Ik probeer een schonen installatie van Windows XP Pro te doen op een compleet lege harde schijf (ik run D:\I386\winnt.exe), maar toch wil het niet lukken. Het gaat fout bij het kopieren van de eerste bestanden naar de harde schijf. Na een tijdje zie ik alleen nog maar het "activity"-lampje (ik weet eerlijk gezegd niet zeker of dat lampje van de HD is) constant branden en gebeurt er verder niks meer. Kan het misschien aan m'n harde schijf liggen (daar heb ik namelijk ook problemen mee, zie dit topic)? Wie helpt mij verder?
als jij beschadigde sectoren op die schijf hebt zou het heel goed kunnen dat het daar aan ligt.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Maar schrijft setup dan die bestanden niet om die sectoren heen? 'k Heb vlak daarvoor nog een complete oppervlaktescan gedaan, dus ik zou denken dat die sectoren wel gemarkeerd zijn. Nou ja, ik hoop in ieder geval binnenkort een nieuwe HD te krijgen van Informatique, dus misschien dat dat wel gaat lukken... Of kan het nog ergens anders aan liggen?
Verwijderd
controleer even in je bios of je daar toevallig write to bood(sector) op enable hebt staan, en dat je een automatisch virus detectie in het bios disabled hebt, deze zaken doen soms vreemd bij een nieuwe installatie van eender welk operating systeem.
ik weet niet of je op ntfs of fat 32 hebt geformateerd, anders kun je met een opstartdisk en het commando scandisk te weten komen of er een bad sector op je schijf is.
nog beter, kijk op de site van je hd fabrikant naar een testprogramma voor je disk en dan is alles duidelijk.
succes_/-\o_
ik weet niet of je op ntfs of fat 32 hebt geformateerd, anders kun je met een opstartdisk en het commando scandisk te weten komen of er een bad sector op je schijf is.
nog beter, kijk op de site van je hd fabrikant naar een testprogramma voor je disk en dan is alles duidelijk.
succes_/-\o_
Verwijderd
Zoals je het nu installeerd gaat niet. booten vanaf cd of de speciale XP bootdisk set (6 flops) www.bootdisk.com
Pagina: 1