Toon posts:

Advies of ik Linux wel moet kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste ik heb wel eens met linux gewerkt. :) (laatste keer: Redhat 7.2)

Maar nu zit ik met een probleem, ik heb een antieke computer (p200+192mb) die binnenkort een 80gb hdd krijgt. Deze wordt dan als server ingericht maar hij moet ook audio kunnen opnemen (Soundblaster 128 kaartje). Ik wil dus vragen welke software ik moet gaan gebruiken aangezien Gnome en KDE niet echt snel werken en ik toch een grafisch opname programma moet hebben. Ik heb ooit eens iets van IceWM ofzo gebruikt en dat vond ik wel ok, maar zal het geluid goed werken en kan ik een beetje goede mp3tjes ermee bouwen?

Thanks!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 18:31
blackbox :D
das een eh... hele kleine windowmanager (wel 326kb download :P)

[ Voor 75% gewijzigd door Zynth op 06-01-2003 20:35 ]

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Encoden van mp3 gaat op zo'n antieke machine niet bepaald snel. En bedenk ook dat je dan een 80 GB harde schijf met waarschijnlijk minstens ATA100 op een moederbord zet met ATA33 (zo uit mn hoofd). Dat levert wel een beetje performance verlies op.

Qua window managers kan ik je niet echt veel verder helpen. Bedoel je met "niet snel werken" dat de computer het qua rekenkracht niet trekt of dat jij zelf niet snel kan werken omdat je het onhandig vind? Als je het eerste bedoeld zou kunnen proberen een oudere XWindows erop te zetten, die zijn over het algemeen minder zwaar. Zo zou bv. RH 6.2 met XWindows op die computer prima draaien.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Lijk mij zinvol deze discussie op een centrale plek voor te zetten?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 23:07
Grote kans dat het moederbord de harddisk niet wil herkennen, dat zou problemen kunnen geven (maar dat is onafhankelijk van OS).

Welke software je moet gebruiken, daarnaar kun je zoeken op bv. freshmeat.net. Probeer gewoon uit, en als iets bevalt, dan gebruik je dat. Geluid afspelen en opnemen moet wel lukken, realtime encoden van opgenomen geluid echter niet, daar is de computer te traag voor denk ik.

Kortom: ga zelf maar eens zoeken tot je iets vind. Het moet prima kunnen, dat wel :)

Inderdaad, er is een speciaal topic voor dit soort vragen, dus ga daar maar verder als je er na proberen niet uitkomt :)

Dit topic is gesloten.