Vraag voor Marantz SR4200/SR5200 bezitters...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Ik krijg hem zaterdag terug... ben benieuwd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
hehe ik wacht ook in spanning af.... :X
zaterdag teruggebracht dus het duurt nog wel ff jammergenoeg....

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-01-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70446

Topicstarter
@Siltek:

Ik moet mijn SR4200-je nog steeds opsturen, maar wat heb jij eigenlijk aan Marantz gezegd ? (aangezien ik um na de eerste reparatie eigenlijk ongerepareerd terugkreeg)... Wellicht moet ik dit keer zéér, zéér uitgebreid aangeven waar de problemen zitten en doorverwijzen naar dit forum ofzo (of alles wat ik hierover kan vinden uitprinten en meesturen ;-)... Het zou natuurlijk vrij cool zijn als me dat eveneens 100 watt per kanaal oplevert.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik heb gewoon mijn 3 punten opgegeven aan mijn dealer (dts, ruis, lichte plop).
en mijn dealer heeft de receiver door naar Marantz gestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Presies, gewoon de tweakersforum als referentie opgeven!!..Heb tegen Marantz/vogelzang gezegd dat ze die maar eens moesten lezen als je hem weer ter reperatie wegbrengt...en neem geen genoegen met meer dan 3weken weg
Nog iets ondenkt wat mijn vermoeden van zware eindtrappen bevestigd namelijk
een behoorlijke warmte afgifte rond m'n reciever veel meer dan eerst. En dat peaklampje wat voorheen heel irri bij laag volume al begon te knipperen blijf nu ook uit. Ene, geen ruis meer hoe hoog ik ook het volume opendraai
Anoniem: 70446 schreef op 30 January 2003 @ 18:33:
@Siltek:

Ik moet mijn SR4200-je nog steeds opsturen, maar wat heb jij eigenlijk aan Marantz gezegd ? (aangezien ik um na de eerste reparatie eigenlijk ongerepareerd terugkreeg)... Wellicht moet ik dit keer zéér, zéér uitgebreid aangeven waar de problemen zitten en doorverwijzen naar dit forum ofzo (of alles wat ik hierover kan vinden uitprinten en meesturen ;-)... Het zou natuurlijk vrij cool zijn als me dat eveneens 100 watt per kanaal oplevert.

grtz

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
silitek schreef op 30 January 2003 @ 20:02:
Presies, gewoon de tweakersforum als referentie opgeven!!..Heb tegen Marantz/vogelzang gezegd dat ze die maar eens moesten lezen als je hem weer ter reperatie wegbrengt...en neem geen genoegen met meer dan 3weken weg
Nog iets ondenkt wat mijn vermoeden van zware eindtrappen bevestigd namelijk
een behoorlijke warmte afgifte rond m'n reciever veel meer dan eerst. En dat peaklampje wat voorheen heel irri bij laag volume al begon te knipperen blijf nu ook uit. Ene, geen ruis meer hoe hoog ik ook het volume opendraai

[...]
shit, nou zeg je me wat, dat knipperende lampje heb ik ook last van. :(
alleen heb ik t' niet doorgegeven |:(
maar bellen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Toch wel zwaar rot dat je best wat geld aan een apparaat uitgeeft en dat er dan zoveel problemen zijn. Het is niet gewoon 1 persoon, maar best een aantal alleen al op dit forum. Wie weet hoeveel meer mensen deze problemen dan hebben. Hebben ze bij marantz een slechte productie gedraaid ofzo?
silitek, doe je versterker eens op een weegschaal en vergelijk met de specificatie. Als ie echt behoorlijk zwaarder is dan is er echt iets anders. Zwaardere eindtrap zal je vast ook wel in gewicht terug vinden :)

Hmm... goed idee voor iedereen die zo'n apparaat ter reparatie doet... weeg 'm eerst :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scarp op 30-01-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Marantz heeft idd wat problemen gehad met de x200 serie... een te zwakke condensator. Vreemd alleen dat zelfs nieuwere versies er last van hebben, je zou denken dat ze dat toch wel snel fixen, maar ik kom dit probleem al bijna een jaar tegen op verschillende fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Gelukkig kwam ik een 4300 tegen voor de prijs van een 4200 (399 euro dus) bij RAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 49530 schreef op 31 januari 2003 @ 18:24:
Gelukkig kwam ik een 4300 tegen voor de prijs van een 4200 (399 euro dus) bij RAF
mpff 8)7 had ik maar gewacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:11

Boekster

Naimoholic

Dan kun je dus blijven wachten natuurlijk, want het is en het blijft elektronica. Het wordt altijd weer beter en beter.
Ik heb zelf een 7200 gekocht omdat hij nu in de aanbieding was. Erg tevreden over :) . Ik heb geloof ik geen last van de DTS-bug, en geen vage plopjes tijdens het overschakelen van surround modes, dus ik heb waarschijnlijk de mazzel dat ik een goed exemplaar heb getroffen. Ik heb alleen het gevoel dat hij toch wel 'power' mist. Ik kan hem rustig opendraaien tot +5 zonder dat ik echt de kamer uit wil. En aangezien hij tot +12 gaat, vind ik het toch wel een part verhaal. Hebben meer mensen dezelfde ervaring? Misschien wel een aparte vraag in een 4200/5200 topic, maar wie weet :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Boekster: Dit is al in andere topics ook besproken, de AVS van Marantz missen idd vermogen, maar +5 is wel heel erg veel??? ik zelf zit hier altijd op -25 db en bonk me kamer al uit, mede door me actieve sub natuurlijk. Ik vindt die 5+ wel belachelijk veel. Of je systeem is idd aan de zwakke kant, of je gehoor is der mate beschadigt :)

Ik zou het toch even voorleggen bij de winkelier waar je hem hebt gekocht. Dat je hem tot - 25 / -20 draait okay, maar +5?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
M'n fonkelnieuwe SR4300 ruist vanaf de -71dB stand, en blijft qua volume constant tm 0dB, daarna neemt de ruis toe, tot en met het maximum van +18dB. Op de digitale of analoge aansluitingen, in source direct of niet. Ruisen doet hij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik kan je zo vertellen dat hij standaard op de -30 zit, en meestal als hij hard moet op de -10 a -5 . Mijn gehoor is ook nog perfect in orde :P .

Maar dat ze vermogen missen is toch wel vreemd, aangezien ze de 7200 als 110W bij 8 Ohm classificeren, wat dus echt veel is in mijn ogen. Maar het komt er dus duidelijk niet zo uit. Zonde dat zeker.

Zal het inderdaad eens voorleggen aan de winkel.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Tele schreef op 31 januari 2003 @ 23:53:
M'n fonkelnieuwe SR4300 ruist vanaf de -71dB stand, en blijft qua volume constant tm 0dB, daarna neemt de ruis toe, tot en met het maximum van +18dB. Op de digitale of analoge aansluitingen, in source direct of niet. Ruisen doet hij... :(
ook al op de sr4300!?
heb je al gekeken naar je voeding? ofdat die goed vast zit en laat m' is lopen zonder hallogeen lampjes op hetzelfde stopcontact en stroombronnen op de versterker ;)
verder is een ruis wel normaal maar niet op laag volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Volgens mij word er bij de sr-line productie nogal wat fouten gemaakt. Het spul word natuurlijk wel op de loopende band in elkaar gezet :(
Probleem ontstaat volgens mij in de eindtrappen.
En ik denk dat de eindcontrole erg slecht. Mijn 4200 heeft geen enkele ruis zowel in de bronnen als volume... Herstel is handmatig gefixd is en word dus uitdrukkelijk getest, af van de productieline.

Het blijkt wel zo te werken omdat mijn 4200 super prestatie's leverd...
Boekster schreef op 01 februari 2003 @ 05:28:
Ik kan je zo vertellen dat hij standaard op de -30 zit, en meestal als hij hard moet op de -10 a -5 . Mijn gehoor is ook nog perfect in orde :P .

Maar dat ze vermogen missen is toch wel vreemd, aangezien ze de 7200 als 110W bij 8 Ohm classificeren, wat dus echt veel is in mijn ogen. Maar het komt er dus duidelijk niet zo uit. Zonde dat zeker.

Zal het inderdaad eens voorleggen aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heb mijn 4200 terug, die rotzakken hebben hem 5 weken gehad en ik krijg hem terug zonder dat er iets aan gedaan is!

Plopjes waren 'binnen de specificaties'... eerste en laatste keer dat ik Marantz neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
idd kut geregeld dan,
ik ben benieuwd wat ik krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 01 februari 2003 @ 09:39:
[...]

ook al op de sr4300!?
heb je al gekeken naar je voeding? ofdat die goed vast zit en laat m' is lopen zonder hallogeen lampjes op hetzelfde stopcontact en stroombronnen op de versterker ;)
verder is een ruis wel normaal maar niet op laag volume
Voeding is prima in orde, en zeg nu zelf, als een elcheapo sony niet ruist, waarom zou zo'n marantz dan wel ruisen op dezelfde aansluiting :P

Een kleine (decoder) ruis is inderdaad normaal, maar in stille passages van muziek of films hoor ik het gewoon, en dan ben ik niet eens zo kritisch aan het luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dat kan dus niet he!!!....Geen genoegen meenemen!!!
Zeg maar dat dat plopen absoluut niet binnen welke norm dan ook valt
ONZIN... terug brengen naar je leverancier. En wijs hem op je recht van 3maanden reparatiegarantie..dat wil zeggen niet tevreden " linia recta" retour dat ding

Godvr..hier kan mijn eigen gruwelijk kwaad over maken. Hadden ze bij mij niet moeten flikken...
s_roubos schreef op 01 February 2003 @ 15:25:
Heb mijn 4200 terug, die rotzakken hebben hem 5 weken gehad en ik krijg hem terug zonder dat er iets aan gedaan is!

Plopjes waren 'binnen de specificaties'... eerste en laatste keer dat ik Marantz neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm de een heeft heel veel last terwijl de ander een goed apparaat heb, slechte zaak van marantz.

Wat betreft binnen die specificaties begrijp ik niet, dat is dus echt niet binnen de specs. Heeft het bedrijf hem wel bij Marantz onder gebracht?? Want ik betwijfel nog wel eens aan dat soort dingen. Er zijn bedrijven namelijk die zelf reperaties uitvoeren, en totaal niet de spullen opsturen naar de importeur. Zelf heb ik nooit last gehad als ik iets van marantz weg bracht, en het geen was altijd opgelost. Heb dan nog geen problemen gehad met me versterker, wel met mijn cd -speler. En die hebben ze netjes gemaakt. Inclusief een rapport erbij wat er gemaakt is, en wat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dat kan dus niet he!!!....Geen genoegen meenemen!!!
Zeg maar dat dat plopen absoluut niet binnen welke norm dan ook valt
ONZIN... terug brengen naar je leverancier. En wijs hem op je recht van 3maanden reparatiegarantie..dat wil zeggen niet tevreden " linia recta" retour dat ding

Godvr..hier kan mijn eigen gruwelijk kwaad over maken. Hadden ze bij mij niet moeten flikken...
Ik hang dinsdag ook meteen aan de telefoon... heb hem helaas niet zelf opgehaald, die vent aan de telefoon had me verzekerd dat hij hersteld was, maar kon niet zeggen wat er precies gedaan was, dat stond op een papiertje dat ik kreeg als ik hem kwam halen. Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm papiertje, ik kreeg altijd een papier van marantz met de gegevens erop en wat er was veranderd en gewijzigd, dan wel was vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

s_roubos schreef op 01 February 2003 @ 23:30:
[...]

Ik hang dinsdag ook meteen aan de telefoon... heb hem helaas niet zelf opgehaald, die vent aan de telefoon had me verzekerd dat hij hersteld was, maar kon niet zeggen wat er precies gedaan was, dat stond op een papiertje dat ik kreeg als ik hem kwam halen. Yeah right...
No way dat Marantz de receiver onder hun neus hebben gehad. Die dealer van je heeft gewoon zelf even gekeken, en dacht o dat doen ze allemaal, niks mis mee.

Vergelijk je verhaal met Duncan..echt niet dat een fabrikant zo wisselvallig werkt. Heb zelf geen ervaring met Marantz, maar geen enkele fabrikant werkt zo. Kijk dus of je een officiel papier van Marantz terug krijgt (kan Duncan je denk ik wel wat over vertellen) en zo niet leg hem je twijfels voor..

Werkt dat niet (GoT knokploeg >:) )gewoon dreigen met consumenten organisaties of direct contact opnemen met Marantz zelf. Vraag ze gewoon wat de specificaties zijn waar de receivers aan moeten voldoen (mbt tot ruis en ploppen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb idd alleen een papier van mijn dealer gehad, niet van Marantz. Kan je bij Marantz opvragen of ze iets in reparatie hebben gehad (b.v. via serienummer)?

Enne: hij plopt nog steeds natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-02-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Hij's fijn, ben eens gaan zoeken op buitenlandse fora, en wat blijkt; zelfs mensen met een SR-7300 horen dezelfde 'hiss' als ik. Ik ga bij m'n dealer aansturen naar een omruiling met een ander merk. Jammer voor Marantz, die gooit z'n naam wel een beetje te grabbel.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55792

Mijn Marantz sr-4300 is aangekomen vanuit duitsland en ik heb ook last van ruis vanaf het allerlaagste volume. :(
Nu heb ik geen zin om hem terug te sturen naar duitsland dus ik zal er wel mee leren leven. Het zou eigenlijk niet moeten.
Ook heb ik het gevoel dat hij op de één of andere manier niet goed klinkt.
Niet vol genoeg eigenlijk.
Woensdag ga ik een asus a7n8x halen zodat ik gebruik kan maken van de DD encoding capabilities van de nforce2.
Ik hoop dat dit wat problemen gaat oplossen want de SB live die ik nu gebruik is ook maar rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je kan je amp gewoon naar een Marantz dealer brengen, als je een aankoopbewijs hebt moeten ze je garantie verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, had het juist even opgezocht. Zal ik binnenkort zeker doen.
Hoop dat het alle problemen oplost.
Koop je juist een mooi setje (2x 602s3, lcr60, 2x lm1, yamaha yst-sw800 en marantz sr-4300) dan verwacht je toch wel iets.
Vind het een beetje tegenvallen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn SR4200 bij Richersounds in England gekocht middels het ozo geweldige Internet en heb um bij een locale dealer ter reparatie ingeleverd (onder zwaar protest v/d dealer, die mij de les wilde lezen over het kwaad dat Internet heet ;) )
M.a.w het hoeft geen problemen op te leveren dat je zo'n barrel in't buitenland koopt, maar het maakt het er niet gemakkelijker op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 70446 schreef op 03 februari 2003 @ 00:20:
Ik heb mijn SR4200 bij Richersounds in England gekocht middels het ozo geweldige Internet en heb um bij een locale dealer ter reparatie ingeleverd (onder zwaar protest v/d dealer, die mij de les wilde lezen over het kwaad dat Internet heet ;) )
M.a.w het hoeft geen problemen op te leveren dat je zo'n barrel in't buitenland koopt, maar het maakt het er niet gemakkelijker op....
Marantz wordt nu wel direct de grond in getrapt zeg.
ik denk dat het percentage slechte marantzen nu ook wel mee valt hoor.
Het blijft een mooi apparaat voor het geld, alleen zal je als je een misser hebt wat langer moeten wachten.
En verder ik denk dat de service van Marantz wel goed zit.
Anders waren daar ook wel wat berichten over verschenen op verschillende forum's.
Maarja het blijft een beetje zonde van zo'n merk dat wel.
misschien maar vragen of je het apparaat mag testen voor je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marantz is en blijft volgens mij een uitstekende keuze, maar de x200 serie heeft simpelweg een paar 'nasty bugs'. Heb je die eenmaal achter de rug, dan staat 'zo een barrel' garant voor jarenlang luisterplezier (non?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik mag het hopen :P .

Het geluid is tot nu toe nog steeds erg mooi naar mijn idee. Ben ik ook erg tevreden over :) . En die bugs zijn inderdaad erg jammer, maar zo heeft ieder merk wel eens iets (zoals ook Cannondale dat ineens had met een aantal modellen bijvoorbeeld en dat is echt geen slechte framebouwer om het zo maar even te verduidelijken). Maar als je hoort dat de SR-*300 ook al een aantal van diezelfde bugs heeft is het toch wel een beetje het ezel-stoot-zich-niet twee-keer-aan-dezelfde-steen-syndroom aan het worden :P . Zonde dat zeker.
Maar ik heb het ook even op het hifi.nl forum gevraag of mensen vonden dat de 7200 ook vermogen 'mist', en ik denk dat ik vandeweek ook de dealer maar eens ga pesten, want het klopt toch niet naar mijn idee. Als je met 30W al burenruzie kunt krijgen moet je toch wel vrewachten dat als je een 110W versterker bijna helemaal opendraait dat je dan een lichte aardbevind veroorzaakt :p .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18483

Ik heb mijn 6300 al ruim 2 maanden en heb echt geen problemen. Geen poppen, geen ruis echt helemaal niks, uiteraard behalve het prachtig geluid wat uit mijn boxen voor komt.

Zou dat geruis geen ander oorzaken kunnen hebben? Interferentie van buitenaf? Opstelling met/soort boxen? Dit zijn natuurlijk een paar simpele voorbeelden.

Wanneer horen jullie dit geluid nou precies? Is het met een dvdtje/cd...of is het gewoon witte ruis zodat je het juist kan horen? Als jullie de telefoon nummer van MarantzNL willen dat kan die wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 01:33:
Wanneer horen jullie dit geluid nou precies? Is het met een dvdtje/cd...of is het gewoon witte ruis zodat je het juist kan horen? Als jullie de telefoon nummer van MarantzNL willen dat kan die wil geven.
Geen enkele bron aangesloten, alleen de luidsprekers.
Volumeknop helemaal dicht, geen ruis.
Volume 1 db naar boven en ruis die je hoort vanaf een meter.
Meer dan reden genoeg om hem binnen te brengen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar ik heb het ook even op het hifi.nl forum gevraag of mensen vonden dat de 7200 ook vermogen 'mist', en ik denk dat ik vandeweek ook de dealer maar eens ga pesten, want het klopt toch niet naar mijn idee. Als je met 30W al burenruzie kunt krijgen moet je toch wel vrewachten dat als je een 110W versterker bijna helemaal opendraait dat je dan een lichte aardbevind veroorzaakt .
Vermogen zegt niet veel over het volume dat een amp kan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 55792 schreef op 03 februari 2003 @ 08:14:
[...]
Geen enkele bron aangesloten, alleen de luidsprekers.
Volumeknop helemaal dicht, geen ruis.
Meer dan reden genoeg om hem binnen te brengen denk ik zo.
Inderdaad, bij mij precies hetzelfde. Dacht eerst dat het aan de aangesloten apparatuur lag, maar op de tuner hoor ik bv. ook. Op de stand -64dB hoor ik ruis en radio doorelkaar, op ongeveer hetzelfde volume. En hoorbaar op een afstand van anderhalve meter. Ook in stille passages van cd's hoor ík dit gewoon goed.

Het is geen reden om Marantz direct compleet af te kraken, maar opvallend is het toch wel? :)
s_roubos schreef op 03 February 2003 @ 08:19:
Vermogen zegt niet veel over het volume dat een amp kan brengen...
Zie bijvoorbeeld dit artikel. Op die site is trouwens nog meer informatiefs te vinden :)
Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 01:33:
...
Zou dat geruis geen ander oorzaken kunnen hebben? Interferentie van buitenaf? Opstelling met/soort boxen? Dit zijn natuurlijk een paar simpele voorbeelden.
Interferentie heb ik grotendeels uitgesloten door overige apparatuur uit te schakelen. Andere luidsprekers zijn ook geprobeerd.

[ Voor 58% gewijzigd door Tele op 03-02-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
s_roubos schreef op 02 February 2003 @ 13:54:

Enne: hij plopt nog steeds natuurlijk.
Was dit een reeds gemodificeerde 4200 (met groene sticker) of was hij al wat ouder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gekocht in mei (toen er al sprake was van gestickerde amps), maar geen sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interferentie heb ik grotendeels uitgesloten door overige apparatuur uit te schakelen. Andere luidsprekers zijn ook geprobeerd.
Ik bedoelde meer andere soorten interferentie en dan heb je geloof ik 2 soorten, ongetwijfeld meerdere...

De 2 die ik bedoel zijn:

Directe bv je hebt je receiver naast een oude koelkast :) geplaatst, denk niet dat dat het geval is. Dan heeft het met de plaatsing te maken net zoals met die oude radiootjes. Volgens mij is dit niet zo vreemd met al die GSM masten , hoogspannings kabels :),in de omgeving en andere bedrading en apparatuur die mensen tegenwoording in huis hebben.

Dan heb je dus ook bv ruis die gegenereerd wordt op je stroomnet door spaarlampen/TL buizen, oude koelkast en dergelijke. Dit soort apparaten kunnen volgens mij op je stroomnet ook storing genereren die versterkt wordt door bv je receiver.
Lijkt me nogal dichtbij om bij je boxen te zitten, of bedoel je dat je ook die ruis hoort als je verder van je boxen zit?

Zijn jullie zelf al bij je dealer langs geweest met receiver en gevraagd of ze het kunnen aansluiten? Misschien hoor je het dan niet of hij juist wel.

Een collega van me had nog een ideetje maar die zal ik niet plaatsen aangezien jullie dan zelf met soldeer apparatuur aan de slag moeten.
Tele schreef op 03 February 2003 @ 09:41:
Inmiddels verwijderde telefoonnummer.
Ik heb een andere, maar dan van 1 van hun TD mannetjes mochten er ooit problemen optreden, maar dat is meer een questie van door verbonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 22:26:[....]Ik bedoelde meer andere soorten interferentie en dan heb je geloof ik 2 soorten, ongetwijfeld meerdere...
Ikzelf denk dat het niet van een externe bron afkomstig is; daar is de 'ruis' te .... 'steriel/constant' voor. Ik denk dat het eerder een kloksignaal is wat weer opgepikt wordt, en dit alles intern.
Lijkt me nogal dichtbij om bij je boxen te zitten, of bedoel je dat je ook die ruis hoort als je verder van je boxen zit?
Ook als ik niet ín m'n speakers zit hoor ik het, en zo viel het me ook voor de eerste keer op.
Zijn jullie zelf al bij je dealer langs geweest met receiver en gevraagd of ze het kunnen aansluiten? Misschien hoor je het dan niet of hij juist wel.
Zonder mensen op de ruis attent te maken vroegen ze uit zichzelf of dat normaal was; dat zegt wel wat lijkt me. :)
Een collega van me had nog een ideetje maar die zal ik niet plaatsen aangezien jullie dan zelf met soldeer apparatuur aan de slag moeten.
Solderen gaat me over het algemeen prima af, maar ik denk dat het beter is om een van zichzelf goed functionerend apparaat te hebben. :P Ik ga aan het eind vd week langs m'n dealer om dit op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 03 February 2003 @ 22:55:
[...]
Ikzelf denk dat het niet van een externe bron afkomstig is; daar is de 'ruis' te .... 'steriel/constant' voor. Ik denk dat het eerder een kloksignaal is wat weer opgepikt wordt, en dit alles intern.
Als je er gemakshalve vanuit zou gaan dat Marantz perfecte receivers maakt, zou de receiver in staat kunnen zijn een storing van buitenaf ook steriel en constant te kunnen versterken, toch?

Trouwens in een Hifi zaak zou je volgens mij alleen maar storingen hebben dus dan zou dit euvel, mits van buitenaf gegenereerd, ook sterker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 23:19:Als je er gemakshalve vanuit zou gaan dat Marantz perfecte receivers maakt, zou de receiver in staat kunnen zijn een storing van buitenaf ook steriel en constant te kunnen versterken, toch?
Je hebt helemaal gelijk, maar nogmaals, waarom zou een zeer goedkope versterker geen last van deze invloeden hebben, terwijl deze dat wel heeft? :)

Zou je dat nr. van Marantz even kunnen mailen, dan overleg ik even met de TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
A/V Receiver zegt het al, wil je minder ruis moet je voor een HiFi stereo versterker gaan. Ik hoorde hetzelfde bij m`n Pioneer. Naar de winkel terug gegaan maar alle receiver hadden het, ook ONKY / DENON van 3000 pleuro. Tis opzich minimaal maar wel hoorbaar voor sommige onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de tel# gemailed, hoop dat het je helpt. Kan me goed voorstellen dat als je zoiets koopt dat je wil dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ruis mag gewoon niet hoorbaar zijn als je de volumeknop 1 stap opendraait.
en dan heb ik het over een RUIS en niet iets wat je amper kan horen.
als ik een kennwood 5020 opendraai hoor ik pas een ruis als ik het volume voluit opendraai.
en dat is een budget receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 04 February 2003 @ 00:08:
ruis mag gewoon niet hoorbaar zijn als je de volumeknop 1 stap opendraait.
en dan heb ik het over een RUIS en niet iets wat je amper kan horen.
als ik een kennwood 5020 opendraai hoor ik pas een ruis als ik het volume voluit opendraai.
en dit is een budget receiver.
Idd

Dit is gequote uit de hififaq van een kerel die blijkbaar wel weet waarover hij het heeft.
Ruis

Bedoeld wordt de hoeveelheid ruis (een sissend geluid) die je kunt horen als er geen ingangssignaal aangesloten is (of als de volume regelaar "dicht" staat). Vaak wordt het aangegeven ten opzichte van een uitgangsvermogen van 1 watt. Je moet dan een getal zien van -90 dBWatt of groter (meer negatief).

Als het criterium van 1 Watt er niet bij staat geldt het t.o.v. het maximum vermogen van de versterker. Voor een 100 Watt versterker moet je dan 40 dB meer eisen, dus -130 dB.
Ruis is een principiele kwestie, alle (analoge) apparatuur heeft een bepaalde ruisbijdrage. Voor huiskamer versterkers moet het echter onhoorbaar kunnen zijn, ook met je oor aan de luidspreker.

Als er op een versterker ingang géén signaalbron aangesloten is, en je kiest die ingang met de volume regelaar rechtsom dan zul je vaak flink wat ruis horen. Dat hoeft niet slecht te zijn; Sluit op die ingang een "stille" signaalbron aan (bijv. een CD speler zonder CD) en luister nog eens. Als je dan nog steeds veel ruis hoort moet je gaan opletten. Draai dan een CD, en kijk hoeveel de volume regelaar terug moet de ruiten niet te laten springen. Luister bij die stand nog eens naar de "stille" Cd-speler. Als je dan niks hoort is het wel OK.
Dit is bij mij duidelijk niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55792 op 04-02-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als ik het volume op nul heb hoor ik op max. 30 cm afstand ruis uit de tweeters van mijn speakers. Is volgens mij normaal bij gevoelige tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor boxen hebben jullie aangesloten?

Ik heb vandaag de boel getest en ik hoor echt geen ruis niet eens een beetje en dan draai ik de knop richting 0db en verder.

Ik heb als front 2x R3 en 1xRc van Tannoy en MxSub en 2x achter Mx1

Front hebben een impedence van 6ohm en achter 8ohm.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 18483 op 04-02-2003 14:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18483 schreef op 04 February 2003 @ 14:10:
B&W DM602 S3, LCR60 center, B&w LM-1 rear en Yamaha YST-SW800 sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 04 februari 2003 @ 14:10:
2x Tannoy MX4, 2x MX2, 1xMXC. :)

Heb net met Marantz getelefoneerd; hij wilde hier weinig over zeggen, en vond eigenlijk dat ik eerst maar eens moest gaan vergelijken met een andere bij de dealer. Heb met m'n dealer een omruil afgesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 04 February 2003 @ 15:00:
[...]

2x Tannoy MX4, 2x MX2, 1xMXC. :)

Heb net met Marantz getelefoneerd; hij wilde hier weinig over zeggen, en vond eigenlijk dat ik eerst maar eens moest gaan vergelijken met een andere bij de dealer. Heb met m'n dealer een omruil afgesproken. :)
Vind ik eigenlijk een beetje tegenvallende reactie had toch wel iets meer verwacht. Ga je er echter wel eerst naar luisteren voordat je em omruild? Ga je em voor dezelfde inruilen of voor een 6300 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Anoniem: 55792 schreef op 02 februari 2003 @ 23:38:
Idd, had het juist even opgezocht. Zal ik binnenkort zeker doen.
Hoop dat het alle problemen oplost.
Koop je juist een mooi setje (2x 602s3, lcr60, 2x lm1, yamaha yst-sw800 en marantz sr-4300) dan verwacht je toch wel iets.
Vind het een beetje tegenvallen nu.
Mja, Marantz wordt idd nu een beetje slecht afgeschildert door alle slechte ervaringen in een topic onder te brengen. Er zullen meer, veel meer, mensen zijn die er geen problemen mee hebben. Verder staat Marantz internationaal goed aangeschreven, en maken ze volgens ieders mening zeer degelijke versterkers.
Bedenk je ook dat deze bugs voorkomen bij de A/V-range, waar een hele hoop elektronica inzit. Veel makkelijker dus om fouten mee te maken, en bugs te verstoppen.
En tot slot zal, als je alles uitlegt over de 'niet-reparatie', Marantz er alles aan doen om het alsnog snel te fixen.

Lang leve Marantz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 04 februari 2003 @ 15:13:
[...] Ga je em voor dezelfde inruilen of voor een 6300 :).
Ik waag een gokje met een SR-7200 (gebruik toch alleen 5.1, en is goedkoper dan de 6300).
Ik twijfel ook niet echt aan Marantz, maar het is jammer dat ik (en anderen) er pech mee heb(ben). Heb de 4300 terug in z'n doos gedaan en wil hem niet meer zien :P

[ Voor 39% gewijzigd door Tele op 04-02-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Het wordt gewoon door heel veel mensen gekocht dus je zult procentgewijs wat meer klachten zijn op fora's als je het vergelijkt met ik noem maar wat een nad receiver.
Vergelijk het met een Nokia 3310, bak vol met kapotte toestellen bij de phonehouse ;)
half nederland heeft zo'n ding dus veel uitvallers.
Maar ik zou niet weten waarom ik ineens geen marantz wil hebben omdat ik 1 fout model heb ontvangen en weer netjes (daar ga ik vanuit) gefixt wordt door marantz.
Blijft mooi spul hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 04 februari 2003 @ 17:49:
Het wordt gewoon door heel veel mensen gekocht dus je zult procentgewijs wat meer klachten zijn op fora's als je het vergelijkt met ik noem maar wat een nad receiver. [...] Blijft mooi spul hoor :P
Ik heb nu op heel wat fora en newsgroepen rondgeneusd, en over elk merk is wel wat. Zo zou de nederlandse H/K importeur bagger zijn, en NAD apparatuur onbetrouwbaar. Ik ga er vanuit dat ik gewoon pech heb gehad met deze reciever, en dat de volgende het beter zal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 04 February 2003 @ 17:28:
[...]
Ik waag een gokje met een SR-7200 (gebruik toch alleen 5.1, en is goedkoper dan de 6300).
Heb ik toen ook naar gekeken, maar ik heb juist de 6300 genomen omdat het beter bij mijn boxen serie paste dan die 7200. Bovendien is die 6300 gewoon nieuwer en alles wat op die 7200 zit, zit dus ook op die 6300.

Je hoeft die 6.1 niet te gebruiken, doe ik nu ook niet, maar als ik ga verhuizen komt er wel een SC speakertje bij bv de MxC :).

Moet je dan niet oppassen met je boxen vanwege de hogere output die de 7200 kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 04 februari 2003 @ 19:29:[...]Moet je dan niet oppassen met je boxen vanwege de hogere output die de 7200 kan leveren?
Neuh, hadden ze maar geen speaker moeten worden. :P Serieus: maakt niet zoveel uit als het gespecificeerde vermogen iets hoger ligt dan dat van de speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Neuh, daar hoef je niet voor op te passen. Als je meer vermogen gaat leveren en het blijkt teveel te zijn, dan horo je dat vanzelf in de vervorming die optreedt. En over het algemeen valt dat ook reuze mee, aangezien je hem toch niet helemaal open draait.

En ik heb de oplossing ook deels gevonden :) . In het OSD (wat niet op de 4200 zit voor zover ik weet) kun je de speakerafstand instellen, en ook een extra dB boost meegeven. Er zat een verschil in de fronts en rears die ik er zelf al in had gezet, maar ik heb nu de rears op max gezet, en het verschil ervanaf getrokken, zodat ze dus nu op +12 en +15 staan. Flinke boost dus :) . En ik heb dus nu ook standaard de receiver 12dB zachter staan. Lijkt me al erg veel uitmaken dacht ik zo :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boekster schreef op 04 februari 2003 @ 19:56:
En ik heb de oplossing ook deels gevonden :) . In het OSD (wat niet op de 4200 zit voor zover ik weet) kun je de speakerafstand instellen, en ook een extra dB boost meegeven. Er zat een verschil in de fronts en rears die ik er zelf al in had gezet, maar ik heb nu de rears op max gezet, en het verschil ervanaf getrokken, zodat ze dus nu op +12 en +15 staan. Flinke boost dus :) . En ik heb dus nu ook standaard de receiver 12dB zachter staan. Lijkt me al erg veel uitmaken dacht ik zo :) .
Dat staat in je handleiding :) niet gelezen? Wat +12 en +15?!? dat is wel een hele hoge boost...het moet wel gelijk klinken he...dus niet dat je haren van achter aangeblazen worden. Met die test mode is dat mooi te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Nou, ik kan je vertellen dat het geen moer uitmaakt :/ . Reden, hij kan nu niet meer op +5, hij gaat nu nog maar tot 0 :-\ .

Maar als je die boost nstelt kun je dus ook je volume lager zetten. En die +12 zijn nu beide fronts en de +15 zijn beide rears, dus niet een rear van +12 en een rear van +15 :) . Maargoed, ik hou het nu maar zo,dan lijkt het alsof hij harder kan :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Waaraan kan je een SR7200 zonder het ploppen trouwens herkennen? (voordat ik met een tweede marantz reciever terug kan..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Receivers die al aangepast zijn hebben een groene sticker op de doos.

Verder weet ik niet hoe je hem kan herkennen behalve aan het ploppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 50944 schreef op 04 February 2003 @ 22:10:Verder weet ik niet hoe je hem kan herkennen behalve aan het ploppen ;)
Beetje zitten zoeken, in Nederland/Europa zou je een serienummer hoger dan de volgende moeten hebben bij de 7200 om geen problemen te hebben:

SR7200/N2b MZ010148002426
SR7200/N2g MZ010148002781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik vragen waar je die serie nummers vandaan hebt, en of die er ook zijn voor de andere AV-series van Marantz zoals de 4200, 5200 en 6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 73878 schreef op 05 februari 2003 @ 15:14:
Mag ik vragen waar je die serie nummers vandaan hebt, en of die er ook zijn voor de andere AV-series van Marantz zoals de 4200, 5200 en 6200
Googlen en op audioreview gekeken. Hier heb je de rest van de series, helaas niet van de SR-4200: (voor alle nummers geldt: hoger dan deze is OK)

SR5200/N1B MZ030202020001
SR5200/N1G MZ030202020001
SR5200/N2B MZ020149006031
SR5200/N2G MZ020149004426

SR6200/N1B MZ030202020001
SR6200/N1G MZ030202020001
SR6200/N2B MZ020149003531
SR6200/N2G MZ020150002446
SR6200/N1B MZ030202020001
SR6200/N1G MZ030202020001

SR7200/N2B MZ010148002426
SR7200/N2G MZ010148002781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het schijnt ook zo te zijn dat het plop probleem en de slechte condensator niet op de SR4200 bestaat... volgens Marantz. Toch gek dat er zoveel mensen met problemen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

nou wel degelijk...heb hier het rapport voor me liggen het luid:

*****Uitgevoerde werkzaamheden******
Geen afwijkingen in TD kunnen vaststellen, uit voorzorg DPS-circuit hersteld en 2X IC vervangen, functie OK

neem deze tekst maar over uitprinten en meenemen naar je dealer
Ik heb er een prima werkende sr-4200 retour gekregen...
s_roubos schreef op 05 February 2003 @ 18:14:
Het schijnt ook zo te zijn dat het plop probleem en de slechte condensator niet op de SR4200 bestaat... volgens Marantz. Toch gek dat er zoveel mensen met problemen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, bij mij niks gerepareerd. Morgen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Hier heb je mijn reparatie.nr 737942

geef dit maar door,

En dat ze de reciever naar Heerlen sturen, daar kunnen ze het blijkbaar wel
Met dit nummer kunnen ze zo in de computer lezen wat er vervangen is.
Iedereen heeft recht op een goed werkende receiver..

succes

Geld trouwens voor iedereen die of voor de gek word gehouden of een plopende reciever terug krijgt.
s_roubos schreef op 05 February 2003 @ 20:01:
Tja, bij mij niks gerepareerd. Morgen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
M'n 4300 omgeruild voor een nieuwe en probleemloze 7200, ik ben dus redelijk happy :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/7200.jpg

Nadeel van dit ding; veroorzaakt flinke netspanningsdip ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tele op 08-02-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat niet eens champagne kleur? Ga je schamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Anoniem: 18483 schreef op 04 February 2003 @ 19:29:
[...]
Heb ik toen ook naar gekeken, maar ik heb juist de 6300 genomen omdat het beter bij mijn boxen serie paste dan die 7200. Bovendien is die 6300 gewoon nieuwer en alles wat op die 7200 zit, zit dus ook op die 6300.
De SRx300 reeks heeft nu ook een Cirrus Logic chipset ipv een door Marantz ontwikkelde chip van de SRx200 reeks, en die kan wat meer dingen decoden.

(Ik wilde ff wat specs pasten van marantz.com, maar die site is momenteel down :\ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 09 February 2003 @ 11:41:
Wat niet eens champagne kleur? Ga je schamen :).
Schaam je dat je champagne mooi vindt :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Champagne vind ik echt afgrijselijk. Maargoed, smaken verschillen :) .
Maar nu je ook een SR7200 hebt, heb je ook het idee dat je hem bijna helemaal op en kunt draaien? Dus zodner boosts en dergelijke naar de -5 kon makkelijk. En hij is hier dus ook op +5 geweest. Kun je dat ook doen zonder dat het echt keihard is? Ik ben benieuwd of het aan mijn apparaat ligt of niet :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
-20dB bij Dolby Digital is al belachelijk hard bij mij, op analoge bronnen
kom ik tot de -10dB. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tele op 09-02-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boekster schreef op 09 februari 2003 @ 16:54:
Champagne vind ik echt afgrijselijk. Maargoed, smaken verschillen :)....
Ik zeg altijd "geen smaak is ook smaak."

Ik vond die champagne kleur juist mooier dan dat standaard zwarte, het glimt zo mooi en het past beter bij de interieur, en het mag gezien worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 18483 op 09-02-2003 17:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Tele schreef op 09 February 2003 @ 17:44:
-20dB bij Dolby Digital is al belachelijk hard bij mij, op analoge bronnen
kom ik tot de -10dB. :)
DD niveau ligt dus bij mij standaard op -20dB. Dat is het normale luisterniveau voor film. Is redelijk hard, maar niet belachelijk.

En -10 is flink niveau. Ik draai al m'n CD's analoog :) , dus het is dan standaard al wat zachter.
Maar heb je het idee dat je hem echt ver opendraait? Want dat heb ik wel. De versterker beneden, een Denon van 65W Continu kan echt maar tot de helft. En de woonkamer is dus ruim 2x zo groot als mijn kamer. Bij mij zou je het dus al veel sneller moeten merken naar mijn idee.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Dat ver opendraaien is meer een kenmerk van de volumeregeling, dan van de achterliggende versterker. Ik vind het wel mooi omdat je lagere volume's veel nauwkeuriger kan instellen. Die denon heeft dus een wat grovere regeling. Ken ook Sansui en H/K amps die hetzelfde gedrag vertonen. Ik zou me er maar niet al te druk om maken, hoort bij de reciever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ja, dat lijkt me dan wel. Hij klinkt wel een stuk fijner dan die Denon dus dat is wel veel cooler :p .

Maar als het bij jou ook zo is dan ben ik gerustgesteld :) . Dan is het geen productiefout oid. :) . Bedankt in ieder geval. :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

Mad_Demon

de dokter

Een klasgenoot van me kan voor 399 euro een sr4200 kopen, ik weet niet of het een nieuwe of een demo-model is. De vraag is alleen, doen of niet? Geld is geen probleem, en voor een Marantz is het zeker een aardige prijs. Alleen nu lees ik allemaal dingen van ruis en plopjes :? Horen die bij de oudere modellen en moet er op serienummers gelet worden of moet hij doorsparen voor een betere (en duurdere) versterker?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik denk dat het een redelijk normale prijs is. Voor 499 had je bij Correct een SR6200, dus nog wat meer functies.

Maar als het goed is hebben alleen de oudere modellen dus de ruis en plopjes. De nieuweren hebben deze problemen niet meer.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 13:23

Flarrestein

Superworm Jim

Flarresteins SR4200 ruist niet, maar plopt wel... :X

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Mad_Demon schreef op 12 February 2003 @ 12:36:
Een klasgenoot van me kan voor 399 euro een sr4200 kopen, ik weet niet of het een nieuwe of een demo-model is.
Ga eens kijken bij RAF, een SR-4300 voor 399 euro. Hoger aantal Watt en 6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53712

Anoniem: 49530 schreef op 12 February 2003 @ 12:54:
[...]

Ga eens kijken bij RAF, een SR-4300 voor 399 euro. Hoger aantal Watt en 6.1.
Of ga eens kijken bij Staffhorst (zelfde keten als RAF); ik heb daar de SR-5300 voor 499 euro gekocht. Dat was trouwens wel tijdens hun winteropruimingsactie, die tot afgelopen zaterdag liep.

En trouwens, ik heb geen plop of ruis of een ander mankement ontdekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 53712 op 12-02-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53712 schreef op 12 februari 2003 @ 15:20:
[...]

Of ga eens kijken bij Staffhorst (zelfde keten als RAF); ik heb daar de SR-5300 voor 499 euro gekocht. Dat was trouwens wel tijdens hun winteropruimingsactie, die tot afgelopen zaterdag liep.

En trouwens, ik heb geen plop of ruis of een ander mankement ontdekt.
Heel mooie prijs, heb zelf de sr-4300 in duitsland voor die prijs gekocht.
Met ruis trouwens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf de SR-6200 en heb ff alles doorlopen, en heb geen ruis. Dat ploppen moet ik nog even testen. Moet daarvoor even me vaders DVD-speler lenen. Dan pas ik kan ik nagaan of er geen probleem is. 1 Ding schrok ik wel een keer van, en dat was toen ik mijn volume tot +5 Db opendraaide een knal "ergens" vandaan kwam. Het was verder niet nadeling op wat dan ook, me speakers werken, geen scheuren, gaten of dergelijke in me conussen, en alles draait nog zoals altijd. Maar waar het vandaan kwam geen idee?? De versterker werkt ook nog steeds naar behoren.

Misschien dat iemand dit ook een keer ooit gehoord heeft, en me kan vertellen wat het mogelijk geweest kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:30
ik heb ook een sr6200 bij correct gekocht voor €499,-

en heb geen last van plopjes ofzo, mijn serienummer is hoger dan de hierbovengenoemde serienummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

tim1981 schreef op 12 februari 2003 @ 19:00:
ik heb ook een sr6200 bij correct gekocht voor €499,-

en heb geen last van plopjes ofzo, mijn serienummer is hoger dan de hierbovengenoemde serienummers
Daar ging ik in eerste instantie ook voor, maar toen zag ik de 7200 :) . Mijn andere optie was de Yamaha RX-V630. Maar toen ik die hoorde was hij vrij schel en blikkerig. Lang niet zo mooi als Marantz. Maar Correct was goed bezig in de opruiming :P .

Music Addicted

haha wilde ook wel 7200 maar dat liet me budget niet toe. En zelf ging ik voor de 5200... Tot ik de 6200 zag staan... Tja dan is de keus voor mij snel gemaakt :)

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:30
het verschil van €200 was me teveel voor de 7200, dus toch de 6200 genomen voor €499.

de 7200 zag ik van de week bij correct staan voor €679,00

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Klopt, dat heb ik er inderdaad voor betaald. Die afstandsbediening is een heel stuk fijner dan die van de 6200. Dat is al heel wat waard, en tja, de rest boeit inderdaad niet zo. Ik geloof dat er ietsjes andere componenten ook inzitten, naast de multi-room abilities.

Music Addicted

Dat multi room ability heeft de 6300 ook :), in ieder geval A/B

• Boekster

Boekster

Naimoholic

A/b heeft elke fatsoenlijke versterker, dus dat is geen argument ;) . Multi room betekent ook dat je met je surround set film kunt kijken en achtergrondmuziek in stereo aan kunt zetten in een andere kamer. Bij A/B speakersets is het gewoon dat beide hetzelfde produceren.

Music Addicted

• Dr. Strangelove
A/b heeft elke fatsoenlijke versterker, dus dat is geen argument
De SR4200 heeft het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

s_roubos schreef op 13 februari 2003 @ 23:33:
[...]

Niet? Dat is wel apart. Had ik zeker wel verwacht. Nouja, niet dat je het nodig hebt. Maar leuk om mee te spelen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 21:31

-Stef-

Slainthe!

Niet? Mijn Yamaha RX-V1300 heeft het anders wel en ik ga er t.z.t. dan ook zeker gebruik van maken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 13 February 2003 @ 23:33:
[...]

Natuurlijk heeft een 4200 wel een AB. Zou wel erg apart zijn als hij het niet heeft. Ik weet dat jij je receiver hebt gekocht toen hij in de aanbieding was, misschien was hij zo goedkoop omdat er geen AB bij zit.

Als je me niet gelooft: linkje naar de Sr-4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hehe volgens mij wordt er met A/B geen afstandbediening bedoeld ;)
uiteraard zit die bij de 4200, er bestaan volgens mij nieteens receivers zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemachtig, ja ik zit echt te slapen.

Heb een weekje niet kunnen Gotten, en dan krijg je dit soort opstartproblemen 8)7

De a/b regeling van een rxv-1300 is trouwens helemaal mooi, met aparte volumeregelingen enzovoort. :)
Pagina: 1 2 Laatste