Vraag voor Marantz SR4200/SR5200 bezitters...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70446

Topicstarter
Ik ben best tevreden met m'n Marantz SR4200 A/V receiver, maar is het iemand wel es opgevallen dat er een behoorlijke hoeveelheid hoge achtergrond-ruis wordt gegenereerd, onafhankelijk van de gekozen input-source (analoog/digitaal/dvd/cd/maakt niet uit)...? Het valt me echter pas op als het volume vrij laag staat (op -40/30 dB) en het wordt pas harder vanaf circa -10 dB.... Ben ik nu aan't mierenoiken of hoort dit niet (daarbij neem ik ook een zeer lichte trilling v/d trafo waar en ik vraag me af of dit 'normaal' is)..

thanx / grt

PS. Ik heb um al een keertje laten repareren voor de redelijk befaamde DTS-plopping bug, in de x200 serie... Hetgeen tussen ( ) nog steeds niet is gefixed }-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn 6200 heeft helemaal geen last van dergelijke ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
eidelijk iemand die het ook hoort!

ik hoor het ook maar iedereen die ik het laat horen zeggen dat ik gek ben :(
ik hoor weldegelijk ook ruis en denk eigenlijk ook niet dat t' normaal is,
net als dat geplop bij switchen van inputs en soundmodes.
daar heb ik gelukkig geen last van. :)
wel van een tikkende DTS chip, waar ik binnenkort voor terug ga.
ik denk alleen dat als ik het geruis in de winkel laat horen dat ze zeggen dat het normaal is. :X
ik zal is een mailtje naar marantz sturen, hopen dat ze mij gelijk geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een vriend van me heeft een SR6300 en er ook geen last van (van die ruis / DTS-bug).... Okay, das een klasse beter, maar ik vind ook bij zo een inferieure SR4200 ( ;) ) dat er eigenlijk helemaal geen ruis mag optreden bij een dergelijk laag geluidsniveau...
Zoals ik in m'n openingspost schreef heb ik hem al een keertje laten opsturen en hebben ze een IC-tje vervangen / DSP-circuit herstelt, maar ik heb nog steeds last van die DTS-bug, nog steeds zachte tikjes bij het overschakelen tussen de modes en die hoge ruis dus....

Tip: geef overdreven duidelijk aan wat de problemen zijn, want anders doen ze maar wat bij Marantz kennelijk :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zachte tikjes heb ik ook bij het overschakkelen tussen de sound moders... :)
mja...toch maar marantz bellen/mailen dan, of hifi corner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8456

Ik heb zelf een SR-4200 en absoluut geen ruis te horen en ook geen plopjes gelukkig. Aangesloten op B&W DM 305, B&W 302 en B&W CC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat ze bij Marantz te vertellen hebben over die ruis (heb jij trouwens ook 'last' van een lichte trafotrilling?), want hierover hebben ze mij geen reactie 'whatsoever' op gegeven, toen ik m'n receiver heb laten repareren (terwijl ik het wel duidelijk had vermeld in de reparatieopgave)....

Ik ga binnenkort Peter (for the insiders) maar weer eens lastig vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb iig geen trillingen opgemerkt van mijn trafo. Wanneer komt het dan bij jouw voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor syntony:

Luister op circa 20 cm afstand v/d speaker bij een volume van -60/50/40 dB / zet rustige muziek op (I mean, bij 'System of a Down' zal de ruis me niet echt opvallen en als de receiver geen input krijgt dan krijg je zodoende ook geen ruis(output)) en varieer het volume / input-source (DVD/CD).... Als je dán geen ruis hoort dan is er waarschijnlijk iets mis met die SR4200 van mij (of de ruis valt buiten je gehoorspectrum / tolerantielevel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even over die trafotrilling:

Als ik de receiver aandoe trilt de kast zeer licht (en dat verandert niet) en hoor ik een zeer lichte (doch irritante) lage brom (ook door mijn speakers, tenminste als ik mijn oor dicht tegen de woofer plaats)... Niet zo hinderlijk als die ruis, maar als ik het apparaat tóch moet laten repareren dan maar gelijk goed (again).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die ruis is zo weinig dat het echt niet opvalt en je luisterd toch niet vanaf 20 cm. Dit geld voor alle 5 de speakers. Het is trouwens normaal dat een versterker ruist, ook een dure stereo versterker ruist enigszins.

En bij mij is (gelukkig) geen spake van een trillende trafo/brom

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 8456 op 07-01-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals ik al zei ben'k best tevreden met die receiver, maar het gaat mij hier voornamelijk om:

Als het niet hóórt (zoals die trafotrilling en die DTS-bug, onder bepaalde omstandigheden) dán moet het in mijn opinie gefixed worden... K'eb niet voor niets een receiver van een merk als Marantz gekocht... anders had ik wel een Sony/Pioneer genomen (als laatste opm: Ik heb nog nóóit ruis op dergelijke lage volumeniveaus waargenomen bij mijn vorige receivers/versterkers, zélfs niet op 20 cm afstand ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74988

Mijn pioneer vsx711 ruist niet. Ook niet als ik mn oor 20cm van de luidspreker heb :)
Anoniem: 70446 schreef op 07 januari 2003 @ 16:21:
Zoals ik al zei ben'k best tevreden met die receiver, maar het gaat mij hier voornamelijk om:

Als het niet hóórt (zoals die trafotrilling en die DTS-bug, onder bepaalde omstandigheden) dán moet het in mijn opinie gefixed worden... K'eb niet voor niets een receiver van een merk als Marantz gekocht... anders had ik wel een Sony/Pioneer genomen (als laatste opm: Ik heb nog nóóit ruis op dergelijke lage volumeniveaus waargenomen bij mijn vorige receivers/versterkers, zélfs niet op 20 cm afstand ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Anoniem: 74988 schreef op 07 januari 2003 @ 17:54:
Mijn pioneer vsx711 ruist niet. Ook niet als ik mn oor 20cm van de luidspreker heb :)

[...]
Lekker nuttig :O

Dat geplop wanneer je schakeld tussen de verschillende surround modussen is een bekend probleem bij de x200 serie, als je daar last van hebt kan je dat onder garantie laten repareren. Over dat ruisen is me niks bekend, heb zelf dan ook geem Marantz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wilde hier geen Pioneer of Sony bezitters beledigen hoor (ik had het natuurlijk over de low-budget series van deze merken ;))... Zo zie je maar weer, zelfs van een 'topmerk' als Marantz moet je 'nooit' voor de laagste versie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Dat ploppen heeft mijn 4200 ook daar is mee te leven gewoon volume terug draaien tijden source, hoor je het gewoon niet. Simpel....maar gelukkig geen DTS-bug als dat er nog bij komt gaat tie zeker terug voor reparatie.

Trouwens wie heeft er een sub aanhangen??....een YAMAHA b.v

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik hier nog een puntje van kritiek neerleggen over Marantz receivers.

Ik vind namelijk de basweergave best wel tegenvallen, ook met de "equalizer" is hier niet voldoende iets aan te veranderen. Ik heb de receiver getest met dezelfde boxen als ik hier heb en het ligt dus niet aan m'n boxen. Al zou ik een Marantz kopen, zou ik dus zeker een muzikaal subje erbij gebruiken.

Iemand een mening hierover? ;)

(heb geluisterd naar een sr-6200)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 07-01-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Anoniem: 50944 schreef op 07 januari 2003 @ 20:01:

Ik vind namelijk de basweergave best wel tegenvallen, ook met de "equalizer" is hier niet voldoende iets aan te veranderen. Ik heb de receiver getest met dezelfde boxen als ik hier heb en het ligt dus niet aan m'n boxen. Al zou ik een Marantz kopen, zou ik dus zeker een muzikaal subje erbij gebruiken.

Ik heb dus de Marantz SR-6300 icm Magnat Needle Sub 25a subwoofer.
Ik vinde persoonlijk de subout van de Marantz vrij zwak. Het kan ook misschien ook aan de cut off frequency liggen. Op het moment als mijn speakers op small zet komt er net aan meer bas uit mijn mijn subwoofer als dan ik mijn speakers op large zet. Zelf vind ik het verschil naar mijn subwoofer minimaal.

Voor mijn Marantz SR-6300 had ik een Yamaha RX-V620 en die had volgens mij een betere management voor de sub-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Hmm er zijn meer mensen die dus de basweergave wat aan de mindere kant vinden. Zelf heb ik dus de SR-6200 en had daarvoor de SR-53. De SR-53 had een uistekende basweergave en liet me JBL boxen flink beuken. Sinds ik me SR-6200 erop heb mis ik dus die zware dreun die uit de JBL kwam. Heb dit nu opgelost door een Infinity HSP-250 Sub en die dreunt wel flink mee.

Ik durf alleen niet te zeggen of de basweergave nou aan de versterker ligt als het gaat om sterkte van de bas, of aan de sub. Ik ben namelijk nu erg tevreden over me laag. Wat mij ook heel erg opviel, is het knopje ontrendt de S-direct. Dit leuke knopje heeft de eigenschap wanneer het aangezet wordt alles op on te zetten en op een bepaalde instelling (heb ff boek van marantz niet bij de hand) te zetten. Dit levert al meteen een wat voller geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over de sub uitgang van de 6200; Er is in het system menu (ofzo) een aparte optie om de sub 10 dB extra te boosten, en er is nog de andere regeling die volgens mij van +9 naar -9 gaat (ofzo?), dus het lijkt mij dat je de sub tot 19 dB extra kan boosten, dat moet toch sowieso genoeg zijn lijkt me. Maar ik heb het zelf niet getest want ik heb geen sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50162

Ik heb zelf de sr5000 en geen problemen met ruis of andere tikken etc.

Heb je je systeem al eens meegenomen naar een andere locatie?
Is er iets mis met het input apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185 schreef op 07 January 2003 @ 20:22:
[...]

Ik heb dus de Marantz SR-6300 icm Magnat Needle Sub 25a subwoofer.
Ik vinde persoonlijk de subout van de Marantz vrij zwak. Het kan ook misschien ook aan de cut off frequency liggen. Op het moment als mijn speakers op small zet komt er net aan meer bas uit mijn mijn subwoofer als dan ik mijn speakers op large zet. Zelf vind ik het verschil naar mijn subwoofer minimaal.

Voor mijn Marantz SR-6300 had ik een Yamaha RX-V620 en die had volgens mij een betere management voor de sub-out.
Ik bedoel eigenlijk de basweergave over de fronts, die het dus noodzakelijk maken om een sub bij muziek te gebruiken. De enige basversterkende instelling op een sr-6200 is geloof ik met de AB in te stellen, deze gaat max. op +6, of dat decibels zijn en bij hoeveel Hz weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reactie op post van 'silitek':

Als je zeker wilt weten dat je geen DTS-bug hebt dan moet je een aantal films (liefst nieuwere) nemen met een DTS-track en vervolgens een aantal keren vooruitspoelen / achteruitspoelen / pauzeren / chapters-skippen.... Hoor je dan nog steeds geen ploppen in de rechterachterspeaker dan zit het wel goed volgens mij (in sommige gevallen heb je echter 'zonder verdere inspanning' al te maken met die DTS-bug, maar meestal treedt het pas op na hetgeen boven staat beschreven)...

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 22:08
Anoniem: 50944 schreef op 07 januari 2003 @ 20:01:

Ik vind namelijk de basweergave best wel tegenvallen [...]

heb zelf een SR7200, en had daarvoor een PM400 (1979). met dezelfde fronts (oude B&W DM2-Mk2) heb ik geen last van tegenvallende basweergave. sterker nog, bij sommige nummers is 't wat teveel. ik praat dan over gewone stereo-weergave, meestal in 'source-direct' mode (de 'equalizer', als je daar al van kunt spreken, gebruik ik nooit).

zal wel een verschil in smaak zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bedankt voor je tip...inderdaad ook ik was het haasje
Toch maar terug gebracht ....minmaal 2weken zonder reciever

:(
Anoniem: 70446 schreef op 08 January 2003 @ 11:53:
Reactie op post van 'silitek':

Als je zeker wilt weten dat je geen DTS-bug hebt dan moet je een aantal films (liefst nieuwere) nemen met een DTS-track en vervolgens een aantal keren vooruitspoelen / achteruitspoelen / pauzeren / chapters-skippen.... Hoor je dan nog steeds geen ploppen in de rechterachterspeaker dan zit het wel goed volgens mij (in sommige gevallen heb je echter 'zonder verdere inspanning' al te maken met die DTS-bug, maar meestal treedt het pas op na hetgeen boven staat beschreven)...

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@silitek:

Das niet zo mooi, van je SR4200... maar dat geeft jou/mij ook weer meer grond om op te staan (als ze moeilijk gaan doen bij Marantz, dat het aan de DVD(speler) zou liggen bv.)... wellicht dat ze bij jou wel gelijk de juiste onderdelen vervangen ipv een paar random onderdelen in mijn geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das Source direct neem ik aan. Dus dan doet de voorversterker niets met de tone.

Als dat een voller geluid geeft dan haalt de voorversterker in niet directe stand blijkbaar wat laag eruit :?
Anoniem: 73878 schreef op 07 januari 2003 @ 20:36:
Hmm er zijn meer mensen die dus de basweergave wat aan de mindere kant vinden. Zelf heb ik dus de SR-6200 en had daarvoor de SR-53. De SR-53 had een uistekende basweergave en liet me JBL boxen flink beuken. Sinds ik me SR-6200 erop heb mis ik dus die zware dreun die uit de JBL kwam. Heb dit nu opgelost door een Infinity HSP-250 Sub en die dreunt wel flink mee.

Ik durf alleen niet te zeggen of de basweergave nou aan de versterker ligt als het gaat om sterkte van de bas, of aan de sub. Ik ben namelijk nu erg tevreden over me laag. Wat mij ook heel erg opviel, is het knopje ontrendt de S-direct. Dit leuke knopje heeft de eigenschap wanneer het aangezet wordt alles op on te zetten en op een bepaalde instelling (heb ff boek van marantz niet bij de hand) te zetten. Dit levert al meteen een wat voller geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ff het marantz boek bij de hand en er staat dan als volgt: "Schakel de Source Direct functie in (ON) of uit (Off) met de < of > toets. Hierdoor worden de signalen om het omgevingscircuit en crossover voor de hoofdluidsprekers geleid. (de linker en rechter voorluidspreker zullen het volle klankbereik weergeven en de subwoofer zal AAN zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja precies wat ik al zei. En dit hebben de andere merken ook gewoon.

Zonder s-direct hoort het geluid alleen anders te zijn wanneer je instellingen veranderd en dus gaat filteren of bepaalde toonhoogten versterken (bijv. door de lage tonen verder op te draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

post beetje aan de trage kant....Maar had bij het terugbrengen geen problemen.
Ik heb ook trouwens de tweakers forum als referentie geven, schept veel duidelijkheid voor Marantz.

Anyway: zit dus nog steeds zonder reciever. Zodra die terug post ik hier weer en laat dan weten hoe of de 4200 werkt

:*)
Anoniem: 70446 schreef op 09 januari 2003 @ 16:31:
@silitek:

Das niet zo mooi, van je SR4200... maar dat geeft jou/mij ook weer meer grond om op te staan (als ze moeilijk gaan doen bij Marantz, dat het aan de DVD(speler) zou liggen bv.)... wellicht dat ze bij jou wel gelijk de juiste onderdelen vervangen ipv een paar random onderdelen in mijn geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik heb ook een Marantz SR4200, waarbij je bij het overschakelen van bijvoorbeeld tuner naar cd een tikje uit de speakers hoort komen. Bedoelen jullie met plopjes die tikjes?

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:28
Dat probleem heb ik ook, ik heb hem daarvoor in reparatie gebracht.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dat tikje heb ik ook, ik breng m'n 4200 volgende week weg denk ik.
wil ik ook van m'n ruis af en m'n dts tikken. :(
ben ik hem wel ff kwijt denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Nou, vandaag m'n sr-4200 reviever opgehaald bij Vogelzang. Hij was een aantal weken weg voor herstel i.v.m plopen en DTS-bug..Nadat ik heel de boel weer aangesloten had en de powerknop een ram had gegeven...viel me mond open van verbazing
Het vermogen is ineens een heel stuk meer, geld ook voor de treble en bass. Vermoed dat ze er zware eindtrappen van een 7200 of zoiets in gezet hebben. Maar goed ik ben er blij mee vooral de bass is een stuk donker en voelbaar geworden..echt een aanzienlijk verschil

by the way: de gebreken zijn keurig gefixd..geen plop, ruis, DTS-bug en nog meer vermogen toe...

zo, dat wou ik ff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Beter ja! Ik hoop dat m'n sr4200 ook zo terug wordt gestuurt! _/-\o_ :9
Is jouw marantz btw naar de marantz dealer gestuurt?
die van mij wel........
hehe ik kan niet w8en! >:)

[edit]
siltek, weet je zeker of dat er wat zwaarders in zit?
wel mooi zo'n verbetering in een sr4200 :)
wordt het w8en misschien toch geloond bij mij

[ Voor 33% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-01-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

ja, hij is geloof ik naar Marantz Venlo gegaan als ik mij eigen niet vergist
Heb net ff een DTS filmpje opgezet...absoluut meer vermogen tis zeker 100watt per kanaal naar mijn gevoel..heb m'n mission center speaker nog nooit zo horen brullen :):):):)....met een beetje geluk komt de jouwe ook zo terug. Hoe het komt weet ik niet maat tis wel zo
duncanvdlinden schreef op 30 januari 2003 @ 14:33:
Beter ja! Ik hoop dat m'n sr4200 ook zo terug wordt gestuurt! _/-\o_ :9
Is jouw marantz btw naar de marantz dealer gestuurt?
die van mij wel........
hehe ik kan niet w8en! >:)

[edit]
siltek, weet je zeker of dat er wat zwaarders in zit?
wel mooi zo'n verbetering in een sr4200 :)
wordt het w8en misschien toch geloond bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik krijg hem zaterdag terug... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hehe ik wacht ook in spanning af.... :X
zaterdag teruggebracht dus het duurt nog wel ff jammergenoeg....

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-01-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Siltek:

Ik moet mijn SR4200-je nog steeds opsturen, maar wat heb jij eigenlijk aan Marantz gezegd ? (aangezien ik um na de eerste reparatie eigenlijk ongerepareerd terugkreeg)... Wellicht moet ik dit keer zéér, zéér uitgebreid aangeven waar de problemen zitten en doorverwijzen naar dit forum ofzo (of alles wat ik hierover kan vinden uitprinten en meesturen ;-)... Het zou natuurlijk vrij cool zijn als me dat eveneens 100 watt per kanaal oplevert.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik heb gewoon mijn 3 punten opgegeven aan mijn dealer (dts, ruis, lichte plop).
en mijn dealer heeft de receiver door naar Marantz gestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Presies, gewoon de tweakersforum als referentie opgeven!!..Heb tegen Marantz/vogelzang gezegd dat ze die maar eens moesten lezen als je hem weer ter reperatie wegbrengt...en neem geen genoegen met meer dan 3weken weg
Nog iets ondenkt wat mijn vermoeden van zware eindtrappen bevestigd namelijk
een behoorlijke warmte afgifte rond m'n reciever veel meer dan eerst. En dat peaklampje wat voorheen heel irri bij laag volume al begon te knipperen blijf nu ook uit. Ene, geen ruis meer hoe hoog ik ook het volume opendraai
Anoniem: 70446 schreef op 30 January 2003 @ 18:33:
@Siltek:

Ik moet mijn SR4200-je nog steeds opsturen, maar wat heb jij eigenlijk aan Marantz gezegd ? (aangezien ik um na de eerste reparatie eigenlijk ongerepareerd terugkreeg)... Wellicht moet ik dit keer zéér, zéér uitgebreid aangeven waar de problemen zitten en doorverwijzen naar dit forum ofzo (of alles wat ik hierover kan vinden uitprinten en meesturen ;-)... Het zou natuurlijk vrij cool zijn als me dat eveneens 100 watt per kanaal oplevert.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
silitek schreef op 30 January 2003 @ 20:02:
Presies, gewoon de tweakersforum als referentie opgeven!!..Heb tegen Marantz/vogelzang gezegd dat ze die maar eens moesten lezen als je hem weer ter reperatie wegbrengt...en neem geen genoegen met meer dan 3weken weg
Nog iets ondenkt wat mijn vermoeden van zware eindtrappen bevestigd namelijk
een behoorlijke warmte afgifte rond m'n reciever veel meer dan eerst. En dat peaklampje wat voorheen heel irri bij laag volume al begon te knipperen blijf nu ook uit. Ene, geen ruis meer hoe hoog ik ook het volume opendraai

[...]
shit, nou zeg je me wat, dat knipperende lampje heb ik ook last van. :(
alleen heb ik t' niet doorgegeven |:(
maar bellen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Toch wel zwaar rot dat je best wat geld aan een apparaat uitgeeft en dat er dan zoveel problemen zijn. Het is niet gewoon 1 persoon, maar best een aantal alleen al op dit forum. Wie weet hoeveel meer mensen deze problemen dan hebben. Hebben ze bij marantz een slechte productie gedraaid ofzo?
silitek, doe je versterker eens op een weegschaal en vergelijk met de specificatie. Als ie echt behoorlijk zwaarder is dan is er echt iets anders. Zwaardere eindtrap zal je vast ook wel in gewicht terug vinden :)

Hmm... goed idee voor iedereen die zo'n apparaat ter reparatie doet... weeg 'm eerst :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scarp op 30-01-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Marantz heeft idd wat problemen gehad met de x200 serie... een te zwakke condensator. Vreemd alleen dat zelfs nieuwere versies er last van hebben, je zou denken dat ze dat toch wel snel fixen, maar ik kom dit probleem al bijna een jaar tegen op verschillende fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Gelukkig kwam ik een 4300 tegen voor de prijs van een 4200 (399 euro dus) bij RAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 49530 schreef op 31 januari 2003 @ 18:24:
Gelukkig kwam ik een 4300 tegen voor de prijs van een 4200 (399 euro dus) bij RAF
mpff 8)7 had ik maar gewacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Dan kun je dus blijven wachten natuurlijk, want het is en het blijft elektronica. Het wordt altijd weer beter en beter.
Ik heb zelf een 7200 gekocht omdat hij nu in de aanbieding was. Erg tevreden over :) . Ik heb geloof ik geen last van de DTS-bug, en geen vage plopjes tijdens het overschakelen van surround modes, dus ik heb waarschijnlijk de mazzel dat ik een goed exemplaar heb getroffen. Ik heb alleen het gevoel dat hij toch wel 'power' mist. Ik kan hem rustig opendraaien tot +5 zonder dat ik echt de kamer uit wil. En aangezien hij tot +12 gaat, vind ik het toch wel een part verhaal. Hebben meer mensen dezelfde ervaring? Misschien wel een aparte vraag in een 4200/5200 topic, maar wie weet :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boekster: Dit is al in andere topics ook besproken, de AVS van Marantz missen idd vermogen, maar +5 is wel heel erg veel??? ik zelf zit hier altijd op -25 db en bonk me kamer al uit, mede door me actieve sub natuurlijk. Ik vindt die 5+ wel belachelijk veel. Of je systeem is idd aan de zwakke kant, of je gehoor is der mate beschadigt :)

Ik zou het toch even voorleggen bij de winkelier waar je hem hebt gekocht. Dat je hem tot - 25 / -20 draait okay, maar +5?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
M'n fonkelnieuwe SR4300 ruist vanaf de -71dB stand, en blijft qua volume constant tm 0dB, daarna neemt de ruis toe, tot en met het maximum van +18dB. Op de digitale of analoge aansluitingen, in source direct of niet. Ruisen doet hij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik kan je zo vertellen dat hij standaard op de -30 zit, en meestal als hij hard moet op de -10 a -5 . Mijn gehoor is ook nog perfect in orde :P .

Maar dat ze vermogen missen is toch wel vreemd, aangezien ze de 7200 als 110W bij 8 Ohm classificeren, wat dus echt veel is in mijn ogen. Maar het komt er dus duidelijk niet zo uit. Zonde dat zeker.

Zal het inderdaad eens voorleggen aan de winkel.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Tele schreef op 31 januari 2003 @ 23:53:
M'n fonkelnieuwe SR4300 ruist vanaf de -71dB stand, en blijft qua volume constant tm 0dB, daarna neemt de ruis toe, tot en met het maximum van +18dB. Op de digitale of analoge aansluitingen, in source direct of niet. Ruisen doet hij... :(
ook al op de sr4300!?
heb je al gekeken naar je voeding? ofdat die goed vast zit en laat m' is lopen zonder hallogeen lampjes op hetzelfde stopcontact en stroombronnen op de versterker ;)
verder is een ruis wel normaal maar niet op laag volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Volgens mij word er bij de sr-line productie nogal wat fouten gemaakt. Het spul word natuurlijk wel op de loopende band in elkaar gezet :(
Probleem ontstaat volgens mij in de eindtrappen.
En ik denk dat de eindcontrole erg slecht. Mijn 4200 heeft geen enkele ruis zowel in de bronnen als volume... Herstel is handmatig gefixd is en word dus uitdrukkelijk getest, af van de productieline.

Het blijkt wel zo te werken omdat mijn 4200 super prestatie's leverd...
Boekster schreef op 01 februari 2003 @ 05:28:
Ik kan je zo vertellen dat hij standaard op de -30 zit, en meestal als hij hard moet op de -10 a -5 . Mijn gehoor is ook nog perfect in orde :P .

Maar dat ze vermogen missen is toch wel vreemd, aangezien ze de 7200 als 110W bij 8 Ohm classificeren, wat dus echt veel is in mijn ogen. Maar het komt er dus duidelijk niet zo uit. Zonde dat zeker.

Zal het inderdaad eens voorleggen aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heb mijn 4200 terug, die rotzakken hebben hem 5 weken gehad en ik krijg hem terug zonder dat er iets aan gedaan is!

Plopjes waren 'binnen de specificaties'... eerste en laatste keer dat ik Marantz neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
idd kut geregeld dan,
ik ben benieuwd wat ik krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 01 februari 2003 @ 09:39:
[...]

ook al op de sr4300!?
heb je al gekeken naar je voeding? ofdat die goed vast zit en laat m' is lopen zonder hallogeen lampjes op hetzelfde stopcontact en stroombronnen op de versterker ;)
verder is een ruis wel normaal maar niet op laag volume
Voeding is prima in orde, en zeg nu zelf, als een elcheapo sony niet ruist, waarom zou zo'n marantz dan wel ruisen op dezelfde aansluiting :P

Een kleine (decoder) ruis is inderdaad normaal, maar in stille passages van muziek of films hoor ik het gewoon, en dan ben ik niet eens zo kritisch aan het luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dat kan dus niet he!!!....Geen genoegen meenemen!!!
Zeg maar dat dat plopen absoluut niet binnen welke norm dan ook valt
ONZIN... terug brengen naar je leverancier. En wijs hem op je recht van 3maanden reparatiegarantie..dat wil zeggen niet tevreden " linia recta" retour dat ding

Godvr..hier kan mijn eigen gruwelijk kwaad over maken. Hadden ze bij mij niet moeten flikken...
s_roubos schreef op 01 February 2003 @ 15:25:
Heb mijn 4200 terug, die rotzakken hebben hem 5 weken gehad en ik krijg hem terug zonder dat er iets aan gedaan is!

Plopjes waren 'binnen de specificaties'... eerste en laatste keer dat ik Marantz neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm de een heeft heel veel last terwijl de ander een goed apparaat heb, slechte zaak van marantz.

Wat betreft binnen die specificaties begrijp ik niet, dat is dus echt niet binnen de specs. Heeft het bedrijf hem wel bij Marantz onder gebracht?? Want ik betwijfel nog wel eens aan dat soort dingen. Er zijn bedrijven namelijk die zelf reperaties uitvoeren, en totaal niet de spullen opsturen naar de importeur. Zelf heb ik nooit last gehad als ik iets van marantz weg bracht, en het geen was altijd opgelost. Heb dan nog geen problemen gehad met me versterker, wel met mijn cd -speler. En die hebben ze netjes gemaakt. Inclusief een rapport erbij wat er gemaakt is, en wat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dat kan dus niet he!!!....Geen genoegen meenemen!!!
Zeg maar dat dat plopen absoluut niet binnen welke norm dan ook valt
ONZIN... terug brengen naar je leverancier. En wijs hem op je recht van 3maanden reparatiegarantie..dat wil zeggen niet tevreden " linia recta" retour dat ding

Godvr..hier kan mijn eigen gruwelijk kwaad over maken. Hadden ze bij mij niet moeten flikken...
Ik hang dinsdag ook meteen aan de telefoon... heb hem helaas niet zelf opgehaald, die vent aan de telefoon had me verzekerd dat hij hersteld was, maar kon niet zeggen wat er precies gedaan was, dat stond op een papiertje dat ik kreeg als ik hem kwam halen. Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm papiertje, ik kreeg altijd een papier van marantz met de gegevens erop en wat er was veranderd en gewijzigd, dan wel was vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 01 February 2003 @ 23:30:
[...]

Ik hang dinsdag ook meteen aan de telefoon... heb hem helaas niet zelf opgehaald, die vent aan de telefoon had me verzekerd dat hij hersteld was, maar kon niet zeggen wat er precies gedaan was, dat stond op een papiertje dat ik kreeg als ik hem kwam halen. Yeah right...
No way dat Marantz de receiver onder hun neus hebben gehad. Die dealer van je heeft gewoon zelf even gekeken, en dacht o dat doen ze allemaal, niks mis mee.

Vergelijk je verhaal met Duncan..echt niet dat een fabrikant zo wisselvallig werkt. Heb zelf geen ervaring met Marantz, maar geen enkele fabrikant werkt zo. Kijk dus of je een officiel papier van Marantz terug krijgt (kan Duncan je denk ik wel wat over vertellen) en zo niet leg hem je twijfels voor..

Werkt dat niet (GoT knokploeg >:) )gewoon dreigen met consumenten organisaties of direct contact opnemen met Marantz zelf. Vraag ze gewoon wat de specificaties zijn waar de receivers aan moeten voldoen (mbt tot ruis en ploppen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb idd alleen een papier van mijn dealer gehad, niet van Marantz. Kan je bij Marantz opvragen of ze iets in reparatie hebben gehad (b.v. via serienummer)?

Enne: hij plopt nog steeds natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-02-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Hij's fijn, ben eens gaan zoeken op buitenlandse fora, en wat blijkt; zelfs mensen met een SR-7300 horen dezelfde 'hiss' als ik. Ik ga bij m'n dealer aansturen naar een omruiling met een ander merk. Jammer voor Marantz, die gooit z'n naam wel een beetje te grabbel.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55792

Mijn Marantz sr-4300 is aangekomen vanuit duitsland en ik heb ook last van ruis vanaf het allerlaagste volume. :(
Nu heb ik geen zin om hem terug te sturen naar duitsland dus ik zal er wel mee leren leven. Het zou eigenlijk niet moeten.
Ook heb ik het gevoel dat hij op de één of andere manier niet goed klinkt.
Niet vol genoeg eigenlijk.
Woensdag ga ik een asus a7n8x halen zodat ik gebruik kan maken van de DD encoding capabilities van de nforce2.
Ik hoop dat dit wat problemen gaat oplossen want de SB live die ik nu gebruik is ook maar rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je kan je amp gewoon naar een Marantz dealer brengen, als je een aankoopbewijs hebt moeten ze je garantie verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, had het juist even opgezocht. Zal ik binnenkort zeker doen.
Hoop dat het alle problemen oplost.
Koop je juist een mooi setje (2x 602s3, lcr60, 2x lm1, yamaha yst-sw800 en marantz sr-4300) dan verwacht je toch wel iets.
Vind het een beetje tegenvallen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn SR4200 bij Richersounds in England gekocht middels het ozo geweldige Internet en heb um bij een locale dealer ter reparatie ingeleverd (onder zwaar protest v/d dealer, die mij de les wilde lezen over het kwaad dat Internet heet ;) )
M.a.w het hoeft geen problemen op te leveren dat je zo'n barrel in't buitenland koopt, maar het maakt het er niet gemakkelijker op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 70446 schreef op 03 februari 2003 @ 00:20:
Ik heb mijn SR4200 bij Richersounds in England gekocht middels het ozo geweldige Internet en heb um bij een locale dealer ter reparatie ingeleverd (onder zwaar protest v/d dealer, die mij de les wilde lezen over het kwaad dat Internet heet ;) )
M.a.w het hoeft geen problemen op te leveren dat je zo'n barrel in't buitenland koopt, maar het maakt het er niet gemakkelijker op....
Marantz wordt nu wel direct de grond in getrapt zeg.
ik denk dat het percentage slechte marantzen nu ook wel mee valt hoor.
Het blijft een mooi apparaat voor het geld, alleen zal je als je een misser hebt wat langer moeten wachten.
En verder ik denk dat de service van Marantz wel goed zit.
Anders waren daar ook wel wat berichten over verschenen op verschillende forum's.
Maarja het blijft een beetje zonde van zo'n merk dat wel.
misschien maar vragen of je het apparaat mag testen voor je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marantz is en blijft volgens mij een uitstekende keuze, maar de x200 serie heeft simpelweg een paar 'nasty bugs'. Heb je die eenmaal achter de rug, dan staat 'zo een barrel' garant voor jarenlang luisterplezier (non?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik mag het hopen :P .

Het geluid is tot nu toe nog steeds erg mooi naar mijn idee. Ben ik ook erg tevreden over :) . En die bugs zijn inderdaad erg jammer, maar zo heeft ieder merk wel eens iets (zoals ook Cannondale dat ineens had met een aantal modellen bijvoorbeeld en dat is echt geen slechte framebouwer om het zo maar even te verduidelijken). Maar als je hoort dat de SR-*300 ook al een aantal van diezelfde bugs heeft is het toch wel een beetje het ezel-stoot-zich-niet twee-keer-aan-dezelfde-steen-syndroom aan het worden :P . Zonde dat zeker.
Maar ik heb het ook even op het hifi.nl forum gevraag of mensen vonden dat de 7200 ook vermogen 'mist', en ik denk dat ik vandeweek ook de dealer maar eens ga pesten, want het klopt toch niet naar mijn idee. Als je met 30W al burenruzie kunt krijgen moet je toch wel vrewachten dat als je een 110W versterker bijna helemaal opendraait dat je dan een lichte aardbevind veroorzaakt :p .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18483

Ik heb mijn 6300 al ruim 2 maanden en heb echt geen problemen. Geen poppen, geen ruis echt helemaal niks, uiteraard behalve het prachtig geluid wat uit mijn boxen voor komt.

Zou dat geruis geen ander oorzaken kunnen hebben? Interferentie van buitenaf? Opstelling met/soort boxen? Dit zijn natuurlijk een paar simpele voorbeelden.

Wanneer horen jullie dit geluid nou precies? Is het met een dvdtje/cd...of is het gewoon witte ruis zodat je het juist kan horen? Als jullie de telefoon nummer van MarantzNL willen dat kan die wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 01:33:
Wanneer horen jullie dit geluid nou precies? Is het met een dvdtje/cd...of is het gewoon witte ruis zodat je het juist kan horen? Als jullie de telefoon nummer van MarantzNL willen dat kan die wil geven.
Geen enkele bron aangesloten, alleen de luidsprekers.
Volumeknop helemaal dicht, geen ruis.
Volume 1 db naar boven en ruis die je hoort vanaf een meter.
Meer dan reden genoeg om hem binnen te brengen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar ik heb het ook even op het hifi.nl forum gevraag of mensen vonden dat de 7200 ook vermogen 'mist', en ik denk dat ik vandeweek ook de dealer maar eens ga pesten, want het klopt toch niet naar mijn idee. Als je met 30W al burenruzie kunt krijgen moet je toch wel vrewachten dat als je een 110W versterker bijna helemaal opendraait dat je dan een lichte aardbevind veroorzaakt .
Vermogen zegt niet veel over het volume dat een amp kan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 55792 schreef op 03 februari 2003 @ 08:14:
[...]
Geen enkele bron aangesloten, alleen de luidsprekers.
Volumeknop helemaal dicht, geen ruis.
Meer dan reden genoeg om hem binnen te brengen denk ik zo.
Inderdaad, bij mij precies hetzelfde. Dacht eerst dat het aan de aangesloten apparatuur lag, maar op de tuner hoor ik bv. ook. Op de stand -64dB hoor ik ruis en radio doorelkaar, op ongeveer hetzelfde volume. En hoorbaar op een afstand van anderhalve meter. Ook in stille passages van cd's hoor ík dit gewoon goed.

Het is geen reden om Marantz direct compleet af te kraken, maar opvallend is het toch wel? :)
s_roubos schreef op 03 February 2003 @ 08:19:
Vermogen zegt niet veel over het volume dat een amp kan brengen...
Zie bijvoorbeeld dit artikel. Op die site is trouwens nog meer informatiefs te vinden :)
Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 01:33:
...
Zou dat geruis geen ander oorzaken kunnen hebben? Interferentie van buitenaf? Opstelling met/soort boxen? Dit zijn natuurlijk een paar simpele voorbeelden.
Interferentie heb ik grotendeels uitgesloten door overige apparatuur uit te schakelen. Andere luidsprekers zijn ook geprobeerd.

[ Voor 58% gewijzigd door Tele op 03-02-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
s_roubos schreef op 02 February 2003 @ 13:54:

Enne: hij plopt nog steeds natuurlijk.
Was dit een reeds gemodificeerde 4200 (met groene sticker) of was hij al wat ouder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gekocht in mei (toen er al sprake was van gestickerde amps), maar geen sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interferentie heb ik grotendeels uitgesloten door overige apparatuur uit te schakelen. Andere luidsprekers zijn ook geprobeerd.
Ik bedoelde meer andere soorten interferentie en dan heb je geloof ik 2 soorten, ongetwijfeld meerdere...

De 2 die ik bedoel zijn:

Directe bv je hebt je receiver naast een oude koelkast :) geplaatst, denk niet dat dat het geval is. Dan heeft het met de plaatsing te maken net zoals met die oude radiootjes. Volgens mij is dit niet zo vreemd met al die GSM masten , hoogspannings kabels :),in de omgeving en andere bedrading en apparatuur die mensen tegenwoording in huis hebben.

Dan heb je dus ook bv ruis die gegenereerd wordt op je stroomnet door spaarlampen/TL buizen, oude koelkast en dergelijke. Dit soort apparaten kunnen volgens mij op je stroomnet ook storing genereren die versterkt wordt door bv je receiver.
Lijkt me nogal dichtbij om bij je boxen te zitten, of bedoel je dat je ook die ruis hoort als je verder van je boxen zit?

Zijn jullie zelf al bij je dealer langs geweest met receiver en gevraagd of ze het kunnen aansluiten? Misschien hoor je het dan niet of hij juist wel.

Een collega van me had nog een ideetje maar die zal ik niet plaatsen aangezien jullie dan zelf met soldeer apparatuur aan de slag moeten.
Tele schreef op 03 February 2003 @ 09:41:
Inmiddels verwijderde telefoonnummer.
Ik heb een andere, maar dan van 1 van hun TD mannetjes mochten er ooit problemen optreden, maar dat is meer een questie van door verbonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 22:26:[....]Ik bedoelde meer andere soorten interferentie en dan heb je geloof ik 2 soorten, ongetwijfeld meerdere...
Ikzelf denk dat het niet van een externe bron afkomstig is; daar is de 'ruis' te .... 'steriel/constant' voor. Ik denk dat het eerder een kloksignaal is wat weer opgepikt wordt, en dit alles intern.
Lijkt me nogal dichtbij om bij je boxen te zitten, of bedoel je dat je ook die ruis hoort als je verder van je boxen zit?
Ook als ik niet ín m'n speakers zit hoor ik het, en zo viel het me ook voor de eerste keer op.
Zijn jullie zelf al bij je dealer langs geweest met receiver en gevraagd of ze het kunnen aansluiten? Misschien hoor je het dan niet of hij juist wel.
Zonder mensen op de ruis attent te maken vroegen ze uit zichzelf of dat normaal was; dat zegt wel wat lijkt me. :)
Een collega van me had nog een ideetje maar die zal ik niet plaatsen aangezien jullie dan zelf met soldeer apparatuur aan de slag moeten.
Solderen gaat me over het algemeen prima af, maar ik denk dat het beter is om een van zichzelf goed functionerend apparaat te hebben. :P Ik ga aan het eind vd week langs m'n dealer om dit op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 03 February 2003 @ 22:55:
[...]
Ikzelf denk dat het niet van een externe bron afkomstig is; daar is de 'ruis' te .... 'steriel/constant' voor. Ik denk dat het eerder een kloksignaal is wat weer opgepikt wordt, en dit alles intern.
Als je er gemakshalve vanuit zou gaan dat Marantz perfecte receivers maakt, zou de receiver in staat kunnen zijn een storing van buitenaf ook steriel en constant te kunnen versterken, toch?

Trouwens in een Hifi zaak zou je volgens mij alleen maar storingen hebben dus dan zou dit euvel, mits van buitenaf gegenereerd, ook sterker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 03 February 2003 @ 23:19:Als je er gemakshalve vanuit zou gaan dat Marantz perfecte receivers maakt, zou de receiver in staat kunnen zijn een storing van buitenaf ook steriel en constant te kunnen versterken, toch?
Je hebt helemaal gelijk, maar nogmaals, waarom zou een zeer goedkope versterker geen last van deze invloeden hebben, terwijl deze dat wel heeft? :)

Zou je dat nr. van Marantz even kunnen mailen, dan overleg ik even met de TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
A/V Receiver zegt het al, wil je minder ruis moet je voor een HiFi stereo versterker gaan. Ik hoorde hetzelfde bij m`n Pioneer. Naar de winkel terug gegaan maar alle receiver hadden het, ook ONKY / DENON van 3000 pleuro. Tis opzich minimaal maar wel hoorbaar voor sommige onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de tel# gemailed, hoop dat het je helpt. Kan me goed voorstellen dat als je zoiets koopt dat je wil dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ruis mag gewoon niet hoorbaar zijn als je de volumeknop 1 stap opendraait.
en dan heb ik het over een RUIS en niet iets wat je amper kan horen.
als ik een kennwood 5020 opendraai hoor ik pas een ruis als ik het volume voluit opendraai.
en dat is een budget receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 04 February 2003 @ 00:08:
ruis mag gewoon niet hoorbaar zijn als je de volumeknop 1 stap opendraait.
en dan heb ik het over een RUIS en niet iets wat je amper kan horen.
als ik een kennwood 5020 opendraai hoor ik pas een ruis als ik het volume voluit opendraai.
en dit is een budget receiver.
Idd

Dit is gequote uit de hififaq van een kerel die blijkbaar wel weet waarover hij het heeft.
Ruis

Bedoeld wordt de hoeveelheid ruis (een sissend geluid) die je kunt horen als er geen ingangssignaal aangesloten is (of als de volume regelaar "dicht" staat). Vaak wordt het aangegeven ten opzichte van een uitgangsvermogen van 1 watt. Je moet dan een getal zien van -90 dBWatt of groter (meer negatief).

Als het criterium van 1 Watt er niet bij staat geldt het t.o.v. het maximum vermogen van de versterker. Voor een 100 Watt versterker moet je dan 40 dB meer eisen, dus -130 dB.
Ruis is een principiele kwestie, alle (analoge) apparatuur heeft een bepaalde ruisbijdrage. Voor huiskamer versterkers moet het echter onhoorbaar kunnen zijn, ook met je oor aan de luidspreker.

Als er op een versterker ingang géén signaalbron aangesloten is, en je kiest die ingang met de volume regelaar rechtsom dan zul je vaak flink wat ruis horen. Dat hoeft niet slecht te zijn; Sluit op die ingang een "stille" signaalbron aan (bijv. een CD speler zonder CD) en luister nog eens. Als je dan nog steeds veel ruis hoort moet je gaan opletten. Draai dan een CD, en kijk hoeveel de volume regelaar terug moet de ruiten niet te laten springen. Luister bij die stand nog eens naar de "stille" Cd-speler. Als je dan niks hoort is het wel OK.
Dit is bij mij duidelijk niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55792 op 04-02-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als ik het volume op nul heb hoor ik op max. 30 cm afstand ruis uit de tweeters van mijn speakers. Is volgens mij normaal bij gevoelige tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor boxen hebben jullie aangesloten?

Ik heb vandaag de boel getest en ik hoor echt geen ruis niet eens een beetje en dan draai ik de knop richting 0db en verder.

Ik heb als front 2x R3 en 1xRc van Tannoy en MxSub en 2x achter Mx1

Front hebben een impedence van 6ohm en achter 8ohm.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 18483 op 04-02-2003 14:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18483 schreef op 04 February 2003 @ 14:10:
B&W DM602 S3, LCR60 center, B&w LM-1 rear en Yamaha YST-SW800 sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 04 februari 2003 @ 14:10:
2x Tannoy MX4, 2x MX2, 1xMXC. :)

Heb net met Marantz getelefoneerd; hij wilde hier weinig over zeggen, en vond eigenlijk dat ik eerst maar eens moest gaan vergelijken met een andere bij de dealer. Heb met m'n dealer een omruil afgesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 04 February 2003 @ 15:00:
[...]

2x Tannoy MX4, 2x MX2, 1xMXC. :)

Heb net met Marantz getelefoneerd; hij wilde hier weinig over zeggen, en vond eigenlijk dat ik eerst maar eens moest gaan vergelijken met een andere bij de dealer. Heb met m'n dealer een omruil afgesproken. :)
Vind ik eigenlijk een beetje tegenvallende reactie had toch wel iets meer verwacht. Ga je er echter wel eerst naar luisteren voordat je em omruild? Ga je em voor dezelfde inruilen of voor een 6300 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Anoniem: 55792 schreef op 02 februari 2003 @ 23:38:
Idd, had het juist even opgezocht. Zal ik binnenkort zeker doen.
Hoop dat het alle problemen oplost.
Koop je juist een mooi setje (2x 602s3, lcr60, 2x lm1, yamaha yst-sw800 en marantz sr-4300) dan verwacht je toch wel iets.
Vind het een beetje tegenvallen nu.
Mja, Marantz wordt idd nu een beetje slecht afgeschildert door alle slechte ervaringen in een topic onder te brengen. Er zullen meer, veel meer, mensen zijn die er geen problemen mee hebben. Verder staat Marantz internationaal goed aangeschreven, en maken ze volgens ieders mening zeer degelijke versterkers.
Bedenk je ook dat deze bugs voorkomen bij de A/V-range, waar een hele hoop elektronica inzit. Veel makkelijker dus om fouten mee te maken, en bugs te verstoppen.
En tot slot zal, als je alles uitlegt over de 'niet-reparatie', Marantz er alles aan doen om het alsnog snel te fixen.

Lang leve Marantz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 04 februari 2003 @ 15:13:
[...] Ga je em voor dezelfde inruilen of voor een 6300 :).
Ik waag een gokje met een SR-7200 (gebruik toch alleen 5.1, en is goedkoper dan de 6300).
Ik twijfel ook niet echt aan Marantz, maar het is jammer dat ik (en anderen) er pech mee heb(ben). Heb de 4300 terug in z'n doos gedaan en wil hem niet meer zien :P

[ Voor 39% gewijzigd door Tele op 04-02-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Het wordt gewoon door heel veel mensen gekocht dus je zult procentgewijs wat meer klachten zijn op fora's als je het vergelijkt met ik noem maar wat een nad receiver.
Vergelijk het met een Nokia 3310, bak vol met kapotte toestellen bij de phonehouse ;)
half nederland heeft zo'n ding dus veel uitvallers.
Maar ik zou niet weten waarom ik ineens geen marantz wil hebben omdat ik 1 fout model heb ontvangen en weer netjes (daar ga ik vanuit) gefixt wordt door marantz.
Blijft mooi spul hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 04 februari 2003 @ 17:49:
Het wordt gewoon door heel veel mensen gekocht dus je zult procentgewijs wat meer klachten zijn op fora's als je het vergelijkt met ik noem maar wat een nad receiver. [...] Blijft mooi spul hoor :P
Ik heb nu op heel wat fora en newsgroepen rondgeneusd, en over elk merk is wel wat. Zo zou de nederlandse H/K importeur bagger zijn, en NAD apparatuur onbetrouwbaar. Ik ga er vanuit dat ik gewoon pech heb gehad met deze reciever, en dat de volgende het beter zal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 04 February 2003 @ 17:28:
[...]
Ik waag een gokje met een SR-7200 (gebruik toch alleen 5.1, en is goedkoper dan de 6300).
Heb ik toen ook naar gekeken, maar ik heb juist de 6300 genomen omdat het beter bij mijn boxen serie paste dan die 7200. Bovendien is die 6300 gewoon nieuwer en alles wat op die 7200 zit, zit dus ook op die 6300.

Je hoeft die 6.1 niet te gebruiken, doe ik nu ook niet, maar als ik ga verhuizen komt er wel een SC speakertje bij bv de MxC :).

Moet je dan niet oppassen met je boxen vanwege de hogere output die de 7200 kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 18483 schreef op 04 februari 2003 @ 19:29:[...]Moet je dan niet oppassen met je boxen vanwege de hogere output die de 7200 kan leveren?
Neuh, hadden ze maar geen speaker moeten worden. :P Serieus: maakt niet zoveel uit als het gespecificeerde vermogen iets hoger ligt dan dat van de speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Neuh, daar hoef je niet voor op te passen. Als je meer vermogen gaat leveren en het blijkt teveel te zijn, dan horo je dat vanzelf in de vervorming die optreedt. En over het algemeen valt dat ook reuze mee, aangezien je hem toch niet helemaal open draait.

En ik heb de oplossing ook deels gevonden :) . In het OSD (wat niet op de 4200 zit voor zover ik weet) kun je de speakerafstand instellen, en ook een extra dB boost meegeven. Er zat een verschil in de fronts en rears die ik er zelf al in had gezet, maar ik heb nu de rears op max gezet, en het verschil ervanaf getrokken, zodat ze dus nu op +12 en +15 staan. Flinke boost dus :) . En ik heb dus nu ook standaard de receiver 12dB zachter staan. Lijkt me al erg veel uitmaken dacht ik zo :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boekster schreef op 04 februari 2003 @ 19:56:
En ik heb de oplossing ook deels gevonden :) . In het OSD (wat niet op de 4200 zit voor zover ik weet) kun je de speakerafstand instellen, en ook een extra dB boost meegeven. Er zat een verschil in de fronts en rears die ik er zelf al in had gezet, maar ik heb nu de rears op max gezet, en het verschil ervanaf getrokken, zodat ze dus nu op +12 en +15 staan. Flinke boost dus :) . En ik heb dus nu ook standaard de receiver 12dB zachter staan. Lijkt me al erg veel uitmaken dacht ik zo :) .
Dat staat in je handleiding :) niet gelezen? Wat +12 en +15?!? dat is wel een hele hoge boost...het moet wel gelijk klinken he...dus niet dat je haren van achter aangeblazen worden. Met die test mode is dat mooi te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Nou, ik kan je vertellen dat het geen moer uitmaakt :/ . Reden, hij kan nu niet meer op +5, hij gaat nu nog maar tot 0 :-\ .

Maar als je die boost nstelt kun je dus ook je volume lager zetten. En die +12 zijn nu beide fronts en de +15 zijn beide rears, dus niet een rear van +12 en een rear van +15 :) . Maargoed, ik hou het nu maar zo,dan lijkt het alsof hij harder kan :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Waaraan kan je een SR7200 zonder het ploppen trouwens herkennen? (voordat ik met een tweede marantz reciever terug kan..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Receivers die al aangepast zijn hebben een groene sticker op de doos.

Verder weet ik niet hoe je hem kan herkennen behalve aan het ploppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 50944 schreef op 04 February 2003 @ 22:10:Verder weet ik niet hoe je hem kan herkennen behalve aan het ploppen ;)
Beetje zitten zoeken, in Nederland/Europa zou je een serienummer hoger dan de volgende moeten hebben bij de 7200 om geen problemen te hebben:

SR7200/N2b MZ010148002426
SR7200/N2g MZ010148002781
Pagina: 1 2 Laatste