[XP] Internet verbinding knalt er geregeld uit*

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Sinds dat ik een tweede netwerkkaart in m`n systeem heeb bijgeplaatst, begon me internet verbinding raar te doen, na ongeveer een uur hebben aangestaan (ADSL) knalt windows de verbinding eruit. Als ik dan opnieuw probeer verbinding te maken lukt dit niet. Start de computer vervolgens opnieuw op en het internet verbinding doet het weer. Kijk ik in de logboeken van het systeem krijg ik een fout met de volgende tekst: De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode. Beide netwerkkaarten zijn van realtec. Kan dit te maken hebben met het feit dat de tweede netwerkkaart in de weg zit?. Zie pic voor meer info. Ook heb ik op die link gekeken die op het plaatje staat maar microsoft is daar niet bekend mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/nett.JPG

Specs bak:
MSI k7t 266 pro2 RU (laatste bios)
Amd Athlon XP 1800+ @1553 mhz
512 DDR geheugen
Asus Geforce 3 ti 200 deluxe
2x realtec netwerkkaart
Win XP home
Sony dvd
Plexwriter
Modem: Alcatel Speed touch Home (ISDN)
ps. Heb al de mxstream heldesk gebeld en met zo`n gozer de instellingen door genomen, alles klopte.

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 06-01-2003 19:18 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Volgende keer even je OS in je titel vermelden... Zie ook: WOS Policy :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix zie XceeD

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik volg dit topic met meer dan gemiddelde interesse, heb nl hetzelfde probleem, heb al een keer nieuwe verbinding gemaakt. Dat hielp bij mij iig niet, misschien dat dit jouw probleem oplost?? gewoon een nieuwe mxstream verbinding maken, als je mxstream hebt dus :P. Dus de oude verbinding verwijderen, en dan een totaal nieuwe aanmaken.

• blackd
  • Niet online
Kijk eens hier, misschien heb je er wat aan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Xandrios
  • Nu online
Dus als ik het goed begrijp heb je een pc met 2 nics, waarvan er 1 aan mxstream hangt ?

Als je dan een NAT error krijgt betekend dit dat het internet delen (voor het netwerk aan de 2e NIC) niet goed gaat. Je kunt proberen om beide nic's & tcp/ip stack te verwijderen, opnieuw te installen, en opnieuw internet delen configgen. Met wat geluk werkt het dan weer....

[edit]
En anders...tja....kijk eens naar een programma als winroute oid.
Mijn ervaring met windows internet delen is, dat als het niet met bovenstaande oplossing werkt, het nooit gaat werken ;) :{

[ Voor 22% gewijzigd door Xandrios op 06-01-2003 21:50 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ben ik nu echt zo'n newbie, heb winroute nog nooit aan de praat gekregen, schaam me er zo enorm voor :P, maar heeft iemand hier misschien een makkelijke uitleg van, en nee niet de readme, want daar schoot ik ook de laatste keer niets mee op. 3 dagen geleden dus :'(.
Iig bedankt voor de link.

Verwijderd

BigFast schreef op 06 January 2003 @ 22:02:
Ben ik nu echt zo'n newbie, heb winroute nog nooit aan de praat gekregen, schaam me er zo enorm voor :P, maar heeft iemand hier misschien een makkelijke uitleg van, en nee niet de readme, want daar schoot ik ook de laatste keer niets mee op. 3 dagen geleden dus :'(.
Iig bedankt voor de link.
Gast gebruik Sygate, je moet het 1 keer instellen op de server en dan een diskie maken en dan dat op alle andere pc's op je net werk zetten en het werkt relaxed.(zit alleen 1 probleem aan, geen poortmapping....)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 22:19 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
BigFast schreef op 06 January 2003 @ 21:39:
Ik volg dit topic met meer dan gemiddelde interesse, heb nl hetzelfde probleem, heb al een keer nieuwe verbinding gemaakt. Dat hielp bij mij iig niet, misschien dat dit jouw probleem oplost?? gewoon een nieuwe mxstream verbinding maken, als je mxstream hebt dus :P. Dus de oude verbinding verwijderen, en dan een totaal nieuwe aanmaken.
heb het op een andere pc gedaan, zonder extra netwerkkaart toen deed ie het wel goed.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Cutebritney schreef op 06 januari 2003 @ 21:49:
Dus als ik het goed begrijp heb je een pc met 2 nics, waarvan er 1 aan mxstream hangt ?

Als je dan een NAT error krijgt betekend dit dat het internet delen (voor het netwerk aan de 2e NIC) niet goed gaat. Je kunt proberen om beide nic's & tcp/ip stack te verwijderen, opnieuw te installen, en opnieuw internet delen configgen. Met wat geluk werkt het dan weer....

[edit]
En anders...tja....kijk eens naar een programma als winroute oid.
Mijn ervaring met windows internet delen is, dat als het niet met bovenstaande oplossing werkt, het nooit gaat werken ;) :{
klopt inderdaad, ik heb voor m`n laptop (Compaq) ie gedeeld via een extra netwerkkaart, cross cable. Werkte voorheen goed, sinds een paar weken.

Pagina: 1