Nou dit wordt mijn laatste post wat dit betreft. Dit gaat de verkeerde kant uit, ik lees nogal wat agressie/hooghartigheid in je posts. Je kan ook heel anders reageren op mensen (die jou misschien/waarschijnlijk nog wat kunnen leren ook!), denk daar maar eens over na.
kwam erop neer dat jou reply niet veel toevoegde (van dat jij gameprogrammeur was enzo...). Kom op man, als jij ganeprogrammeur bent hoef je nog niet alles te weten/begrijpen over netcode (heb je er ooit mee temake gehad?).
Kort antwoord:
JA!
Ten tweede, ik ben al heel lang game/demo/'serieuzere' applicaties programmeur (en
nee, wat ik in deze post ga zeggen is
niet bedoeld als opscheppen en dat wil ik bij deze ook
niet terugzien bij een eventuele reactie). Programmeer al zo'n jaar of 14, 15. Begonnen op de C64 for your information. Heb daarnaast ook aan de HIO gestudeerd (en afgerond natuurlijk, maar dat terzijde). Ik heb al veel praktijk ervaring opgedaan wat dat betreft. Natuurlijk weet ik ook
lang niet alles, wie wel?! Maar met de achtergrond/ervaring die ik heb (en die iedere zichzelf respecterende

programmeur heeft), kan ik heel goed (
globaal) inschatten hoe bijvoorbeeld een bepaalde applicatie (hoeft geen spel te zijn) in elkaar is gezet, wat je ervoor nodig hebt, waarom bepaalde zaken op een bepaalde manier zijn opgezet etc. En ten derde, je hoeft toch niet altijd 'toevoegende' zaken te brengen?!
Ondersteunend kan ook goed zijn! En als laatste, ik kan uit dit stukje quote lezen, dat jij mijn post niet goed gelezen hebt.
Maarja omdat ik het baseer op q1/q2 zou het nu anders kunnen ofsow... Maar dat betekent niet dat mijn verhaal onzin is.
Heb ik dat gezegd?! Dacht het toch van niet! (Houd je gemoederen in bedwang, het echte antwoord komt nog

).
FPS versturen (of info per frame ) is géén onzin....
Wat
ik met onzin bedoelde was het volgende. Volgens mij zijn er nogal wat mensen die denken dat bijvoorbeeld de echte 'frames' (lees plaatjes) over de lijn worden verstuurd. Dat kon ik tenminste opmaken uit een aantal posts die ik gelezen heb in dit topic. Daarop lees ik een aantal reacties waarbij mijn verbazing nog hoger steeg. Vandaar dat ik zei 'Nou, dan zal een (game-)programmeur maar even reageren'.

Neej ik programmeer zelf nix... Maar vind dit nu even irrelevant.
Dat is het juist
wel. Zie paar alinea's in deze post hierboven (=> ervaring). En wat jij hebt is ook ervaring wat betreft het spelen met een 56K, 28K, kabel etc.

Maar met de achtergrond/ervaring die ik heb, kan ik het een en ander verklaren en/of uitleggen.
En laat mij nou eens horen waar jij jou theorie vandaan hebt?
Dit is dus niet alleen theorie (geleerd op school), maar ook programmeer c.q. praktijk-ervaring.