[CME]Het aarden van de pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Pfff, ja hoor het zoveelste topic dat gaat over het aarden van de pc. Er zijn zo ongelooflijk veel topics die gaan over het aarden van de pc. En elke keer weer staan er tussen de reply's de meest onzinnige antwoorden en ook wel wat zinnige antwoorden maar die zijn helaas in de minderheid. :)

Ik heb eens even een search gedaan met dit als resultaat. Zoals je ziet dus veel topics over het aarden.

Wat wil ik precies bereiken met deze mededeling? Dat het misschien een goed idee is om een stukje over aarden van de PC op te nemen in de FAQ. :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33

Tys

Ehm, klinkt n00b achtig voor sommige mensen, maar mijn pc staat met zijn stalen kont op een antistatisch matje dat me teen draadje verbonden is mn kapotte kacel (brr) kortom gewoon zon newbie setje die je op school moet gebruiken, is wel effectief.. dat raad ik ook iedereen aan... natuurlijk ook een geaard stopcontact :P

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Met PC+Aarden vind je er al veel meer. :)
Het zijn idd wel zoekvragen ja.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
"Aarden" is ook een redelijk goed zoekwoord dus dat kan het probleem ook niet zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
bazs2000 schreef op 06 January 2003 @ 23:58:
Met PC+Aarden vind je er al veel meer. :)
Het zijn idd wel zoekvragen ja.
idd.

Maar zoiets in de FAQ lijkt mij een goed gedeelte van de kwestie "aarden":

V: "Hoe kan ik mijn pc aarden als ik geen geaard stopcontact in de buurt heb?"
A: "Dan regel je maar een geaard stopcontact in de buurt van de computer!"

En dan iets subtieler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier eens meer over pc aarding http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/pc_aarden/aarding.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail de desbetreffende mod met je idee.... geen slecht plan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. is er al mee bezig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook wel slim om een weerstand berekening in de faq op te nemen voor het aansluiten van ledjes...

Die vragen komen ook vaak voor.. en is erg simpel uit te rekenen.. dus op te nemen in de faq :)

of anders kan je ook eenl link naar dit programma'tje opnemen in de faq. Het is gemaakt op haagse hogeschool maar vrij te gebruiken. Staat op me webspace http://home.kabelfoon.nl/~sarj/led.exe en zal daar ook blijven staan. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kan.. maar als het goed is staat die formule al in de FAQ.. (heb 'm er iig zelf ingezet)
En ik mag toch hopen dat mensen daar met een gewone zakjap ook wel uitkomen? Leuk initiatief overigens, dat wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:40:
mail de desbetreffende mod met je idee.... geen slecht plan namelijk
Ja een mail is misschien een goed idee maar ik wil het ook graag van de users horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
Kaj. schreef op 07 januari 2003 @ 16:41:
* Kaj. is er al mee bezig... :)
Ah fijn :Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ThaHandy

Discovery Channel

PC-Reactive schreef op 07 januari 2003 @ 00:06:
[...]

idd.

Maar zoiets in de FAQ lijkt mij een goed gedeelte van de kwestie "aarden":

V: "Hoe kan ik mijn pc aarden als ik geen geaard stopcontact in de buurt heb?"
A: "Dan regel je maar een geaard stopcontact in de buurt van de computer!"

En dan iets subtieler :P
:P ff in je de boel rewire :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op 07 January 2003 @ 16:49:
Kan.. maar als het goed is staat die formule al in de FAQ.. (heb 'm er iig zelf ingezet)
En ik mag toch hopen dat mensen daar met een gewone zakjap ook wel uitkomen? Leuk initiatief overigens, dat wel. :)
ja dat is zo, maar wordt toch vaak gevraagd.

( maar als je de link wil gebruiken.. proggie blijft op me webspace staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 16:22
mmm? Stukje uit normering dan maar. Er zijn de laatste tijd nogal wat aardproblemen hier op GOT. Met meestal de hoofd vraag waar haal je je aarden dan vandaan? Het enige goede antwoord is helaas een aardkabel vanuit de meterkast naar je stopcontact trekken. (of vanuit de centraaldoos als daar al aarde aanwezig is.)

Het aarden van een gasleiding:
Ex
Leidingen die een ontplofbaar mengsel transporteren dienen te worden ge-aard met een eigen elektrode. Deze aarding wordt gekoppeld met het aardingsnelt van de hele installatie.

Het aarden van je PC;
HQE
High Quality Earthing, hoge kwaliteits aarde, of schone aarde, voor PLC's en de computers etc. De HQE krijgt een eigen aardingselektrode met een aardverspreidingsweerstand <1 ohm, en een eigen aardrail in het gebouw. uiteraard wordt dit aardingsnet niet gekoppeld met het hoofdaardingsnet of bliksemafleiderinstallatie. Tevens bij voorkeur niet koppelen met naar buiten gaande kabels i.v.m. bliksem inslagbe‹nvloeding. Stopkontakten diezijn aangesloten op de schone aarde dienen bij voorkeur te worden voorzien van een resopalplaatje met de tekst "schone-aarde".

Aarding badkamer:
Badkamer
In de badkamer dient een central aardpunt de worden aangebracht. Deze dient met tenminste 4mm2 te worden verbonden met de hoofdrail. Alle metalen delen, zoals wapening, douchebak dienen te worden ge-aard. De verbindingvan de badkamer naar de groepenkast dient in buis te worden gelegd, vandaar naar de douchebak zonder buis direkt in de vloer of de wand.
Zie tevens bij aardlekbeveiliging.
De wapening onder de badkamer hoeft niet te worden geaard als deze zicht niet uitstrekt naar andere ruimten.

CV-installatie
De CV installatie dient te worden ge-aard, tenzij deze op voldoende plaatsen in kunstof leiding is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
Een zeer goed stukje voor in die FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
Ik zie dat Kaj. in dit topic in zijn slotpost heeft gezet dat er een stukje in de FAQ is geplaatst over aarde.

Rest mij te zeggen: harstikke mooi! ;) :)

Kaj.: je had het wel even hier mogen melden hoor ;)

Pagina: 1