Beste mede tweakers,
Ik deel nu al een jaar lang naar volle tevreden mijn ADSL-Fast
lijn met windows 2000 server. In de server zitten 3 netwerkkaarten. 1 Gaat naar het ethernet-modem, de andere twee zitten twee apparte netwerksegmenten aanvast. Namelijk die van mij thuis(ip range in 100.100.0.1) en die van mijn buurman (en tevens oom) (range 200.200.0.1). Hierdoor kunnen beide segmenten elkaar niet zien maar wel gebruik maken van internet en centrale opslag op de server.
Het NAT routing werkt zoals ik eerder al zei perfect
, maar ach je wilt wel eens wat meer, en nu wil ik dus de beschikbare bandbreedt 1024KBIT DOWN en 256KBIT UP, load balance over beide segmenten. Dus wanneer er op beide segmenten gedownload wordt moet de beschikbare snelheid netjes fifty-fifty verdeelt worden. Indien er natuurlijk niks gedownload wordt moet de volle snelheid bij een van de segmenten liggen
.
Ik heb al redelijk wat er varing op gedaan met Windows 2000 server (Ben ook bezig met MCSE
), maar heb totzover hier nog niks over gezien/gelezen. Ik weet wel dat het mogelijk is.
Ik heb natuurlijk al op google gezocht, maar voor dit specifieke probleem kon ik niet echt veel vinden. Tenzij ik natuurlijk fout gezocht heb, maar dit onderwerp is nog al lastig zoeken, omdat ik er nog niet zoveel vanaf weet. Load balancing is nog al een ruim begrip.
Is er iemand hier die dit al werkend heeft/ooit gebruikt heeft/weet waar ik het kan instellen en mij verder op weg kan helpen.
HELP ME PLEASE,
Een naar informatie snakkende tweaker
Ik deel nu al een jaar lang naar volle tevreden mijn ADSL-Fast
Het NAT routing werkt zoals ik eerder al zei perfect
Ik heb al redelijk wat er varing op gedaan met Windows 2000 server (Ben ook bezig met MCSE
Ik heb natuurlijk al op google gezocht, maar voor dit specifieke probleem kon ik niet echt veel vinden. Tenzij ik natuurlijk fout gezocht heb, maar dit onderwerp is nog al lastig zoeken, omdat ik er nog niet zoveel vanaf weet. Load balancing is nog al een ruim begrip.
Is er iemand hier die dit al werkend heeft/ooit gebruikt heeft/weet waar ik het kan instellen en mij verder op weg kan helpen.
HELP ME PLEASE,
Een naar informatie snakkende tweaker