Bij mijn weten is de SNS de uitvloeing van wat eerst de 'Bank met de S' was (ai, ben ik al zo lang weg uit NL)
In duitsland bestaat dat nog steeds met nog zo ongeveer dezelfde stilering (Logo, vormgeving)
http://www.sparkasse.de/
een perfect voorbeeld van droog functionalistische vormgeving.
Typisch dat nederland, met toch een prima functionalistische traditie in vormgeving (Piet Zwart, Crouwel) nu in de commerciele markt van huisstijl vormgeving afzakt naar een trend van 'gesmolten drilpudding'-vormgeving, zonder een strakke inbedding, zonder overheersing van een duidelijk (kleur-)contrast.
Ik heb nog geen zicht op de verdere uitvoering, maar gekeken naar de weergave van de internet-site vermoed ik dat gekozen is voor het thema amateurisme, ergens laat dit het woord 'Default Word-template' door mijn hoofd rondzingen.
een grote foto met nét dat tipje JPEG-compressie rond het gezicht teveel dat je nog aan professionals denkt.
de tekst-ballon-blokjes eroverheen missen goede anti-aliasing en brokkelen over de foto
incompatible met msie5/macOSX, de default webbrowser voor fresh macOSX installs (zou willempje1,69 soms de maker zijn

)
de favicon van het logo ziet eruit alsof hij veertien keer op 90°C door de wastrommel is gehaald
qua navigatie bevat de site wel allerlei, 'handige' snel- of directlinks via info-blokjes, maar om de één of andere reden vind ik er geen basis-navigatie om direct naar de gewenste rubriek te gaan, ook als je eenmaal op bepaalde pagina's bent ontbreekt er een 'path'-structuur waardoor je niet snel 'een niveau hoger' kan stappen, naar een voorliggende pagina in een rubriek-structuur.
om te testen heb ik gekeken of ik op hun site een pagina kon vinden met informatie over een simpele private spaar en betaalrekening, ik kwam via het zoek-boxje inderdaad uiteondelijk op een pagina 'privérekening' met daarop deze tekst:
De SNS Privérekening; voor gemak en overzicht
Priverekening
Het regelen van bankzaken kan soms een hele klus lijken. Maar wie voor het gemak en het overzicht van de SNS Privérekening gekozen heeft, weet wel beter. De Privérekening kan centraal staan bij al uw inkomsten en uitgaven. Uw salaris, pensioen, studiebeurs of uitkering wordt automatisch bijgeschreven en tal van vaste uitgaven kunt u automatisch laten afschrijven, zoals energie, telefoon of overboekingen naar SNS spaarrekeningen.
U heeft dus altijd goed zicht op uw financiële situatie.
Het resultaat van alle transacties krijgt u regelmatig onder ogen op overzichtelijke bankafschriften. Uiteraard kunt u de SNS Privérekening combineren met de SNS Europas, de SNS Chipknip en de SNS Creditcard.
Tip: SNS Internet Bankieren kunt u bij uw aanvraag tegelijk openen
geen vervolglink, naar een aanvraagformulier, of juist uitleg hoe je bij het nabijgelegen SNSBank-kantoor een rekening kon openen; evenmin informatie over rente-tarieven, overschrijvingsduur, extra kosten e.d.
als laatste zijn de gebruikte URL's ook zo verschrikkelijk lelijk:
?navigationID=3502 wordt telkens gebruikt, de voorliggende ASP-pagina betreft enkel verschilende opmaakformaten zo kan je dezelfde IDs oproepen in product_lang.asp? en product_kort.asp.
ik kan begrijpen dat men een CMS systeem gebruikt, maar waarom niet pogen ook klantvriendelijke URLs te gebruiken? bv door Multiview-variabelen (neem aan dat IIS dat ook aankan)
de teksten mogen natuurlijk ook eventjes nagekeken te worden iets als
100% beveiliging is niet mogelijk: niet in het leven, ook niet op internet.
wil ik natuurlijk niet lezen, zeker niet als eerste zin in een pagina over veiligheid, op de site van de bank die ook methodes biedt voor i-banking
[
Voor 4% gewijzigd door
RM-rf op 08-01-2003 15:35
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen