ik moet filmpjes van een paar minuten streaming op het net zien te krijgen en het maakt niet uit hoe. ik zit dus meteen met puntje 1: welke codec? het moet op een linux server gaan draaien.
ik heb een tijdje zitten zoeken naar open source achtigen voor video (zoals ogg vorbis voor audio) maar niet echt iets kunnen vinden. blijven over:
- windows media
- real media
- quicktime
de eerste heeft niet echt een fijn gevoel, het blijft microsoft he
, en kan bij mijn weten niet onder linux draaien. de tweede heeft een duur licentiepakket. de derde kan ik eigenlijk geen nadelen over vinden, maar ik heb dan ook niet echt ervaring in 
hebben jullie een advies of slechte/goede ervaringen met een van deze drie? heb ik toch een formaat over het hoofd gezien? is quicktime echt zo leuk als het lijkt? zijn er onderlinge verschillen in de kwaliteit?
ik heb een tijdje zitten zoeken naar open source achtigen voor video (zoals ogg vorbis voor audio) maar niet echt iets kunnen vinden. blijven over:
- windows media
- real media
- quicktime
de eerste heeft niet echt een fijn gevoel, het blijft microsoft he
hebben jullie een advies of slechte/goede ervaringen met een van deze drie? heb ik toch een formaat over het hoofd gezien? is quicktime echt zo leuk als het lijkt? zijn er onderlinge verschillen in de kwaliteit?