Ik heb nieuwe luidsprekers. Flinke Jamo's van 90 watt continu. Nu is het echter zo dat de linker luidspreker gewoon harder klinkt, en meer bas geeft dan de rechter. Na wat getest te hebben blijkt het aan de verschillende bedrading te liggen.
Aan de linker hangt ongeveer 15 tot 20 meter kabel van 5 millimeter breed (de twee aders naast elkaar) en aan de rechter box hangt ongeveer een centimeter breedde draad (7.5 millimeter) van ongeveer een meter of 6 / 7. Heelaas zijn beide uiteinden van beide draaden een slechte stuk draad aan gezet, van die oude shit.
Na allebei de boxen te verbinden met een stukje draad, van 0,5 meter (van die oude dunnen luidspreker kabels) klonken beide boxen wel hetzelfde.
Ik wou dus die hele lange dunne kabel eruit doen, en helemaal overgaan op de breedde kabel.
Nu is er echter een ruimschoots aanbod aan draad.
Ik wou ongeveer dus voor de breedde van 7.5 / 8.0 millimeter gaan (twee aders naast elkaar met manter eromheen!)
1-Rood/zwarte mantel - 0.85 cent / meter
2-Doorzichtige mantel - 1.25 euro / meter
3-Doorzichtige mantel - 1.50 euro / meter
Nu weet ik dat het koper bij een duurdere draad beter is, maar is het ook nodig.
Ik heb dus boxen van 90 watt continu, 120 watt max. (8 ohm)
De bedrading krijgt een gemiddelde lengte van 7 meter.
Welke van de drie keuzes hierboven zou ik het beste kunnen maken? Of moet ik voor nog een breeddere / duurdere mogelijkheid gaan voor optimaal geluid?
Aan de linker hangt ongeveer 15 tot 20 meter kabel van 5 millimeter breed (de twee aders naast elkaar) en aan de rechter box hangt ongeveer een centimeter breedde draad (7.5 millimeter) van ongeveer een meter of 6 / 7. Heelaas zijn beide uiteinden van beide draaden een slechte stuk draad aan gezet, van die oude shit.
Na allebei de boxen te verbinden met een stukje draad, van 0,5 meter (van die oude dunnen luidspreker kabels) klonken beide boxen wel hetzelfde.
Ik wou dus die hele lange dunne kabel eruit doen, en helemaal overgaan op de breedde kabel.
Nu is er echter een ruimschoots aanbod aan draad.
Ik wou ongeveer dus voor de breedde van 7.5 / 8.0 millimeter gaan (twee aders naast elkaar met manter eromheen!)
1-Rood/zwarte mantel - 0.85 cent / meter
2-Doorzichtige mantel - 1.25 euro / meter
3-Doorzichtige mantel - 1.50 euro / meter
Nu weet ik dat het koper bij een duurdere draad beter is, maar is het ook nodig.
Ik heb dus boxen van 90 watt continu, 120 watt max. (8 ohm)
De bedrading krijgt een gemiddelde lengte van 7 meter.
Welke van de drie keuzes hierboven zou ik het beste kunnen maken? Of moet ik voor nog een breeddere / duurdere mogelijkheid gaan voor optimaal geluid?
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net