Toon posts:

[Die Hard / EL]Epox 8K9A vmod nodig!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 25 November 2002 @ 18:15:
50K pot op 50 laten en langzaam naar beneden schroeven dan :)
Speedy...met van 60k ohm naar 50k ohm terug schroeven maakt geen tot niet merkbaar verschil...
Zou 10k dan safe zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 25 November 2002 @ 18:09:
[...]

ja serieus 10 K Ohm is 1.0 volt omhoog
voordat je gaat modden eerst je vcore omlaag he :)

btw hoe lager de waarde in ohms hoe hoger het voltage

nog een edit : mischien heb je hier wat aan : http://www.electronic-cir...m/tutorials/rescalc.shtml
Volgens mij heb ik meer vmods gedaan dan jij als ik dit zo allemaal lees.. :D Mijn god zeg..

Mensen, mijn mobo staat op het spel ja! 8)7

Edit:

50K pot heb ik niet :D Alles of niks is het op het moment.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hmm ik kom toch terug, als voor potmeters het zelfde geld als resistors dan kom je met 10 K Ohm echt op 1.0 volt uit!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 25 november 2002 @ 18:27:
Hmm ik kom toch terug, als voor potmeters het zelfde geld als resistors dan kom je met 10 K Ohm echt op 1.0 volt uit!
Volgens mij snap je er echt geen hout van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 25 november 2002 @ 18:27:
Stop aub met die replies. Het hangt van de chip af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:54

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:27:
50K pot heb ik niet :D Alles of niks is het op het moment.
Thats what i like about tweaking and modding... the adrenaline >:)

wat heb je er nu op zitten? 10k? ik zou zeggen sluit nog minder aan (cpu/vga brak mem en meer niet) en ga eens in de bios naar de voltage kijken op 10k ... je wil er eerst zeker van zijn dat de mod gelukt is, en dan heb je je hdd/cdrom niet nodig waar of niet? :)

Die ic's zijn klein ja, maar als die door zou fikken kan je er zo een nieuwe op plakken... je zegt zelf al 'electronica weet ik niet veel van maar solderen kan ik wel' :)

Wat kan er kapot gaan aan het mobo als je je vcore mod :? je core toch? en misschien dat ic'tje (fat chance, maartoch) Met voldoende waterflow blijft je cpu gewoon goed op temps... dus ik zelf zou nu de schakelaar overhalen :D

* [NUT] redeneerd voor zichzelf ook altijd zo voor een mod aan te zetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] ik mag jou wel _/-\o_ :+

Ben nu weerstand aan het sprokkelen zeg maar. Allemaal kleine weerstandjes aan elkaar solderen om tot 30K te komen ofzo. Die kan ik dan terug regelen naar 20K. Daarna 20K terugregelen naar 10K etc etc..
Moet lukken tenzij het de verkeerde pin is. Ik post dit nu met 50K erop. Gebeurd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:23:
[...]

Speedy...met van 60k ohm naar 50k ohm terug schroeven maakt geen tot niet merkbaar verschil...
Zou 10k dan safe zijn?
Nee ik bedoel dan 1 van 50K en die terug draaien tot je het gewenste resultaat heb berijkt..

Fewture stop ermee aub ,het is allemaal nog niet duidelijk genoeg,laat iemand anders de eerste zijn die zijn dure mobo frituurd imo.
Die ene topic in de gaten houden van dat forum lijk mij het beste.

Wat pinn 3 betreft ,dat is gewoon de goede :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op 25 November 2002 @ 18:46:
[...]

Nee ik bedoel dan 1 van 50K en die terug draaien tot je het gewenste resultaat heb berijkt..

Fewture stop ermee aub ,het is allemaal nog niet duidelijk genoeg,laat iemand anders de eerste zijn die zijn dure mobo frituurd imo.

Stoppen? Ben jij gek ofzo? 8)7 Of je moet nu al weten dat het niet zal lukken, dan hou ik ermee op.

Ik kan van 50K naar 1K gaan. Moet alleen solderen tussendoor, maar das nie erg. Zo lukt het toch wel?

Edit:
Tis wat riskant ja, maar das wel spannend :D En als ie lukt ben ik de eerste!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 25 November 2002 @ 18:46:
[...]

Ja maar hij heeft dus geen 50k ohm pot...
dus van 60 naar 50 terug geschoefd (50kohm + 10 kohm pot)...en daarmee zag hij geen verschil...

Ontmoedig die jongen nou niet....hij moet mij voorbij gaan...haha! Dan ben ik weer verplicht verder te tweaken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 18:29:
[...]

Volgens mij snap je er echt geen hout van...
ik wil niet vervelend zijn hoor maar kan jij mij met bewijs tonen wat een 10 k ohm in het geval van fewture dan geeft?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 25 november 2002 @ 18:50:
[...]

ik wil niet vervelend zijn hoor maar kan jij mij met bewijs tonen wat een 10 k ohm in het geval van fewture dan geeft?
OMG alsof het nog niet erg genoeg is....

Als we dat nou eens zouden weten...zou dat HEEL fijn zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 25 November 2002 @ 18:50:
[...]

Hou er nou gewoon over op ok? Ik kloot wel wat, komt goed. Nu raakt het topic vervuild met replies die niet bijdragen aan het probleem en dat wil ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:51:
[...]

OMG alsof het nog niet erg genoeg is....

Als we dat nou eens zouden weten...zou dat HEEL fijn zijn ....
Vent waarom doe je zo lelijk? ik wil helemaal niet jullie boos maaken oid. als jullie het niet weten waarom kafferen jullie mij dan af? als ik zeker weet dat het 1.0 volt meer geeft... (niet boos bedoelt ofzo hoor!) ik bedoel ik probeer jullie te helpen... waarom ben jij zo zeker er van dat ik het fout heb? leg het dan uit dan ben ik ook wat wijzer geworden. op GoT ben je om te leren en elkaar te helpen :) O+

EDIT : Okay fewture je hebt gelijk het is mijn bedoeling ook niet om dit topic te vervuilen... sorry ik houd me mond en als ik wat vind laat ik het horen! suc6

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 25-11-2002 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 25 november 2002 @ 18:53:
[...]

Vent waarom doe je zo lelijk? ik wil helemaal niet jullie boos maaken oid. als jullie het niet weten waarom kafferen jullie mij dan af? als ik zeker weet dat het 1.0 volt meer geeft... (niet boos bedoelt ofzo hoor!) ik bedoel ik probeer jullie te helpen... waarom ben jij zo zeker er van dat ik het fout heb? leg het dan uit dan ben ik ook wat wijzer geworden. op GoT ben je om te leren en elkaar te helpen :) O+

EDIT : Okay fewture je hebt gelijk het is mijn bedoeling ook niet om dit topic te vervuilen... sorry ik houd me mond en als ik wat vind laat ik het horen! suc6
Ik zal het je ff uitleggen...
10kohm ....wil niet zeggen dat dat 1.0Volt extra geeft. Het zou eventueel kunnen dat dat zo zou zijn. Maar dat zou dan toeval zijn.
Als je hier kijkt : http://www.vr-zone.com/guides/
En je bekijkt enkele vcore mods, dan zie je dat ze weerstandjes varierend van 2,5kohm tot 180kohm gebruiken... En bij de ene krijgen ze 0,3V en bij de ander 0,1V. Dus het is heel moeilijk te zeggen wat voor een weerstand je nodig hebt...
En daarom vroeg ik dus ook hoe je aan die wijsheid komt....

Het verschilt gewoon per IC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 18:49:
[...]

Stoppen? Ben jij gek ofzo? 8)7 Of je moet nu al weten dat het niet zal lukken, dan hou ik ermee op.

Ik kan van 50K naar 1K gaan. Moet alleen solderen tussendoor, maar das nie erg. Zo lukt het toch wel?

Edit:
Tis wat riskant ja, maar das wel spannend :D En als ie lukt ben ik de eerste!
Dat is het hem nu juist ,of dit gaat werken is nog de vraag :)
Maar goed als het lukt mag je hem op je naam schrijven ,ik heb hooguit gekeken en later geconcludeerd dat pinn 3 de juiste is om mee te beginnen..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik vind het in iedergeval vet knap als het je lukt! ik ga ff bf-en en kijk zo weer ff in dit topic.. keep us updated en gewoon gaan met die banaan. je zou het ook vast kunnen lijmen met van die geleidende lijm, dan heb je nog garantie op et mobo toch als je het netjes weg haalt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgegeven. Kreeg wat bootproblemen en kies eieren voor m'n geld :'(

Kheb het wel geprobeerd iig.. :9 :*)

Ben btw tot 15K gegaan.. geen succes.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 19:45:
Ik heb het opgegeven. Kreeg wat bootproblemen en kies eieren voor m'n geld :'(

Kheb het wel geprobeerd iig.. :9 :*)

Ben btw tot 15K gegaan.. geen succes.
wat denk je zelf dat de boot problemen zouden kunne veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 25 November 2002 @ 19:58:
[...]

wat denk je zelf dat de boot problemen zouden kunne veroorzaken?
Ik heb geen id. 2x deed hij helemaal niks meer. Nu draait hij rete stabiel op standaard snelheid. Heb het id dat de bios corrupt is ofzo. En een andere kan ik niet vinden. Alleen van de 8K9A2+ en ik heb een 8K9A.. lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:11:
[...]

Ik heb geen id. 2x deed hij helemaal niks meer. Nu draait hij rete stabiel op standaard snelheid. Heb het id dat de bios corrupt is ofzo. En een andere kan ik niet vinden. Alleen van de 8K9A2+ en ik heb een 8K9A.. lekker..
rete -=in?=-stabiel :?

ohoh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei! Alles weer 100%!! :D :D Bios was helemaal vaag met balken enzo.. niet posten..vastlopen in de bios..etc etc.. ff niks gedaan en gewoon in windows laten draaien (jaja, hij bootte 1x wel door!)
Nu is alles goed en ik kan weer oc'en..maar geen vmod :( grrr..

Duss, iemand nog tips voor de vmod?! Heb em wel nodig namelijk. Het kan ook pin 10 zijn. Wil iemand ff kijken? Iemand die er echt verstand van heeft. Heb nu wel ff genoeg gezweet :P 8)7

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 21:09:
Woei! Alles weer 100%!! :D :D Bios was helemaal vaag met balken enzo.. niet posten..vastlopen in de bios..etc etc.. ff niks gedaan en gewoon in windows laten draaien (jaja, hij bootte 1x wel door!)

Duss, iemand nog tips voor de vmod?! Heb em wel nodig namelijk. Het kan ook pin 10 zijn. Wil iemand ff kijken? Iemand die er echt verstand van heeft. Heb nu wel ff genoeg gezweet :P 8)7

Best vaag shit met dat bios... :P anyway goed dat het goed is afgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op 25 November 2002 @ 21:45:
[...]

Best vaag shit met dat bios... :P anyway goed dat het goed is afgelopen ;)
Jaaaa, maar geen vmod.. de soldeerbout is nog warm hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 21:09:
Ok dan :) lucky you ;)

Kan je alle info die op de IC te vinden zijn even posten? ga ik ff zoeken naar een specsheet (ja die kan ik lezen) ... misschien heeft die chip toch stiekum een andere pinbezetting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mannetjes, ff mee denken!! ;)
Ok, I looked at it and if I had this board, I would pay attention to page 4. FB looks like a overvoltage protection, a feedback to the amplifier. I would put a 100K pot there to keep that +15% (top of page 10) protection in check.

Now, slide down to explanations of D0, D1, D2, D3 & D4 all influence the output voltage (page 4). It says you can use a 10K resistor externally to raise the voltage from 3.3 to 5V. They might be talking about bypassing the internal source, not sure here.

So, I would try the 1st paragraph to keep overvoltage protection in check. My 2nd para is tricky so I would start with a 47K pot on D0 pin/leg and decrease resistance to see if that influences the Vcore at all. You will probably need to be around 10K would be my guess but all this is guessing.

If anything does go wrong, then most likely the video will blank out. In that case, just power down for 10 secs and then power back up.

I would attempt this. I don't think you will hurt anything but it is guess work! I guessed at finding my Vdimm mod for my MSI Duallie board. I guessed correctly without any PDF file and it worked.
After looking at this again, I have to revise my thinking. Like DDTung said leg #3 (FB) is the output but it also monitors it self to not let an over voltage occur above +15%, which is described on page 10 of the data sheet.

I would try to influence leg #2 to see if that can do anything for you. I would try a very high pot like 200+ K.

If I had the board, my discovery would be hit or miss. You have to be a willing explorer, ready for the unknown and willing to do anything.

Good luck!
Hebben we hier iets aan? Ik begin zo weer opnieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik ken het wat jij hebt fewture... als het niet lukt toch door gaan... en die adrenaline die er bij komt kijken roelt :) ik hoop dat het lukt.. zou erg cool zijn! klote dat er niks over te vinden valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 26 November 2002 @ 00:34:
ik ken het wat jij hebt fewture... als het niet lukt toch door gaan... en die adrenaline die er bij komt kijken roelt :) ik hoop dat het lukt.. zou erg cool zijn! klote dat er niks over te vinden valt
Ik kom al ietsie verder >:) Het lukt wel, maar of ik hem als eerste heb weet ik niet. Maakt ook niet zoveel uit, als ik hem maar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Na een uren lange discussie in de diepe nacht op icq heb ik samen met Fewture het een en ander bedacht en weer weg gedaan als niet te gebruiken... ik heb er nog even over na zitten denken Fewture, maar ik weet bijna wel zeker dat het pin 3 moet zijn en blijven... pin 2 is namelijk een uitlees pin... daar voer je niets op aan... en zou je dat wel doen dan omzeil je de OVP wel maar die hou je dan dus ook niet voor de gek ... m.a.w. als je boven de ongeveer 2.15 volt uit komt kapt de regulator er gewoon mee en gooit daar mee ook de SD poort 'hoog' waar andere logica dan weer op reageert (bijvoorbeeld het resetten van de vcore instellingen in de BIOS of het uitzetten van je systeem) :|

Haal een 100k pot (een goede!) en pleur die toch weer op pin 3, en verbind dit dan met de andere kant op pin 17, pin 23, pin 27, pin 28 of pin 34. dit zijn de 'schone' aarde's die je nodig hebt. begin op 100k en schroef 'em langzaam terug :) echt grote verschillen verwacht ik pas als je onder de 10kOhm komt... suc 6!

En nu ga ik naar bedje toe :O :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

[NUT] schreef op 26 november 2002 @ 03:56:
Na een uren lange discussie in de diepe nacht op icq heb ik samen met Fewture het een en ander bedacht en weer weg gedaan als niet te gebruiken... ik heb er nog even over na zitten denken Fewture, maar ik weet bijna wel zeker dat het pin 3 moet zijn en blijven... pin 2 is namelijk een uitlees pin... daar voer je niets op aan... en zou je dat wel doen dan omzeil je de OVP wel maar die hou je dan dus ook niet voor de gek ... m.a.w. als je boven de ongeveer 2.15 volt uit komt kapt de regulator er gewoon mee en gooit daar mee ook de SD poort 'hoog' waar andere logica dan weer op reageert (bijvoorbeeld het resetten van de vcore instellingen in de BIOS of het uitzetten van je systeem) :|

Haal een 100k pot (een goede!) en pleur die toch weer op pin 3, en verbind dit dan met de andere kant op pin 17, pin 23, pin 27, pin 28 of pin 34. dit zijn de 'schone' aarde's die je nodig hebt. begin op 100k en schroef 'em langzaam terug :) echt grote verschillen verwacht ik pas als je onder de 10kOhm komt... suc 6!

En nu ga ik naar bedje toe :O :Z :z
Mooi verhaal ,nu zijn we toch weer waar ik gister gebleven was... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-J op 26-11-2002 09:57 . Reden: 50K pot is voldoende ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, pin 3 vond hij niet fijn. Mocht dat werken dan is het evengoed niet de oplossing omdat het systeem instabiel wordt.
Ik ben door het oog van de naald gegaan...en dat doe ik niet nog een keer. Alleen met een doordachte onderbouwde theorie waag ik nog een poging!

DDTUNG van Xtreme had het over Pin 3 doorsnijden.. iemand die daar wat mee kan?
Hij zei dit:
Doesn't look good. A quick read of the data sheets indicates that the FB pin is connected directly to the output, which necessitates cuttingg or unsoldering the pin or cutting the trace, then soldering a VR.

DDTUNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Speedy-J schreef op 26 november 2002 @ 09:54:
[...]

Mooi verhaal ,nu zijn we toch weer waar ik gister gebleven was... :)
hehe :) toch niet helemaal :P

we kwamen tot de conclusie dat de vmod op pin3 niet helemaal goed werkte... dus hij moet het nogmaals doen maar met een andere ground aansluiting... hij gebruikte daar een fan connector voor :/ en dat vind ik geen goed plan... vandaar die andere pin nummers. waarom beginnen op 100k? simpel: door de OpAmps in de regulator komt het gene wat je van de FB haalt met deze weerstand er 2x uit de output... dus als ik het mis heb (van die 10k en er onder) dan zou hij alwel eens kunnen verranderen vanaf 50kOhm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:02:
Nou, pin 3 vond hij niet fijn. Mocht dat werken dan is het evengoed niet de oplossing omdat het systeem instabiel wordt.
Ik ben door het oog van de naald gegaan...en dat doe ik niet nog een keer. Alleen met een doordachte onderbouwde theorie waag ik nog een poging!

DDTUNG van Xtreme had het over Pin 3 doorsnijden.. iemand die daar wat mee kan?
Hij zei dit:

[...]
Het is simpel: op een ander dan pin 3 KAN het niet werken... en probeer nu dan eens die schone aarde, ik weet bijna wel zeker dat die roet in het eten gooide de vorige keer... voldoende theorie? :P

pin 3 los maken, dat is idd een idee, maar durf je dat wel aan? het is nogal klein... en dan kan je denk ik wel weer af met een 20kOhm pot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] schreef op 26 november 2002 @ 11:08:
[...]

hehe :) toch niet helemaal :P

we kwamen tot de conclusie dat de vmod op pin3 niet helemaal goed werkte... dus hij moet het nogmaals doen maar met een andere ground aansluiting... hij gebruikte daar een fan connector voor :/ en dat vind ik geen goed plan... vandaar die andere pin nummers. waarom beginnen op 100k? simpel: door de OpAmps in de regulator komt het gene wat je van de FB haalt met deze weerstand er 2x uit de output... dus als ik het mis heb (van die 10k en er onder) dan zou hij alwel eens kunnen verranderen vanaf 50kOhm ...
Maar dan had ik toch wel IETS moeten zien? Ondanks de ground..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 11:13:
[...]

Maar dan had ik toch wel IETS moeten zien? Ondanks de ground..
dat HOEFT dus niet... het meet punt waarvan de BIOS en evt tools de waarde van de vcore op aflezen kan met 'snap shots' kijken en daardoor zie je de trillingen misschien niet op de spanning... en trillingen op een spanning zijn nooit goed... zeker niet als ze bedoeld zijn op een CPU!

[edit]
Zet eens een meter tussen pin 3 en 17o.i.d. ... kijk eens wat de spanning is ... en wees voorzichtig bitte ... :) als het goed is zou dat met maximale vcore settings in de bios 1.85 tot 2v moeten zijn... als je de vmod hebt ingesoldeerd zou dit moeten verlagen... en dat klopt ... dan gaat de voltmod werken, probeer het maar eens... met 100k om mee te beginnen heb je een kans van niks dat 't kapot kan gaan... wees zeker van je solderingen, dat ze niet over andere pinnetjes heen gaan hangen enzo...

Wat die pik in het engels zegt: ja dat klopt wat hij zegt, maar in feite doe jij hier hetzelfde met minder priegel werk... je verlaagt de spanning op de feedback waardoor de output door de error Amp word opgetrokken...

[ Voor 45% gewijzigd door [NUT] op 26-11-2002 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben net ff snel de stad in geweest en wat heb ik gevonden?! SMD griipers! Solderen hoeft dus niet! :D
Ik zal ff meten..

Edit: Ow ja, ook ff 100K en 250K potjes gehaald.. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij meet niks.. :? PC start ook niet op.. Misschien dat de grijpers niet goed zaten. Ik kan nu ff niet verder, moet zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

waar zit je dan op te solderen dan alleen op die IC ? de spanning hoeft niet altijd daar bepaald te worden, dit kan ook door bepaalde spannings regulators... Het hoeft dus niet ALTIJD bij een IC weg te komen, of lul ik nu weer allemaal onzin? want ik heb wel eens een oud mobo gemod waar ik een kleine resistor op een pootje van de regulator gesoldeert had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had de spanning tussen pin 3 en pin 17 gemeten. Maar de pc boot niet dan. Haal ik de grijpers eraf dan is alles goed en start hij gewoon op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 14:29:
Had de spanning tussen pin 3 en pin 17 gemeten. Maar de pc boot niet dan. Haal ik de grijpers eraf dan is alles goed en start hij gewoon op..
probeer eens gewoon de spanning te meten zonder die grijpers, direct op de pinnetjes terwijl je pc aan staat... en neem ook eens een andere ... ik heb je alle ground connectors gegeven, probeer ook eens op pin 23, pin 27, pin 28 of pin 34 ofzow... het kan zijn dat pin17 intern ergens aan geknoopt zit en dat de volt meter daar teveel invloed op heeft waardoor de pc niet wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Fewture, leef je nog :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet thuis kerel ;) Over 1,5 uur ofzo ga ik ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 19:29:
[...]

Ik ben niet thuis kerel ;) Over 1,5 uur ofzo ga ik ff kijken.
okee :X , ik maakte me geen zorgen hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik moet 2x pot hebben van 50K (25K voor Vcore en van 15K voor Vddr)

Vanmiddig dus langs geweest bij de electroboer, vroegen ze aan mij wat voor potmeter ik moet hebben. Ik dacht :? Ik heb er dus helemaal geen verstand van :)
Was iets met Lineair, mono of stereo etc.

Mijn vraag dus welke pot moet ik hebben??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

ken schreef op 26 November 2002 @ 23:52:
Ik moet 2x pot hebben van 50K (25K voor Vcore en van 15K voor Vddr)

Vanmiddig dus langs geweest bij de electroboer, vroegen ze aan mij wat voor potmeter ik moet hebben. Ik dacht :? Ik heb er dus helemaal geen verstand van :)
Was iets met Lineair, mono of stereo etc.

Mijn vraag dus welke pot moet ik hebben??
lineair ... en de rest vinnik moeilijk doen... gewoon een lineaire pot van 50k punt... :) (eentje met 3 pootjes, die zijn goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ok thanx. Weet ik dat ook weer :)

Dit is toch een pot?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/naamloos8.JPG

Ik zie dus 3 aansluitingen (Bedoel je deze??)
Hoe kan ik trouwens de waarde meten door de pot??
Bijvoorbeeld ik heb een pot van 50k maar moet 25k hebben?? Meten met een multimeter?

Maakt het trouwens uit wat voor aansluiting van de pot je gebruikt voor de ground en wat voor de pin v/d chip??

[ Voor 23% gewijzigd door ken op 27-11-2002 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL!!! Ik heb ook nog advies gehad op een ander forum. Die gasten bedenken vaak vmods. Een van hen zei 250K op pin 2 en kijken wat er gebeurd. Daarna terugdraaien..
Er gebeurde niet wat ik wilde...precies het tegenover gestelde! Vcore naar BENEDEN! LOL :D :D Not good! ;)

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

ken schreef op 27 november 2002 @ 00:12:
Ok thanx. Weet ik dat ook weer :)

Dit is toch een pot?
[afbeelding]
Jup :)

ze zijn er ook kleiner hoor :7
Ik zie dus 3 aansluitingen (Bedoel je deze??)
Hoe kan ik trouwens de waarde meten door de pot??
Bijvoorbeeld ik heb een pot van 50k maar moet 25k hebben?? Meten met een multimeter?
code:
1
2
3
| | |
o o o
2 1 3

1 ingang zegmaar...
2 uitgang 1
3 uitgang 2

je moet meten tussen 1 en 2 of 1 en 3 dan kan je 'em precies instellen
Maakt het trouwens uit wat voor aansluiting van de pot je gebruikt voor de ground en wat voor de pin v/d chip??
nee, maar de meeste gebruiken pin 2 of 3 om aan de negatieve (ground) kant van een schakeling te hangen, en pin 1 aan de 'positieve' kant... is ook netter bij diverse andere type potjes... maar het maakt voor de werking niets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door [NUT] op 27-11-2002 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 01:26:
LOL!!! Ik heb ook nog advies gehad op een ander forum. Die gasten bedenken vaak vmods. Een van hen zei 250K op pin 2 en kijken wat er gebeurd. Daarna terugdraaien..
Er gebeurde niet wat ik wilde...precies het tegenover gestelde! Vcore naar BENEDEN! LOL :D :D Not good! ;)

Wat nu?
Dat is dus precies wat ik al had voorspeld :P

eigenwijs |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

[NUT] thanx _/-\o_

Laatste vraag

Wat voor meter moet ik kopen om de pot te meten en ook de Vddr??
Ik weet dat er verschillende zijn

Ik moet denk ik 1 hebben die de spanning en weerstand kan meten toch :?

Je hebt toch ook meters met verschillende bereiken, maar welk moet ik hebben??

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

ken schreef op 27 november 2002 @ 09:15:
Je hebt toch ook meters met verschillende bereiken, maar welk moet ik hebben??
Als je gewoon naar de Gamma gaat heb je daar meestal van die goedkope multi meters in een bak bij/in de buurt van de kassa liggen... die zijn goed genoeg! :)

Je kan duur doen, maar dat is meer zonde van je geld dan dat jij het nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ok thanx _/-\o_

Vanmiddag even naar de stad om alles in te kopen

Ik hoop mijn bord morgen te krijgen, kan ik gelijk mijn Vmod doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAA!!! HIJ DOET HET!! Vmod werkt mensen!!! Whoohoo!!

[NUT] Jij bent de man!! Nja..ik ook wel een beetje omdat ik zo gek ben om het te proberen 8)7

Pin 3 en 17, 250K pot ertussen. Een kleinere kan ook nog wel, moet nog ff zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hehehe cool.. :) Toch pinn3 en pinn 17Gnd dus :)
Na jah zat er toch niet echt ver naast op de Ohms na dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

ken schreef op 27 november 2002 @ 12:59:
Ok thanx _/-\o_

Vanmiddag even naar de stad om alles in te kopen

Ik hoop mijn bord morgen te krijgen, kan ik gelijk mijn Vmod doen >:)
Np :)
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:19:
JAAAAA!!! HIJ DOET HET!! Vmod werkt mensen!!! Whoohoo!!

[NUT] Jij bent de man!! Nja..ik ook wel een beetje omdat ik zo gek ben om het te proberen 8)7

Pin 3 en 17, 250K pot ertussen. Een kleinere kan ook nog wel, moet nog ff zien..
* [NUT] taps himself on his shoulder :7

Congrats m8 :)
Speedy-J schreef op 27 November 2002 @ 13:32:
Hehehe cool.. :) Toch pinn3 en pinn 17Gnd dus :)
Na jah zat er toch niet echt ver naast op de Ohms na dan..
Nou... ik denk dat de eerste poging een vcore van 3v opleverde ofzow... en dat vond de cpu niet fijn... dus ja, je had gelijk met pin 3, maar had volgens mij niets gezegt over pin 17... en die Ohms zijn het verschil tussen leven of dood van je cpu 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door [NUT] op 27-11-2002 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hoe heb je het nou uiteindelijk gedaan? Is die pin 3 nou doorgesneden of zit ie nog gewoon vast? En welke spanning/weerstandswaarden heb je nu?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op de eerste page staat het dat ik Pinn 17 ook aangaf ,wat die Ohms betreft geeft ik je totaal gelijk :)
Maar goed het is allemaal leuk afgelopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 27 november 2002 @ 14:10:
Hoe heb je het nou uiteindelijk gedaan? Is die pin 3 nou doorgesneden of zit ie nog gewoon vast? En welke spanning/weerstandswaarden heb je nu?
Pin 3 zit nog vast.. Ik had bij de eerste keer lagere waarden in Ohms.. Ik heb HEEL veel geluk gehad!
Nu kan ik mn vcore zo hoog instellen als ik wil ;)

Edit: de exacte waarden weet ik niet. Draai nu 2,03V @ 2100Mhz. Had net 2,2 @ 2154Mhz. Hoger ga ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Nu kan ik mn vcore zo hoog instellen als ik wil
En tot hoever is dat ? ,er komt een moment dan moet OVP wel intreden of niet ?

[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 27-11-2002 14:36 . Reden: Te laat :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op 27 november 2002 @ 14:35:
[...]

En tot hoever is dat ? ,er komt een moment dan moet OVP wel intreden of niet ?
Die gaat mee als het goed is.. [NUT]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Goed gedaan Fewture :)

Toch nog een paar exta mhz erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Op de manier waarop Fewture nu zijn mod heeft gesoldeerd zal de OVP niet intreden omdat de spanning die de OVP sensed omlaag getrokken word :)

[onduidelijk]
vcore = 1.85 + spannings val op de FB (door de pot). die zelfde spannings val houd de OVP ook voor de gek omdat die direct na de FB sensed :)
[/onduidelijk]

De chip levert de spanning voor de vcore, die de cpu weer terug gooit op een FeedBack poort, die komt op pin 3 dus weer binnen. Nu heeft Fewture een pot op deze lijn gezet (de FB lijn) waardoor hij een spannings val veroorzaakt Immers over de Pot komt ook spanning te staan. dus is het normaal:
code:
1
2
3
4
5
6
      <-                   Vout = 1.85v
    _Vout_                 CPU = Vcore = 1.85v
   /      \                FB = 1.85v
 CPU       FB
   \______/
      ->

Dan is het nu dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      <-                   Vout = 1.85v
    _Vout_                 CPU = Vcore = 1.85v
   /      \                Pot = 0.1v
 CPU       FB
   \______/                FB = CPU - Pot = 1.75v
      ->  \_pot_
                \GND

De Ic waar we mee werken is gemaakt om die terugval te compenseren, en dat doet hij dus ook vanaf dit punt... dus wat hij mist op de FB doet hij er bij op de Vout. in eerste instantie dus 0.1, maar nu veranderd er ook iets minimaals op het voltage over de pot, die word namelijk ook hoger, waardoor de vcore nogmaals word verhoogt enzovoort. op een bepaald moment zijn de verschillen te klein om op in te spelen en dan houd het corrigeren dus ook op.

met een spannings val op de FB van 0.1v denk ik dat de Vcore ongeveer 0.13v omhoog zal komen :)

Ik hoop dat dit wat duidelijker is nu :7

Ohwja, nog vergeten =) de OVP word vergeleken met de input vanaf de CPU... omdat je het vergelijkings materiaal omlaag trekt zal de OVP nu NOOIT meer aantrekken.

* [NUT] shrugs...

Dat is niet waar... als je nu de Vcore toch nog zou gaan verhogen op een andere manier (door er gewoon extra spanning op te zetten) dan zal de OVP toch werken, zij het met iets meer tolerantie... ik vermoed dat het nu geen 15% maar zo rond de 20% zal zijn... maarjah... de Vmod is genoeg :)

[ Voor 86% gewijzigd door [NUT] op 27-11-2002 17:32 . Reden: uitleg werking Vmod :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bedankt voor de uitleg .
Geinig dat dat op 1 pinn gebeurd ,normaal zit OVP on Vsen oid :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/8K9Avmod.JPG

Verwijderd

offtopic:
Offtopic vraag aan Speedy-J:
Speedy-J, ik veronderstel dat jij Mod bent bij OcWorkbench bij MSI ? Heeft een MSI 745 ultra een 1/6 divider? Kan ik 200Mhz fsb halen terwijl mijn PCI op 33Mhz blijft?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 18:41:
offtopic:
Offtopic vraag aan Speedy-J:
Speedy-J, ik veronderstel dat jij Mod bent bij OcWorkbench bij MSI ? Heeft een MSI 745 ultra een 1/6 divider? Kan ik 200Mhz fsb halen terwijl mijn PCI op 33Mhz blijft?
Ik ben idd modje daar, Nee die heeft hij niet jammer genoeg
Met een beetje goed hardware en chipset mod zou 200FSB wel kunnen ,maar de chipset heeft er zo'n beetje genoeg van vanaf 190FSB ongeveer :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-J op 28-11-2002 20:28 ]

Verwijderd

offtopic:
thx voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

en ikke dan met me 2 pinnen ;) ,kom op he.... tssss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL! Op andere fora's heb k wel gezegd dat jij me geholpen hebt! Maar ik heb tenslotte wel m'n bord ervoor geriskeerd en ik was de eerste met de mod. Wil het plaatje wel aanpassen als je wil ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 17:35:
[...]

LOL! Op andere fora's heb k wel gezegd dat jij me geholpen hebt! Maar ik heb tenslotte wel m'n bord ervoor geriskeerd en ik was de eerste met de mod. Wil het plaatje wel aanpassen als je wil ;)
hehe first of all, echt TOP werk Fewture, ik heb ooit een voltmod op een epox 8kha+ gedaan. Ik moest 3 borden doen, de eerste 2 gingen okeej, maar de laatste heb ik helemaal getoast. Dat moederbord was niks meer waard haha, maar gelukkig heb ik garantie kunnen claimen.

Ik zou wel even [NUT] erbij zetten, als ie dat zelf wilt, zonder hem was het niet gelukt. Maar je moet het zelf weten. :+
de exacte waarden weet ik niet. Draai nu 2,03V @ 2100Mhz. Had net 2,2 @ 2154Mhz. Hoger ga ik niet.
Het heeft je dus al bij al 54 mhz opgeleverd? Want je draait nu constant op 2154 Mhz ? Nostra nog niet voorbij dus..... (zn sig zegt 2200 mhz..) Moet wel te doen zijn, keb vertrouwen in je ;) >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog ff een latere week proberen te scoren. NoStra heeft wel een snellere cpu, maar hij heeft me nog niet ingehaald in 3DMark >:) Als hij dat doet gaan we actie ondernemen :D :D

@[NUT]
Tnx kerel! Was niet gelukt zonder jou! Zie pic zou ik zeggen ;)

Edit:
Hij komt op AOAforums in de faq te staan trouwens. Er is ook al iemand die het met een 1K weerstand heeft gedaan. Werkt perfect.

http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=4417
http://www.aoaforums.com/...ead.php?s=&threadid=11425

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 18:27:
@[NUT]
Tnx kerel! Was niet gelukt zonder jou! Zie pic zou ik zeggen ;)

Edit:
Hij komt op AOAforums in de faq te staan trouwens. Er is ook al iemand die het met een 1K weerstand heeft gedaan. Werkt perfect.

http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=4417
http://www.aoaforums.com/...ead.php?s=&threadid=11425
O+ :*) :D

ghehe... kewl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds leuker!

Randi van xtreme schreef het volgende aan mij:
Hi my friend

Would you be interested in my publishing your volt mod for the 8K9A+ on our website?? I am grateful for the diligence and excellent results you and our other form m8's obtained working on this. If you wish to have me publish this up for you, please write a guide in notepad format, and insert breaks where you'd like your pics inserted. Take lots of pics with high detail..and number them according to insertion order.

It would be a pleasure to publish your guide alongside the others we already have. It would be put in the front page news and news released to over 50 other sites, giving your mods and yourself some great publicity.

Let me know and we'll go fromthee

Randi

PS. from the voltage regulator I've seen on the EPoX nForce2 board at high res...looks like it might use your mod also..if so, this will be a great breakthru !
:P :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ohhhh ik wil ook beroemd worden hehehe :) Congrads kerel het is je gegund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:19:
Het wordt steeds leuker!

Randi van xtreme schreef het volgende aan mij:

[...]

:P :9 >:)
hoppa! :*)

doen natuurlijk! :) en mij niet vergeten natuurlijk :P (je mag het heel klein maken als je wil ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[NUT] schreef op 03 December 2002 @ 00:47:
[...]

hoppa! :*)

doen natuurlijk! :) en mij niet vergeten natuurlijk :P (je mag het heel klein maken als je wil ;))
Zat eerder te denken om het samen te doen.. ;) Speedy-J moet ook credit krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 00:56:
[...]

Zat eerder te denken om het samen te doen.. ;) Speedy-J moet ook credit krijgen.
Lijkt me toppie, maareh... enig idee hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

[NUT] schreef op 03 December 2002 @ 02:35:
[...]

Lijkt me toppie, maareh... enig idee hoe? :)
Meschien is er nog een plekje op de printerpoort voor me naam ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op 03 December 2002 @ 13:07:
[...]

Meschien is er nog een plekje op de printerpoort voor me naam ? :)
Ik maak nieuwe pics.. Ik wacht op een cam. Ik heb ondertussen al wat geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

thanks ,ik lees/hoor nog wel of het wat is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Digicam geleend ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/8k9a_vmod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dat tapie na dan :P

Edit: Had geen dunner draadje. Achteraf had ik beter wat kunnen wegknippen zodat hij dunner was.. Nja..voor de volgende keer dan maar he.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje offtopic maybe, maar ik heb dus ook een Epox 8K9A en ik had eens posts opgezocht op T.net.
er was er 1 en die ging er over dat dit bord de multiplier in kan stellen zonder unlock.
nu kan ik in de bios wel iets anders instellen, maar zeker weten of dat wel werkt doe ik niet. (niet geprobeerd te veranderen, kan ook niet hoger komen met mp van 13 op Duron1300 :P )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Fewture(en andere die mee geholpen hebben) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vooral omdat deze mod misschien ook werkt op de 8RDA+ :D
Die ik net aangeschaft heb ;)

Hij kan al tot de 2v ... maarja, me WC zit er aan te komen ... dan kannie 2.2 ook wel hebben >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

De Epox 8RDA+ gaat toch al tot 2.2V?
Of willen mensen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 10 december 2002 @ 09:26:
Beetje offtopic maybe, maar ik heb dus ook een Epox 8K9A en ik had eens posts opgezocht op T.net.
er was er 1 en die ging er over dat dit bord de multiplier in kan stellen zonder unlock.
nu kan ik in de bios wel iets anders instellen, maar zeker weten of dat wel werkt doe ik niet. (niet geprobeerd te veranderen, kan ook niet hoger komen met mp van 13 op Duron1300 :P )
Dat het bord de proc unlocked heb ik ook gelezen. Dat klopt niet volgens mij. De proc moet zelf unlocked zijn en een Duron is dat niet. Tbreds wel.

Maar ik zou zeggen zet hem op 12 en kijk wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heb et net eens geprobeerd, maar idd, het werkt niet op mijn duronnetje.
zou et wel lukken met een XP Tbred?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

yeah! :o checkit _/-\o_

Review al klaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

ken schreef op 10 December 2002 @ 11:34:
De Epox 8RDA+ gaat toch al tot 2.2V?
Of willen mensen meer :)
Als je meer wilt ben je ziek >:)
Fewture we zijn trots op je kerel ,die pot hang daar wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ok

Ik heb dus ook mijn bord gemod
De max Vcore die ik nu heb is 2.14V (1.750V in bios) als ik hoger ga dan loopt windows vast (2.16V instellen met pot)
Ga ik in de bios de Vcore instellen op 1.775V dan kom ik windows niet meer in
Computer post wel, maar laad WinXP niet meer.

Is dit een soort beveiliging van de chip tegen een te hoge Vcore??
Is er wat aan te doen om toch hoger te kunnnen
Of is hoger niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij gaat hij gewoon door... :? 2,35 zelfs gehad..geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Laatst online: 03-10 11:17

Imhotep

The Dark Side

ik had bij jou ook niet anders verwacht :D

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik kan niet hoger dan 2.16V
Met 2.2V kan ik 2800 mhz waarschijnlijk wel halen
Met 2.16 is deze niet echt stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ken schreef op 11 December 2002 @ 16:23:
Ik kan niet hoger dan 2.16V
Met 2.2V kan ik 2800 mhz waarschijnlijk wel halen
Met 2.16 is deze niet echt stabiel
Tja...zou het niet weten kerel.. Kan de chip zijn..kan ook wat anders zijn (5V lijn??).
Imhotep schreef op 11 december 2002 @ 16:07:
ik had bij jou ook niet anders verwacht :D
:D :D

8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 12:36:
Bij mij gaat hij gewoon door... :? 2,35 zelfs gehad..geen probleem.
Geen probleem voor je mobo/V-regelaar of geen probleem voor je CPU om dat te overleven? :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 11 december 2002 @ 16:31:
[...]
Geen probleem voor je mobo/V-regelaar of geen probleem voor je CPU om dat te overleven? :X
Allebei denk ik..hoger durfde ik niet. Is ook niet nodig btw. 2,35 lukt iig alleen staat de cpu dan zo onderhand wel te fikken. 2,2V is meeeeer dan genoeg! Zelf dat is al vrij hoog. Ik draai 1,95V 24/7..was eerst 2,05 maar hij kan ondertussen wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

ken schreef op 10 december 2002 @ 22:40:
Ok

Ik heb dus ook mijn bord gemod
De max Vcore die ik nu heb is 2.14V (1.750V in bios) als ik hoger ga dan loopt windows vast (2.16V instellen met pot)
Ga ik in de bios de Vcore instellen op 1.775V dan kom ik windows niet meer in
Computer post wel, maar laad WinXP niet meer.

Is dit een soort beveiliging van de chip tegen een te hoge Vcore??
Is er wat aan te doen om toch hoger te kunnnen
Of is hoger niet aan te raden?
Uhm, juist... dat heet te warm denk ik :? als het de OVP was geweest had je systeem uit gevallen...

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

nice m8 goed werk! knap gedaan... tis je toch nog gelukt

Pagina: 1 2 Laatste