Op de manier waarop Fewture nu zijn mod heeft gesoldeerd zal de OVP niet intreden omdat de spanning die de OVP sensed omlaag getrokken word
[onduidelijk]
vcore = 1.85 + spannings val op de FB (door de pot). die zelfde spannings val houd de OVP ook voor de gek omdat die direct na de FB sensed

[/onduidelijk]
De chip levert de spanning voor de vcore, die de cpu weer terug gooit op een FeedBack poort, die komt op pin 3 dus weer binnen. Nu heeft Fewture een pot op deze lijn gezet (de FB lijn) waardoor hij een spannings val veroorzaakt Immers over de Pot komt ook spanning te staan. dus is het normaal:
code:
1
2
3
4
5
6
| <- Vout = 1.85v
_Vout_ CPU = Vcore = 1.85v
/ \ FB = 1.85v
CPU FB
\______/
-> |
Dan is het nu dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <- Vout = 1.85v
_Vout_ CPU = Vcore = 1.85v
/ \ Pot = 0.1v
CPU FB
\______/ FB = CPU - Pot = 1.75v
-> \_pot_
\GND |
De Ic waar we mee werken is gemaakt om die terugval te compenseren, en dat doet hij dus ook vanaf dit punt... dus wat hij mist op de FB doet hij er bij op de Vout. in eerste instantie dus 0.1, maar nu veranderd er ook iets minimaals op het voltage over de pot, die word namelijk ook hoger, waardoor de vcore nogmaals word verhoogt enzovoort. op een bepaald moment zijn de verschillen te klein om op in te spelen en dan houd het corrigeren dus ook op.
met een spannings val op de FB van 0.1v denk ik dat de Vcore ongeveer 0.13v omhoog zal komen
Ik hoop dat dit wat duidelijker is nu
Ohwja, nog vergeten =) de OVP word vergeleken met de input vanaf de CPU... omdat je het vergelijkings materiaal omlaag trekt zal de OVP nu NOOIT meer aantrekken.
* [NUT] shrugs...
Dat is niet waar... als je nu de Vcore toch nog zou gaan verhogen op een andere manier (door er gewoon extra spanning op te zetten) dan zal de OVP toch werken, zij het met iets meer tolerantie... ik vermoed dat het nu geen 15% maar zo rond de 20% zal zijn... maarjah... de Vmod is genoeg
[
Voor 86% gewijzigd door
[NUT] op 27-11-2002 17:32
. Reden: uitleg werking Vmod :) ]