Beste keuze luidspreker kabel ??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overbodige post, hoe verwijder je zoiets?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) haha

ik heb zo een beetje mijn twijfels bij gainclone..
het is zo dat hoe minder componenten, hoe beter het kan klinken.. maar dat moet niet overdreven weinig zijn..zoals gainclone.. nogmaals heb ik em nog niet gehoord.. en je kan allemaal roepen : specs zeggen niets... maar dat is mijn visitekaartje tot luisteren ervan

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[quote]Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 14:58:

Door kharny - Wednesday 08 January 2003 14:58

Eeuhm, maximum wattage zegt nix over stroom toevoer.
Een box die 90 watt continu aankan of een box die 40 watt continu aankan verbruiken bij zelfde geluids sterkte in principe evenveel (mits ze beide even efficient met het toegestuurde vermogen omgaan). Het zegt alleen iets over de maximum continue verbruik
quote]
zo verwijder je dat :P

maar ik had em stiekum nog..
het ging even niet om wattage kwa geluidsdruk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah, had ff niet opgelet, en zag niet dat er meerdere pagina's waren :) was beetje slaperig nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 15:41:
nah, had ff niet opgelet, en zag niet dat er meerdere pagina's waren :) was beetje slaperig nog ;)
m2.. ik zit nu aan de senseo om het goed te maken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Wat nu zo leuk is aan dit topic is dat eigenlijk niemand weet wat de topicstarter nu heeft aan apparatuur. OK een luidspreker die 90watt rms aankan, maar voor de rest is er niets bekend......toch??? En iedereen maar advies geven over de duurste kabels voor de meest high-end toepassingen......

Moest ik ff kwijt :)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivecar schreef op 08 January 2003 @ 19:26:
Wat nu zo leuk is aan dit topic is dat eigenlijk niemand weet wat de topicstarter nu heeft aan apparatuur. OK een luidspreker die 90watt rms aankan, maar voor de rest is er niets bekend......toch??? En iedereen maar advies geven over de duurste kabels voor de meest high-end toepassingen......

Moest ik ff kwijt :)
Op een gegeven moment werd het meer een algemene discussie over het nut van high-end kabels, de topicstarter heeft al nieuwe kabels gekocht.. ;)

Al heeft hij nou nog steeds niet gereageerd over z'n speakertjes, helemaal ondergesneeuwd door jullie off-topic DIY amp geblaat :Y) :P

Dus topicstarter, we trekken hier een lijn en mag jij weer lekker reageren over hoe het plaatsen van je speakers heeft geholpen.

Gitaarwerk opent lekker zelf een topicje voor al z'n high-end kabel, DIY amp en meer van dat gepraat :P
Lijn____________________________________________________________Lijn

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat kabels heeft de topicstarter nou uiteindelijk gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een normale versterker hebt, die gewoon op de 230 volt aangesloten is, en je hebt normale speakers, zoals dat van jou, kun je gewoon 2,5 mm kwadraat nemen.

Bij vermogens tot 4 kWatt maakt de dikte van bedrading niet uit. De stroom die erdoor loopt is niet meer dan 16 ampere.

Bij auto speakers is dit anders. daar heb je een laag voltage met hoge stromen van over de 25 ampere.

dus 2,5 mm kwadraat is ruim voldoende.

wel zou ik proberen om die lengte van 15 - 20 meter in te korten.

(bij drive-in shows gebruiken ze ook gewoon 2,5 mm kwadraat als het aantal Watts van een box beneden de 4 Kw ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

haha, ik heb dat ook, dat bij 1 box het geluid gewoon klote is :D komt ook omdat daar de snoer van een oude stofzuiger aan zit :P maar als je het mij vraagt dan zou ik gewoon van dat roodzwarte tweelingsnoer kopen, maar dan wel de wat dikkere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mr._Anderson schreef op 07 januari 2003 @ 23:57:
[...]
Ik heb nu dus nieuwe kabel, gewoon een standaard kabel :) van 2mm doorsneder per ader, maar toch vind ik dat de ene box nog ietsie hard klinkt, en wat meer bas heeft als de ander. De draden zijn niet even lang, maar wel allebei dezelfde kwaliteit, de ene draad is 12,35 meter, de andere zo'n 7 meter.

De box die harder klinkt hangt op oorhoogte, de andere staat op m'n kast, zo'n kleine 30 centimeter hoger. Zou het daaraan kunnen liggen.

Als ik tijd heb zet ik ze op gelijke hoogte, en ga ik pcies midden in zitten, ff goed testen
hiermee alle vragen beantwoord.. ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 11:03

ranzige pad

kwaaak kwaak

nigelator schreef op 08 January 2003 @ 10:40:
[...]

Das ziekelijk veel geld man.. 'k heb al zo'n 40meter nodig voor me kleine huiskamertje in totaal.. 40 x 50 = 2000euro aan kabels? Dan ben je echt niet goed wijs :+

MAgoed, dan doe je audiofiel-technisch waarschijnlijk wel goed mee :| ach. ik hoor ook nergens bij :/
Mochtje het toch te veel geld vinden :) dan kunje altijd nog kiezen voor de 4VS of 8VS resp ongeveer 12,5 en 25 euro. Deze kabel is d8 ik qua opbouw het zelfde alleenheeft deze een PVC mantel ipv een Teflon.

Zelf heb ik ook maar 2 keer 2,5meter 8TC en 2 keer 3meter 4TC (8TC op de bass en 4TC op mid/hoog). Nee ik maak de kabels niet gelijk. das namelijk zonde van de kabel :)

[ Voor 14% gewijzigd door ranzige pad op 09-01-2003 00:44 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar werken weer met opamps toch? (daar heb ik zo een hekel aan.. tenminste bij cd's daarom liever multibitters (klinken wat beter) of platen )
Praat geen nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is zo dat hoe minder componenten, hoe beter het kan klinken.. maar dat moet niet overdreven weinig zijn..zoals gainclone..
In de opamp zit een complete versterkingsschakeling. Dus niet zeuren over weinig componenten, want dat maakt het bouwen alleen maar makkelijk.

Of had je liever dit?:
Afbeeldingslocatie: http://www.ultranalog.com/989/989_inside.jpg
je kan allemaal roepen : specs zeggen niets... maar dat is mijn visitekaartje tot luisteren ervan
Dan ben je ook niet slim bezig..

Jij kijkt overigens maar naar een kleine selectie specs, dus daarmee kun je onmogelijk iets beoordelen. Een single ended 300B buizenversterker heeft bijvoorbeeld 8 watt.... ....dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me volledig aan bij ScorpionXX, het geluid wat er uit komt is het belangrijkste, niet het aantal onderdelen of welke specs die heeft. (Veel japanse versterkers hebben prima specs maar klinken minder dan een buizenversterker waarvan de specs minder zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:{ :{ :{ :{
ok :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 10:54:
[...]
Plaatsing van boxen is erg kritisch, vooral voor de laagweergave, dicht bij een wand, of nog erger, een hoek, wordt de basweergave enorm versterkt. Probeer eens wat aan de plaatsing te doen, zet ze eens allebei +/- 30cm van een muur (liefst dezelfde muur) ongeveer 2 meter uit elkaar, zorg ook dat er geen meubels tussen staan. Ga nu nog eens luisteren met je nieuwe draad.

Zit trouwens ook niet één, mits aanwezig, van de baspoorten verstopt? kijk dit ook even na.
Ik heb beide boxen op de grond gezet, met de nieuwe draaden, pcies in het midden gaan zitten. Beide boxen klinken dan pcies hetzelfde.

Het is heelaas wel zo dat de versterker niet helemaal goed uitgebalanceerd staat, de linker box begint iets eerder bij het opdraaien van de volume knop uit de stand null :)

Dit ga ik ook nog even testen met een koptelefoon.
Bevestigd de koptelefoon mijn vermoeden, dan even de versterker goed afstellen :D

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 10:58:
[...]
Het verschil in lengte zal je absoluut niet horen. Wat jij nu beschrijft wordt niet veroorzaakt door het lengte verschil, geloof me, echt niet :)

Hier wat leesvoer over lengte verschil: (als jezelf dat topic niet opgevallen was ;) )
[rml][ Voor de audiofiel] Lengte van je speaker kabels.[/rml]
dat leek me ook erg raar, aangezien die elektrische stroom vrij heeeel erg snel gaat :D
maar je weet nooit ;) de wonderen zijn de wereld niet uit, maar deze iig nu wel :D (oftewel we weten zeker dat 7 meter en 12,35 meter niet uitmaakt!)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Scarp schreef op 08 januari 2003 @ 20:17:
Wat kabels heeft de topicstarter nou uiteindelijk gekocht? :)
Ik ben gewoon naar ben van dijk gegaan, electro point.

Daar gewoon kabel van volgens mij aders van 2,5mm^2 voor 85 euro cent per meter.

Ze doen hun werk wel goed.

Over een tijdje als de arme student veranderd in een :D rijke zakenman :D komen er wel van die dure kabels die misschien geen reet uitmaken, of wel, maar daar kom ik dan wel achter. Tot die tijd voldoen deze wel, ik vind de boxen erg mooi klinken, mooie bassen, mooie midden tonen, en mooi heldere hoge tonen. De muziek van Star Trek Insurrection, the main theme klinkt ERG OVERWELDIGEND, vooral als de volume knop een stukkie meer als normaal openstaat :P

ik zal nog wel een foto van de kabel maken :D en posten :D binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 08 januari 2003 @ 23:47:
[...]

hiermee alle vragen beantwoord.. ? O-)
je bent geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mr._Anderson schreef op 09 januari 2003 @ 11:53:
[...]

Ik ben gewoon naar ben van dijk gegaan, electro point.

Daar gewoon kabel van volgens mij aders van 2,5mm^2 voor 85 euro cent per meter.

Ze doen hun werk wel goed.

Over een tijdje als de arme student veranderd in een :D rijke zakenman :D komen er wel van die dure kabels die misschien geen reet uitmaken, of wel, maar daar kom ik dan wel achter. Tot die tijd voldoen deze wel, ik vind de boxen erg mooi klinken, mooie bassen, mooie midden tonen, en mooi heldere hoge tonen. De muziek van Star Trek Insurrection, the main theme klinkt ERG OVERWELDIGEND, vooral als de volume knop een stukkie meer als normaal openstaat :P

ik zal nog wel een foto van de kabel maken :D en posten :D binnenkort
We zullen je foto afwachten in Post hier foto's en specs van je home-cinema! :)

Goed dat je het prima vind klinken, want daar gaat het uiteindelijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

waar is het oude topic : hoe zien jou speakers eruit?? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 09 January 2003 @ 16:47:
waar is het oude topic : hoe zien jou speakers eruit?? :O
Idd, weinig home cinema aan stereo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

daarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Scarp schreef op 09 January 2003 @ 12:50:
[...]

We zullen je foto afwachten in Post hier foto's en specs van je home-cinema! :)

Goed dat je het prima vind klinken, want daar gaat het uiteindelijk om :)
Ik zal ze daar binnenkort posten :)

Iedereen bedankt voor de hulp!!!!

Pagina: 1 2 Laatste