincie) ook niet als een technologie-subsidie aangemerkt worden, omdat je dan inderdaad het door jouw aangegeven risico loopt.

Het zal dan eerder in de hoek van een ontwikkelingsproject voor ondernemers in de regio/gemeenten moeten worden aangemerkt, eventueel met een zijdelingse insteek naar onderwijs cq openbare instellingen (bibliotheken?) maar dan komt Kennisnet weer om de hoek kijken trouwens..

De Rijksoverheid heeft ook al aangegeven niets te voelen voor een directe aanpak (http://www.tweakers.net/nieuws/21281/ )ondanks eerdere kamervoorstellen ( http://www.tweakers.net/nieuws/16524/ ).

Ik vind eerlijk gezegd dat die houding ook nogal tweeslachtig is, aan de ene kant "ja, 't is toch wel belangrijk" roepen (stemmen winnen?) en als puntje bij paaltje komt trekken dezelfde politici hun handen ervanaf.
Als je als gemeente echt zo graag DSL wil hebben, schrijf je dan in voor de afname van een zakelijk abo op elke relevante lokatie (gemeentehuis, bejaardenhuis, scholen, bibliotheken en elk ander openbaar gebouw). Dan ben je gewoon een afnemer van een product, in plaats van een flappentap voor $DSLtelco.
Zie m'n opmerking boven over 'technologie-subsidie'.

Bovendien, dat kost nog veel meer, omdat $DSLtelco de kosten in dat geval keihard doorberekent.

BBned is geen liefdadigheidsinstelling, het gaat hier simpel gezegd om marktpenetratie t.o.v. KPN/MxStream denk ik :P
Op zondag 21 april 2002 00:49 schreef jochemd het volgende:
Sorry.
I know the feeling ;)

Anyway, het is voorlopig nog een loze discussie, want stel dat je tot een overeenstemming komt, dan nog heb je te maken met de praktische kant van het verhaal dat de telefooncenrales daarvoor aangepast moeten worden door KPN, en da's weer een verhaal op zich.

Pagina: 1