Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorzorgsmaatregelen PSU mod

Pagina: 1
Acties:

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24
'sMorgens!

Vergelijkbaar met dit topic hoop ik ook binnenkort een Sun pizzadoos om te bouwen tot gewone PC. Dit keer geen supergeile Pentium4 of AMD racer, maar een simpele Pentium 100 die ik ga gebruiken als router/firewall.

Een van de grootste problemen waar je natuurlijk tegenaan loopt is het feit dat het nogal lastig is om een PSU te vinden die in de SparcStation / X-Station past :D Vandaar dat ik, net als in die andere topic, er over denk om een PSU zwaar te verkleinen mbv m'n Dremel.

Nu vraag ik mij alleen af wat voor voorzorgsmaatregelen ik moet treffen om die PSU niet finaal te slopen. De eerste gedachte die namelijk door me heen schoot was: "Komt er niet enorm veel metaalslijpsel en scherfjes in de power supply terecht??!".

Tips en suggesties zijn van harte welkom :) Ik voel er weinig voor om thuis de stoppen door te laten slaan (of om mezelf te frituren, dankuwel :P)...

Liege, liege, liegebeest!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon eerst de print er uit halen natuurlijk!

• Liegebeest
Doh! :) Ja, dat kan natuurlijk ook ja...
Ik had er even met m'n stomme kop niet bij stil gestaan dat die print misschien los te maken is... *grinnik*

Mocht dat in het vreemdste geval nou inderdaad niet mogelijk zijn, nog andere suggesties?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
cailin_coilleach schreef op 10 januari 2003 @ 09:38:
Doh! :) Ja, dat kan natuurlijk ook ja...
Ik had er even met m'n stomme kop niet bij stil gestaan dat die print misschien los te maken is... *grinnik*

Mocht dat in het vreemdste geval nou inderdaad niet mogelijk zijn, nog andere suggesties?
Zulke gevallen bestaan er niet geloof ik, het zou trouwens toch een AT psu zijn, daar heb ik er nog wel 10 van liggen... er zijn vast wel andere mensen met een paar ouwe bij jouw in de buurt. Heb je niet een ouwe 486? Genoeg mogelijkheden als het niet lukt.

EDIT: Schroef dat ding open en kijk. 4 schroefjes :O

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 10-01-2003 09:44 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

misschien je print bedekken??? lekker simpel maar het werkt wel :)
btw. pierre kijk een achter je ??? ;)

Gabriël AM5

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
sapphire schreef op 10 januari 2003 @ 09:51:
misschien je print bedekken??? lekker simpel maar het werkt wel :)
btw. pierre kijk een achter je ??? ;)
Zou ik niet doen, zo'n print zit met 4 schroefjes vast. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan zeg...

offtopic:
@school visser leiden
Ey je riep me nog geloof ik.... wist ik veel dat je ook een GoTer bent.... wie ben je eigenlijk :? [wanneer ga de de FAQ's lezen op GoT? Is makkelijk als je een eigen topic opent..]

[ Voor 22% gewijzigd door pierre-oord op 10-01-2003 12:30 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
trek die print er maar uit en zet je dremel erin. let wel, dremelen geeft best een rotzooi, dus ff buiten doen of in een rommelhok :)

Mn 3D printer blogje..

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zorg dat je met je vingers niet per ongeluk pinnetjes aanraakt, vooral die van de grote elco's (die tonnetjes) kunnen erg veel pijn doen. (ervaring)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Liegebeest
Zorg dat je met je vingers niet per ongeluk pinnetjes aanraakt, vooral die van de grote elco's (die tonnetjes) kunnen erg veel pijn doen. (ervaring)
Dat was een van mijn grotere zorgen ja! :D Zoals ik zei voel ik er persoonlijk niet veel voor om intiem contact te hebben met onze grote vriend Erik Lectriciteit :9

Enne.. Dat Dremelen doe ik gewoon in de keuken *grijns* valt me mee dat m'n vriendin me nog niet is aangevlogen :p Nou ja... Dat is toch mijn domein...

* Liegebeest gaat op zoek naar een goede voeding.
Ik heb er wel eentje, maar da's geen AT... Een of andere gekke standaard (ook uit de tijd van Pentiums enzo) die ik dus niet op het mobo aan kan sluiten... Gebruikt twee hele dunne/smalle connectoren voor de voeding naar het mobo..

Bedankt voor alle tips!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Whaaa

waarom ga je in gods naam een sub pizza doos sparc5 ombouwen tot p100 router,

er draait perfect linux op en ik denk dat het eigenlijk beter makkelijker en minder sun onvriendenlijk is als je dit eerst probeert,

Een simpele linux router voor sparc 5 systemen moet zeker te vinden zijn en dan hoef je helemaal niks te modden kwa hardware, maak er des noods een lampje in en een gat aan de bovenkant maar ik vind niet dat je een p100 superieur mag stellen aan een sparc5.

Hopenlijk heb ik bij deze je sparc5 gered van een wisse dood en heb jij geleik een duwtje de goede richting in gekregen (weg van ms en intel) richting open-source en alle platformen. :P

openkat.nl al gezien?

• Liegebeest
Omdat het geen Sparc5 is, maar een XTerminal zonder RAM :p En daar heb ik weinig aan als ik geen monitor heb die d'r op past (zelfde geld voor kb+muis EN het RAM dus :9)...

Daarom dus... En ik ben dus al aan het hakken geweest *grijns*

Maar maak je geen zorgen hoor! Die Ultra1 op mijn bureau is compleet veilig en draait Solaris 8 *zucht van geluk*

Enne: een duwtje in de goede richting?? Die firewall/router word waarschijnlijk Slackware en ik draai al ruim drie jaar SuSe Linux als werk, pruts en speel OS thuis... Windows gebruik ik alleen voor Telebankieren en spelletjes... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Liegebeest op 10-01-2003 16:10 ]

Pagina: 1