[geluid] vreselijke ruis!!

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik heb sinds ik me nieuwe kast heb vreselijk last van ruis over me boxen van de radio, ik heb een onboard geluidskaart (6.1) maar heb gewoon super veel ruis er door heen, als ik me stekkertjes van de radio (heb het aan gesloten op de radio) er uit haal heb ik ook geen ruis meer, dus het probleem ligt bij de comp denk ik, zou ie niet goed geaard zijn? en hoe dat te doen?

bla?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

IRQ probleem? las ik laatst iets over.
edit:
je hebt alleen je kast veranderd zie ik :D

[ Voor 48% gewijzigd door JdM op 08-01-2003 22:17 ]

Verwijderd

kweenie of het wat is, maar maybe moet je je kast aarden. gewoon ff wat ongelakt metaal van je case aan een verwarmingsbuis knopen

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 15:48

Maartenvs

For Sale

Ik ken mensen met zo'n probleem waarbij het ligt aan de cdrom speler als je je cd speler mute was de ruis weg misschien heeft dat ook allemaal wel iets met de aarde te maken maar als je alleen mp3's afspeelt kun je net zo goed je cdrom muten :P

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
whehe das het leuke er zit alleen een hd in en met moederbord en me voeding, was hem even aan't testen en toen was het geluid echt te erg :( maar kast aarden, misschien wel via me voeding, misschien aard de voeding de kast niet genoeg, is een alu profiel zou dus wel goed zijn zou je zeggen.... maar ja proberen kan geen kwaat.

bla?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Lees deze topics eens door, lijkt namelijk verdacht veel op een aardlus:
Aardlus
Aardlus => 50 Hz brom; en nou weghalen...

(dit ontstaat veelal wanneer de tv/radio kabel in contact komt met de pc, via welke weg dan ook. Dus bijv. de kabel op je radio aangesloten en de radio op je geluidskaart en de pc vervolgens geaard. Dan komt de aarde waar de pc op zit (die gewone groen/gele aarde van de electriciteit) in contact met de aarde van de tv/radio kabel (de buitenmantel van de kabel), al die aardes zijn namelijk verbonden. Maar ook wanneer je via de videorecorder een lijn aansluit op je tv-out of tv-in ofzo. De bron gaat weg wanneer je de radiokabel eruit haalt of wanneer je de aarde van je pc afhaalt (en monitor want die gaat weer via de vga kabel). Of je maakt/koopt een mantelstroomfilter, zie bovenstaande topics daarvoor.)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Heb de kabel van de kabel radio er al uit gehaald, maar heb nog steeds ruis :( echt minder!!

bla?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
De tv ook? Want als je de tv weer op de versterker aansluit heb je het alsnog.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
nee de radio heeft kabel, dus die zit nu niet meer in de radio nu is alleen de computer met de "kale" radio verbondern door middel vane en pluggie en hij ruist nog als een gek.....

bla?

Verwijderd

Misschien per ongeluk in mic in gestoken?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
whah komt wel geluid uit, dus likt me stug, het geluid de ruis is wel minder maar toch is het er nog, allen op een andere toon, hz...

bla?

Pagina: 1