[WC] Poseidon Test (ook voor andere wcs)

Pagina: 1
Acties:

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Kan iedereen die de Poseidon set heeft (of een andere set) het volgende posten:

- Hoe hangt de radiator (verticaal/horizontaal)
- Hoe heb je de fan gemonteerd (en wat voor fan/hoeveel) op de rad
- VOLGORDE van aansluiting (reserv-->blok-->rad-->reserv)
- Zit je radiator intern/extern
- Welke kant blaast de fan in? (eventueel met schema/uitleg flow rest v/d pc)
- Wat zijn de resulterende temps
- Word je reservoir/radiator "warm?"

Hiermee hoop ik erachter te komen wat de ideale setup is in de praktijk.

(ikzelf haal het beste met 2 fans@2000rpm en horizontale mounting v/d rad, omdat
het water dan tegen de zwaartekracht in omhoog moet->langer in rad->betere
koeling)

[ Voor 19% gewijzigd door TrasherXL op 07-01-2003 16:16 ]

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 15:32

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Nou gaat niet alleen over poseidon maar over alle wc's. Bovendien is de Poseidon set nog niet goed getest.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 21:19
Zet er ook bij of mensen hun rad binnen of buiten hun case hebben aangezient dit in temps enorm scheelt (helaas niet voor de stilte)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

xp1600 @ xp1800
Waterkoeling gemaakt voor de stilte en niet het overklokken

1) Verticaal in een externe doos.
2) 12cm fan @ 7 volt blaast lucht in de doos die vervolgens via radiator ontsnapt
3) stressed: 40° bij 20° kamertemperatuur; 51°C bij 33° kamertemp
4) lauwe rad

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

1). Hangt verticaal
2). 1 fan ( eerst 3, maar dat vond ik nog iets teveel en met 1 werkt ie ook goed en is nu vet stil).
3). Reservoir >> Blok >> radiator >> reservoir enz ....
4). Intern
5). Fan blaast door de radiator het lucht naar buiten.
6). /me Bartjuh gaat zometeen ff checken ...
7). Reservoir word warm, niet heet.

edit: oh ja, vanavond komen d'r nog wel wat pics ...

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjuh op 07-01-2003 17:20 . Reden: pics ]

Verwijderd

Dit is voor 2 * Poseidon set:

- radiatoren: 1 horizontaal, 1 verticaal
- standaard fans van setje, 1 aan de voorkant met fan-duct, 1 aan de achterkant direct op de radiator
- rad -> rad -> blok1 -> blok2 -> chipset -> res
- radiatoren intern in een externe kast :P net als het reservoir met pomp (Sicce Nova)
- 1 blazend (met fan-duct), 1 zuigend. Allebei dus de kast in.
- idle: 30/24/24, stressed: 31/30/30. Gemeten met MBM5, dual MP1800.
- reservoir blijft koel, radiator wordt warm

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

hoe kan je er nou achterkomen via zulke verschillende reacties wat de beste opstelling is?
iemand met een meer ideale opstelling kan wel slechtere prestaties halen dan iemand met beter onderdelen. ook geven alle processors niet dezelfde hoeveelheid warmte af.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 21:19
voor stilte gooi je de rad binnen in de kast ,voor de overklockers (nou ja de poseidon is sowieso niet echt een oveklok zet ) gooien de rad buiten de kast .
Zorg voor een goede airflow als je rad binnen in de kast hebt

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

- verticaal
- 2 fans erop geschroefd. 3e hangt er half achter in chieftec ding.
- reserv-->blok-->rad-->reserv
- intern
- Naar buiten
- 42 stressed op 1800+@1835Mhz (2200+)
- Wordt niet warm

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/DCAM0037.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/DCAM0038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/DCAM0039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/DCAM0040.jpg

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Syzzer schreef op 09 januari 2003 @ 14:43:
- verticaal
- 2 fans erop geschroefd. 3e hangt er half achter in chieftec ding.
- reserv-->blok-->rad-->reserv
- intern
- Naar buiten
- 42 stressed op 1800+@1835Mhz (2200+)
- Wordt niet warm

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey, kan je ff wat meer pics posten over hoe je die rad hebt aangesloten in die Chieftec ?

Zit te denken om ook deze kit te kopen, en ik heb ook zo'n Chieftec kast...

Verwijderd

TrasherXL schreef op 07 January 2003 @ 10:41:
Nou gaat niet alleen over poseidon maar over alle wc's. Bovendien is de Poseidon set nog niet goed getest.
Niet goed getest?????

http://www.modthebox.com/review93_1.html
http://www.overclockerscl...watercoolingkitreview.php
http://www.motherboards.o...dware-reviews/1201_3.html
http://www.ccmod.com/nieuws.php/170
http://www.tweaktown.com/....php?dType=review&dId=344
http://www.tomshardware.c.../020607/computex4-01.html

En dat met 5 sec zoeken.

- Hoe hangt de radiator (verticaal/horizontaal)
Verticaal

- Hoe heb je de fan gemonteerd (en wat voor fan/hoeveel) op de rad
Case/Rad/Fan als output (de standaardfan)

- VOLGORDE van aansluiting (reserv-->blok-->rad-->reserv)
Res->rad->cpu->gpu->res

- Zit je radiator intern/extern
Intern

- Welke kant blaast de fan in? (eventueel met schema/uitleg flow rest v/d pc)
Uit, ik heb aan de zijkant in me window al een in dus heb ik er een uit van gemaakt

- Wat zijn de resulterende temps
47 stressed @ 183x11.5 TBA week 41

- Word je reservoir/radiator "warm?"
ik gok op 42 graden

Ik heb allerlei verschillende manieren getest kwa ophanging enzo maar scheelde allemaal nix.

Het viel mij wel op dat als ik lucht in me res had dat als je de pomp uit zet er lucht in de slangen en in het gpu en cpu blok komt (GPU blok van MyCom trouwens). Dus heb ik mijn res helemaal gevult met lichtgevend spul, want anders kwam er ook lucht in me rad, en niet alleen maakt dat een maf geluid, het koelt ook ff een paar sec niet. Op zich geen prob maar toch...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 16:22 ]

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
waarom plaatsten de meeste mensen hun radiator verticaal? Horizontaal past in bijna ieder kast met een beetje gepiel en volgens het boek en volgens mijn tests is dat ook het efficientste omdat het water dat het meeste tegen de zwaartekracht in moet drukken -> langer in rad ->koeler

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Bij opening van topic maar 2 reviews die allebei maar 1 configuratie behandelden., en niet experimenteerden met plaatsing rad ed. Meer ervaringen = beter. Bovendien moet je niet zeuren want zelf ben je ook aan het prutsen en experimenteren. (ik weet dit omdat k m persoonlijk ken) So shut up! Bovendien is je linkje naar tomshardware geen review maar een bericht dat ie er is. Jij zei zelf ook dat verticaal iets koeler was

[ Voor 8% gewijzigd door TrasherXL op 09-01-2003 16:29 ]

Verwijderd

TrasherXL schreef op 09 January 2003 @ 16:21:
waarom plaatsten de meeste mensen hun radiator verticaal? Horizontaal past in bijna ieder kast met een beetje gepiel en volgens het boek en volgens mijn tests is dat ook het efficientste omdat het water dat het meeste tegen de zwaartekracht in moet drukken -> langer in rad ->koeler
In mijn kast (vrij standaard aan de binnenkant denk ik) past ie alleen netjes verticaal. En ik heb het getest, bij mij scheelde het niets...
TrasherXL schreef op 09 januari 2003 @ 16:24:
[...]

Bij opening van topic maar 2 reviews die allebei maar 1 configuratie behandelden., en niet experimenteerden met plaatsing rad ed. Meer ervaringen = beter. Bovendien moet je niet zeuren want zelf ben je ook aan het prutsen en experimenteren. (ik weet dit omdat k m persoonlijk ken) So shut up!
Natuurlijk ben ik aan het experimenteren, dat doen tweakers :D En bijna alle urls die hier staan hebben allemaal een temp testje erbij zitten en niet allemaal dezelfde setup. En ze gaan bij een review natuurlijk niet de set aanpassen want dan is het het set niet meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 16:28 ]

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
thorry blaat ;)

[ Voor 18% gewijzigd door TrasherXL op 09-01-2003 16:37 ]

Verwijderd

38 graden idle was hij bij mij en als ik een spel speelde ging hij naar de 48 graden.
Van het reservoir naar de radiator, dan cpu dan gpu en weer terug naar het reservoir.
De radiator had ik aan de buitenkant boven achter gemonteerd op mijn aopen bigtower.
Aan de buitenkant 1x80mm enermax zuigend en binnen twee 80 mm's enermaxen blazen ertegen (alledrie op max).
Ik vond het klote. 48 graden met wc...... balen!!

Maar nu, ik heb een klax extreme radiator gekocht.
Die heb ik aan de voorkant verticaal onderaan gezet, aansluitingen boven... (de kunststof front staat er gewoon voor, hij zuigt de lucht wel aan de onderkant erdoor.)
Er zitten dus twee enermaxen van 120 mm achter (binnenkant) die de lucht naar binnen zuigen.
De volgorde is nu: reservoir, (oude)radiator op dezelfde plek. gpu, nieuwe radiator, cpu en terug naar het reservoir.
hij is 24 graden als ik gewoon bezig ben, en als ik bf1942 opstart gaat hij naar de 32 graden!!

En nu ben ik pas blij!!

Ik heb een aopen bigtower, asus P4T533r (raid en audio onboard) 2x 256 mb 1066 32 bit rdram, club3d gf4 ti4200, maxtor 80 en 120 gb hd, p4 2.53, twee keer 21"intergraph monitoren......

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Mooi! Ben benieuwd wat jouw cooling met je extra rad. oplevert op een amd systeem. Waarschijnlijk net zo een verbetering.

Maar het enigste wat me weerhoud van een blackice of dergelijke bij te plaatsen is het feit dat zo een ding weer 70 euro kost. 99+77 is bijna genoeg om zelf een (goeie) set samen te stellen. Toch het overwegen waard. Ik ga er een rad bijzetten van een brommer en anders van een auto kachel omdat ie anders veel te groot wordt.

Heeft iemand toevallig getest met 2x dezelfde orginele rads? Lijkt me geweldig heb je in principe minder fans nodig == minder herrie, mits je je airflow van je kast een beetje op orde hebt. :D.

Ik zit nu BTW op 34 idle en 43 stressed. Verwarming gewoon op 19 graden ipv 22 ( :+). Ik heb een outtake boven op de kast gemaakt voor afvoer warme lucht.
Rad zit weer als intake nu de warme lucht toch word afgevoerd. Het blijkt prima te werken :D

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Mijn rad is nét iets groter dan het rad van Poseidon (15x30 cm). Ik heb 'm in een mooi houten/alu kastje gezet bovenop m'n kast. Pics komen nog wel.
Pagina: 1