[Internet] Delen van verbinding 50/50 aan bandbreedte, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Allereerst ik heb al gezocht op onze forum maar als ik zoek op "internet, delen, bandbreedte" krijg ik te veel hits. En ik wist niet hoe ik dit kan specificeren tot minder hits, vandaar deze topic. :)

Ik wil dus een internet verbinding delen en zo dat het percies 50/50 aan bandbreedte wordt gedeeld. Het is om samen met de buren 1 abonement te nemen van ADSL.

Ik heb nu een 10 Mbit netwerkje liggen met een freesco routertje en het werkt allemaal goed, ik verdeel m'n intenet nu "gewoon" lokaal over mijn eigen pc's. Kan ik met freesco 50/50 delen? Of heb ik andere OS ofzow nodig? Ik ben namelijk nogal een linux noob. Freesco opzetten lukte me nog net. Of kan het ook met windows? Alhoewel freesco draait nu op een 386 werkt dat?

We willen het zo delen dus:
Normaal Mxstream Extra: Kbit/s => 1536/256 - Kb/s => 192/32
Gedeeld Mxstream Extra: Kbit/s => 768/128 - Kb/s => 96/16

Het moet dus percies zo gedeeld! Als het mogelijk is iig.
Heeft het trouwens invloed op de internet snelheid of ping ofzo als je een 10 Mbit of 100 Mbit hebt?

Tot zo ver mijn vragen (tot nu toe). Ik edit later wel als er meer vragen in me opkomen of als jullie nog extra info willen.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Denk dat dit onmogelijk is. Bandbreedte gaat op aanvraag. Dat kan je volgens mij niet knijpen. Het is niet hardware matig namelijk.

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

fleppuhstein schreef op 23 september 2002 @ 20:12:
Denk dat dit onmogelijk is. Bandbreedte gaat op aanvraag. Dat kan je volgens mij niet knijpen. Het is niet hardware matig namelijk.
Waarom kan je in Windows Commander dan wel aangeven hoe hard ie mag downloaden?

Toch echt softwarematig :)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Eguan schreef op 23 september 2002 @ 20:17:
[...]

Waarom kan je in Windows Commander dan wel aangeven hoe hard ie mag downloaden?

Toch echt softwarematig :)
das client side ;) of server side, dit zit er tussen in, maar toch heb ik over dit onderwerp al wel vaker topics gezien, en volgens mij staat er ook iets over in in de faq, maar 100% zeker weet ik dat niet

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik weet dat je met W2K server via QoS een gegarandeerde bandbreedte voor een (groep) gebruiker(s) kan vast stellen. In jou geval zou je die gegarandeerde bandbreedte dus op 769 kb p/s in moeten stellen. Dan zijn jullie verzekerd van je bandbreedte maar kan nog steeds hogere snelheden behalen als er meer ruimte op de lijn beschikbaar is. Dus als jij even niks gebruikt hebben de buren even de volle mep ter beschikking. Een soort 'actieve Fair use policy' zal ik maar zeggen.

Maar W2K Advanced Server op een 386 is zo iets als de Titanic in de achterbak van een Subaru. Dus dat zal wel iet Linux-achtig worden.

Tot zo ver mijn nutteloze bijdragen voor vandaag. :O

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ja dat is opzich heel handig bestaat er zoeits ook voor linux? of moet ik dan in een andere forum posten?

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ja, bestaat ook voor linux, zijn zelfs how-to's voor :) maar moet je maar ff zoeken op google. het heet balanced network loading geloof ik... ofzoiets :)

Chriet Titulaer is de man

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb al even gegoogled, maar kon niets vinden. En op het forum was er 1 topic over maar die is niet relevant. Misschien dat ik moet vragen aan een mod of deze naar NOS verplaatst kan worden.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

er is een programma dat heet Inet shaper.
Het werkt onder win 9x , nt4 en win 2000,
Het is door een stel russen gemaakt en het werkt wonderbaarlijk... je kan namelijk per IP aangeven hoeveel bandbreedte hij/zij krijgt en tevens met data limieten werken.

Wat is nu de clue? Ik kan alleen maar een demo vinden (30 dagen)

Linkje

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Pagina: 1