Toon posts:

Server gecrasht.. nu start linux niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden een server staan die een xtje door iemand gefixt is... Nu hebben we stroom uit valgehad en daardoor is dus de server kaduk gegaan..

Mobo was ook stuk..

dus ik zet vandaag nieuw mobotje er in en start de pc weer... maar nu krijg ik telkens als die de bootloader wil laden

10 10 10 10 en dit gaat zo maardoor...

Ik heb geen idee wat voor distro er opstond want heb er eigelijk nooit wat aangedaan..

Er staan nu wel 1000ende pages op die ik gelukkig gebackuped heb... maar niet mysql :( en ik heb dat echt nodig. staat erg belangrijke info in..

iemand een idee of ik redhat er over heen kan installeren zonder dat die .../mysql/ map aanraakt???

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Zou je harddisk kapot zijn? Beste is checken in een andere PC, of van een Linux rescue cd (Bijv. Knoppix) booten en kijken of je filesystem nog in orde is.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op 07 January 2003 @ 18:52:
Zou je harddisk kapot zijn? Beste is checken in een andere PC, of van een Linux rescue cd (Bijv. Knoppix) booten en kijken of je filesystem nog in orde is.
Ik herken iets van het probleem... die 10 10 10. opgezocht.. en dat had te maken met een rotte bootloader..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

Predator

Suffers from split brain

Boot eens met een rescue disk en installeer lilo eens opnieuw

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Indien je niet weet hoe je lilo moet installeren.. run gewoon 'lilo', staat in je path hoogstwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 07 January 2003 @ 19:03:
Boot eens met een rescue disk en installeer lilo eens opnieuw
/me pakt daar een oud diskette met hoop stof er op..

Sorry maar de die diskette werkt niet meer... helaas??

heb effe wat navraag gedaan.. er heeft mandrake 8.1 opgerunt en die is later naar 8.2 geupdate...

Ik heb de cd-rom er niet meer van dus ik kan daarvan ook geen rescue dsik er van maken :(

Is het mogelijk om hem in me andere server te hangen en dan via redhat + X de hdd te bereiken of moet ik daarweer een heleboel gaan voor doen??

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:33:
[...]
Is het mogelijk om hem in me andere server te hangen en dan via redhat + X de hdd te bereiken of moet ik daarweer een heleboel gaan voor doen??
Dat zou prima moeten lukken :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:11:
Indien je niet weet hoe je lilo moet installeren.. run gewoon 'lilo', staat in je path hoogstwaarschijnlijk.
Dat wist ik al... had het al effetje eerder opgezocht...

Nu probeerde ik redhat er overheen te zetten en krijg een melding dat de HDD geformarteert moet worden omdat er onjuiste informatie opstaat....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:39 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ho even :)

je hoeft er niets anders overheen te zetten (not yet)
Boot vanaf een willekeurige linux CD ; chroot naar je / partitie en run vanuit de chrooted omgeving lilo -<opties>.
Hoogstwaarschijnlijk is dat genoeg.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:38:
[...]
Nu probeerde ik redhat er overheen te zetten en krijg een melding dat de HDD geformarteert moet worden omdat er onjuiste informatie opstaat....
Ik dacht dat je bedoelde 'in een andere pc zetten waar al RH+X op staat'. Redhat er overheen installeren gaat waarschijnlijk niet vanzelf goed... Zorg in ieder geval dat je de partities van de mandrake install intact houdt!

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Linkje naar Mandrake 8.2 ISO: ftp://ftp.phys.ttu.edu/pu...drake82-cd1-inst.i586.iso, hiermee kun je hem waarschijnlijk booten en weer fixen :).

Edit: neem aan dat het gewoon een i586 compatible arch. is trouwens... :).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
AlterEgo schreef op 07 January 2003 @ 19:43:
Ho even :)

je hoeft er niets anders overheen te zetten (not yet)
Boot vanaf een willekeurige linux CD ; chroot naar je / partitie en run vanuit de chrooted omgeving lilo -<opties>.
Hoogstwaarschijnlijk is dat genoeg.
oke.. ik zal eens proberen of ik er kan komen.. eens kijken of het een cancel button heeft :)

Maar ben effe de cd-rom aan het downen.. meschiens zit daar wel een update ding op..

Bedankt voor de hulp nog..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Waarom probeer je niet knoppix? ff booten, en je kunt je mysql backupen..
Knoppix is een distro die op 1 cd staat, en vanaf cd volledig opstart (geen installatie dus). Er zit o.a. Samba bij als ik me niet vergis, zodat je dus eenvoudig de zaken naar een Windows bak kunt kopieren (even vooropgesteld dat je verder windows gebruikt, gezien je gebrekkige Linux kennis).
Je kunt wel allemaal proberen opnieuw te installeren enzo, maar je bent niet zeker, en strax ben je alles kwijt.

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:48:
Er staan nu wel 1000ende pages op die ik gelukkig gebackuped heb... maar niet mysql :( en ik heb dat echt nodig. staat erg belangrijke info in..
Misschien is het nuttig om ook je MySQL te backuppen. Gewoon 'n scriptje maken die 'n dump maakt van al je databases en je kan zo 'n file backuppen. Eitje :)

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

gewoon ff een linuxdistro downen voor een diskette.
tomsbtrt disk bijvoorbeeld. Dit zal denk ik sneller gaan als eerst helemaal een iso te downen

Verwijderd

Topicstarter
Oke het werkt weer tot zover alleen nu krijg ik "Kerel panic: No init found." Oke wat houdt dit in???

Verwijderd

Topicstarter
joop3 schreef op 08 januari 2003 @ 11:39:
gewoon ff een linuxdistro downen voor een diskette.
tomsbtrt disk bijvoorbeeld. Dit zal denk ik sneller gaan als eerst helemaal een iso te downen
het probleem is dan dat ik de bestanden niet kan backuppen.. tja.. ben effe de 8.2 iso aan het downen.. je kan dan update drukken.. format die je system niet scheelt weer... pff

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:56:
Linkje naar Mandrake 8.2 ISO: ftp://ftp.phys.ttu.edu/pu...drake82-cd1-inst.i586.iso, hiermee kun je hem waarschijnlijk booten en weer fixen :).

Edit: neem aan dat het gewoon een i586 compatible arch. is trouwens... :).
Je linkt doet het niet :( heb je een andere voor me?

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Wat die kernel panic betreft, zie hier.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Je moet je /etc/lilo.conf
editen naar jouw smaak dan
/sbin/lilo draaien
als hij dan geen foutmelding geeft zou het moeten werken
doe voor de zekerheid
lilo -M /dev/***

(ik had dit ook met gentoo is dus gewoon een foute lilo config)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:29:
Oke het werkt weer tot zover alleen nu krijg ik "Kerel panic: No init found." Oke wat houdt dit in???
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:45:
[...]

het probleem is dan dat ik de bestanden niet kan backuppen.. tja.. ben effe de 8.2 iso aan het downen.. je kan dan update drukken.. format die je system niet scheelt weer... pff
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:48:
[...]

Je linkt doet het niet :( heb je een andere voor me?
Afgezien van het feit dat je vlak achter elkaar drie keer post terwijl dat ook in 1 kan (hint edit knop) bevatten deze drie replies toch reacties die we in NOS liever niet zien. De hele draad begint te ontsporen in een helpdeskachtig gebeuren en dat is niet de bedoeling van GoT.
Lees daarvoor onderstaande topic maar eens door:
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.