Toon posts:

Setupproblemen MS routeplanner

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de MS routeplanner op mijn laptopinstalleren maar de routeplanner wil niet over een netwerk geinstalleerd worden en moppert ook nog iets over een administratieve installatie. Wie weet raad voor mij ?

Mod-break:

Het is MS en niet M$. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/607419#ms

[ Voor 38% gewijzigd door SH007 op 08-01-2003 16:00 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Inloggen als administrator? En wat voor melding geeft de computer precies over "netwerkinstallatie"? En Microsoft niet meer op die manier afkorten.

Battle.net tag

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AutoRoute does not allow installation from a network share (also known as an administrative installation).
Als je geen CD/DVD Speler op je laptop hebt zitten en je wil heb vanuit het netwerk installeren dan lukt dat inderdaad niet. Ik heb hem sinds gister ook en weet van dit probleem af, hoe je hem dan moet installeren weet ik (nog) niet omdat ik er zelf ff geen tijd voor heb. Maar ik heb wel een idee :)

Wat je kan doen is (weet dus niet of dit werkt):

- Installeer en gebruik een Virtuele CDROM Drive op je Laptop (Daemon Tools)
- Zorg voor voldoende schijfruimte en maak vervolgens een image van beide cd's (Install en Data CD) en kopieer deze images naar je Laptop
- Mount (zo heet dat) de Install CD Image middels dat Virtuele CDROM Drive programma en installeer MS AutoRoute deze gewoon zoals het hoort.
- Nadat de install voltooid is heb je die image niet meer nodig denk ik. Dus gaan we de Data CD image Mounten.
- Start MS Autoroute en kijk wattie doet ?

Zowiets denk ik dan ... proberen kan geen kwaad...

Mocht ie bv. de Data files niet vinden dan zal je denk ik bepaalde "paden" moeten veranderen in het register zodat deze verwijzen naar de Virtuele CDROM Drive ..

[ Voor 15% gewijzigd door Enforcer op 08-01-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op 08 January 2003 @ 14:59:
Inloggen als administrator? En wat voor melding geeft de computer precies over "netwerkinstallatie"? En Microsoft niet meer op die manier afkorten.
OK MS het zij zo,
Administrator ? op een thuisnetwerkje? Daar gebruik ik de God-modus O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op 08 januari 2003 @ 18:14:
[...]

Wat je kan doen is (weet dus niet of dit werkt):

- Installeer en gebruik een Virtuele CDROM Drive op je Laptop (Daemon Tools)
- Zorg voor voldoende schijfruimte en maak vervolgens een image van beide cd's (Install en Data CD) en kopieer deze images naar je Laptop
- Mount (zo heet dat) de Install CD Image middels dat Virtuele CDROM Drive programma en installeer MS AutoRoute deze gewoon zoals het hoort.
- Nadat de install voltooid is heb je die image niet meer nodig denk ik. Dus gaan we de Data CD image Mounten.
- Start MS Autoroute en kijk wattie doet ?

Zowiets denk ik dan ... proberen kan geen kwaad...

Mocht ie bv. de Data files niet vinden dan zal je denk ik bepaalde "paden" moeten veranderen in het register zodat deze verwijzen naar de Virtuele CDROM Drive ..
Dankjewel voor je ideetje Enforcer, wellicht is het het ei van Columbus

Verwijderd

Topicstarter
hey Enforcer,
voor het geval je het nog leest:
Op http://www.microsoft.com/office/ork/2000/two/45ct_3.htm staat de oplossing voor dit probleem
thanx anyway
Jan

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wissik nog nie nee ... maar thanx in ieder geval ..
Pagina: 1