Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 14:35:
De BSOD-"grapjes" zeggen eigenlijk maar één ding: "Windows is een instabiel besturingssysteem dat aan de lopende band vastloopt". Over de juistheid van de bewering kun je meterslange discussies voeren, maar als zodanig verschilt het BSOD-"grapje" bepaald niet veel van de kreet "Windows zuigt" of "Windows roeleert" of "Linuk$ Suck$".
Dat zegt het voor mij niet. Dat is een oorzaak gevolg trekking die jij maakt en dan is het voor jou misschien een troll, maar voor mij is het dat niet zo direct. Ik kan de humor van windows gerelateerde grapjes soms best inzien. Zelfs leedvermaak hoeft niet altijd direct trollerig te zijn.
[anekdote]
Op de prachtige dag dat ik mijn
bul haalde in Enschede, moest ik zoals gebruikelijk een presentatie houden en mijn scriptie verdedigen. Aangezien ik afgestudeerd ben op het economisch evalueren van fabrieksimulaties op de computer, heb ik nogal wat werk achter mijn scherm gedaan. Uiteraard ging er nogal wat mis. Software die opnieuw geïnstalleerd moest worden. Programma's die aan elkaar gelijmd moesten worden met allerlei nog te proggen tools en instabiele systemen. Tijdens mijn presentatie die ik in powerpoint gemaakt heb (Was geen vrije keuze omdat de laptop van de vakgroep voorzien was van MS-Office) heb ik een dia vervangen door een plaatje van een BSOD zonder dat zelfs mijn afstudeerbegeleider daarvan af wist. Ik sta met de rug naar het scherm en zie een zaal met publiek en afstudeercommisie zich helemaal suf schrikken en zich daarna verbazen omdat ik er ijskoud overheen lul met het verhaal dat computerwerk altijd wel het één en ander aan beslommeringen met zich meebrengt om vervolgens de BSOD weg te klikken. Ik heb daar absoluut nooit deintentie gehad om te zeggen dat windows zuigt. Ik heb daarvoor met een aantal van deze pakketten onder DOS gwerkt en dat was helemaal een drama. Daarnaast is er geen alternatief op dat gebied wat ik had kunnen uit proberen.
Ik heb met de BSOD grap een vrolijke kwinkslag gegeven en dat zou je toch nooit als een troll mogen zien zeker niet omdat de fundering eronder goed genoeg was om een gemiddeld flatgebouw op te planten.

[/anekdote]
Ik vind het dan ook inderdaad geen verborgen troll maar gewoon een regelrechte troll. Waarom zetten mensen zo'n reactie neer? Dat is toch gewoon om te irriteren en te zuigen?
Het verborgen troll verhaal van mijn kant had geen directe betrekking op de hierboven aangehaalde reacties, maar meer om nog eens met
/me te praten over het begrip verborgen troll, waarvan ik weet dat hij de term geen bestaansrecht vind hebben. En ik ben daar nog niet helemaal/helemaal niet uit. Misschien dat hij me kan overtuigen en omdat het hier in terloops ter sprake kwam roerde ik het nog even aan.
Verder werkt het gros, dat zich notabene speciaal heeft geregistreerd om het neer te zetten zelf met Windows, dus je kan dan ook nog eens zeer grote vraagtekens zetten bij het IQ van die gasten.
ik weiger te geloven dat
het gros zich daar speciaal voor regt. Graag wil ik dan getallen. Dus het aantal BSOD reacties contra het deel daarvan wat slechts die enkele reactie in zijn/haar T.net geschiedenis heeft geplaatst. Dan kan je me voorrekenen of dat inderdaad een verband met elkaar lijkt te hebben.
Overigens is de eindscore van de reactie een gemiddelde van zeer veel beoordelingen, wat in deze draad zeer zeker wordt waargemaakt, en het feit dat de meeste van die reacties inderdaad nu op -1:troll dan wel -1:flamebait staan bevestigt voor mij dat het inderdaad een troll is.
Mwah, dat _kan_ een redelijke indicatie zijn, maar ik houd graag een slag om de arm, er zijn namelijk draadjes zat die beroerd staan. als ik de après vakantie beslommeringen achter de rug heb dan ga ik er nog wel eens uitgebreid voor zitten.