SNS huisstijl

Pagina: 1
Acties:
  • 1.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
http://www.snsbank.nl/homepage.asp

Ik zag vandaag op televisie dat SNS met een nieuwe huisstijl komt, en hierbij hun image wil veranderen. Wat vinden jullie hiervan? Moet een bedrijf / instantie dat al zolang zich aan een bepaalde stijl/image houd veranderen, en hierdoor misschien hun vertrouwde gezicht kwijt raken. Of is een frisse start voor een grote onderneming naar de zoveel tijd onontkomelijk!? En hoe is de SNS hierin geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:50
Sja als ik eerlijk ben vind ik 't niet zoveel aan. 't Logo (wat best grappig verzonnen is) heeft een ongeloofelijk groot Rabobank-gehalte. Sterker nog, het is gewoon op hetzelfde idee gebaseerd: een soort compas wat geroteerd in een cirkel staat.. De fontjes (de typeface, whatever..) is echt lelijk. Cursief ook nog. Het kan mooi zijn, en misschien is het wel heel erg persoonlijk, maar ik vind dit weinig uitstraling hebben.

Verder is de website erg blauw.. één tint, kweetniet; Het is niet echt een geweldig creatief idee geweest in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

Ik denk dat het vrij logisch is als een instelling eens in de zoveel tijd haar huisstijl verandert, aangezien ze wel een beetje met de tijd mee moeten gaan, niet?

Site wordt ik inderdaad ook niet helemaal heet van, vooral die cursieve fontjes zijn wat schmutzig. Maar ik moet wel zeggen dat hij erg duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
En dat is misschien wel een van de doelen geweest van de website: informaties, duidelijk, overzichtelijk enzovoorts, maar ik heb ze mooier gezien :)

En ben wel met je eens dat uberhaupt de stap nemen van het huisstijl veranderen wel OK is, want inderdaad, je moet -helemaal als grote onderneming- wel een beetje met je tijd meegaan inderdaad.

Overigens hoeft dat niet he, want je kunt ook zonder je logo te veranderen een andere stijl ontwikkelen. Zie bijvoorbeeld IBM en dergelijke.. grappig, want 't logo is 10 jaar(?) oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Hmm Rabobank.. ik vond het erg Fortis met die gekleurde vlakjes...

Erg originele vinding is het in ieder geval niet.. en de herkenning van de 'rode punt' is helemaal weg.. een huisstijl update ok.. maar denk dat dat toch stijl elementen zijn die ze beter hadden kunnen houden.. in ieder geval in een grotendeels gelijke vorm.

[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 08-01-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2

2

willem169 schreef op 08 januari 2003 @ 09:45:
Overigens hoeft dat niet he, want je kunt ook zonder je logo te veranderen een andere stijl ontwikkelen. Zie bijvoorbeeld IBM en dergelijke.. grappig, want 't logo is 10 jaar(?) oud ;)
Maar dan heb je het ook even over een logo :)

Ik zie trouwens dat in mozilla dat hele navigatie menu bovenaan wegvalt. Da's dan toch weer effe jammer. Voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48527

Dat ook ;) , maar ik vind het logo er beter uitzien dan het oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Sja.. met crossbrowser-compatible maken hebben wel meer mensen problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waardeloos logo. Bovendien een ripoff van het Rabobank logo. Met het kompas-idee. Ik geloof trouwens niet dat de SNS Bank over 5 jaar nog zelfstandig is. Beetje een kneuterbank, wat dat betreft sluit het nieuwe logo dan ook naadloos aan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 12-06 23:02

TeeDee

CQB 241

De truuk in het veranderen van je huisstijl is:

Een complete redesign edoch zorgen dat het herkenbaar blijft. Imho doe je dat niet door je logo compleet te veranderen, maar eerder een "update". Dus iets meer (bijvoorbeeld) futuristischer maken. Zo hebben wij dat ook gedaan bij ons op de zaak:

Het was eerst Lila en Zalm kleur achtig, met een Ridder te paard erin. Het is nu, diezelfde ridder met paard, alleen paars en zilver.

Voor onze klanten is en blijft het herkenbaar.

Nog even over de SNS. Opzich is het wel te doen, ik had alleen echt ontzettend minder ranzige lettertypes gekozen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 22:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik vind het op zich niet zo verkeerd er uit zien. Ik vind het logo weinig van het rabo logo weghebben, misschien wel iets qua kleurstelling van het Fortis logo. (alhoewel dat een ontzettend vaag, en marketingtechnisch onverantwoord logo is)

Ik vind de overstap naar blauw niet zo gek bij voor een bank, elke kleur heeft een eigen emotionele lading. Blauw komt over als betrouwbaar, en dat is wat een bank wil zijn. (daarom is Campina groen, en Ferrari rood)

Het font met naam vind ik an sich een beetje te simpel, daar hadden ze meer aandacht aan moeten besteden, dit is niet echt herkenbaar, als je het zonder logo zou zien. (vergelijk het met Philips font, of Heineken font... die zijn herkenbaar)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

crisp

Devver

Pixelated

willem169 schreef op 08 January 2003 @ 10:02:
Sja.. met crossbrowser-compatible maken hebben wel meer mensen problemen ;)
Valid HTML is ook een probleem bij de SNS als ik het zo bekijk ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 11:36
Als ik het me goed herinner (heb wel eens een site voor SNS gebouwd), is het huisstijllettertype RotiSemiSans. Mooi font voor print, maar op het scherm is het oppassen. Als je 'em groot gebruikt is het vaak mooi (titels en zo), en dan voor bodytekst gewoon een browserfont.

In vind de site erg amateuristisch eigenlijk. Kaal, saai en nauwelijks prioriteitsverschillen tussen de onderdelen. Het logo vind ik wel mooi, en ik denk dat het er in print wel heel netjes uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Rabobank is toch ook overgestapt paar jaar geleden naar dat poppetje.. was eerst een Blauw afgeronde vierkant met logo erin.... En volgens mij doet die bank het nog steeds goed, ik heb er in iedergeval niets over te klagen..
Ken de SNS-bank verder niet zo, dus weet ook niet of het slecht of goed zal doen

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

shlammod schreef op 08 januari 2003 @ 10:45:
Rabobank is toch ook overgestapt paar jaar geleden naar dat poppetje.. was eerst een Blauw afgeronde vierkant met logo erin.... En volgens mij doet die bank het nog steeds goed, ik heb er in iedergeval niets over te klagen..
Ken de SNS-bank verder niet zo, dus weet ook niet of het slecht of goed zal doen
Inderdaad, op het blauw na is er van de oude Rabo huisstijl ook weinig meer over, maar jah, de Rabo had wel een enorme reclame campagne eromheen waarmee men bekand werd gemaakt met de nieuwe stijl (You'll never walk alone, mannetje loopt compas op tot nieuw logo...). Van de SNS komt nogal "plotseling"... Weet niet of ze hier zo verstandig aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

Ik moet zeggen dat ik bij het zien van het logo niet gelijk aan de rabobank of fortis dacht. Ik zie er eerder een diamant in. Opzich vind ik het wel een mooi logo. En eigenlijk is het niet een compleet nieuw logo. Ze hebben hun bestaande stip in invulling gegeven. Het is nog steeds een stip voor de SNS.

Site zelf is inderdaad niet speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34298

Ik vind het wel aardig, maar niet echt biezonder. Sluit mooi aan bij de nieuwe huisstijlen die veel verzekerings/financiele bedrijven hebben. En volgens mij moet het ook steeds beter aansluiten bij het moederconcern waar een merk zoals SNS bank vaak onderdeel van is. ( Ik geloof dat bijna alles in Nederland al onder Achmea valt :) )

Af en toe lijkt het wel of ze allemaal zoveel mogelijk op elkaar willen lijken. Of dat die logo's en huisstijlen door mensen gemaakt worden die vooral erg goed naar elkaars werk kijken. Ik doe het niet na hoor, maar het is gewoon erg neutraal corporate nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Hier in het Westland wordt het Rabobank logo geassocieerd met een door de Rabobank uitgeklede tuinder op z'n laatste stuiver :)

Het SNS logo is wel aardig maar wel druk, als ik de site zo bekijk kan ik een vergelijking met de Rabobank wel maken; donkerblauwe kleur, het font; lijkt allemaal aardig op elkaar.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Hangloozz:
Hier in het Westland wordt het Rabobank logo geassocieerd met een door de Rabobank uitgeklede tuinder op z'n laatste stuiver :)

De grap is ook dat de Rabo vroeger de boeren bank was. Als je agrariër was, had je dus een rekening bij de Rabo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 18:55
Het is -dacht ik- heel normaal dat bedrijven hun logo aanpassen, dit past volgens mij in het groeifasenmodel van bedrijven wat zij in de loop van de vele bestaansjaren doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bij mijn weten is de SNS de uitvloeing van wat eerst de 'Bank met de S' was (ai, ben ik al zo lang weg uit NL)
In duitsland bestaat dat nog steeds met nog zo ongeveer dezelfde stilering (Logo, vormgeving) http://www.sparkasse.de/
een perfect voorbeeld van droog functionalistische vormgeving.

Typisch dat nederland, met toch een prima functionalistische traditie in vormgeving (Piet Zwart, Crouwel) nu in de commerciele markt van huisstijl vormgeving afzakt naar een trend van 'gesmolten drilpudding'-vormgeving, zonder een strakke inbedding, zonder overheersing van een duidelijk (kleur-)contrast.

Ik heb nog geen zicht op de verdere uitvoering, maar gekeken naar de weergave van de internet-site vermoed ik dat gekozen is voor het thema amateurisme, ergens laat dit het woord 'Default Word-template' door mijn hoofd rondzingen.
een grote foto met nét dat tipje JPEG-compressie rond het gezicht teveel dat je nog aan professionals denkt.
de tekst-ballon-blokjes eroverheen missen goede anti-aliasing en brokkelen over de foto

incompatible met msie5/macOSX, de default webbrowser voor fresh macOSX installs (zou willempje1,69 soms de maker zijn >:) )

de favicon van het logo ziet eruit alsof hij veertien keer op 90°C door de wastrommel is gehaald
qua navigatie bevat de site wel allerlei, 'handige' snel- of directlinks via info-blokjes, maar om de één of andere reden vind ik er geen basis-navigatie om direct naar de gewenste rubriek te gaan, ook als je eenmaal op bepaalde pagina's bent ontbreekt er een 'path'-structuur waardoor je niet snel 'een niveau hoger' kan stappen, naar een voorliggende pagina in een rubriek-structuur.

om te testen heb ik gekeken of ik op hun site een pagina kon vinden met informatie over een simpele private spaar en betaalrekening, ik kwam via het zoek-boxje inderdaad uiteondelijk op een pagina 'privérekening' met daarop deze tekst:
De SNS Privérekening; voor gemak en overzicht
Priverekening

Het regelen van bankzaken kan soms een hele klus lijken. Maar wie voor het gemak en het overzicht van de SNS Privérekening gekozen heeft, weet wel beter. De Privérekening kan centraal staan bij al uw inkomsten en uitgaven. Uw salaris, pensioen, studiebeurs of uitkering wordt automatisch bijgeschreven en tal van vaste uitgaven kunt u automatisch laten afschrijven, zoals energie, telefoon of overboekingen naar SNS spaarrekeningen.
U heeft dus altijd goed zicht op uw financiële situatie.

Het resultaat van alle transacties krijgt u regelmatig onder ogen op overzichtelijke bankafschriften. Uiteraard kunt u de SNS Privérekening combineren met de SNS Europas, de SNS Chipknip en de SNS Creditcard.

Tip: SNS Internet Bankieren kunt u bij uw aanvraag tegelijk openen
geen vervolglink, naar een aanvraagformulier, of juist uitleg hoe je bij het nabijgelegen SNSBank-kantoor een rekening kon openen; evenmin informatie over rente-tarieven, overschrijvingsduur, extra kosten e.d.

als laatste zijn de gebruikte URL's ook zo verschrikkelijk lelijk:
?navigationID=3502 wordt telkens gebruikt, de voorliggende ASP-pagina betreft enkel verschilende opmaakformaten zo kan je dezelfde IDs oproepen in product_lang.asp? en product_kort.asp.
ik kan begrijpen dat men een CMS systeem gebruikt, maar waarom niet pogen ook klantvriendelijke URLs te gebruiken? bv door Multiview-variabelen (neem aan dat IIS dat ook aankan)

de teksten mogen natuurlijk ook eventjes nagekeken te worden iets als
100% beveiliging is niet mogelijk: niet in het leven, ook niet op internet.
wil ik natuurlijk niet lezen, zeker niet als eerste zin in een pagina over veiligheid, op de site van de bank die ook methodes biedt voor i-banking

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 08-01-2003 15:35 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
RM-rf:
incompatible met msie5/macOSX, de default webbrowser voor fresh macOSX installs (zou willempje1,69 soms de maker zijn >:) )

Niet alleen Mac IE 5 maakt er een zooitje van, zelfs in Mozilla is het prut met peren. De complete navigatie word niet getoond. Kijk, dat het pixelprecies niet in alle browsers klopt, a la maar niet door de site kunnen wandelen dmv navigatie menu's die missen is ronduit slecht.

En ja, dit impliceert dat ik niet de oorzaak ben van deze fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Ik snap de poging wel, maar ik vind het er zo reisbureau uitzien met dat parasolletje in vogelvlucht. Moest ook aan een diamant denken in vogelvlucht. Ze hadden imho dat symbool beter kunnen opbouwen uit tinten rood zodat de adaptie vanuit het bestaande logo wat aannemelijker is. Nu is het een beetje teveel een samenraapsel. En over de positionering van dat Bank ben ik ook nog niet helemaal uit. Vooral de kapitaal B vind ik nu raar staan.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

crisp schreef op 08 January 2003 @ 10:30:
[...]

Valid HTML is ook een probleem bij de SNS als ik het zo bekijk ;)
sja, ik kijk nu net ook ff in de bron..omfg..

Dan is de reden dat het in IE5/mac en Mozilla foutgaat ook gelijk wel bekend lijkt me :/

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Grappig :)
Een hoop mensen hier associëren de nieuwe huisstijl met die van de Rabobank in eerste instantie vanwege het logo, terwijl mijn eerste idee was 'hee, dat lettertype waar "bank" in geschreven staat, is dat niet het standaard Rabo typeface bij hun logo?' :)

Verder vindt ik die in pasteltinten uitgevoerde strandbal met kompas erop nog minder professioneel dan het Fortis logo: het mist een sterk contrast, wat overigens op de hele site het geval is.

De navigatie op de site vind ik iets 'te' goed, wat wil zeggen dat je er bijna alle informatie kunt vinden die je zoekt. Een aantal afdelingen (hypotheken, sparen & beleggen) waarbinnen je een beperkter aantal links krijgt beter werken. Nu moet je meteen je vervolgkeuze maken, iets dat toch lastig is in een groot menu.

Tot slot ben ik niet te spreken over de verschillende hoofdkleuren die ze op de verschillende locaties op de website gebruiken, maar toegegeven, het past goed bij de strandbal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55
Ik vind het minder geslaagd, maar Rabobank houd ook altijd 1 dag je geld vast voor de rente, dat doet SNS niet, als ik wat overmaak van SNS naar SNS gaat dat veel sneller als van Rabobank naar Rabobank, dat houden ze nog 1-2 dagen vast.

De lay-out zelf vind ik echt niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
FoOL:
Verder vindt ik die in pasteltinten uitgevoerde strandbal met kompas erop nog minder professioneel dan het Fortis logo: het mist een sterk contrast, wat overigens op de hele site het geval is.

Een "sterk contrast" is geen voorwaarde vind ik,
en ook een beetje te brede term ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75387

Nou, ik vind die hele nieuwe Huisstijl oerend lelijk. Dat logo heeft veel te veel niet bij elkaar combinerende kleuren, verder is het ook nog helemaal uit balans. Het ziet er gewoon hardstikke krom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Anoniem: 40013 schreef op 08 January 2003 @ 16:44:
Grappig :)
Een hoop mensen hier associëren de nieuwe huisstijl met die van de Rabobank in eerste instantie vanwege het logo, terwijl mijn eerste idee was 'hee, dat lettertype waar "bank" in geschreven staat, is dat niet het standaard Rabo typeface bij hun logo?' :)
Dat zeg ik, Gam...

ter info: Is een Myriad in een aangepaste vorm (R, K)...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

willem169 schreef op 08 January 2003 @ 16:47:

[...]

Een "sterk contrast" is geen voorwaarde vind ik,
en ook een beetje te brede term ;)
nu ik het teruglees klinkt het nogal stom :D
ik bedoelde te zeggen dat een logo meestal wel wat sterke kleuren kan gebruiken, omdat het vaak de herkenbaarheid ten goede komt en voor printable media beter is, maar daar gaat dit logo toch waarschijnlijk compleet de mist in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14373

Eerlijk gezegd was ik erg verbaasd over de vergelijking met Rabobank. Ik zie het er niet in. De vergelijking met het Fortis logo kwam bij mij wel op.

Persoonlijk vind ik de nieuwe huisstijl een grote mislukking. Ik vind de kleuren van het logo geheel niet bij elkaar passen en heb inderdaad mijn twijfels over de plaats van 'Bank'. Ik heb in tegenstelling tot de meeste hier geen problemen met de cursieve font-face.

Wat betreft de website mis ik eigenlijk vooral de focus. Omdat de site zo wit is en mijn inziens toch een groot gebrek aan contrast heeft weet ik niet waar ik naar moet kijken. Ik vind de site dan ook gelijk 'vervelend' om rond te surfen.

Verder ben ik het kwa de technische kant van het verhaal (onvriendelijke URLs, slechte code etc.) eens met wat hier al is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33
even een korte view van mij:

Ik vind het logo ronduit ranzig. Net of iemand een klein kind aan een kleurplaatprogramma heeft gezet met het logo als kleurplaat erin. Niet erg professioneel imho. Geen sterk logo, Ook het SNS en 'bank' staan er niet goed naast/in de buurt van in.
Voor de rest de site zelf: leuk, zo'n splashscreen van een 'gezellige' omgeving.... :X Kom je wel erg veel tegen. Als je het image 'gezellig, kleurrijk' oid wilt maken, moet je niet zoveel wit gebruiken. Verder zijn de menuutjes in de hippe ronde randjes niet goed geantialiast. Verder is het menuutje bovenin erg goed bruikbaar, maar alle andere linkjes op de pagina (in de menuutjes rechts en onderin) vond ik niet het toppunt van gebruikersgemak.

/edit: en dan nog niet te spreken over die 1337 dropdownshadowtjes ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mithrandir op 08-01-2003 21:06 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, ik ga niet de zoveelste zijn om ook een hele herhaling aan onderbouwde argumenten te geven.
- Het logo vond ik naar Fortis neigen, en te simpel voor een bank. Toch zo na te maken?
- De letters zijn erg standaard, alsof dit het eerste was wat voorhanden was.. Bovendien zijn ze zo dun, het straalt 'gewone' tekst uit, geen logo, maar de titel van de pagina.
Soms heb ik zelfs het idee dat SNS en Bank niet bij elkaar horen, een ovale lijn eromheen zou de boel al een stuk meer bij elkaar houden.
- De website vind ik rommelig, en bleekjes. Het menu viel mij in eerste instantie niet eens op, totdat ik met mijn muis richting adresbalk ging (wegwezen) en ik opeens iets zag uitklappen. Aangezien de site frameloos is is dit een menuutje waarvoor je even hotscripts.com kucht en je hebt al iets staan.
- Het logo staat in het midden van de pagina, die eigenlijk al begonnen is, want daarboven staat het menu, onopvallend. Ok, laten we dus bij het logo de pagina beginnen. Het staat mooi gecentreerd. Maar dan komen ze een stap daaronder weer met een brede verschuiving, en een set infoblokjes waarvan je denkt dat het het menu is.
- 'Welkom' staat wel als eerste lange stuk tekst, maar het valt totaal niet op op de page.
Het is alsof je de bank binnenloopt, een paar tellen rondkijkt en dan hoor je iemand achter in het pand 'Welkom' naar je fluisteren.
- De kopjes 'welkom' 'ACTIES' en 'handig' lijken verschillende letterafstanden te hebben, ook al zal dit wel niet zo zijn.
- De foto is wat cliché, en nogal goor gejpgd, maar dat is al eerder genoemd.

Ik zwem hier op 1152 x nogwat, en het is zo wit op die pagina. En daardoor vallen de smack jpg's juist meer op. Heldere reinheid tegenover vlekkerige korreligheid. Brr.

Ehm, en ligt het aan mijn browser dat als ik vanaf de onderkant de tekst selecteer in IE, en ik kom bij het menu, mijn browser dan hoort te crashen? Wow, hij wilde in een keer niks meer :o
(Maar vanochtend had ie die kuren ook al, dus no bother).

Conclusie van dit geblaat hierboven: ik ben het met jullie eens. Deze nieuwe stap van de SNSbank is een misstap geweest. Qua uitstraling op papier en website zijn ze hun herkenbare punt (of moet ik stip zeggen?) een beetje kwijt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Volgens mij is alles nu al een beetje gezegd, met name in de wijze woorden van RM-rf kan ik me volkomen vinden, ik kan me echter nog goed herinneren dat ik ook erg slappe beentjes kreeg van de nieuwe huisstijl van de rabo destijds en die heeft zich nu toch wel bewezen, ik ben benieuwd of dit gevoel bij de SNS bank ook nog gaat veranderen...

Ach ja en misschien zit het wel in die ene dag het geld vasthouden, daar kun je natuurlijk een hoop mooie dingen voor doen, interessanter in dit verhaal zou ik dan ook vinden wat deze nieuwe huisstijl ze heeft gekost ten opzichte van die van de rabo...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Lieve mensen, nog even ter verduidelijking van mijn eerdere comments.

Afbeeldingslocatie: http://www.xcu.com/webdesign_2/projekt02/danmark/kompas.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rabobank.nl/rabosite/images/rabobeeldmerk.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.snsbank.nl/images/logo-groot.jpg

Het is echt een kompas... en laat die hork van de Rabobank dat nou ook net onder zijn voeten hebben. Gezien het feit dat ze beiden bankproducten leveren vind ik het gewoon vreselijk simpel en vind ik het vrij kansloos dat de heren van de communicatieafdeleling schijnbaar de assertiviteitstraining gemist hebben om het communicatiebureau de deur te wijzen. Gebrek aan creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 20-05 22:58

MaDDoG

De brakste schakel

OzBoz schreef op 08 januari 2003 @ 23:13:
Lieve mensen, nog even ter verduidelijking van mijn eerdere comments.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is echt een kompas... en laat die hork van de Rabobank dat nou ook net onder zijn voeten hebben. Gezien het feit dat ze beiden bankproducten leveren vind ik het gewoon vreselijk simpel en vind ik het vrij kansloos dat de heren van de communicatieafdeleling schijnbaar de assertiviteitstraining gemist hebben om het communicatiebureau de deur te wijzen. Gebrek aan creativiteit.
Ik weet uit betrouwbare bron dat het geen kompas is maar een kaleidoscoop. Vandaar ook de reclame campagne "meer kleur geven". (hadden ze maar iets meer geld van de reclame campagne in de site gestoken :( )
Ik blijk daar namelijk te werken, als bijbaantje, wat op zich prima bevalt. Maar wees maar niet bang, ik ga de pagina/huisstijl niet verdedigen. Ik zit op de helpdesk voor i-net bankeren ed. Dus weet precies wat er allemaal mankeerd aan die pagina.
Wou alleen ff ophelderen wat het logo nou eigelik is.

Wel apart als je werkgever ineens spontaan in /13 wordt afgekraakt :D

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

MaDDoG schreef op 09 January 2003 @ 00:08:
[...]

Ik weet uit betrouwbare bron dat het geen kompas is maar een kaleidoscoop.
OMG, ik hoop dat het niet waar is. Kijk, iets meenemen van een ander logo vink al zuur. Maar een bank die je het gevoel moet geven van een LSD-trip maakt het ook niet geloofwaardiger.

Kun je iemand van de internet Communicatie & Marketing afdeling niet zover krijgen een verklaring voor de huisstijl af te leggen, ben erg benieuwd. Hij/zij mag me mailen. Op het huisstijlhandboek van de Rabo is namelijk weinig aan te merken, of je het nu mooi of lelijk vindt, er zat wel een idee achter. Maar wat zit er in hemelsnaam achter een kaleidoscoop.

Ik kom iig niet verder dan het gevoel van een LSD-trip of we werken volledig willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

De onderbouwing zit dan toch is het motto wat MaDDoG noemt: ' meer kleur geven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tim Schuhmacher schreef op 09 januari 2003 @ 00:44:
De onderbouwing zit dan toch is het motto wat MaDDoG noemt: ' meer kleur geven'.
<flauwe opmerking>
En dan kunnen ze nu hun slogan van 'groot geworden door klein te blijven' wel veranderen naar 'zichzelf gebleven door meer kleur te geven'....
</flauwe opmerking>

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 09-01-2003 00:57 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

OzBoz schreef op 09 januari 2003 @ 00:20:
[...]

OMG, ik hoop dat het niet waar is. Kijk, iets meenemen van een ander logo vink al zuur. Maar een bank die je het gevoel moet geven van een LSD-trip maakt het ook niet geloofwaardiger.

Kun je iemand van de internet Communicatie & Marketing afdeling niet zover krijgen een verklaring voor de huisstijl af te leggen, ben erg benieuwd. Hij/zij mag me mailen. Op het huisstijlhandboek van de Rabo is namelijk weinig aan te merken, of je het nu mooi of lelijk vindt, er zat wel een idee achter. Maar wat zit er in hemelsnaam achter een kaleidoscoop.

Ik kom iig niet verder dan het gevoel van een LSD-trip of we werken volledig willekeurig.
sinds wanneer staat een kaleidoscoop voor druggebruik?
Een kaleidoscoop veranderd het perspectief; qua zicht/inzicht,...
come on dat heb je toch wel door?

verder denk dat "bank" even weg bij het logo, en het is perfect!
Licht logo met een vette stip,... klaar voor een grote fusie.

that`s clear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 49158 schreef op 09 januari 2003 @ 00:56:
verder denk dat "bank" even weg bij het logo, en het is perfect!
Licht logo met een vette stip,... klaar voor een grote fusie.

that`s clear?
Als ze nou op andere delen van de site bijv.
SNS O verzekeringen
SNS O leningen
hadden neergezet... en dan 'bank' als hoofdgroep waar alles onder valt, vet, dan zou ik er nog wel logica ik hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SNS Bank was een klein lokaal bankje, na een fusie met Fortis (waar komen die kleurtjes vandaan?) ... uh ja okee is het nu dus een bank met kleur dwz een bank di het image van een lokaal bankje ontgroeit is en meedoet in de grote wereld. (ronde stip/kaleidoscoop/kijk op de wereld)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

<Offtopic>
De SNS Bank komt voort uit de fusie van nuts- en spaarbanken begin jaren negentig. In het westen fuseerden die tot VSB, wat later Fortis zou worden. Die nuts- en spaarbanken in het noorden, oosten en zuiden kozen ervoor om samen de SNS Bank te vormen. Vandaar dat een groot deel van de Randstad voor de SNS Bank nog een witte vlek vormt.
bron: Veluws dagblad

Ondertussen is valt de SNSbank onder de 'SNSReaal groep' (ja die van 'foutje, bedankt').
</Offtopic>

Ikzelf vind de site vooral amateuristisch ogen, en geen imago uitstralen qua vormgeving. Het logo kan ik mee leven.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Gert Dumbar zei al heel treffend over het Rabobank-logo dat hij toeristen had moetten uitleggen dat het hier een bank en geen fast-foodketen betrof: "Waar moet ik dat nou mee associeren, een radioactief mannetje op een Hamburger?"

Wat dat betreft schopte de spoof van Caulfield en Tensing een aantal jaren geleden wel weer kont: Ze hadden het mannetje een petje en een zakje op zijn rug gegeven met de tekst Rob A Bank eronder. Briljant!

Maar goed. SNS dus. Gaat wat platheid en fantasieloosheid wel richting SBS, me dunkt... (1 letter vertypen op een QWERTY-toestenbord en waarempel ;))
Maar zonder dollen; RM-rf slaat weer spijkers met koppen als hij fijntjes over de goede oude tijd van Crouwel praat en de functionalistische vormgeving van die tijd... oh Teldesign met je NS-logo, oh Dumbar met je PTT... helaas, het is niet meer en we zitten opgescheept met de nieuwe garde die echt alles uit een G4 willen sleuren wat er aan effecten en ideetjes in zit; zonder ook maar 1 keer na te denken of het ook bijdraagt aan wat het beeldmerk moet communiceren...

Also, ik draaf weer doorwessol, stick to the case
Duidelijke gevalletje jammer, het al dan niet gejatte kompas (als mensen het associeren met een concurrent, dan zit je al mis), het middle of the road-lettertype (welke fontfolio zou dat zijn?) het willekeurige neerzetten van het geheel (wat nou Align)... om over de kleuren maar te zwijgen. jammer jammer jammer

Ik troost met maar met een gedachte:
Waarschijnlijk vond de vrouw van de directeur dit wel mooi.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

waxle schreef op 09 januari 2003 @ 01:49:
tijd... oh Teldesign met je NS-logo, oh Dumbar met je PTT... helaas, het is niet meer
//off

ik vind de nieuwe huisstijl van de PTT eigenlijk wel mooi....

Weet MaDDoG misschien wie de huisstijl heeft ontworpen voor SNS?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 14-06 01:18

Pelle

🚴‍♂️

Dark Blue schreef op 08 januari 2003 @ 22:31:
- Het logo vond ik naar Fortis neigen, en te simpel voor een bank. Toch zo na te maken?

Wat is dat nou voor gelul? Een logo is niet goed omdat het simpel is na te maken? En waarom mag een bank geen simpel logo hebben? Heb je het logo van ABN Amro wel eens gezien? Simpeler kan niet, maar het is zo effectief als de pest. Je herkent het beeldmerk zonder de tekst erbij zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Dark Blue schreef op 08 januari 2003 @ 22:31:

- De website vind ik rommelig, en bleekjes. Het menu viel mij in eerste instantie niet eens op, totdat ik met mijn muis richting adresbalk ging (wegwezen) en ik opeens iets zag uitklappen. Aangezien de site frameloos is is dit een menuutje waarvoor je even hotscripts.com kucht en je hebt al iets staan.
beetje generaliserende opmerking; veel uitvalmenuutjes lijken op elkaar, maar om nou direct te stellen dat het bij een scriptaanbieder vandaan komt..
Als ik de bron bekijk is het ook niet uiterst professioneel gescript (niet dat ik het beter kan!) dus het lijkt me zelf geklust...

Als ik zo ff door de site klik is het wel een identiteitsloos en kil product zeg..
Beetje afgeraffeld zelfs..
Ik krijg sterk de indruk dat de backend 95% van het werk opgeslokt heeft en er dus niet zoveel uurtjes meer waren om de frontend te vervolmaken :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

DeFeCt schreef op 09 januari 2003 @ 09:30:
[...]

//off

ik vind de nieuwe huisstijl van de PTT eigenlijk wel mooi....
* waxle had het ook over de 'goede' ouwe tijd ;)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OzBoz schreef op 09 January 2003 @ 10:18:
[...]

Voordat je zo vreselijk tragisch reageerd. Ga even naar de lokale LSD boer voor een fijne trip of lees op internet even over de uitwerkingen van LSD. Begrijp je mijn punt wellicht ook.

Geloof niet dat ik bij je in de klas heb gezeten dus 'Come on dat heb je toch wel door?' bewaar je maar voor je kennissen.
owja,... sorry mr Oz als ik op je teentjes trap. LSD ervaring heb ik genoeg.
En je gezichtsveld oiv een trip is niet zoals een kaleidoscoop.
En nee, idd, ik heb niet bij je in de klas gezeten, mag ik je daarom niet aanspreken op je visie? (of is dat alleen voorbehouden aan kenissen en goede vrienden?)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 09-01-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66856

Persoonlijk vind ik dat de nieuwe SNS-site er wel beter op is geworden kwa uiterlijk maar ik stoor me mateloos aan het feit dat netscape 4 helemaal niets laat zien!!!!, bij mozilla valt de HOOFD navigatie weg ! Netscape 7 laat van de layout ook niets heel en netscape 6 weet ook al niet wat ie ermee moet. Ik heb nog niet op de Mac gekeken maar ik denk dat daar toch ook wel klappen vallen..

Ik houd me voor ogen dat de doelgroep toch wel wat ouder is. En dus ook met verouderde software werkt. Dan zou ik als webdeveloper echt wel de browsers in de gaten houden.

Een site van zo'n grote organisatie moet gewoon altijd en op alle browsers op zijn minst bruikbaar blijven.. Een site zonder hoofdnavigatie noem ik niet echt bruikbaar !

Misschien heeft het zin om een waarschuwing vooraf te geven over de "voorkeurs" browser. Deze site werkt alleen op internet explorer 5 en 5.5 en 6 op de pc.. Alle andere browsers en platformen kunnen oprotten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Anoniem: 66856 schreef op 09 januari 2003 @ 12:07:
maar ik stoor me mateloos aan het feit dat netscape 4 helemaal niets laat zien!!!!,
Kan me voorstellen dat dat een bewuste keuze is geweest voor de ontwikkelaars/SNS bank; kost de helft meer tijd om het NN4 comp. te maken...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan maar dan zorg je er wel voor dat er een keurig schermpje komt met de melding dat de site niet geschikt is voor Netscape. Dit lijkt me meer een slordigheidsfout !

En uit statistieken blijkt gewoon dat er nog steeds best veel mensen zijn die met oudere browsers kijken !

Kijk maar eens wat er met tweaker.net gebeurd als je die in een oude browser probeert te laden ! Dat is een bewuste keus en een heel nette oplossing !

maar netscape 7 ! dat moet toch gewoon werken ! En mozilla ook ! We hebben het hier over een bank waar je kunt telebankieren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32
Anoniem: 66856 schreef op 09 januari 2003 @ 12:33:
En uit statistieken blijkt gewoon dat er nog steeds best veel mensen zijn die met oudere browsers kijken !
NS4.x komt nog niet eens in de top 15 voor in de stats van m'n icon. Nummer 15 zit trouwens op 0.05%. Valt wel mee dus, maar een schermpje met een melding dat je browser niet ondersteund wordt was idd wel zo netjes geweest.

Over het logo en de site van SNS ben ik het met de meeste eens: Lettertype van het logo niet mooi, lijkt veel op rabo, teveel wit op de site en dat de site bagger (zeg maar gerust niet) werkt op NS6.x/7.x/Mozilla is gewoon te belachelijk voor woorden.
Ik stond er trouwens van te kijken dat de navigatie wel werkt met Opera :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die uitroeptekens kan wel kloppen raak soms hevig geemotioneert. Zal erop letten maar kan niks garanderen :P:P:P:P

Die statistieken is een beetje moeilijk te meten ik kan zo een voorbeeld noemen waar 20 % van de gebruikers nog met netscape 4 kijkt.

Dat ligt geheel en al aan de doelgroep. Als je kijkt naar bv tweakers daar zal niemand meer zijn die netscape 4 gebruikt temeer omdat je er dan niet eens opkomt :) maar de doelgroep voor tweakers is een "jong"publiek met een interesse in computers. Die mensen hebben vaak het nieuwste van het nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61450

Good lord! What a mess. Als ik zoiets zou maken zou mijn baas me direct de deur wijzen.
Lettertype is minimaal 1 pt te groot en had zwart moeten zijn. Slechts op sommige punten kun je de text blauw maken, maar donkerblauw gaat al heel snel "vlekke" op veel monitoren. Vooral vet-donker-blauw is dramatisch.

Deze site hoort echt niet bij een bank, ik vermoed dat het zoontje van de directeur deze site heeft gebouwd. Want het is iig iemand die net paint-shop pro of Adobe heeft ontdekt en die lelijke schaduweffecten die her en der staan zijn gruwelijk.

Het is verdomd moeilijk om een mooie site te maken, ik kan het ook nog lang niet, maar de SNS ziet er net zo uit als mijn site 2 jaar geleden in de tweede versie. (nu onderhand met versie 30 bezig :( )
Als ik op basis van internet-smoel moest kiezen tussen de ABN-Amro en de SNS dan was de keuze snel gemaakt.

bdw, zo'n logo is natuurlijk ook errug slim bedacht!! (NOT!) Denk maar eens aan drukwerk, voor dit logo heb je minimaal 4 kleuren nodig (duur) en op briefpapier moet het een stuk kleiner waardoor de kleuren in elkaar gaan overvloeien. Op creme-kleurig papier, wat vaak voor offertes e.d. wordt gebruikt voor de uitstraling, heb je grote kans dat het gele vlak optisch wegvalt tegen de papierkleur. Dan houd je een heel raar logo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

InZane schreef op 09 January 2003 @ 13:12:

NS4.x komt nog niet eens in de top 15 voor in de stats van m'n icon.
leuk, maar draait dat icoon op een bank-site of op een community van voornamelijk jonge computer-enthousiasten.

uit ervaring weet ik dat netscape 4x nog vaak bij kleine bedrijfjes in de kantooromgeving draait, in een bedrijf waar de IT eens in de 5 jaar wordt ge-updated.
Er zullen gewoon klanten zijn die de site willen gebruiken in een alternatieve omgeving dan de default windows/explorer install

effectief is deze site enkel met windows te gebruiken, dat is een enorme beperking van je doelgroep.
op Alle browsers op de mac (explorer, mozilla/netscape/chimera, netscape4x, Opera, Omniweb, Safari, ICE of iCab) functioneert de site niet goed.
hetzelfde voor alle linux-browsers (tenzij je daar explorer via WINE gaat draaien)
ik kan best begrijpen dat je bepaalde vereisten stelt aan je bezoekers, maar een bank die aan mij vraagt eventjes een andere computer aan te schaffen is wel verdomd brutaal.

verder is een site bouwen voor slechts één browser/install een fluitje-van-een-cent; het is belachelijk dat daarvoor een source nodig is zoals die nu op die site staat (waar allerlei pseudo-comments wel over compatibiliteit staan)
ik durf te wedden dat met de helft van de code van de homepage eenzelfde layout mogelijk is, die ook nog eens in Explorer4+, Netscape4x, Mozilla en Opera(6.0) functioneert (En die nog eens valideert als HTML4.01 of XHTML ook).

Waarschijnlijk was de offerte voor deze site een bijvoegsel aan die van de vormgeving van het Logo en huisstijl, en is dit (mogelijk intern, of een ingehuurde freelancer) dan ook uitgevoerd door hetzelfde bureau dat ook de vormgeving ontworpen heeft. De site is overduidelijk sluitpost op de begroting geweest en hiermee gaat de SNSBank veel problemen krijgen en dit gaat hen zelfs waarschijnlijk nog veel geld kosten.

Voor de geinteresseerden overigens:
hier vind je meer over de huisstijl en het logo
http://sns.rapidsugar.nl/200212/snsnieuws_preview.htm
rapisugar is een emailmarketing bedrijf (99,9% e-messaging is hun eigen slogan), voor ik weet zonder ervaring met grafische vormgeving of sitebouw, waarom dat concept daarstaat en ze kennelijk ook onder hun domein de werkversie gehost hebben is mij een raadsel

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 09-01-2003 13:42 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exact dat bedoel ik. Ken je doelgroep en speel daarop in !
Arrogant zijn mag best een beetje als je het maar netjes doet.. En het niet overdrijft. Een site die niet goed werkt op een mac is natuurlijk triest, want dat aandeel is groeiende (en terecht !) en mag derhalve niet "vergeten" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
4Togo:
Good lord! What a mess. Als ik zoiets zou maken zou mijn baas me direct de deur wijzen. Lettertype is minimaal 1 pt te groot en had zwart moeten zijn. Slechts op sommige punten kun je de text blauw maken, maar donkerblauw gaat al heel snel "vlekke" op veel monitoren. Vooral vet-donker-blauw is dramatisch.

Er zijn geen standaard regels voor tekst-kleur. Jij had het waarschijnlijk anders gedaan, maar dat wil nog niet zeggen dat dat dan goed was geweest. Teksten moeten niet per definitie zwart zijn, en de term "vlekke" komt niet voor in mijn woordenboek. Als je vlekken bedoelt, is dat ook wel raar want hoe kan een niet-geschreven/geschilderde letter (oftewel digitale~) ooit "vlekken"...

En om vet-donkerblauw nu dramatisch te noemen vind ik ook wat overtrokken.

4Togo:
Deze site hoort echt niet bij een bank, ik vermoed dat het zoontje van de directeur deze site heeft gebouwd. Want het is iig iemand die net paint-shop pro of Adobe heeft ontdekt en die lelijke schaduweffecten die her en der staan zijn gruwelijk.

(Dit alles wel met de gedachte dat ik de site ook niet mooi vind, overigens)

Maar om nu dit soort uitspraken te doen lijkt me toch wat raar. Ik denk toch echt niet dat het zoontje van "de" directeur maar even wat in elkaar heeft geflansd, gezien de SNS hier waarschijnlijk gewoon een offerte, en dus factuur met BTW nummer heeft ontvangen en dat sluit wel enigszins uit dat dit door 'het neefje van een kennis' is vervaardigd.

4Togo:
Het is verdomd moeilijk om een mooie site te maken, ik kan het ook nog lang niet, maar de SNS ziet er net zo uit als mijn site 2 jaar geleden in de tweede versie. (nu onderhand met versie 30 bezig :( )
Als ik op basis van internet-smoel moest kiezen tussen de ABN-Amro en de SNS dan was de keuze snel gemaakt.

Als je hetzelf nog lang niet kunt, waarom heb je dan toch zo'n zwaar oordeel over iemand anders' werk? En de site stelt je geenszins voor een keuze wat betreft bank hoor.. zou het trouwens raar vinden als je aan de hand van of je de site mooi vind of niet een keuze maakt in het onderbrengen van een rekening of andere financiele zaken bij een bepaald bedrijf.

4Togo:
bdw, zo'n logo is natuurlijk ook errug slim bedacht!! (NOT!) Denk maar eens aan drukwerk, voor dit logo heb je minimaal 4 kleuren nodig (duur) en op briefpapier moet het een stuk kleiner waardoor de kleuren in elkaar gaan overvloeien. Op creme-kleurig papier, wat vaak voor offertes e.d. wordt gebruikt voor de uitstraling, heb je grote kans dat het gele vlak optisch wegvalt tegen de papierkleur. Dan houd je een heel raar logo over.

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van drukwerk. Dat neem ik je niet kwalijk maar zeg dan niets, want praten over dingen waar je gewoon echt geen verstand van hebt, of sterker nog, zulke on-onderbouwde dingen blaten voegt nul komma niks toe aan deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het design vind ik echter wel goed doordacht, effectief en prettig ogend.
Misschien wat veel wit. Maar het stoort me verder niet. De verdeling van de informatie is prettig ogend. En zonder de problemen met compatibiliteit (of het ontbreken ervan :)) zou ik het absoluut een goede toevoeging aan het web vinden.

Met design heb je altijd te maken met smaak en daarover valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.snsbank.nl/Product_kort.asp?NavigationID=3421

echt een giller, check het kleine venstertje aan de rechterkant !

"Niet in iedere stad staat een kantoor van de SNS Bank. Maar misschien hoeft dat ook wel niet, gezien de prettige manier van internetbankieren"
- MacFan Magazine -

Van MACFAN MAGAZINE, die hebben zeker een pc met explorer 6 in een hoekje staan want met een Mac kun je het echt wel vergeten.

:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willem169 schreef op 09 January 2003 @ 13:42:

[...]

Er zijn geen standaard regels voor tekst-kleur. Jij had het waarschijnlijk anders gedaan, maar dat wil nog niet zeggen dat dat dan goed was geweest. Teksten moeten niet per definitie zwart zijn, en de term "vlekke" komt niet voor in mijn woordenboek. Als je vlekken bedoelt, is dat ook wel raar want hoe kan een niet-geschreven/geschilderde letter (oftewel digitale~) ooit "vlekken"...

En om vet-donkerblauw nu dramatisch te noemen vind ik ook wat overtrokken.
Donkerblauw op een oudere monitor gaat echt uitlopen. Bekijk de site maar eens op een andere monitor met een andere resolutie en pixelgrootte. Wordt echt lelijk.
En een typefout van mij alla "vlekke" ... tsja...
(Dit alles wel met de gedachte dat ik de site ook niet mooi vind, overigens)

Maar om nu dit soort uitspraken te doen lijkt me toch wat raar. Ik denk toch echt niet dat het zoontje van "de" directeur maar even wat in elkaar heeft geflansd, gezien de SNS hier waarschijnlijk gewoon een offerte, en dus factuur met BTW nummer heeft ontvangen en dat sluit wel enigszins uit dat dit door 'het neefje van een kennis' is vervaardigd.
ff de soucecode van snsmenu.js bekeken:
edit:
weet ik niet zeker

//----------------------------------------------------------------------------------
// Title: SNSMenu
// Notes: Registration needed to use this script on your web site.
//----------------------------------------------------------------------------------
Hier zet ik vraagtekens bij...

Dgene die het script heeft aangepast heeft iets te veel veranderd, want het script is van origine NS4 geschikt.
Als je hetzelf nog lang niet kunt, waarom heb je dan toch zo'n zwaar oordeel over iemand anders' werk? En de site stelt je geenszins voor een keuze wat betreft bank hoor.. zou het trouwens raar vinden als je aan de hand van of je de site mooi vind of niet een keuze maakt in het onderbrengen van een rekening of andere financiele zaken bij een bepaald bedrijf.
Voor een deel heb je daarin gelijk. Alleen vind ik dat uitstraling ook aangeeft hoe serieus je je bedrijf neemt. Bij mij roept de SNS site het gevoel op dat het een beginnend bedrijf is dat zich met bankzaken wil gaan bemoeien.

Of ik nu wel of niet een site kan bouwen maakt niet zoveel uit. We kunnen allebeide geen auto maken maar weten precies welke auto onze voorkeur heeft.
[
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van drukwerk. Dat neem ik je niet kwalijk maar zeg dan niets, want praten over dingen waar je gewoon echt geen verstand van hebt, of sterker nog, zulke on-onderbouwde dingen blaten voegt nul komma niks toe aan deze discussie.
Ik eet standaard geen kaas want dat vind ik niet lekker. Ik zou zeggen probeer het logo eens te printen op verschillende papiersoorten. Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 61450 op 09-01-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 66856 schreef op 09 januari 2003 @ 14:02:
http://www.snsbank.nl/Product_kort.asp?NavigationID=3421

echt een giller, check het kleine venstertje aan de rechterkant !

"Niet in iedere stad staat een kantoor van de SNS Bank. Maar misschien hoeft dat ook wel niet, gezien de prettige manier van internetbankieren"
- MacFan Magazine -

Van MACFAN MAGAZINE, die hebben zeker een pc met explorer 6 in een hoekje staan want met een Mac kun je het echt wel vergeten.

:):)
Hoe beroerd de frontpage dan ook mag zijn. Na het inloggen werkt alle functionaliteit wel correct op mozilla en netscape (4.x en ouder uitgezonderd). Ook op de mac.
Al denk ik dat macfan magazine echt nog met de vorige pagina gewerkt heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door MaDDoG op 09-01-2003 14:28 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 14-06 01:18

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 61450 schreef op 09 januari 2003 @ 14:24:
Ik eet standaard geen kaas want dat vind ik niet lekker. Ik zou zeggen probeer het logo eens te printen op verschillende papiersoorten. Suc6

Hmm, dit onderbouwt willem169's stelling alleen maar. Een beetje professioneel bedrijf laat z'n briefpapier drukken en niet printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
4Togo:
Donkerblauw op een oudere monitor gaat echt uitlopen. Bekijk de site maar eens op een andere monitor met een andere resolutie en pixelgrootte. Wordt echt lelijk.
En een typefout van mij alla "vlekke" ... tsja...

Of je hebt een brakke monitor? Want hier ziet het er zelfs op een laptop, zowel op het tft'je als op de aangesloten 14" monitor gewoon, normaal uit.

4Togo:
Dgene die het script heeft aangepast heeft iets te veel veranderd, want het script is van origine NS4 geschikt.

Heeft verder niets te maken met het feit dat je denkt dat de site door een knulletje is ontworpen en niet door een professionele webdesigner.

4Togo:
Of ik nu wel of niet een site kan bouwen maakt niet zoveel uit. We kunnen allebeide geen auto maken maar weten precies welke auto onze voorkeur heeft.

Met het verschil dat ik waarschijnlijk wèl websites kan maken en jij niet ;)
</flauw>

Maar goed, als een auto mijn voorkeur zou hebben zou ik dat kunnen beargumenteren. Ik zou bijvoorbeeld eerder voor een Volkswagen kiezen in plaats van een Alfa Romeo omdat VW's nou eenmaal iets "degelijker" en onderhoudsvrijer zijn dan Alfa's, ondanks dat deze laatste er veel aantrekkelijker uitziet.

4Togo:

Had dus niets met kaas in de letterlijke zin van het woord te maken. Dit heeft niets met printen te maken en ik durf te wedden dat als de ontwerper hier een .EPS van heeft, je het nog op 2 bij 2 cm kan drukken zonder dat het minder scherp wordt. En ik neem niet aan dat een bank haar correspondentie op allerlei exotische papiersoorten laat drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naja, ik stop ermee. We zijn het er over eens dat we de site lelijk vinden. We hoeven elkaar daarover niet aan te vallen.

Ik ga me nu ff afreageren met mijn Alfa 164........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Doe voorzichtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Het is te hopen dat de baas van de SNS bank wel blij met zijn homepage is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 09-01-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Het is ook te hopen dat de (potentiele) klanten van de SNS vinden wat ze zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

internet bankieren werkt nog steeds prima,... vlgns mij is dat het belangrijkste.
geef ze even wat tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:44
Mensen, Mensen,

Ik heb in deze thread een paar posts gezien van mensen wat totaal niets met het topic te maken heeft. Er worden beweringen gedaan die totaal niet kloppen. Zoals dat de SNS Bank een kneuterige bank zou zijn en over een paar jaar niet meer zou bestaan: Weet wel dat de SNS organisatie tot de top 5 van de grootste financiële instellingen behoort van Nederland. Ik las ook iets over de bank met de S en dat dat vroeger ook de SNS Ban zou zijn geweest, dit klopt niet de SNS Bank is altijd een zelfstandige bank geweest: zij mochten wel die S in het logo voeren maar hebben ze nooit gedaan. Tevens behoort de SNS niet tot de Fortis groep maar idd zoals iemand anders al vermelde tot de SNS-reaal groep: deze fusie is aantal jaren geleden ontstaan: hiervoor behoorde de SNS Groep al tot de 5 grootste All-Finance Concerns van NL.

Maar nu even over het logo: het is dus inderdaad een kaleidoscoop, betekenis hiervan is dat de SNS bank alle financiële zaken vanuit diverse kanten en op verschillende manieren bekijkt voor de klant en zodoende dus een goed advies zou moeten kunnen geven.

Het oude logo zelf vind ik nu nog mooier, maar al het nieuwe is altijd even wennen en smaken verschillen. Vergeet overigens niet dat de IT afdeling binnen de SNS-Reaal Groep echt niet mis is: Ze hebben o.a. het binnenshuis ontwikkelde TopSite voor Assurantietussenpersonen van Hooge Huys ontwikkeld en hebben hiervoor diverse awards gekregen (TopSite is internet Aplicatie) en zo kan ik nog wel paar dingen verzinnen.

Ik moet wel zeggen dat ik de vorige versie van de internetsite van de SNS zelf er iets overzichtelijker uitzag. Dat nieuwe dhtml menu'tje kan iedereen maken.

Mocht er verder nog iemand in discussie willen over de SNS als organisatie open dan ff een nieuw topic en dan doe ik graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ou812 schreef op 09 januari 2003 @ 23:33:
Mocht er verder nog iemand in discussie willen over de SNS als organisatie open dan ff een nieuw topic en dan doe ik graag mee.
Die discussie lijkt me hier niet op z'n plaats...

Je lijkt nogal goed op de hoogte van de interne gang van zaken bij de SNS, misschien zou je dan ook opheldering kunnen geven over een aantal prangende zaken als of het de sluitpost op de huisstijl vernieuwing was...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Het was zeker geen sluitpost, want als ik vergelijk dat ze op hetzelfde moment ook al hun hypotheekadviseurs een nieuwe laptop kunnen verschaffen van totaal ongeveer EURO 300.000 ivm reorganisatie, dan zullen de kosten voor die site ook wel niet zo'n probleem zijn. Maar ik kan me voorstellen dat de layout er wel zo uit ziet: tenminste dat vind ik grotendeels wel zo: de techniek er achter is natuurlijk weer nader verhaal zoals het internetbankieren, maar die kosten hebben zo ook al gemaakt het is hoofdzakelijk alleen aanpassen van de layout geweest.

edit:

Ik werk overigens niet voor de SNS Bank, maar ben wel werkzaam in de financiële sector.

[ Voor 13% gewijzigd door ou812 op 10-01-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Sja als kosten voor een website niet zo'n probleem zijn, waarom laten ze dan niet een iets fatsoenlijkere website ontwikkelen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
"SNS Bank wil graag voor iedereen toegankelijk zijn, dus ook voor ouderen en gehandicapten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Nu wil het feit dat ouderen en gehandicapten vaak niet op de hoogte zijn van de laatste versies van software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Zo'n extreem uitgebreid uitklapmenu noem ik geen navigatie. Het merendeel van de internetgebruikers weet niet goed daarmee om te gaan en ziet veel liever contentnavigatie.

Krijg bij dit soort menu's direct de gedachte: "We hadden veel content maar geen zin om over structuur na te denken, dus gooien we alles maar in zo'n enorm menu...".

Als ze rekening willen houden met de minder bedeelden dan is zo'n menu het laatste waar je voor moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RM-rf schreef op 09 januari 2003 @ 13:31:

Voor de geinteresseerden overigens:
hier vind je meer over de huisstijl en het logo
http://sns.rapidsugar.nl/200212/snsnieuws_preview.htm
rapisugar is een emailmarketing bedrijf (99,9% e-messaging is hun eigen slogan), voor ik weet zonder ervaring met grafische vormgeving of sitebouw, waarom dat concept daarstaat en ze kennelijk ook onder hun domein de werkversie gehost hebben is mij een raadsel
heb nog wat verder onderzoek gedaan naar wie achter deze site zitten:
volgens Adfoweb is de account van de nieuwe huisstijl en communicatie vergeven aan VBAT enterprise (een merkenbouwer, een internationaal bedrijf gespecialiseerd in ontwikkeling van merken en hun marketing-concept; nee ze hebben geen eigen website, enkel de amerikaanse vestiging, na wat gekeken te hebben naar door hen ontwikkelde sites trof ik voornamelijk freelancers werk aan, met verwijzingen naar de dispuut-sites van studentjes in de code, waarschijnlijk nog onderbetaald ook)

de reclame wordt gedaan door BLRS (site: http://www.blrs.nl/ is 'under construction' * RM-rf kan het niet laten en roept: McVirusS, weet jij daar meer van ;))

voor degene met al die kennis omdat hij in het financiele circuit zat, de SNS Bank is voortgekomen uit de Spaarbanken, vaak regionaal of gemeentelijke instellingen, lange tijd hadden die een gemeenzaam logo een S met een stip erboven.
die 'spaarbank' vind je enkel nog als onderdeel van de afkorting 'SNS': Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken.
ik meen dat onderdeel van deze reorganisatie ook het bestuur duidelijk gecentraliseerd is, itt tot een grote onafhankelijkheid (naar ik meen een stap die de Rabo ook al gedaan heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
RM-rf,

Het klopt inderdaad dat de SNS van oudsher een samenvoeging is van een aantal spaarbanken waaronder ook een aantal zaten welke bondsspaarbanken waren. Hierdoormocht de SNS Bank die S met punt voeren, maar heeft dit nooit gedaan. Want vanaf deze samenvoeging is dit een onafhankelijke organisatie geworden.

Die reorganisatie waar jij op doelt is al van een aantal jaren geleden toe de CVB Bank en de SNS Bank fuseerde. Toen is het hoofdkantoor verhuist van Utrecht (Maliebaan) naar Den Bosch op Pettlaerpark. De reorganistie waar ik het over heb is een andere: deze speelt pas laatste halfjaar.

De vergelijking met de Rabobank gaat eigenlijk niet op daar dit een Cooperatieve Vereniging is waarbij elke Rabo vestiging een "eigen" bank is. Echter de hoofdlijnen worden vauit Rabobank Nederland uitgezet. Echter de lokale banken kunnen hiervan afwijken aan de hand van lokale omstandigheden. Zo kan het zijn dat de mogelijkheden bij een Rabobank in de ene plaats voor bijvoorbeeld een hypotheek heel anders kunnen zijn, denk hierbij bijv. aan max. hypotheek, rentepercentage en andere voorwaarden, dan in een nabij gelegen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ou812 schreef op 10 januari 2003 @ 16:10:

Die reorganisatie waar jij op doelt is al van een aantal jaren geleden toe de CVB Bank en de SNS Bank fuseerde. Toen is het hoofdkantoor verhuist van Utrecht (Maliebaan) naar Den Bosch op Pettlaerpark. De reorganistie waar ik het over heb is een andere: deze speelt pas laatste halfjaar.
je hebt vast veel kennis van financieen, en ik niet, daarom gebruik ik ook directe informatie uit persberichten rondom dit logo en daarin werd de keus voor deze huisstijl wel degelijk verklaard dat dit een afronding van de centralisatie.

Vergeet niet dat hier de huisstijl vanuit grafisch oogpunt besproken wordt, het juridische verschil tussen een cooperatie en een vereniging of wat dan ook, interesseert me voor geen zier.
Wat ik wel weet is dat dit logo, een directie-teaser; een aloud geval van een duur object om een raad van bestuurders blij te krijgen. een beetje het 'kleren van de keizer'-verhaal.

dat hele verkoopargument bij dat kaleidoscoop ding (dat schrijf je ook helegaar niet met een 'C') over een kleurrijke bank en dingen belichten van verschillende kanten is zelfbevrediging voor het bestuur en een onlogisch onzinverhaal (zo is een kaleidoscoop niet veelkleurig en belicht het ook niet van verschillende kanten; dat is een prisma of en spiegelpaleis, een kaleidoscoop herhaalt enkel hetzelfde stukje beeld tot in het oneindige; door 3 slim geplaatste spiegels was laatst een leuke 'Sendung mit der Maus' daarover In die zin kan ik datzelfde verhaaltje over de bankrekening van de AM'er van het bureau doen: daarop stond eerst slechts één eurootje, maar dank zij de SNS-kaleidoscoop is dat ene euroote zich nu tot in het oneindige gaan vermenigvuldigen)

De directie van de SNS wilde enkel dat verhaaltje geloven en heeft weinig praktische bezwaren gehad over het logo en de grafische uitvoering.
Enerzijds wel begrijpelijk, naar wat ik gelezen heb is ook de aankleding van de bankkantoren zelf veranderd; naar een opener atmosfeer, warmere sfeer.
Dát is goed en telt vaak zwaarder dan de grafische uitstraling.
Als de huisstijl op het gebiedt van de kantoor-decoratie wel goed functioneert, telt dat zwaarder dan de slechte uitvoering op grafisch gebied.

maar toch blijf ik vraagtekens hebben bij de keus van bedrijven in deze account, er mist een goede grafische vormgever (VBAT is geen 'grafisch' vormgevingsbureau, enkel concept-ontwikkelaar) en dat zie je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 11:36
Eigenlijk is een kaleidascoop heeft slecht als metafoor voor een bank. Immers, je weet nooit helemaal wat je gaat zien als je er door kijkt, en dat verandert ook voortdurend. Dat wil je niet als het om je spaargeld gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Rm-rf,

Ik reageerde alleen even op wat onzin ten aanzien van mensen die niet weten waarover ze praten en dat wilde ik even rechtzetten. Begrijp me goed het ging me dus ook niet zo zeer over de discussie over het 'nieuwe' logo. Over smaak valt niet te twisten. Die kaleidoscoop kun je natuurlijk ook op verschillende manieren uitleggen. Dit kon in het begin met het nieuwe logo van de Rabo bijvoorbeeld ook. De een vond het mannetje naar zich toekomen, dit is ook de bedoeling onder het motto de Rabo staat dichter bij zijn klant, maar de ander vond juist dat deze van hem afliep.

Zo zie je maar dat het moeilijk is om een cryptisch logo to maken wat voor iedereen hetzelfde oproept.

Even over het design: Ik vind het ten opzichte van de vorige layout er een stuk minder professioneel eruit zien. Het lijkt mij inderdaad een gebrek aan een goede grafische vormgever. Dit kan bijna iedereen in elkaar flansen. De techniek die er achter draait zal een ander verhaal zijn: zeker met betrekking tot internet bankieren. Echter over design mag ik eigenlijk niet zoveel zeggen: bak er zelf ook niks van. Ik ben meer een programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Pelle schreef op 09 January 2003 @ 10:00:

[...]

Wat is dat nou voor gelul? Een logo is niet goed omdat het simpel is na te maken? En waarom mag een bank geen simpel logo hebben? Heb je het logo van ABN Amro wel eens gezien? Simpeler kan niet, maar het is zo effectief als de pest. Je herkent het beeldmerk zonder de tekst erbij zelfs.
Ja, maar dat vind ik juist zo gevaarlijk simpel eraan. Het logo van de Rabobank is niet zomaar na te maken, en voor de Fortis bank moet je ook even goed kijken en priegelen. Maar zo'n logo kun je prima in een tekenprogramma in elkaar zetten en vervolgens op elke willekeurige brief plakken. Geintje met de bank uithalen? Brave medewerkers of klanten de schrik aanjagen met brieven 'uit naam van de bank'?
Zo ook met de SNS bank, ik zou zo geen reden weten waarom je een bank wil saboteren, maar een beetje simpel logo, even informeren wie dat soort zaken regelt en je bent al een heel eind. Fraudegevoelig. Nu alleen nog een reden om fraude toe te passen.
Hangloozz schreef op 09 January 2003 @ 10:55:
[...]

beetje generaliserende opmerking; veel uitvalmenuutjes lijken op elkaar, maar om nou direct te stellen dat het bij een scriptaanbieder vandaan komt..
Als ik de bron bekijk is het ook niet uiterst professioneel gescript (niet dat ik het beter kan!) dus het lijkt me zelf geklust...
Ok, natuurlijk zal het niet van een gratis site gehaald zijn, en het is al helemaal niet illegaal or whatsoever, want het is voor een bank en die neemt dat risico niet.
Maar het is een menuutje wat sterk lijkt op wat je op scriptingsites tegenkomt. Ik ga dit niet verder uitleggen, want je snapt het wel, maar voor de random bezoeker van de site is het alleen de buitenkant. Een internetn00b zal zeggen: hey wat handig, zo'n mooi menu, maar ach, dat hoort op grote sites, zoiets nets'. Iemand die zelf wel eens een menuutje klust zal zeggen 'joh wat een simpel ding, dat frunnik ook zo even bij elkaar'. Maar niemand kijkt in de code, en ziet dus dat het helemaal geen 'goedkoop' menuutje is. Dus laat zien dat het bij de site hoort, en niet dat het bij elke witte site zou passen.
De Postbank doet het erg netjes moet ik zeggen: dat menuutje, met passende blokjes, strak aan de pagina passend. Niet al te standaard, om het zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74267

ABN-Amro vind ik persoonlijk de mooiste. O.a is hij/zij goed overzichtelijk en heeft het een diepgravende zoekmachine. Maar wat met name aanspreekt zijn de bedrijfskleuren gevat in een site die zakelijkheid, netheid, orde en een tikje chique uitstraalt.
Persoonlijk ben ik als volslagen non-graficus jankensd jaloers op de website van Essent Die golvende lijnen en toch een vlotte en snelle website. Als ik zelf zoiets probeer te bouwen dan gaat het vanaf de eerste pennestreek in PSP al fout. :( Elke lijn die ik ergens zet is een aantasting van het witte vlak waarin ik teken. Heeeel erg frustrerend ;'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Dark Blue schreef op 10 januari 2003 @ 19:46:
[...]

Ja, maar dat vind ik juist zo gevaarlijk simpel eraan. Het logo van de Rabobank is niet zomaar na te maken, en voor de Fortis bank moet je ook even goed kijken en priegelen. Maar zo'n logo kun je prima in een tekenprogramma in elkaar zetten en vervolgens op elke willekeurige brief plakken. Geintje met de bank uithalen? Brave medewerkers of klanten de schrik aanjagen met brieven 'uit naam van de bank'?
Zo ook met de SNS bank, ik zou zo geen reden weten waarom je een bank wil saboteren, maar een beetje simpel logo, even informeren wie dat soort zaken regelt en je bent al een heel eind. Fraudegevoelig. Nu alleen nog een reden om fraude toe te passen.
http://logo.nino.ru/main/...618&query_id=60117&page=1 daar is e rabobank logo, succes met je fraude. Dit blijft natuurlijk een kul argument.
[...]

Ok, natuurlijk zal het niet van een gratis site gehaald zijn, en het is al helemaal niet illegaal or whatsoever, want het is voor een bank en die neemt dat risico niet.
Maar het is een menuutje wat sterk lijkt op wat je op scriptingsites tegenkomt. Ik ga dit niet verder uitleggen, want je snapt het wel, maar voor de random bezoeker van de site is het alleen de buitenkant. Een internetn00b zal zeggen: hey wat handig, zo'n mooi menu, maar ach, dat hoort op grote sites, zoiets nets'. Iemand die zelf wel eens een menuutje klust zal zeggen 'joh wat een simpel ding, dat frunnik ook zo even bij elkaar'. Maar niemand kijkt in de code, en ziet dus dat het helemaal geen 'goedkoop' menuutje is. Dus laat zien dat het bij de site hoort, en niet dat het bij elke witte site zou passen.
De Postbank doet het erg netjes moet ik zeggen: dat menuutje, met passende blokjes, strak aan de pagina passend. Niet al te standaard, om het zo te zeggen.
en wat als het een $2 menutje is? is het dan in een keer een waardeloos product? nee, als het maar functioneel is en dat is het in dit geval naar mijn mening wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Dark Blue schreef op 10 januari 2003 @ 19:46:

Ja, maar dat vind ik juist zo gevaarlijk simpel eraan. Fraudegevoelig. Nu alleen nog een reden om fraude toe te passen.
nou ja, mophor (lul :P ) heeft al een voorbeeld genoemd om je argument te ontkrachten..
ALs je op een brief een logo print wat lijkt op een bestaand logo geloven mensen het al gauw.
Je kijkt niet naar details van zo'n ding; het staat bovenin de hoek en de focus van je ogen ligt op de content, het gedeelte van je oog wat niet kan focussen (maar wel het gevoeligst is!) 'ziet' in de bovenhoek een vertrouwd kleur- en vormschema en neemt het voor accoord aan.
Zoals een fraudezaak van een jaar of 2 geleden al liet zien; er werden stapels brieven verstuurd met als afzender een goed doel (Artsen zonder grenzen bv) dacht men...in werkelijkheid leek het logo erop en de organisatie heette Dokters zonder grenzen ofzo. Er werd een aardig fortuin opgehaald..
Maar het is een menuutje wat sterk lijkt op wat je op scriptingsites tegenkomt. Ik ga dit niet verder uitleggen, want je snapt het wel.
Ik snap je wel maar je had evengoed zelf kunnen bedenken dat zo'n beetje alle uitrolmenu's op elkaar lijken en van scriptingsites af hadden kunnen komen ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12730

Niet alle reacties gelezen (sorry) wel een paar...

Volgens het huisstijlhandboek van de SNS zelf moet het logo een caleidoscoop voorstellen, dat was niet echt mijn eerste indruk, en toen ik dat las moest ik zelfs even navragen wat een caleidoscoop nou precies was...

Vindt het logo wel mooi, de associatie met de Rabobank heb ik zelf niet zo, ik vindt het wel een vrolijk logo met frisse kleuren, kleuren die ook niet echt in verband breng met Fortis... die kleuren zijn veel minder vel en aansprekend naar mijn idee.

Met de typografie heb ik meer problemen, daar in zijn ze wat minder geslaagd.

De website is erg wit, het lijkt wel een ziekenhuis, de blokjes aan de rechterkant (acties, welkom en handig) hadden ze beter een achtergrond kleur kunnen geven in één van de kleuren van het logo, zo zou elk thema zijn eigen kleur kunnen krijgen, voor terugkerende bezoekers wel zo overzichtelijk.

Trouwens bij mij in de stad zijn de winkels/kantoren nog niet aangepast aan de nieuwe huisstijl... dus het is misschien een beetje verwarrend voor klanten om op TV een nieuwe SNS bank te zien en als ze naar de bank gaan gewoon het oude zien... ach ja zal wel spoedig veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Laatst online: 05-06 20:05

Excrusiator

Say wha?

MaDDoG schreef op 09 January 2003 @ 00:08:
[...]

Ik weet uit betrouwbare bron dat het geen kompas is maar een kaleidoscoop. Vandaar ook de reclame campagne "meer kleur geven". (hadden ze maar iets meer geld van de reclame campagne in de site gestoken :( )
Ik blijk daar namelijk te werken, als bijbaantje, wat op zich prima bevalt. Maar wees maar niet bang, ik ga de pagina/huisstijl niet verdedigen. Ik zit op de helpdesk voor i-net bankeren ed. Dus weet precies wat er allemaal mankeerd aan die pagina.
Wou alleen ff ophelderen wat het logo nou eigelik is.

Wel apart als je werkgever ineens spontaan in /13 wordt afgekraakt :D
Dan kun je me vast vertellen wat de rente ontwikkeling is van de internetspaarrekening. ;) Deze informatie was letterlijk binnen 4x klikken te vinden op de oude website (hulde, zo snel nog nooit rente info gevonden). Maar op de huidige website kan ik het gewoon niet meer vinden.

Ook merk ik dat gewoon de hele content zowat van de oude website is afgehaald. Het voelt bij mij aan als de oude website in een nieuw jasje. Niets aangepast qua content, geen updates, en de hele structuur weg.

En ik krijg het vermoeden dat de zoekfunctie ook niet je van het is (gezocht op "rente ontwikkeling").
Klik maar eens op gevonden link nr 13, kom je op de frontpage uit. :/
En dan heb ik het nog niet eens over de pagina's die keer op keer tussen de zoek resultaten staan (ik heb een link iets van 15 keer gezien in dezelfde zoekopdracht).

Na +/-30 minuten graven op hun website en het flink gebruiken van hun zoekmogelijkheden is dit het enige dat ik gevonden heb over hun rente ontwikkeling:
Actueel -- 24-12: SNS Bank verlaagt rentetarieven
Met ingang van dinsdag 24 december 2002 verlaagt SNS Bank de rente van SNS Internetsp@ren van 4,2% naar 4,0%. Ook worden op deze datum de rentepercentages van SNS RenteVast StudiePlan, SNS RenteVast S....
(link 96 btw: http://www.snsbank.nl/zoe...nte+tarieven+ontwikkeling
klein detail: link 93 met dezelfde samenvatting dumpt je op de frontpage...)

mijn conclusie:
Ze hadden eigenlijk de oude navigatie moeten houden en hieromheen een nieuw jasje moeten bouwen. Die oude navigatie was gewoon een genot. :Y)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Dan kun je me vast vertellen wat de rente ontwikkeling is van de internetspaarrekening. ;) Deze informatie was letterlijk binnen 4x klikken te vinden op de oude website (hulde, zo snel nog nooit rente info gevonden). Maar op de huidige website kan ik het gewoon niet meer vinden.
Waarom vind ik het dan nu binnen 1 klik: <Sparen & Beleggen> - <Sparen> - <Spaartarieven>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

ou812 schreef op 11 januari 2003 @ 16:02:
[...]

Waarom vind ik het dan nu binnen 1 klik: <Sparen & Beleggen> - <Sparen> - <Spaartarieven>
Hij bedoelt de ontwikkelingen in het verleden. Die ik ook niet eens precies weet. De rekening zag het levenslicht met 4.5% rente. Toen is hij gestegen naar 4.75%, sindsdien is het alleen nog maar naar beneden gegaan tot 4% nu. Het is geloof ik zo gegaan: 4.5% 4.75% 4.5% 4.2% 4%. Maar de data zou ik niet meer weten.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Oops dan had ik hem verkeerd begrepen. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Laatst online: 05-06 20:05

Excrusiator

Say wha?

MaDDoG schreef op 11 januari 2003 @ 17:49:
[...]

Hij bedoelt de ontwikkelingen in het verleden. Die ik ook niet eens precies weet. De rekening zag het levenslicht met 4.5% rente. Toen is hij gestegen naar 4.75%, sindsdien is het alleen nog maar naar beneden gegaan tot 4% nu. Het is geloof ik zo gegaan: 4.5% 4.75% 4.5% 4.2% 4%. Maar de data zou ik niet meer weten.
rente ontwikkeling abn-amro:
In onderstaande tabel vindt u de rente-ontwikkeling.

Effectieve rentepercentages
Datum Saldodeel t/m EUR 1.200.000,- Saldodeel boven EUR 1.200.000,-
10-12-2002 3,60% 3,00%
06-09-2002 4,10% 3,50%
30-06-2002 4,00% 3,50%
29-04-2002 3,75% 3,50%
13-04-2002 4,00% 3,75%
23-03-2002 3,75% 3,50%
16-09-2001 4,10% 3,80%
01-09-2001 4,30% 4,00%

Volgens mij zat de sns bank er gemiddeld genomen met iets van 0.25 a 0.35% boven. Rente ontwikkeling verliep ongeveer hetzelfde als de abn-amro.

Maar genoeg offtopic gelul nu ;)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Frank Govers zou dr een paal van krijgen... "giechel... ohwww.. kleeuuuurtjes... "

Overigens wel een duur geintje weer, zo'n mega full color logo :P Tja, daar gaat je hoogste rente bij de SNS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Stokkie!!!! jij hier! ;)

Maar hoezo "duur" geintje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

willem169 schreef op 14 januari 2003 @ 22:29:
Stokkie!!!! jij hier! ;)

Maar hoezo "duur" geintje?
Ik ben niet into drukgedoe, maar ik heb in een vaag verleden eens begrepen dat het aantal verschillende kleuren ook explosief kan zijn voor drukwerk :)

Nieuwe visitekaartjes, papier, blabla etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2

2

Anoniem: 14124 schreef op 14 januari 2003 @ 22:40:
Ik ben niet into drukgedoe, maar ik heb in een vaag verleden eens begrepen dat het aantal verschillende kleuren ook explosief kan zijn voor drukwerk :)
offtopic:
Ach, als je al meer dan 1 kleur hebt wordt het al fullcolor, dus zoveel maakt het volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Met dat in mijn achterhoofd vroeg ik het me ook al af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24330

W169k schreef op 08 January 2003 @ 09:45:
....

30 jaar. Het IBM logo (de 'striped' versie zoals we die nu kennen) komt uit 1972.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
OzBoz schreef op 08 januari 2003 @ 10:08:
Waardeloos logo. Bovendien een ripoff van het Rabobank logo. Met het kompas-idee. Ik geloof trouwens niet dat de SNS Bank over 5 jaar nog zelfstandig is. Beetje een kneuterbank, wat dat betreft sluit het nieuwe logo dan ook naadloos aan.
kneuterbank:? waarop basseer je dat? Heb al jaren mijn geldzaken via de SNS Bank lopen, en ben er nog steeds tevreden mee ;) Internetbankieren werkt heerlijk, nog nooit probs mee gehad. Dit in tegenstelling tot de Rabobank en Girotel :r

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Sja, ieder heeft z'n persoonlijke voorkeuren. Maar daar ging het niet om in dit topic ;)
Pagina: 1