Toon posts:

[Die-Hard/EL] Epox 8K9A Vmoddin' Take 2 [pics]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Jajajaa, daar gaan we weer. Na het spannende eerste topic nu Take 2: De Vddr mod!! :D

Goed, dit is mijn snelste membench tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/225MhzT1.JPG

Als je naar het plaatje kijkt is het eerste dat in je opkomt: "Dat MOET gewoon sneller!". Of niet dan? 8)7 Om nog extremer te gaan heb ik meer volts nodig en dus een vmod. Naar mijn weten is die er nog niet...net als de Vcore toen ([NUT], Speedy-J _/-\o_ ).

ff lekker crossposten is ook alijd goed natuurlijk: http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=7763

Volgens mij is dit de chip:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/mobopic.JPG

Ik weet dit alleen niet zeker!!

Datasheet van die chip: ICS 93718

Wie o wie? Ik had al gezin dan Pin1 FBOUT is.. is dat dan ook de goede pin?

sorry van de grote pics, een beetje detail is wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjow..veel reacties :D

Deze draad loopt ook op extreme..weinig mensen met dit bordje denk ik. Ik heb iig niet stil gezeten en heb 2 mods geprobeerd. De 1e vond hij niet zo lekker..een hoop piepjes etc waren het gevolg met als afluiting een reboot :> Altijd spannend 8)7

De 2e mod is een geluk bij een ongeluk. Ik heb de Vagp mod gevonden voor dit bord. Ik heb mijn Vagp op 1,55V gehad en standaard is hij 1,49V :o :D Misschien ooit nog is handig in 3dmark ofzo..

Maar goed..nog geen Vdimm mod dus.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:54

[NUT]

Heppiedepeppie

OK... :P

had dit topic nog niet eerder gezien :)

En dat terwijl ik er zelf om had gevraagt :D

offtopic:
/me heeft inmiddels ook een 8k9a2 series mobo

alleen dan de + uitvoering :)

2 dingen moet even van m'n hart: VIA onboard LAN zuigt! :r en VIA KT400 + Creative Audigy in EAX mode = BAGGER in games :X lagt als de pest en daar had ik geen last van met m'n 8k7a+ (AMD 760 :> ) :( zie specs linkje voor verdere systeem info. (weinig veranderd verders)

[back ontopic]

Lets do this 8)

Na het bekijken van de specsheet en het bekijken van de voltages in dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/Vdimmreadings.JPG

zeg ik dat de VDimm helemaal niet zo naukeurig in de gaten word gehouden (als ik alles goed heb bekeken) en hou ik het er op dat als je vanaf een plus 5v een pot op de voeding van de dimms zet zou het moeten werken :)

ik ben een beetje moe, dus ik ga dit nog even overdenken als ik morgen weer wakker word, dus: nog niets doen Fewture! ik kan nu nog niet garanderen dat ik niets over het hoofd heb gezien.

* [NUT] gaat naar bed... :Z

[ Voor 130% gewijzigd door [NUT] op 11-01-2003 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] schreef op 11 January 2003 @ 02:08:
OK... :P

had dit topic nog niet eerder gezien :)

En dat terwijl ik er zelf om had gevraagt :D

offtopic:
/me heeft inmiddels ook een 8k9a2 series mobo

alleen dan de + uitvoering :)

2 dingen moet even van m'n hart: VIA onboard LAN zuigt! :r en VIA KT400 + Creative Audigy in EAX mode = BAGGER in games :X lagt als de pest en daar had ik geen last van met m'n 8k7a+ (AMD 760 :> ) :( zie specs linkje voor verdere systeem info. (weinig veranderd verders)

[back ontopic]

Lets do this 8)

Na het bekijken van de specsheet en het bekijken van de voltages in dit plaatje:

[afbeelding]

zeg ik dat de VDimm helemaal niet zo naukeurig in de gaten word gehouden (als ik alles goed heb bekeken) en hou ik het er op dat als je vanaf een plus 5v een pot op de voeding van de dimms zet zou het moeten werken :)

ik ben een beetje moe, dus ik ga dit nog even overdenken als ik morgen weer wakker word, dus: nog niets doen Fewture! ik kan nu nog niet garanderen dat ik niets over het hoofd heb gezien.

* [NUT] gaat naar bed... :Z
Ja, Icee heeft dat ook gedaan op z'n NF7-S.. Ik vraag me af of dat wel goed voor je plank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 13:05:
[...]

Ja, Icee heeft dat ook gedaan op z'n NF7-S.. Ik vraag me af of dat wel goed voor je plank is.
maar was is je standaart ? ik kan met de 8RDA+ maar 2.9 das ook niet veel wil er wel 3.2 van maken maar dan gaat dat rot. Maar over jou mod moet je daty niet die +5v hebben en daar weerstand tussen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 11 January 2003 @ 13:09:
[...]

maar was is je standaart ? ik kan met de 8RDA+ maar 2.9 das ook niet veel wil er wel 3.2 van maken maar dan gaat dat rot. Maar over jou mod moet je daty niet die +5v hebben en daar weerstand tussen ?
Ik heb nu 3,2V..maar das te weinig in mijn ogen. Ik moet en zal 230 1T draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

sowwy, vandaag geen tijd gehad ;(

Morgen (vandaag) weer een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 13:05:
[...]

Dat maakt echt helemaal geen fuck uit, aangezien er vaak diodes op de toevoer van je mem zitten die het onmogelijk maken de dimms perongeluk verkeert aan te sluiten. (bijvoorbeeld kloten aan je voeding enzo) word de ophoging maar naar 1 kant afgevoert, door de dimm dus ... naar de nul/gnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

[NUT] schreef op 11 januari 2003 @ 02:08:

[afbeelding]

Ok, nog eens gekeken... het ziet er naar uit dat ik gelijk heb, er is zelfs geen andere mogenlijkheid... je kan de chip niet tricken, want hij heeft geen correctief cirquit, dus werkt deze HEEL anders als die van de vcore ... ben bang dat je het echt met die pot moet gaan doen...je hebt een +5v liggen in de buurt van het mem, die is 'schoon' ... altans, daar mag je vanuit gaan (net als bij de vcore) en daar zal je je spanning vandaan moeten halen...

een potje van 20 of 30k moet genoeg zijn om het flink hoog te kunnen krijgen :)

zou je de Vagp mod hier ook ff kunnen verwoorden? want ook bij mij staat m'n Vagp op 1.49 ... dit is altijd 1.55 geweest (was me nog niet opgevallen) en een Ti4400 is best power hungry dus zou het wel eens kunnen zijn dat het toch mijn geforce is die hapert in games, de creative audigy trekt namelijk ook al aardig wat als je het EAX aan zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Vagp mod is Pin 7 van de LM358M.

Ondertussen heb ik niet stil gezeten. De LM358M is het dus niet. Ik heb een andere chip gevonden en een pot erop gehad (op alle pinnen :o ) en geen succes.
Op 3 van de pinnen kreeg ik de Vddr op mn meter te zien.. De code ervan kan ik niet lezen helaas. Dus [NUT] als jij die code kan lezen??

Het chippie is gelijk aan die LM358, maar zit naast het laatste dimmslot (zie pic)

Op de bovenste pic zie je de 3 dimm slots. Ernaast zitten 2 caps met een spoel en een chip. Die chip is het.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 18:47:
De Vagp mod is Pin 7 van de LM358M.

Ondertussen heb ik niet stil gezeten. De LM358M is het dus niet. Ik heb een andere chip gevonden en een pot erop gehad (op alle pinnen :o ) en geen succes.
Op 3 van de pinnen kreeg ik de Vddr op mn meter te zien.. De code ervan kan ik niet lezen helaas. Dus [NUT] als jij die code kan lezen??

Het chippie is gelijk aan die LM358, maar zit naast het laatste dimmslot (zie pic)

Op de bovenste pic zie je de 3 dimm slots. Ernaast zitten 2 caps met een spoel en een chip. Die chip is het.
Je hebt er een pijltje naartoe gezet?

Ik zal eens kijken... misschien dat ik 'em wel kan lezen...

ALS dat 'em is dan is dat:
ICS UK220500
0241
93718CF

* [NUT] is blind...
lama, dat is de chip waar we de specsheet al van weten... je bedoelt het pieleding naast de condensatoren...

pff, ik kan het ook niet echt goed lezen, de bovenste regel kan ik niet lezen, de andere 2 zijn geloof ik:
90585-11
0213C0 of o

[ Voor 23% gewijzigd door [NUT] op 12-01-2003 23:56 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] schreef op 12 January 2003 @ 23:37:
[...]

pff, ik kan het ook niet echt goed lezen, de bovenste regel kan ik niet lezen, de andere 2 zijn geloof ik:
90585-11
0213C0 of o
Dat probleem heb ik dus ook.. je had de goede chip btw..die kleine is het idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 14:37:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook.. je had de goede chip btw..die kleine is het idd.
Het lullige is dat ik kan zien dat het wel redelijk te lezen is, maar ik kom er niet goed bij... de kast waar het mobo nu in zit is een foute kast, kost me zeker 2 uur om alles uit en weer in te bouwen (met een redelijke airflow) ... dus ik hoop dat je genoeg hebt aan de info die ik je gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Volgens mij de enige oplossing:
[zie post verderop]
Edit, plaatje aangepast op werkelijke werkende situatie (ICQ geblaat met Fewture)

[ Voor 53% gewijzigd door [NUT] op 15-01-2003 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] schreef op 15 januari 2003 @ 01:01:
Volgens mij de enige oplossing:
[afbeelding]

Nu gaat het jeuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

De manier waarop het nu werkt, Fewture, kan jij eens testen of het ook werkt op de aangegeven manier even om te proberen?

[ Voor 18% gewijzigd door [NUT] op 15-01-2003 12:41 . Reden: plaatje verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet werken denk ik. Gisteren heb ik dus met 12V van de voeding de spanning verhoogt. Vddr stond op 2,62V. Dus ik die pot erop en draaien maar >:)

Nu gaat de Vddr wel omhoog, maar is bijna niet te regelen en nog steeds max 3,2V!!! :( :'( Als ik aan de pot draai (10K overigens) dan is het ineens 3,2V. Opzich goed, want dan verhoog je gewoon het voltage in de bios zou je denken..ghehehe...niet dus he. Hij blijft 3,2V ongeacht het voltage dat ik instel.

Epox kopen iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 11:56:
Gaat niet werken denk ik. Gisteren heb ik dus met 12V van de voeding de spanning verhoogt. Vddr stond op 2,62V. Dus ik die pot erop en draaien maar >:)

Nu gaat de Vddr wel omhoog, maar is bijna niet te regelen en nog steeds max 3,2V!!! :( :'( Als ik aan de pot draai (10K overigens) dan is het ineens 3,2V. Opzich goed, want dan verhoog je gewoon het voltage in de bios zou je denken..ghehehe...niet dus he. Hij blijft 3,2V ongeacht het voltage dat ik instel.

Epox kopen iemand? :+
euh. dan zou dat zeggen dat er toch een beveiliging op zit 8)7 maar hoe!? en wat is dit nu voor iets vaags dat we de werkelijke voeding niet kunnen vinden van de dimms |:(

anyone, HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/vdimm.jpg

try this please :)

edit: even plaatje aangepast op duidelijkheid... (onderste posts slaan daarop)

[ Voor 37% gewijzigd door [NUT] op 15-01-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:03

momania

iPhone 30! Bam!

Hoezo dubbel? Naar de 1e én de 3e pin? Leg eens uit aub :)

Ik zat zelf te denken aan alleen de 1e....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

momania schreef op 15 January 2003 @ 12:48:
[...]

Hoezo dubbel? Naar de 1e én de 3e pin? Leg eens uit aub :)

Ik zat zelf te denken aan alleen de 1e....
daarom het pijltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Dus die eerste is dan toch de pin die we denken te moeten hebben?

Ik zat ook zo eens te kijken nog naar die vergelijking tussen de 2,7 en 2,3 boven...
Als je dan de gemeten waardes ziet en de MBM waardes, dan kom je tot de conclusie:

instelling: 2,7V gemeten: 2,727V MBM: 2,70V verschil/afwijking MBM = 0,027V

instelling: 3,2V gemeten: 3,214V MBM: 3,18V
Asl je hier bij de gemeten waarde de afwijking afhaald kom je precies op die 3,18V (afgerond dan)
Kan haast niet anders dan dat pin 1 dus de Vddr is volgens mij

ps. Electrotechnisch ben ik niet zo super dus ik kan er naast zitten...dit viel mij iig op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

momania schreef op 15 januari 2003 @ 12:56:
Dus die eerste is dan toch de pin die we denken te moeten hebben?
[knip]
Kan haast niet anders dan dat pin 1 dus de Vddr is volgens mij
Mij ook :) zie plaatje, ik heb 'em ff aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

En we wachten weer in spanning af.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

momania schreef op 15 January 2003 @ 13:09:
En we wachten weer in spanning af.... :*)
B) :X 8)7

:'( :'( :'(

[ Voor 6% gewijzigd door [NUT] op 15-01-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja..weer niks dus :'( Er was wel een vreemd luchtje te bespeuren.. :X

/me schopt z'n mobo inmekaar :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Zou d'r eigenlijk wel 1 Vddr kanaal zijn?
Er zijn op de pic van [NUT] dtwee pins op de bovenste chip en 1 pin op de middelste chip die meegaan op de verandering van 2,7V naar 3,2V.
Ook is er voor mij nog vage pin op de middelste chip die van 5,37V naar 6,52V gaat :?

Maar even gezien de 1e 3.... 1 hiervan moet het toch zijn??
Of even een gekke gedachte: Er zijn 3 pins die meeveranden, zou elk bankjez'n eigen Vddr hebben 8)7 :? En dat we dan in dit geval de verkeerde zitten te modden?

Is het niet zo dat je op de eerste twee bankjes ECC kwijt kan? en dat die misschien meer stroom vreten; door een andere chip van stroom worden voorzien (de bovenste met een schakeling op 12V) en dat het derde bankje een losse stroom voorziening heeft met een simpelere schakalaar/chip op 5V omdat deze wel hetzelfde voltage nodig heeft, maar misschien minder amperage?

Hieruit concuderend dat de bovenste chip de stroomvoorziening is van bank 0 en 1 en dat de middelste chip de stroomvoorziening is van bank 2...

* momania heeft soms de raarste brainwaves :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:24:
/me schopt z'n mobo inmekaar :(
Niet doen! :+ Geef em dan aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

euh... hmm, zou kunnen, maar dat zijn mosfets ... die geven maar 1 spanning af... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[NUT] schreef op 15 januari 2003 @ 13:40:
euh... hmm, zou kunnen, maar dat zijn mosfets ... die geven maar 1 spanning af... toch?
dat is amperage toch? Ik raak bij het woord spanning altijd in de war, of het nou het voltage is op amperage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

momania schreef op 15 januari 2003 @ 13:51:
[...]

dat is amperage toch? Ik raak bij het woord spanning altijd in de war, of het nou het voltage is op amperage?
spanning is voltage, stroom is amperage B)

uh oh... dat is waar... deze krachtpatsers versterken de uigangs spanning van een lowpower ic o.i.d.

shit, dat betekend dat het richt voltage toch ergens anders vandaan komt :X

Terug naar de ICS :?

[ Voor 29% gewijzigd door [NUT] op 15-01-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[NUT] schreef op 15 January 2003 @ 14:00:
[...]

spanning is voltage, stroom is amperage B)

uh oh... dat is waar... deze krachtpatsers versterken de uigangs spanning van een lowpower ic o.i.d.

shit, dat betekend dat het richt voltage toch ergens anders vandaan komt :X

Terug naar de ICS :?
* momania is staring at the pictures again B)

Moeten we het dan toch bij de LM 358M zoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 15-01-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 15 januari 2003 @ 14:09:
[...]

* momania is staring at the pictures again B)

Moeten we het dan toch bij de LM 358M zoeken?

Er zit ook nog een ICS chip (ICS is een merk). Zie bovenste plaatje. Die chip is hetzelfde als de Vcore chip (aan de buitenkant he).

De mod die we nu hebben werkt. Puntje is alleen dat hij maar 3,22V geeft en hij dus in een OVP hangt ergens..gok ik.. En hoe je die ovp opheft is weer een ander verhaal en een hele mod op zichzelf.
Als we het met de ICS kunnen zou de ovp mee kunnen gaan net als bij de Vcore toen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:23:

[...]

Als we het met de ICS kunnen zou de ovp mee kunnen gaan net als bij de Vcore toen..
Je zit er alleen volgens mij mee dat met de VCore je met 1 kanaal bezig bent.
Als ik de specs van de ICS bekijk is ie geschikt voor (4 x DDR) of
(3xSDRAM en 2xDDR)
Wat ik me nu dus nog steed afvraag is: Is er 1 Vddr vanuit de ICS of zijn het er meer?

Zijn het er toch meer, dan zou ik denken dat pin 2, 8, 12, 17 en 23 de stroomvoorzieningen moeten kunnen zijn.
Alleen 2, 8, 12 en 17 in geval van 4x DDR en allemaal in geval van 3x SDRAM en 2x DDR. (of een andere volgorde van pins kan ook natuurlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door momania op 15-01-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Toch nog eens nagedacht...
Wat Fewture al zei over de FB kan misschien toch wel werken.
Dan wordt er dezelfde truc uitgehaald als bij de Vmod van de laatste keer.
Dus een potje op de FB naar de gnd zodat we het voltage weer verlagen, dan maar hopen dat net als bij de Vmod de correctie op het voltage groter is als wat je d'r af haalt om zo toch hoger uit te komen.

Ik geloof dat Fewture dit vanavond gaat proberen, dus ik ben weer benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhhh....jammerrrrrr.. Mobo is verkocht. Over en uit met de pret :'( nForce2 here I come! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 20:51:
Ahhhhh....jammerrrrrr.. Mobo is verkocht. Over en uit met de pret :'( nForce2 here I come! >:)
:O ... upgraden om verder te komen... da's niet diehard meer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] schreef op 15 January 2003 @ 23:24:
[...]

Ik wilde al upgraden, maar had de centen niet.. ;)

(kan je ook UPgraden zonder verder te komen btw?? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[NUT] schreef op 15 januari 2003 @ 23:24:
[...]

Wel hoor, Nforce 2 vraagt ook om Vmods en die zijn waarschijnlijk weer lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFL. Daar zit ik dan zonder DDR geheugen. :(
Pagina: 1