Aangezien ik dus probeer mijn gemeente aan te sporen om met BBned aan tafel te gaan aangaande hun initiatief om breedband uit te rollen heb ik een briefje geschreven. als iemand hier nog een beetje commentaar op heeft zou ik et op prijs stellen als hij/zij dat even
zegt.http://www.tweakers.net/nieuws/21479
voor het bericht. hier volgt mijn brief
zegt.http://www.tweakers.net/nieuws/21479
voor het bericht. hier volgt mijn brief
Geachte heer/mevrouw,
Deze brief schrijf ik U omdat ik de gemeente Alkemade erop attent wil maken dat er tot op heden nog steeds geen breedband internet beschikbaar is in de gemeente Alkemade. Ik krijg uit mijn omgeving echter zoveel geluiden te horen dat ik tot de conclusie gekomen ben dat er wel degelijk een grote vraag naar dit product is. Als individuen kunnen wij echter niets uitrichten en daarom heb ik dus besloten U hierbij te verzoeken als gemeente met de betreffende partijen om tafel te gaan om ervoor te zorgen dat ook wij in Roelofarendsveen en Oude-Wetering over breedband internet kunnen beschikken.
Er is kort geleden namelijk een initiatief gestart door het bedrijf BBned (Dit is een gerenommeerd bedrijf dat zich bezighoud met het gereedmaken van telefooncentrales voor Adsl, wat op zich weer een vorm van breedband internet is tegen een betaalbare prijs). Dit initiatief houdt in dat in samenwerking met de gemeente, dus in de vorm van financiële inbreng en promotie, er een overeenkomst gesloten kan worden waarna de telefooncentrale gereedgemaakt wordt voor het gebruik van Adsl.
De voorwaarden die dit bedrijf stelt zijn alles behalve onredelijk en ik denk dan ook dat dit bedrijf voor veel gemeentes een uitkomst zal zijn wat betreft de uitrol van breedband in hun regio. Op deze manier worden de aanwezige risicos gespreid en is het dus relatief veilig om de inwoners van Alkemade een dienst te bewijzen door eindelijk een goede betaalbare breedband internet verbinding aan te bieden.
Ik zou U er als laatste graag op willen wijzen dat U zich voor verdere informatie of vragen tot mij kunt richten door middel van een brief of via de telefoon. U kunt natuurlijk ook alvast zelf wat informatie opdoen op de site van BBned. Dit is www.bbned.nl. Ikzelf ben geen werknemer bij dit bedrijf, enkel iemand die graag zou zien dat de gemeente Alkemade net als de gemeente Leiden de beschikking krijgt over Breedband.
Als U dus besluit actie te ondernemen zou ik het erg attent vinden als ik hiervan op de hoogte gehouden zou worden
Bij voorbaat dank,
Hoogachtend,