Als je mijn specs ziet dan verwacht je 100+ FPS met UT, maar nee. 75 FPS constant. Met UT2003 Heb ik 60-130 fps. Is er een manier om bij UT die 75 FPS die gelijk staat aan de Hz van mn monitor (75 Hz dus) te 'unlocken' en dat ik daar ook hogere fps krijg ? En vsync kan ik wel uitzetten maar dat staat onder openGL, en ik draai die games op D3D.
je kan UT op openGL draaien, dus dat raad ik je sowieso aan, scheeld een x aantal frames en ziet er gewoon beter uit
verder heeft het gewoon geen zin op boven de frequentie van je monitor uit te komen met spellen.
verder heeft het gewoon geen zin op boven de frequentie van je monitor uit te komen met spellen.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Ik snap niet waaromje dat wil het draait toch goed? wrm zou je het dan willen veranderen om een getalletje te zien??
maar daar zie je niks van.Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 14:51:
ok dat snap ik, maar UT2003 draait wel op D3D, en komt wel boven de 75 fps uit
je kan dus beter die gpu tijd stoppen in het mooier maken van je shots (kwaliteit omhoog)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
http://ut.tweakers.net/?p=8
Daar staan enkele FPS van wat UT spelers. Ik denk ook dat je eens wat moet tweaken in de prefs van UT.
Daar staan enkele FPS van wat UT spelers. Ik denk ook dat je eens wat moet tweaken in de prefs van UT.
Verwijderd
Met die ultra High score van mij ertussenRobin Vreuls schreef op 08 januari 2003 @ 14:54:
http://ut.tweakers.net/?p=8
Zet je refresh rate van je monitor hoger/lock het, en dan op meer dan 75Hz als je monitor dat aan kan. Of disable vsync, alhoewel het spel dan niet beter zal lopen, maar wel meer fps
[ Voor 17% gewijzigd door kamerplant op 08-01-2003 15:09 ]
🌞🍃
Vreemd dan..Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 15:13:
Staat nu op 85Hz, nog steeds 75 fps constant
Heb je dit alleen als je online speelt, of ook als je het offline speelt?
Qua hardware moet je er namelijk ruim overheen kunnen, wat je zelf ook wel begreep
Als je het online speelt kan het zijn dat je minder frames per seconde haalt wegens de netspeed. Meer info daarover is in dit topic te lezen..
🌞🍃
nee offline ook, het blijft echt 75 constant, ook met 30 bots erin.... dus hij is 'locked' ofzo .. maarja hoe zet ik het uit
je moet vsync dus aanzetten
vsync aan in andere spellen; FPS = refresh
vsync uit in normale spellen FPS != refresh
in UT en mods hiervan is het omgedraaid.
en ja vsync staat ook gewoon ergens onder Direct 3d.
* Rody zit nu op stage dus kan niet kijken waar het staat maar over een uur wel
vsync aan in andere spellen; FPS = refresh
vsync uit in normale spellen FPS != refresh
in UT en mods hiervan is het omgedraaid.
en ja vsync staat ook gewoon ergens onder Direct 3d.
[ Voor 36% gewijzigd door Rody op 08-01-2003 16:17 ]
unrealtournament.ini -> [D3DDrv.D3DRenderDevice] > UseVSync=TrueRody schreef op 08 January 2003 @ 16:16:
Maar aangezien de topicstarter zei dat z'n monitor op 85Hz draait, terwijl het aantal fps 75Hz is, lijkt het me geen vsync probleem dan..
[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 08-01-2003 16:31 ]
🌞🍃
ik heb net Tactical Ops geinstalled en monitor staat nu op 100 hz.
TO loopt nu ook rond de 75 FPS en nu ff vsync aan gezet en nu een avg van 120
TO loopt nu ook rond de 75 FPS en nu ff vsync aan gezet en nu een avg van 120
Ik heb Vsync aan / uit geprobeert... als die aan staat = 200-500 fps
als die uit staat 75
ik heb hem nu maar uit gelaten, want hij speelde echt niet lekker met Vsync aan
als die uit staat 75
ik heb hem nu maar uit gelaten, want hij speelde echt niet lekker met Vsync aan
JawelBasieP schreef op 08 January 2003 @ 14:48:
Bij quake3 is het zelfs zo dat bepaalde jump alleen gaan bij een fps ergerns van in de 100. Hoe dit precies zit weet ik niet maar het is gek genoeg waar.
Mat Quake3 jaPeertje schreef op 09 januari 2003 @ 09:08:
[...]
Jawel![]()
Bij quake3 is het zelfs zo dat bepaalde jump alleen gaan bij een fps ergerns van in de 100. Hoe dit precies zit weet ik niet maar het is gek genoeg waar.
Maar met UT kun je niet bepaalde moves (beter) doen omdat je meer fps hebt, daar heb je alleen meer fps om het spel grafisch lekkerder te laten lopen..
Bij mijzelf loopt het schokkerig als ik vsync uit heb staan (dus 200fps oid), dus zet het uit. Doe ik het aan, speel ik alleen maar slechter omdat het zo schokt
🌞🍃
Pagina: 1