Ik heb nu zo'n acht maanden een nieuwe PC staan met daarin een Maxtor DiamondPlus 740DX harde schijf daarin. Echter, ik heb al regelmatig foutmeldingen gekregen over mijn HD, en volgens scandisk heb ik al verschillende beschadigde sectoren op mijn schijf. Duidt dit op een fabricagefout? Want als dat zo is ga ik mooi een nieuwe halen...
Volgens mij wel, die schijven moeten ZEKER 10000 uur meekunnen voordat er ernstige fouten op gaan treden, volgens mij kun je dus gewoon terug gaan
Versta je een beschadigde sector dan als een ernstige fout? Of vind je 3,88MB in beschadigede sectoren nog meevallen?
Hoe ben je om gegaan met de harddisk, en een maxtor moet dood zijn als je een nieuwe wilt
. Niet half levend
, anders stuurt maxtor hem gezellig terug met een leuke bon van iets van 200 pond geloof ik
.
Als dat na 8 maanden normaal gebruik al gebeurd, lijkt het mij een slecht begin. Als je dat met een oude schijf hebt, zou ik er niet raar van opkijken, maar na 8 maanden hoort volgens mij niet. Backup je dingen regelmatig en kijk of je een andere kan krijgen middels garantie, zou ik zeggen
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Of het een fabricagefout is of niet maakt niet uit. Jouw schijf werkt niet zoals het hoort binnen de garantie tijd. Bijgevolg heb je recht op een nieuwe. Einde verhaal, insturen voor garantie die hap 
* XTerm heeft z'n deel kapotte maxtors ook al wel gehad
* XTerm heeft z'n deel kapotte maxtors ook al wel gehad
Nou, dan kan Informatique een dezer dagen een bezoekje van mij verwachten... Eens kijken of ik er nog een paar GB's schadevergoeding bij kan krijgen...
Als je hem niet heb laten stuiteren, is het een fabricagefout
heb ik ook gehad, gewoon teruggaan, bij een goeie shop krijg je een nieuwe.Anders moet je zelf een rma'tje maken
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Dat valt onder de garantie normaal gesproken. Die serie die je noemt, heeft trouwens erg veel uitvallers. Mijns inziens te maken met de overname van Quantum, omdat een bepaalde serie 740DX in Quantum-achtige behuizingen zitten.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Check maar is met MaXBlasT zo en doe de advanced test, als je dan een code krijgt die je recht geeft op RMA. alleen als je hdd niks meer doet kan je zonder dat nr RMA krijgen ( met wat vals spelen ook wel zonder testen
maar das illegaal he )
k had hier ook een 40 gig maxtor (oud model btw) met 12.2 mb aan brakke stukken..
test gedaan en t was weer helemaal goed, draait nu dagelijks zonder problemen
en de serie heeft idd veel uitvallers
( Quantum schijven konden vet veel hebben en de maxtors in quantum achtig uiterlijk niet
had beterverwacht )
k had hier ook een 40 gig maxtor (oud model btw) met 12.2 mb aan brakke stukken..
test gedaan en t was weer helemaal goed, draait nu dagelijks zonder problemen
en de serie heeft idd veel uitvallers
Ik had hetzelfde geval als jij......POWERMAX gebruikt...kreeg een six digit error code...teruggebr8 naar de winkel....binnen 2 dagen een nieuwe 
Ik had overigens ook zo`n maxtor uit die serie....bijna 3 mb aan bad sectors....gewoon terugbrengen..ff op de maxtor site de voorwaarden lezen, wel zo handig voor in de winkel met vlotte verkopers
Ik had overigens ook zo`n maxtor uit die serie....bijna 3 mb aan bad sectors....gewoon terugbrengen..ff op de maxtor site de voorwaarden lezen, wel zo handig voor in de winkel met vlotte verkopers
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ik heb hetzelfde met mn 4 maanden oude d740x 80GB
Die ga ik dus echt wel opsturen binnenkort, want na 4 maanden al bad sectors voorspelt denk ik niet veel goeds. Powermax geeft bij mij ook een error, maar hij stelt voor het te repareren (bad sectors repareren, jaja
) maar weet iemand ook wat dat progje dan gaat doen? Want ik heb geen zin in 'repareer-acties' die resulteren in verlies van al mn data oid... (heb belangrijkste al wel gebackupt, maar toch).
En het 'hilarische' is ook nog es dat ik die D740x 80Gb gekocht heb ter vervanging van mn vorige maxtor diamondplus 40GB. Die heb ik anderhalf jaar gehad en spinde soms niet meer op. Dat vertrouwde ik dus niet meer en heb maar een nieuwe gekocht (die 80Gb d740x) zodat ik niet plotseling zonder HD zou komen te zitten. Maar nu gaat dat nieuwe baggerding dus ook al kapot..
en dit keer ga ik niet weer een nieuwe kopen. Ik stuur ze mooi allebei op en ze geven maar 2 nieuwen terug. En ik betwijfel ook of mn volgende schijf weer een maxtor gaat worden.. 2 brakke schijven in 1 3/4 jaar is toch niet normaal zeg...
En het 'hilarische' is ook nog es dat ik die D740x 80Gb gekocht heb ter vervanging van mn vorige maxtor diamondplus 40GB. Die heb ik anderhalf jaar gehad en spinde soms niet meer op. Dat vertrouwde ik dus niet meer en heb maar een nieuwe gekocht (die 80Gb d740x) zodat ik niet plotseling zonder HD zou komen te zitten. Maar nu gaat dat nieuwe baggerding dus ook al kapot..
Verwijderd
mischien heeft het wel een andere oorzaak bij jou?Palomar schreef op 08 januari 2003 @ 23:51:
knipperdeknip
de ex DX740 van me pa was gewoon helemaal de kluts kwijt,
tikken, schudden (kast bigtower op wieltjes schudde er van ) ed veel vastlopers van windows oid,
zo een nieuwe
nu zit er 2x Western Digital WD800JB (8mb versie dus) in @ raid 0
de D740x zijn bagger harde schijven, hoe ik dat weet? nou ik heb er 3 van.
ten eerste halen ze de beloofde 7200 rpm niet, omdat ze "silent" zijn, meestal komen ze niet boven de 5400 rpm uit.
als je last heb van bad-sectors en bad-clusters moet je echt dat powermax hebben en ja je bent alles kwijt. als je hem door het programma laat certificeren en dat komt ie door, dan werkt alles weer en heb je geen problemen meer, haalt hij de recertificering niet, dan is hij kapot en een nieuwe moeten halen(of garantie)
ten eerste halen ze de beloofde 7200 rpm niet, omdat ze "silent" zijn, meestal komen ze niet boven de 5400 rpm uit.
als je last heb van bad-sectors en bad-clusters moet je echt dat powermax hebben en ja je bent alles kwijt. als je hem door het programma laat certificeren en dat komt ie door, dan werkt alles weer en heb je geen problemen meer, haalt hij de recertificering niet, dan is hij kapot en een nieuwe moeten halen(of garantie)
Maar als ik het zo lees zou ik volgens jullie moeten proberen om een andere HD te krijgen dan deze als ik 'em terugbreng naar Informatique?
Neem gewoon contact op met de winkelier, leg hem het probleem voor. Ze doen er heus niet moeilijk over 
/nutteloos
/faq
/nutteloos
/faq
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()