4 KEF 103a voor 350 Euro... kopen ?

Pagina: 1
Acties:

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ik heb de optie 4 Kef 103a 's in goede conditie te kopen voor 350 euro.
http://www.kef.com/m103.htm
Ik vraag me af of ze bij mij en mijn systeem passen .
Het worden allround boxen voor games, films, en muziek die via een Acoustic Edge philips geluidskaart verbonden zijn aan 2 AKAI AM-2600 versterkers ( surround maar dan anders }:O ).

"Daarbij vraag ik me ook gelijk af of die center zo belangrijk is voor surround systeem want ik heb dus nooit een center gehad altijd 4 hifi speakers ..heb ik iets gemist ?"

Is dit een koopje en een goed combinatie ? ( velen van jullie zullen de versterkers wel nix vinden maar ik ben dr dol op )

Verwijderd

ja de center is toch wel redelijk belangrijk en zo'n versterker is ook wel redelijk hoor, wel een goede koop:P

• Sunrise
thx soad , hierbij krijg ik gelijk een nieuwe vraag : zou je me aanraden een center er bij te kopen of is dat zonde van de klank van het systeem ?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De center produceert meestal alle spraak, dus zonder dat zal je wel iets missen. Ik weet niet of het mogelijk is dat het centerkanaal over de twee fronts kan verdeelt worden, maar ik vermoed van niet.
Oftewel voor een goed surround systeem waarmee je films bekijkt (met DD 5.1 tracks enzo), dan is een center toch wel handig. Aan te raden is om een center uit dezelfde serie speakers te nemen als je andere speakers, zodat klank hetzelfde is.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Zie hier het fijne center draadje :)
Hoe belangrijk is center volgens jou?

Verder kan iedere fatsoenlijke decoder de center doorsturen naar de fronts, evenals de LFE. Je zou dus niks qua geluid missen met een 4.0 speakersetup. Je mist alleen wel plaatsing. Maar lees ff dat draadje :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sunrise
thx ben het draadje aan het lezen :)

• Sunrise
Ik denk dat ik het maar even zo laat met 4 boxen .. aangezien een kef center box nieuw misschien wel netzoveel kost als die deal die ik nu heb .. en zelf niet veel zin heb om zoveel knaken uit te geven voor een center die misschien helemaal niet past bij de oudere 103a boxen.

Allemaal bedankt voor de reacties :>
Pagina: 1